Kirjoittaja Aihe: Nyt 20  (Luettu 25042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #30 : 18.05.19 - klo:12:44 »
Aloitin mökin touonteon kääntämällä kuoppakentän. Se on vanhastaan hyvin kivinen, joten nytkin otin auran iroittamat kaksi kiveä peltopahaselta sivuun. Jos ei siihen muuta tule, niin kaurahalme kuitenkin.
Ennen kotona puhuimme kääntämisen tai kyntämisen sijasta, että möyrätään. Olen vanhemmilleni kiitollinen, että pitivät minut koulutiellä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #31 : 20.05.19 - klo:11:53 »
Päätimmekin vaihtaa perunan kuoppakentälle ja kevätviljan mansikkamaan viereen.
Karhitsin molemmat puolet ja nakkelin apulantavähät sekä kaura/auringonkukkaseoksen peltoon, jonka sitten karhilla vielä kerran ajoin ympäri, niin siemenet peittyvät.
Perunavakoja en vielä aja kerta ei ole apulantaakaan ja nyt olisi liian varhainen aika perunan istutukselle.

Viime kesälle saimme isoja auringonkukkia, kun Kaarina koulutti taimet. Se on liian töisevää puuhaa. Katsotaan syksyllä satoa "sillä silmällä", että kumpiko on viisaampi tehdä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 20
« Vastaus #32 : 20.05.19 - klo:13:49 »
Minun amppelitomaatissa on jo muutama raakile.  Luulen, etten enempiä 'toukotöitä' yritäkään. Näistäkin täytyy hoidella ja kastella liki joka päivä, ainakin nyt helteellä.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #33 : 20.05.19 - klo:13:55 »
Olen havaannu, että olet toimissasi järkevä  :039:.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 20
« Vastaus #34 : 20.05.19 - klo:15:39 »
Ennen mulla oli jonkinlainen "valokuva" muisti, nyt jostain asiasta on viisainta ottaa valokuva että asia joka siihen liittyy muistuisi mieleen, ja sitten mietittävä mitä kuvalla ajoin takaa  :icon_eek:.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 20
« Vastaus #35 : 20.05.19 - klo:20:34 »
Ehtoon oton aika alkaa olla käsillä...

Olipas jotenkin jännä päivä...
Mulla tapana suunnitelmien laatiminen karkealla tasolla.
Nyt tuli koettua sellainen päivä että mikään suunnitelma ei toteutunut...
mm. ei puhettakaan että olisi uimahalliin aamulla selvinnyt...ja muutkin jäi...siis omista
suunnitelmista...äijää vietiin kuin pässiä narussa...puhelin soi...kysyttiin sitä sun tätä...
Ihan hyvä ja vaihteleva päivä.

Hyvää yötä!

Jaa niin...tämän kesän eka hellepäivä näissä maisemissa.
T-paita ja capri-keli

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 20
« Vastaus #36 : 20.05.19 - klo:21:47 »
Täällä etelän helteessä myö pistettiin pottu maan poveen tässä iltasella. Huomenna saattaa tulla jo ukkossadetta, niin homma olis siinä silleensä hyvässä mallissa. Pottumaa on tasainen, ettei ole sitä vaaraa että ukkossade huuhtoisi perunat pois pellosta. Sellainenkin on täälläpäin vuosia sitten jollekin sattunut. Hiekkainen rinnemaa ja peruna ei ollut ehtinyt vielä juurtua. Tuli rankka ukkossade, hajotti vaot ja vieritti potut alamäkeen. Ei sitten auttanut muu kuin tehdä potaatti uudestaan.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #37 : 21.05.19 - klo:09:03 »
Aloitin Peipporämeen reissut. En meinannut ensin päästä, mutta tarkasti kerrottuani, että mitä tulen tekemään, sain luvan lähteä. Kaataa hurautin tai nuivata tääräsin kuusitoista koivua rasiin kuivumaan.
Zetori, vanha ja väsynyt, vähän juonitteli startin kanssa rämeellä, joten pitää kehitellä mukaan jonkinlainen työkalusarja seuraaville kerroille.
Omissa hommissa on ilo ylimmillään, riippuu kyllä säästä ja hirvikärpäsistä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #38 : 21.05.19 - klo:19:58 »
Ennen Durreleita sain vielä kaivolle sähköpumpunkin pelaamaan. Olin taas syksyllä jättänyt sen hyllylle oman onnensa nojaan, niin se oli ihan ruostunut pelaamattomaksi. Piti liotella ja rasvailla, niin rupesi pyörimään. Ostin aikoinaan sellaista suihkevaseliiniakintämän pumpun syksyhuoltoon, voi voi vaaria sanoisi L.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 20
« Vastaus #39 : 21.05.19 - klo:22:05 »
Hirvikärpäsistä ei ole haittaa vielä vähään aikaan, mutta täällä on hyttyset eli itikat eli sääsket jo heränneet. Ensimmäinen ininäilta ja huiske on koettu.  :-\
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #40 : 22.05.19 - klo:07:35 »
En sitonut säätä ja hirvikärpäsiä aikaa, mea culpa. Tällä iällä on joitakin asioita oppinut kantapään kautta. Itikka ei minua kovin kiusaa, mutta hirvikärpänen sen edestä. Metsästyksen lopettamisessa yhtenä syynä saattoi olla hirvien kiusaajat.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #41 : 22.05.19 - klo:10:55 »
Sadepäivä. Yritän korjailla kamppeitani, joten hain Kestilästä moottorisahan bensaletkua. Oikea näyttäisi olevan koko, mutta ei mene,, Pakastan letkua jonkin aikaa, josko tuo jäykistyisi ja ohenisi :003:.

Ulkotöissä ei ollut pelloilla kuin muuan kaivuriurakoitsija. Sisätöissä arvelisin, kevyt virne huulillani.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #42 : 22.05.19 - klo:12:03 »
Saha on minulle tekemätön paikka. Vien sen Ouluun.
Pakastamisidea  :003: on hyvin korpifilosofinen, sillä letkun pitää toimia hyvin erilaisissa lämpötiloissa, sillä se ahdistetaan reikäänsä pitämään bensan.
Letkun merkintä Oregon viittaa lännelle ja sahani on ruåttalainen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 20
« Vastaus #43 : 22.05.19 - klo:12:05 »
Makoisan lounaan jälkeen menin parvekkeelle lukemaan, sillä sää, valo ja parvekkeen kukkeus houkutteli.

Luin vain naistenlehteä, Eevaa jonka napparin pyörähuoneen vaihtari-laatikosta.
Lehdessä neuvottiin juuri siihen mitä tänään olenkin noudattanut, mitääntekemättömyyteen.

Istua mukavati, olla, antaa ajatusten tulla ja mennä omia aikojaan ilman minkään pohtimista.
Tunsin olemisen ihanuutta. Samankaltaista oli lapsena ja nuorena kun ei juuri ollut velvoitteitta, ei huolia eikä odotuksiakaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 20
« Vastaus #44 : 22.05.19 - klo:13:11 »

    :023:

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024