Kirjoittaja Aihe: Voiko körttiläinen pelastua?  (Luettu 46766 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #30 : 19.11.08 - klo:16:54 »
Hohhoi, mistä näitä käännyttäjiä tänne aina aika ajoin ilmestyy...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #31 : 19.11.08 - klo:17:20 »
Ymmärsin, että kaapista.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #32 : 19.11.08 - klo:18:21 »
Lainaus käyttäjältä: "tienes-2"

Lainaus
Jos haluat jotain näille kirkastaa niin kirkasta Kristusta, - sen ne varmaan hyvin sietävät!


Jampe, kun olet noin hyvä Raamatuntuntija niin kerro minulle, miten Kristusta kirkastetaan - miten sinä sen teet?

Siunausterveisin
[/quote]


Puhu Kristuksesta äläkä omasta uskostasi ja itsestäsi! Että sillä tavalla! Ketään ei kiinnosta uskotko sinä ja miten se "tulee näkyviin".  Huomaatko että kaikki puheesi pyörii itsesi ja uskomisesi ympärillä?

Ja kysymykseesi miten minä kirkastan Kristusta niin vastaan etten mitenkään. Ei voisi vähempää kiinnostaa moinen virka!

Muuten; kannattaa poistaa tuo "siunausterveisin" tuolta viestisi lopusta; viestisi ovat kaikkea muuta kuin siunausta.   Ilmestyt yhtäkkiä tyhjästä ja esiinnyt uskon sankarina pannen itsesi esimerkiksi muille ja  vielä alat tivata miten muilla usko tulee näkyviin, -ei se henki kerro siunauksesta vaan sanoisin paremmin omahyväisyydestä ja ylpeydestä. Tai sitten todella suuresta ymmärtämättömyydestä /ajattelemattomuudesta.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #33 : 19.11.08 - klo:18:44 »
Lainaus
Minä joka kadehdin ja vihasin ihmisiä ja olin inhottava, kuten Paavali kirjoitti Tiitukselle, sain uuden sydämen ja uuden vahvan Hengen. Ja Jumalan rakkaus vuodatettiin sydämeeni Pyhän Hengen kautta.



Ohhoh!  Eikö yhtään kilise mitkään varoituskellot?  Edes vähäsen?




 
Lainaus
Siksi rakastan sinuakin ja haluan sinun löytävän armon avuksesi oikeaan aikaan.




Tuo on kyllä jo niin  imelää että ei tiedä itkeäkö vai nauraa.  


Lainaus
Körttiläisenä mutta armosta osallisena halusin kertoa, että Jeesus on sama nyt, kuin silloin ennen ollessaan maan päällä.



Ahaa! Oletit siis ettei täällä tiedetty tuota?  



Lainaus
Hän antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairauksia jos saa siihen mahdollisuuden.



Kuules nyt hyvä ihminen; huonostipa sinä näköjään raamattusi tunnet kun tällainen ei-uskovainenkin tuntee paremmin!  Raamatussahan sanotaan että Jumala antoi kaikkien ihmisten synnit anteeksi silloin kun Jeesus kuoli ristillä! Ei se Jeesus silloin vasta niitä annan anteeksi kun ihminen alkaa uskoa, vaan raamatun mukaan Jumala sovitti maailman itsensä kanssa meidän vielä ollessamme jumalattomat.

Sovitti= antoi anteeksi synnit
Maailman=  kaikki ihmiset kertaluonteisella tapahtumalla n. 2000 vuotta sitten
Meidän ollessamme vielä jumalattomat= ennen uskoamme

Huomasit varmaan että yhdistin kaksi raamatun kohtaa jotka puhuvat samasta asiasta!

Ihmisen uskominen ei tuo anteeksiantoa, se on ollut ja perustettu jo 2000 vuotta sitten Jumalan päätöksessä. Se, että siihen saa uskoa tarkoittaa vain että sitä uskomalla omistetaan.  Ei se usko sitä aikaansaa että synnit tulee anteeksi.  Armo on siis kaikilla ihmisillä joten älä sinä ala jakamaan kellä sitä on ja kellä ei.  Kaikki eivät tosin usko mutta se ei ole sinun vaan sen ihmisen ja Jumalan välinen asia.  Sinä et myöskään näe kenenkään sydämeen etkä pysty arvioimaan kenellä uskoa on vaikka niin näytät itsellesi uskottelevankin.


