Kirjoittaja Aihe: Rukous  (Luettu 38875 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous
« Vastaus #75 : 02.06.10 - klo:12:54 »
eTTÄ SEMMOINEN TAPAUS.
Ja ymmärrän, että lähinnä vitsi ja typerää itsekeskeisyyttä kun maailmassa on todellisiakin ongelmia...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Rukous
« Vastaus #76 : 02.06.10 - klo:12:54 »
Joo
Näinkin on meidän ihmisten elämässä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Rukous
« Vastaus #77 : 02.06.10 - klo:12:56 »
maailmassa on todellisiakin ongelmia...

Tosi on.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous
« Vastaus #78 : 02.06.10 - klo:13:00 »
Tosi on.

On se ikävää että pitää sietää tämmöisiä tyhjännarisijoita :repee: :repee2: :repee: 

vai mitä Satman.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Rukous
« Vastaus #79 : 02.06.10 - klo:13:00 »
Tai nahjantyrisijöitä.
Sitä sitten nii.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous
« Vastaus #80 : 02.06.10 - klo:13:11 »
Ei ole osunut kohdalle tähän saakka.... :repee: :repee2: :040:   ehkä onneksi... :repee:

Mutta elämän kummiskii on oltava laiffii...:026:

Isämeitään anotaan Korkeimmalta Foorumilta lisäystä: Anna meitin nauraa milloin emme muuta voi...:repee:
« Viimeksi muokattu: 02.06.10 - klo:13:22 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Rukous
« Vastaus #81 : 02.06.10 - klo:13:36 »
Ainaskii fiftisiksti

Ou Nou! Sitte nii.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Rukous
« Vastaus #82 : 02.06.10 - klo:14:52 »
So much go on, sanoi Remu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous
« Vastaus #83 : 02.06.10 - klo:16:05 »
Ainaskii fiftisiksti

Ou Nou! Sitte nii.
No vähintään niin.  :repee: :repee: :repee:
Nauru hoitaa parhaiten pelon ja pahamielen.
NaurSAARET on testaamatta, tosin
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous
« Vastaus #84 : 02.06.10 - klo:16:12 »
So much go on, sanoi Remu.
Kunhan selvitään tästä, Pena...kunhan selvitään...ne papan hämäläiset perintötekijät, Pena...ja väkevä altistus...mutta kyllä minä..kyllä vain...naurakaamme ensin hieman, se on tunnetusti ja tutkitusti    :repee: :repee: :repee:  nääääin terveellistä

sitten taas

:026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous
« Vastaus #85 : 02.06.10 - klo:16:46 »
Mutta vakavasti puhuen, jos pystyy sellaiseen päivänä jona vain  :repee:  Ei ehkä olisi hullmpaa kuulla toisilta ajatuksia anteeksiantamisesta. Myönnän että olen kompuroinut myös tuon "jokapäiväisen leivän" kanssa, mutta taitaa sittenkin olla niin, että useille tämä pyyntö on vaikeimmasta päästä. Siksi kai siitä kerran saarnankin kuulin - sitä tuossa ylempänä referoin.

Mietin myös Jumalan anteeksiantamusta ja anteeksiannon julistamista ripin yhteydessä (miksi ei myös yhteiustä rippiä jumalanpalveluksessa)   ja viimeaikaisia julkisia keskusteluja. Jos pyytää anteeksi ripissä ja jättää takaportin auki itselleen tyyliin "paitsi jos oikein tekee mieleni" tai muuta johon sisältyy vähänkin itsepetosta, mitä olisi ajateltava silloin?

Papin on sitä mahdoton tietää, mutta tottahan ihminen itse jollakin tasolla tietää näin sittenkin menettelevänsä.  Mietin joskus ripin kaavaa - jota tosin vain yksi ainoa pappi käytti, ja toinen kaivoi käsikirjan esille kun sanoin että tämä muuten oli rippi eikä mielenkiintoinen keskustelu - on myös luterilaisia jotka ovat kasvaneet siihen teini-ikäisestä, eivätkä ihmettele muuten kuin siten että kuinka se on aina selitettävä papille --  mutta se kaava - en siis muista - ei taida sisältää vakavampaa pohdiskelua tai edes kehoitusta tunnustaa samalla tämä että pidätän muuten itselläni oikeuden muuttaa mieltäni jos sattuu huvittamaan. 

Atanasia voisi varmaan - jos teema nappaa tai muten sytyttää tai äh siis, ei pakko, en pahoita mieltäni ellei huvita -- mutta kun jos olen ymmärtänyt oikein, olet meidän ekumeeninen ulottuvuutemme täällä --- kertoa vähän sisarkirkkomme käytännöstä. Ei se ainakaan niin pahuksen vaikeaa papeille ole? Siis - osaavathan ne vihkiä, kastaa, siunata hautaan ja nykyään jo siunaavat kai haluttaessa kynnysmattojakin, ja tämä on kirkollinen toimitus minun käsittääkseni, vaikkei olekaan uudessa kirkkokäsikirjassa? Kn se kuulu elämän klkun ortodokseilla ja roomalaiskatolisilla - onko siinä kaavassa jotakin joka viittaa tai kehoittaa saman tien tunnustamaan senkin että pidän sormet ristissä selän takana kuin jesuiitat muinoin?

Ja kn Salis otti esille asian että on juttja joita ei oikein pidä antaakaan anteeksi - kyllä olen taipuvainen olemaan samaa mieltä joskin omalla kohdallani olen huomannut elämän pysähtyvän ellen anna anteeksi?

On kai juttja jotka on - ja tämä taitaa olla poinnti - korjattava ja myös yhteiskunnallisen lain edessä sovitettava?

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous
« Vastaus #86 : 02.06.10 - klo:17:19 »
 ;)
ei miul ollut mitään minä vain imuroin hymiöitä ja tämä jäi erehdyksessä päälle...päivänjatkoa vaan kaikille... :026:  no mikähän kuluisi asiaan...minä voisin vaiks nyt rukoilla tämän päätteeksi teille päivänjatkoja!

Siis...minä olen aina korkeassa kuumeessa kun se nousee ihan kuin pilvessä. Kamalaa :-\
« Viimeksi muokattu: 02.06.10 - klo:17:21 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Rukous
« Vastaus #87 : 17.11.10 - klo:10:04 »
Johan Vikström: Menenkö pidemmälle kuin kirkolliskokous, joka ehdottaa rukousta, en mielestäni. Mutta mikä on sellainen esirukous, johon ei sisälly siunaamisen ulottuvuutta. http://www.kotimaa24.fi/uutiset/866-john-vikstrom-siunaa-homoseksuaalit

Tuata rukouksen ja siunauksen eroa minäkin ihmettelin kirkolliskokouksen tiimoolta tyhymäs päässäni. :icon_rolleyes:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Rukous
« Vastaus #88 : 17.11.10 - klo:10:25 »
Kaksi eri sanaa. Täytyyhän niillä merkitysero olla. Eiväthän ne täysin samaa voi tarkoittaa. Mikä se ero on? Teologit hu-huu! (Lääkärikin käy. :icon_wink:)
Heitä odotellessa:
Itse voi rukoilla. Siunaus pyydetään Korkeimmalta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Rukous
« Vastaus #89 : 17.11.10 - klo:11:15 »
Siunaus on saanut maallisia merkityksiä, jotka ovat aika kaukana alkuperäisestä. Päätöksen siunaus lienee jotain ratifioimista.