Kirjoittaja Aihe: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla  (Luettu 26588 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #75 : 10.07.10 - klo:20:45 »
vasara heilauttaa tapaamiseen osallisille, onkos siellä kirkkokirvesmiehille ja putkihurskaille tapaamista?  On Omskissa olleita, Syktyvkarin ja Birskin väliltä, sekä Keltosta Uhtualle koputelleita.....

Ainakin Haverisen Veikko tuli vastaan ja juteltiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa pikkumummu

• aralla tunnolla
« Vastaus #76 : 11.07.10 - klo:21:22 »
 Kävinpä minäkin moikkaamassa siellä. Mauno oli mun tuttu muita en tuntenut. Nyt sitte liityin tähän. Onpa kiva kun saan lukea muidenkin ajatuksia. Herättäjä juhlat on joka vuotinen käynti. Terveiset vain sivuilla kävijöille :)

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 11.07.10 - klo:22:47 »
Ratiosta Kiuruveren juhulat tuli kotomökkihinkin. Piispa Matti Sihvosen seurapuhe koskettava ja miälehenpainuva.
Heikosti on kuvamateriaalia juhuliista löytyny. :icon_sad:
Pikkumummulle tervetulotoivotus. :109:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 11.07.10 - klo:23:27 »
Mie hain teitä sieltä, tai panin yhen rohkeamman miähen siitä kuulutinkopista kyselemään mutta päättelin ettei ollut viimeisintä tietoa. Mutta vaikka minul oli omaperäinen seikkailu sinne pääsemisen kans niin kannatti... uusi kännykkä oli säädetty talviaikaan ja kun minä Olarista rupesin soittelemaan että misä te olette te joiden kans minun piti mennä, olivat jo  Hartolassa... otin taksin ja pistin silmät kiinni... Jyväskyläs saatiin Espoolaiset kiinni... Syödään säästeliäämmin. Kuski kysyi et mihkä se bussillinen on menos, Lappiinko, kun on niin tärkeä reisu,  oli vähän  minusta hiljaa kun selitin  mutta kai minä' vaan kuvittelin...ja kyllä se sitten taas puhuikin...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 11.07.10 - klo:23:45 »
Olin ekaa kertaa foorumilaisten tapaamisessa. Tuttuja naamoja suurin osa: Tiitiäinen, Hippiäinen, Mauno ja Seppos. Uusina kasvoina Hölkänen, Meme ja Mami.
Tai siis ei ihan uusina. Memen kasvot on muistissani jo vuosien ehkäpä yli kymmenen vuoden ajan. Olen nähnyt hänet melkeinpä kerran vuodessa. Kasvot on kiinnittäneet huomiotani, koska ne muistuttavat mahdottoman paljon entisen koulukaverini kasvoja. Näytin hänet Tiitiäisellekin, joka myös tunnisti kasvot. Yllätys olikin sitten suuri, kun meille selvisi, että juuri hän on Meme.
Tapaamisen ulkopuoleleta näin ja moikkasin Eeva-Kaisaa, Juhania ja Miestä valaan vatsasta.
Älkääkä antakon foorumilla olevan kuvan hämätä. Mies valaan vatsasta on todella komea nuori mies.

Seppos kertoi muitakin foorumilaisia tavanneen, mutta eivätpä näyttäytyneet meille.

Juhlat oli todella mukavat. Talkoolaiset ansaitsevat suurkiitoksen juhlien järjestelyistä. Kaikki toimi hyvin ja juohevasti. Talkooporukat olivat järjestäneet säät ihan liiankin hyvin.
Kotiin palattuani ja peiliin katsottuani pohdin, pitäisiko muuttaa nimimerkkiä Pyryharakasta Punarinnaksi.  :003: 
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 12.07.10 - klo:07:22 »
Siis, voi, te olitte siellä tai olitte tietysti mutta  te tapasitte? Ja niin kun minä etsin teitä sieltä!  Joku totesi että kai semmoista sitten ei ole kun kukaan ei tiedä!  Enhän voinut tietää kuka olisi kuka kun en tunne ketään, niin että.. no toisaalta... etsiä tuttua siitä joukosta niin olisi se ollut vähän kuin neulaa heinäsuovasta... joku siitä omasta matkaporukasta aína välilä kyllä minut tarkisti, kun olin ensimmäisen illan paluulähdön majoitukseenkin sekoillut, mutta te, misä te olitte?
« Viimeksi muokattu: 12.07.10 - klo:07:29 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 12.07.10 - klo:07:42 »
Kertokaapa lisää vaikutelmistanne.
Minä avasin Kiuruveden juhlien sivut heti kun kotiin tultiin. Onhan sielä muutamia mt:nkin ottamia kuvia, mm. körttipukukokoontumisajosta. Siinä meme seisoo
hyvin tunnistettavana eturivissä.
Aloin kuunella myös nettiradiota ja kuulin hiukan Jaro Julkusen puhetta, mutta sitten mockula sanoi työsopimuksen irti, ja siihen se jäi. Puheita en vielä eilen ehtinyt availemaan. Niiden aika tulee kunhan helle hellittää. Tämä meidän nettihuone on sietämättömän kuuma, n. 35 asteinen eilen vielä iltamyöhäänkin.