Ja vielä lopuksi; kuten joku jo totesikin, uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaan kasteessa. Muut "uudestisyntymiset" ovat ylikiihottuneen uskonnollisen mielikuvituksen ja väärän opetuksen tuotosta.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

tienes-2

  • Vieras
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #34 : 19.11.08 - klo:19:57 »
Lainaus

Kuules nyt hyvä ihminen; huonostipa sinä näköjään raamattusi tunnet kun tällainen ei-uskovainenkin tuntee paremmin!  Raamatussahan sanotaan että Jumala antoi kaikkien ihmisten synnit anteeksi silloin kun Jeesus kuoli ristillä! Ei se Jeesus silloin vasta niitä annan anteeksi kun ihminen alkaa uskoa, vaan raamatun mukaan Jumala sovitti maailman itsensä kanssa meidän vielä ollessamme jumalattomat.


Kuule Jampa, sinä se osaat, et yhtään turhaan kehu itseäsi. Paljon paremmin minun pitäisi osata Raamattuni. Sekin on totta, että Jumala sovitti koko maailman itsensä kanssa, mutta se tulee henkilökohtaiseksi vasta uskon kautta, kuten itsekin toteat: Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." Apt. 16:31.  "Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." 2Kor 5:20. Tämä on kaikille uskoville annettu tehtävä, joten ei sinun kannata nähdä siitä kovin suurta vaivaa.

Lainaus

Armo on siis kaikilla ihmisillä joten älä sinä ala jakamaan kellä sitä on ja kellä ei.  Kaikki eivät tosin usko mutta se ei ole sinun vaan sen ihmisen ja Jumalan välinen asia.  Sinä et myöskään näe kenenkään sydämeen etkä pysty arvioimaan kenellä uskoa on vaikka niin näytät itsellesi uskottelevankin.


Armo on kaikkia varten mutta sitä ei voi ottaa kuin marketin hyllyltä. Jumala kutsuu erityisesti kaksi tai kolme kertaa, silloin on paras aika vastata hänelle.

Lainaus

Ja vielä lopuksi; kuten joku jo totesikin, uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaan kasteessa. Muut "uudestisyntymiset" ovat ylikiihottuneen uskonnollisen mielikuvituksen ja väärän opetuksen tuotosta.


Tuosta "vain ja ainoastaan" en olisi niin kovin varma.

Jumalan siunausta sinulle kuitenkin

Lars Mikael

  • Vieras
Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #35 : 19.11.08 - klo:20:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Elizahan laukoo parempia sutkauksia kuin minä! Tuo k-ere/ör-ttilläinen oli timantti.

Kevennykseksi keskusteluun: Nytkö sen vasta Pena huomasit? :lol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #36 : 19.11.08 - klo:21:23 »
Ajattelin kehua nyt muitakin, kun tulin toisaalla kehaisseeksi itseäni.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #37 : 19.11.08 - klo:21:33 »
Lainaus käyttäjältä: "tienes-2"
Jumala kutsuu erityisesti kaksi tai kolme kertaa, silloin on paras aika vastata hänelle.


Ei voi muuta sanoa kuin että :lol:

Ja olisi hirmu mukava jos opettelisit lainaamaan, sitä voipi tehdä vaikka tuolla testiosastolla.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #38 : 19.11.08 - klo:21:58 »
Lainaus käyttäjältä: "tienes-2"
Jumala kutsuu erityisesti kaksi tai kolme kertaa, silloin on paras aika vastata hänelle.

Minä oon ainakin tuhat kertaa vastannu ei, sanoi Nivalan mies Aholansaaressa, kun kuuli yllä olevan toteamuksen. Kuinkahan äijän käy?

Mt
huru-äijä

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #39 : 19.11.08 - klo:22:00 »
Ikävää vämmästystä ja vinoolua. :(

Kirie roomalaasille sopii myäs luettavaksi körttifoorumilla.

Yksimielinen ylistys
1 Meidän, jotka olemme vahvoja, on kestettävä heikkojen vajavuuksia. Emme saa ajatella vain sitä, mikä on itsellemme mieluista. 2 Meidän on jokaisen otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä on hänelle hyväksi ja vahvistaa häntä. 3 Ei Kristuskaan ajatellut itseään. Onhan kirjoitettu: "Sinun herjaajiesi herjaukset ovat osuneet minuun." 4 Kaikki, mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, jotta saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa. 5 Jumala, jolta kestävyys ja rohkaisu tulevat, antakoon teidän olla keskenänne yksimielisiä Kristuksen Jeesuksen tahdon mukaisesti, 6 niin että te yksimielisesti, yhdestä suusta ylistäisitte Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää.

7 Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Lars Mikael

  • Vieras
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #40 : 20.11.08 - klo:10:34 »
"Turhuutta ja tuulen tavoittelua" koko tämä keskustelu, mutta kuitenkin vielä tämän kerran...

Lainaus käyttäjältä: "tienes-2"
 
Olet Lars Mikael oikeassa, minulla on paljon oppimista. En esimerkiksi ymmärrä ollenkaan mitä lainauksesi Saarnaajankirjasta tässä yhteydessä tarkoittaa.


Kaipasit opetusta. En ole opettajasi hengellisten asioiden suhteen. Etsi opetusta Raamatusta, sieltä sitä löytyy. Opetus  oli mielestäni siinä, että Jumalan antaman viisauden kautta saarnaajakin totesi, että meidän kaikkien käy samoin. Joudumme kaikki yhtä vajavaisina todellisen Tuomarin eteen.

Olen nähnyt körttiläisyyden heijastuvan niin omalla paikkakunnallani liikkeeseen sitoutuneiden kuin Herätäjä-Yhdistyksen työntekijöiden työssä, haluna palvella. Rakkaus Kristukseen tulee esiin käytännössä, esimerkiksi tarjota seuraväelle kahvit omalla kustannuksella, pitää omassa kodissa lähetyspiiriä ja kerätä uhri lähetykselle, keittää hernesoppaa lähetysmyyjäisiin ja myydä sitä lähetyksen hyväksi. Lahjoittaa varoja Herättäjä-Yhdistyksen toimintaan. Kokoontua körttinuorina omiin koteihin vastaanottamaan ystäviä ja veisaamaan Siionin virsiä. Järjestää Herättäjuhlia. Olla vapaaehtoisena juhlien järjestelyissä. Puurtaa työntekijänä työtä niska limassa juhlien onnistumiseksi. Johtaa heimotyötä ja järjestää vapaaehtoisia työhön sekä mahdollistaa työn onnistuminen jne.

Henkilökohtaisesti en näe oman erinomaisuuden ja hengenlahjoilla kehuskelun edistävän evankeliumin eteenpäin viemistä, johon meidät on kutsuttu. Nöyränä ja kiitollisena kaikkia saamiamme lahjoja Jumalan Sanan mukaan tulisi käyttää. "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi myös antakaa". Ei ole oikein "liata omaa pesäänsä ", kun se tapahtuu omaan erinomaisuuteen viitaten. Tämä foorumihan on kaikkien luettavissa. Asia on tietenkin Sinun ja olet siitä itse vastuussa.

Ei Jeesuskaan korottanut itseään, vaan totesi: "Vain yksi on hyvä, Isäni taivaassa". Siinä meillä molemmilla on varmasti oppimista.

Lars Mikael
-------------------------------
Ps. Kun Sinulla tuntuu olevan noin vaiketa tämän herätysliikkeen keskuudessa, niin mikset vaihda "puulaakia". Niitä on kyllä tarjolla.

tienes-2

  • Vieras
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #41 : 20.11.08 - klo:16:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
"Olen nähnyt körttiläisyyden heijastuvan niin omalla paikkakunnallani liikkeeseen sitoutuneiden kuin Herätäjä-Yhdistyksen työntekijöiden työssä, haluna palvella. Rakkaus Kristukseen tulee esiin käytännössä, esimerkiksi tarjota seuraväelle kahvit omalla kustannuksella, pitää omassa kodissa lähetyspiiriä ja kerätä uhri lähetykselle, keittää hernesoppaa lähetysmyyjäisiin ja ja ja...jne.
______

Ps. Kun Sinulla tuntuu olevan noin vaiketa tämän herätysliikkeen keskuudessa, niin mikset vaihda "puulaakia". Niitä on kyllä tarjolla.


Enpä ole ennen nähnyt noin mahtavaa ansiolistaa, en pärjää puoleen väliinkään. En kehdannut ottaa kaikkea mukaan, löytyyhän ne sieltä kirjoituksestasi! Olet Lars Mikael todella lahja körttiläisyydelle.

Toisekseen, ei minulla ole vaikeata olla tämän herätysliikkeen kanssa, teitä muita vähän epäilen.

Nyt kun olette kertoneet itsestänne ja olen oppinut tuntemaan teitä jonkin verran voin siirtyä asiaan - evankeliumiin. Se on sitä vanhaa Paavon ja Lutherin perintöä, ei se ole käännytystä, ellet ole menossa johonkin toiseen suuntaan. Jampe onkin jo useamman kerran pyytänyt kirkastamaan Kristusta, ymmärrän kyllä hyvin hänen tapeensa, onhan hän sen kertonut kaikkien kuullen.