Ne foorumilaiset jotka "punarinta" mainitsi ovatkin tuttuja ennestään. Mutta olipa
aika harva paikalla Seinäjokeen verraten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 12.07.10 - klo:07:44 »
Näin yhden miehen joka oli kyllä ihan kuin Seppo, mutta olen livenä tosi ujo enkä kehdannut tulla kysymään. Yritin saada kännykkänumeroakin mutta eivät löytäneet kuin Tuusulasta ja kun käsittääkseni asutte Lauttasaaressa? Vai ei? Kun kysyin niitä kasvikauppoja, kutsuit kahville, ja tuusulaan päin? Mutta jos on ujo livenä niin on ujo. Typerää. Hölisen täällä niin paljon että sitä ei uskoisi, ja hölisen joskus jos joku rohkaisee ylipäänsä mutta se on vain kuorta.
En sitten soittanut sille kaimalle ja kysynyt että oletteko, hyvä herra, sattumoisin  Herättäjäjuhlilla? Jos niin missä? Kun täällä on yksi  :026: joka näkis mielellään kaikki. No, jossain sitten. Mutta kyllä vähän surettaa. Hain sen laiturin luota, ja sen... hetkinen... mistähän... kun on taipumusta eksyä ja sekoilla. Luulin että oikeasta paikasta, mutta olikohan se kello väärin?  Ei, joku fiksasi sen?  Voivoivoivoi... Leena olisiu, olisi tahtonut nähdä kaikki vaikka en minussa ole mitään näkemistä. Ja parhaimmillani kyllä olenkin kun olen hiljaa, olisitte saaneet nähdä sen ihmeen...
« Viimeksi muokattu: 12.07.10 - klo:07:50 kirjoittanut Leena »

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 12.07.10 - klo:08:08 »
Kertokaapa lisää vaikutelmistanne.
Espoossa kävin "kylässä" ja paloin vesirakkuloille. Seinäjoki jäi väliin.
Oli vähän eri juttu spennata viimeiseen saakka pääseekö ja lähteä sitten, ja sotkea kaikki ja hurauttaa taksilla kaks kolmannesta bussin perässä kun ei se majapaikka olis omin päin löytynyt kuitenkaan. Ne oli sen arvoiset. Perhe kuunteli juhlaseurat radiosta ja oli samaa mieltä. "Ei yhtään turhaa sanaa, ei yhtään turhaa melskettä eikä tunteilua". Olivat minun puolesta hyvillänsä, vaikkeivat itse päässeet.

Kai sen kohdaltaan voisi tiivistää: Ei turhia sanoja. Paljon tarpeellisia sanoja tai se yksi ainoa, joka, kas ihmettä, onkin täällä tuttu. . Ei ihan heti unohdu. Mutta kyllä ne talkoolaiset olivat tehneet työtä, hyvät ihmiset. Miten voi kaikki sujua niin siististi?  
Jäi pitkäksi aikaa ajateltavaa.
Toivon, että pääsen Ouluunkin.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 12.07.10 - klo:10:49 »
Tervetuloa, pikkumummu, voorumille!

Toivottavaksi kirjoittelet silloin tällöin tänne - sinuun on käsittääkseni muidenkin kiva / hyvä / mielekästä tutustua (kertoile joskus ite tarkemmin)!

Mauno

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 12.07.10 - klo:12:31 »
Voi Leena, kyllä minuakin nyt harmittaa, kun ei tavattu. Oltiin ihan katse-etäisyyden päässä siitä laiturista. Siellä oli vaan niin paljon muutakin porukkaa, että laitettiin kaksi penkkiä vieretysten sen rantatien ja rannan väliselle nurmikaistalle. Siinä nökötettiin kuin vanhat varikset langalla nokatusten. Meitä tietenkin helpotti se että, suurin osa koolla olevasta porukasta oli tuttuja. Oli helppo suunnistaa kun Pena toimi majakkana.