Jeesuksen, siis Kristuksen, lähtiessä Getsemanesta, hän lähti voittajana. Hän oli juuri taistellut itsensä voittoon. Muutamat pahan hengen valtaamat ylipapit ja kansan vanhimmat olivat tulleet sotaväki mukanaan vangitsemaan hänet. Jeesus vietiin Ylimmäisen papin taloon ja sittemmin oikeuden käyntiin ja tuomittiin lopuksi kuolemaan. Tuttua eikö vain?
Ylipapit halusivat kateudesta tappaa Jeesuksen, mutta se ei tietenkään ollut mikään syy Pilatukselle, joka edusti Roomaa. Siksi he syyttivät hänelle Jeesusta kapinasta ja valtiopetoksesta, koska Pilatuksella oli niistä syistä oikeus antaa kuolemantuomio. Pilatus antoi tietensä väärän tuomion, se oli hänen syntinsä - oikeusmurha.
Saadakseen kansan puolelleen, ylipapit syyttivät Jeesusta Jumalanpilkasta, koska kansa oli erittäin herkkä temppelinsä ja jumalanpalveluksensa puolesta. Vaikka he toisaalta tunsivat Jeesuksen ja tiesivät hänen hyvät tekonsa, jopa tunnustaen hänen jumaluutensa, mutta heidän johtajiensa manipulointi petti heidät. Antaessaan pettää itsensä, myös kansa syyllistyi väärään tuomioon.

Kun Jeesus oli saanut kuolemantuomion, oli hän niin sanotusti vapaata riistaa perkeleelle ja hänen joukoilleen. Siitä alkoi Via Dolorosa, joka johti Golgatalle. Häntä ruoskittiin, ei enää inhimillisellä tavalla vaan demonisella vihalla. Jeesus ristiinnaulittiin alastomana ja verisenä, siis ilman rihmankiertämää, mikä oli ristiinnaulitsemisessa häpäisylisä. Pahuuden henkiolennot tanssivat voitontanssiaan hänen ristinsä ympärillä. Ja kun Jeesus huusi. -Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit, syöksyi tuhansien riivaajien lauma hänen kimppuunsa. Jumalan hylkäämä on perkeleen omaisuutta. Lopulta Jeesus loppuun näännytettynä antoi henkensä.

Tämä kuva Jeesuksesta tulee aina olla sydämessämme syntiä vastaan. Paavali sanoi Korinttolaisille 1.  kirjeessään, että "olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna". Mutta yhtä tärkeää on usko ylösnousseeseen Jeesukseen Kristukseen, koska hänen ylösnousemuksensa on meidän uudestisyntymisen ehto. Paavali sanoi tästäkin asiasta, että "jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne".
Olkoon tämä lyhyt kuvaus muistutus meille jokaiselle Jeesuksen kärsimyksestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

Miksi tämän kaiken kerron? Eräs aamuhartauden puhuja kertoi kysyneensä 6-vuotiaalta pojalta, mitä tämä tiesi Raamatusta. Poika mietti vähän ja vastasi: - en mitään, mutta Jeesuksen minä tunnen. Paavali kirjoitti:
"Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista." Fil 3:8-11.

Jumalan siunausta toivottaen

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #42 : 20.11.08 - klo:17:47 »
Lainaus käyttäjältä: "tienes-2"
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
"Olen nähnyt körttiläisyyden heijastuvan niin omalla paikkakunnallani liikkeeseen sitoutuneiden kuin Herätäjä-Yhdistyksen työntekijöiden työssä, haluna palvella. Rakkaus Kristukseen tulee esiin käytännössä, esimerkiksi tarjota seuraväelle kahvit omalla kustannuksella, pitää omassa kodissa lähetyspiiriä ja kerätä uhri lähetykselle, keittää hernesoppaa lähetysmyyjäisiin ja ja ja...jne.
______

Ps. Kun Sinulla tuntuu olevan noin vaiketa tämän herätysliikkeen keskuudessa, niin mikset vaihda "puulaakia". Niitä on kyllä tarjolla.


Enpä ole ennen nähnyt noin mahtavaa ansiolistaa, en pärjää puoleen väliinkään. En kehdannut ottaa kaikkea mukaan, löytyyhän ne sieltä kirjoituksestasi! Olet Lars Mikael todella lahja körttiläisyydelle.

Etkö ymmärtänyt lainkaan Lars Mikaelin selvää tekstiä, jossa hän ei puhunut itsestään? Lars Mikael kirjoittaa tarvittaessa itsestään ihan suoraan ja omalla nimellä. Vai oliko kommenttisi huumoriksi tarkoitettu?