Kesken tapaamisen Mauno-papan pikku-Iida kävi heittämässä kiven järveen ja Mauno kävi hänet sieltä hakemassa. Jos näit sellaisen ruusunkukkamekkoisen pikkutytön ja harmaaparran häntä hakemassa, niin lähellä olit.

Mutta ensi kerralla, jos ei juhliinlähtösi mene niin täpärälle, niin pyydäpä yv:nä jonkun tapaamiseen menevän kännykkänumero, jotta voit ottää lähempänä yhteyttä.  :039:

Tervetuloa Pikkumummu! Oli mukava tavata, vaikkei oikein ehditty tutustua vielä. Sepä jääkin sitten tämän foorumin sivuille se tutustuminen.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 12.07.10 - klo:16:42 »
Kiitos! Näin teen. Niitä lapsiakin oli koko joukko, joten saatoin hyvin nähdä peräti tilanteen, siellä rannassahan minä pyörin. Mutta siis, livenä olen niin ujo ettei sitä usko kukaan. En kehdannut kysellä että oletteko niitä netti-ihmisiä. Yhden ryhmän tosiaan manguin jonkun niistä kuuluttajista tsekkaamaan, kun se oli vähän kuin viran puolesta... oli eri joukkuetta jonka hän tarkisti kun aikani kärtin...  aikuinen nainen sanomassa ettei kehtaa itte...  :repee:  koskahan sitä aikuistuis. Mutta mie toivon että tunnen teistä joitakin jo ennen ensi kesää.

Tämä foorumi on minulle tärkeä, ja te kaikki.  Kotoa soitettiin parikin puhelua, kun oli perhe kuunnellut ne juhlaseurat, ja ne oli tosi hyvä kokemus niillekin, ja sanoivat että nyt ovat kyllä minun puolesta hyvillään. Kun vähän tuntevat, niin kai sitten ajattelevat, että tämän tapaista se on ollut vailla tenavasta, niin osapuilleen.

Meillä lähtee toiseksi nuorin riparille.  Kollasi keväällä netistä suosikkinsa. Asuvat seudulla jolla on paljon venäläissyntyisiä ja bestikset ovat ortodokseja.

Kyllä löytää kaipaamansa, sillä siinä on nälkäinen lapsi, minä luulen.

Aivot kiehuu tässä helteessä... piti sanomani, että näinköhän olisin löytynyt tuonne, niin juuri, löytynyt, ellei olisi tätä foorumiakin apuna käytetty. Olen hyvin onnellinen, kuulkaas.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 12.07.10 - klo:18:11 »
Tervetuloa pikkumummo toivottaa Riitta-mummi(isoisoäiti) 4.polvi nukkuu tuolla alhaalla viileässä 27 asteessa. Minä naputtelen tässä Suomen lämpöisimmässä Lahden kaupungissa. Etelä-Suomen Sanomat oli netissä kehaissut että Lahti on nyt maailman lämpimin paikka!

Foorumitapaamisiin foorumilla. Ensi vuonna Oulussa, jos Luoja suo. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 12.07.10 - klo:18:34 »
Kuten ennustin minulla oli lämpimät juhlat, tosin körttipuku ei ollut niin kuuma kuin olin ennakkoon pelännyt. On ne esiäidit olleet viisaita, kun ovat villan materiaaliksi valinneet. Tosin sen verran hiki vapui selkäpiirtä pitkin, että aloin suunnittelemaan jonkinlaista tropiikkiin sopivaa körttipukua. Olisikohan intianpuuvilla hyvä tai jos uskoo Iltalehteä, niin pellavasta kait pitäisi tehdä seuraava asu. Se kun on kuulemma viileä materiaali. Joka tapaiksessa hienot juhlat ja lämpimät niin henngellisesti kuin ruumiillisestikin. :icon_biggrin:

Totesimme myös, että sosiaalisella 7v pojalla menee uuden ystävän löytämiseen aikaa puolet seurojen ensimmäisen puheesta. Toisen puheen lopulla hän tulee kertomaan, että minulla on uusi ystävä. :)

Poissa marianne

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #89 : 12.07.10 - klo:21:18 »
Harmitti, kun en sukujuhlien takia päässy itte paikalle, mutta ens vuonna sitte Oulussa :)
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)