Mt

tienes-2

  • Vieras
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #43 : 20.11.08 - klo:18:31 »
Lainaus käyttäjältä: "mt"
Lainaus käyttäjältä: "tienes-2"
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
"Olen nähnyt körttiläisyyden heijastuvan niin omalla paikkakunnallani liikkeeseen sitoutuneiden kuin Herätäjä-Yhdistyksen työntekijöiden työssä, haluna palvella. Rakkaus Kristukseen tulee esiin käytännössä, esimerkiksi tarjota seuraväelle kahvit omalla kustannuksella, pitää omassa kodissa lähetyspiiriä ja kerätä uhri lähetykselle, keittää hernesoppaa lähetysmyyjäisiin ja ja ja...jne.
______

Ps. Kun Sinulla tuntuu olevan noin vaiketa tämän herätysliikkeen keskuudessa, niin mikset vaihda "puulaakia". Niitä on kyllä tarjolla.


Enpä ole ennen nähnyt noin mahtavaa ansiolistaa, en pärjää puoleen väliinkään. En kehdannut ottaa kaikkea mukaan, löytyyhän ne sieltä kirjoituksestasi! Olet Lars Mikael todella lahja körttiläisyydelle.

Etkö ymmärtänyt lainkaan Lars Mikaelin selvää tekstiä, jossa hän ei puhunut itsestään? Lars Mikael kirjoittaa tarvittaessa itsestään ihan suoraan ja omalla nimellä. Vai oliko kommenttisi huumoriksi tarkoitettu?

Mt


Olinpa todella ymmärtämätön. En muutenkaan käsittänyt tätä listaa, koska ei siinä ollut mielestäni mitään infoa, jota en olisi tiennyt. Sen siitä saa kun lähtee viisaiden kanssa marjaan. Olen tässä ihmetellyt kun niin usein viittaatte omaan erinomaisuuteen, että mitä se oikein tarkoittaa? Ei siinä mielestäni ole mitään omaa erinomaisuutta, jos Jeesus täyttää seuraajiensa elämässä lupauksiaan. Eikä vielä siinäkään, että uskaltaa sen kertoa.

Jumalan siunausta sinullekin

Lars Mikael

  • Vieras
Re: Voiko körttiläinen pelastua?
« Vastaus #44 : 20.11.08 - klo:20:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Olen nähnyt körttiläisyyden heijastuvan niin omalla paikkakunnallani liikkeeseen sitoutuneiden kuin Herätäjä-Yhdistyksen työntekijöiden työssä, haluna palvella. Rakkaus Kristukseen tulee esiin käytännössä, esimerkiksi tarjota seuraväelle kahvit omalla kustannuksella, pitää omassa kodissa lähetyspiiriä ja kerätä uhri lähetykselle, keittää hernesoppaa lähetysmyyjäisiin ja myydä sitä lähetyksen hyväksi. Lahjoittaa varoja Herättäjä-Yhdistyksen toimintaan. Kokoontua körttinuorina omiin koteihin vastaanottamaan ystäviä ja veisaamaan Siionin virsiä. Järjestää Herättäjuhlia. Olla vapaaehtoisena juhlien järjestelyissä. Puurtaa työntekijänä työtä niska limassa juhlien onnistumiseksi. Johtaa heimotyötä ja järjestää vapaaehtoisia työhön sekä mahdollistaa työn onnistuminen jne.


Vieläkin tässä on ihan pakko ottaa kantaa, vaikka jo ajattelin jättää vastaukset sikseen.

Juuri mitään näistä kertomistani asioista en itse ole pystynyt  tekemään. Olen vain ihaillut niitä ihmisiä, jotka kerta toisensa jälkeen palvelevat omalla paikallaan ja vähin elein.

Eläkkeestäni ei ole millään riittänyt varoja palvelutyöhön. Vaimoni ei ole voinut kahden vanhempansa omaishoitaja ja jatko-opiskelijana yli seitsemän vuoden aikana ansaita mitään. Olemmekin  kuin ihmeen kaupalla selvinneet tähän saakka suuremmitta vaikeuksitta.

Mutta jatka vain arviointejasi. Moderaattorithan tällä foorumilla tahdista huolta pitävät.  Asia ei siis sinänsä kuulu minulle, mutta en voinut kuitenkaan olla ottamatta kantaa kirjoitukseesi , jossa kerroit vain olettamuksiasi, aliarvioiden palvelutyötä.

Lars Mikael