Kirjoittaja Aihe: Sotkamon Herättäjäjuhlat  (Luettu 61747 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #45 : 27.01.15 - klo:19:36 »
Talvivaaran osaa olen sureksinut, kun siltä toivottiin niin paljon. Kainuu on jäänyt jälkeen siitä rikkaudenajasta, mitä rakentaminen naapurin puolella toi ja olihan Kajaanissa massan keittäjillekin paikka. Se on suljettu. Sitten yritettiin näille kavereille jotain linja-auton fiksaushommaa, naureskelivat ajatukselle. Vuolijoella vaunutehdas toimii.
Körtit, jättänemme jonkinlaisen europurskeen Vaarojen pitäjään.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vantaan Herättäjäjuhlat
« Vastaus #46 : 27.01.15 - klo:19:41 »
Iltapäivää Vantaalta




Minut on nimetty Vantaan herättäjäjuhlien talkootoimikunnan puheenjohtajaksi. Olemme vähitellen päässeet työn alkuun. Laitan tämän viestin sinulle toivossa, että teillä päin alettaisiin innostaa väkeä talkoohommiin kesällä 2016. Tämän lisäksi kysyn, onko teistä vastaanottajista joku, joka voisi sitoutua talkootoimikunnan toimintaan ikään kuin ulkopaikkakuntalaisen  näkökulmasta. Tänä keväänä kokoonumme Tikkurilassa 25.2.; 23.3.; 15.4. ja 25.5. kl0 18.-20. Tarvitsemme teitä!

Kevättä odotellessa ja mustarastasta kuunnellessa

Pirkko Yrjölä





Pirkko Yrjölä, rovasti
Korson seurakunnan kirkkoherra
0503693527
Merikotkantie 4, 01450 Vantaa


" Armon asialla"
« Viimeksi muokattu: 27.01.15 - klo:19:49 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vantaan Herättäjäjuhlat
« Vastaus #47 : 27.01.15 - klo:21:51 »
Iltapäivää Vantaalta




Minut on nimetty Vantaan herättäjäjuhlien talkootoimikunnan puheenjohtajaksi. Olemme vähitellen päässeet työn alkuun. Laitan tämän viestin sinulle toivossa, että teillä päin alettaisiin innostaa väkeä talkoohommiin kesällä 2016. Tämän lisäksi kysyn, onko teistä vastaanottajista joku, joka voisi sitoutua talkootoimikunnan toimintaan ikään kuin ulkopaikkakuntalaisen  näkökulmasta. Tänä keväänä kokoonumme Tikkurilassa 25.2.; 23.3.; 15.4. ja 25.5. kl0 18.-20. Tarvitsemme teitä!

Kevättä odotellessa ja mustarastasta kuunnellessa

Pirkko Yrjölä





Pirkko Yrjölä, rovasti
Korson seurakunnan kirkkoherra
0503693527
Merikotkantie 4, 01450 Vantaa


" Armon asialla"

Minä voin ruveta kun olen omistanut tuon Tikkurilan kotiseurakunnaksenikin, jos siellä selitetään minne ihmisen pitää mennä ja tarkoin, sillä se seurakuntien talo on eksyvälle ja horjuvalle arvoitus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #48 : 27.01.15 - klo:21:54 »
Tarttis ruveta prosessoimaan sitä Sotkamon matkaa kai. Tietääkö kukaan Helsingin menosta. En nyt uskalla lähteä niitten entisten kyytiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vantaan Herättäjäjuhlat
« Vastaus #49 : 27.01.15 - klo:22:19 »
Minä voin ruveta kun olen omistanut tuon Tikkurilan kotiseurakunnaksenikin, jos siellä selitetään minne ihmisen pitää mennä ja tarkoin, sillä se seurakuntien talo on eksyvälle ja horjuvalle arvoitus.

Osoite on Unikkotie 5 Tikkurila eli sama kortteli kuin Tikkurilan kirkko.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vantaan Herättäjäjuhlat
« Vastaus #50 : 28.01.15 - klo:13:18 »
Osoite on Unikkotie 5 Tikkurila eli sama kortteli kuin Tikkurilan kirkko.

Sinä et tiedä millainen arvoitus se nimenomainen rakennus on! Jäi menemättäni eksegeettiseen raamattupiiriin, kun en tajunnut mikä ihmeen huone ja mitenkä niin siinä. Minun on ottamani selvää. Saavat lähettää ovelle vastaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #51 : 29.01.15 - klo:22:51 »
Laina Facebookista


Herättäjäjuhlat Sotkamossa 2015
2 t ·
Herättäjäjuhlasunnuntai Kajaanissa
Kainuun viidensien herättäjäjuhlien juhlavuosi on alkanut. Juhlia on valmisteltu jo useita vuosia juhlatoimikunnassa, jonka puheenjohtaja on Sotkamon kirkkoherra Erkki Marin ja yhdessätoista toimikunnassa sekä lisäksi monien vapaaehtoisten talkoolaisten toimesta. Naapuriseurakunnista mm. Kajaanista on ollut useita mukana juhlien valmisteluissa. Kaikissa Kainuun seurakunnissa järjestetään kevään aikana herättäjäjuhlasunnuntai, jonka ohjelmana on messu klo 10.00 ja sen jälkeen seurakuntatalolla on kirkkokahvit ja monipuolista juhliin liittyvää tiedotusta mm. talkoista, ohjelmasta sekä lyhyet seurat. Tähän juhlasunnuntaihin kutsutaan laajasti seurakuntaväkeä. ”Entisenä Kainuun Opiston rehtorina kutsun aivan erityisesti teitä eri vuosikymmeninä opiston käyneitä mukaan juhlavalmisteluihin”, sanoo pääsihteeri Tuomo Ruuttunen. Kajaanissa herättäjäjuhlasunnuntaita vietetään 8.2. Klo 10.00 messun toimittaa herättäjäjuhlien pääsihteerit Tuomo Ruuttnen (liturgia) ja Yrjö Sorvari (saarna). Mukana on myös Herättäjä-Yhdistyksen uusi Kainuun aluesihteeri, rovasti Matti Nuorala.
Tykkää ·  · Jaa · 13
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33722
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #52 : 30.01.15 - klo:07:23 »
Periaatteessa jees, käytännössä ei käy millään. Sydämellä mukana, plus vähän tuohta revin
asialle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #53 : 03.02.15 - klo:19:37 »
KERTTU KOKKONEN ALUSTAA KAINUUN HERÄNNÄISYYDESTÄ
Sotkamon kansalaisopiston ja herättäjäjuhlaorganisaation järjestämä tapahtumasarja ”Mitkä ihmeen herättäjäjuhlat” jatkuu sunnuntaina 22.2. klo 15.00 Salmelan koulun juhlasalissa. Teologian lisensiaatti Kerttu Kokkosen alustuksen otsikkona on kainuulaisen herännäismaallikkopuhujan sanat ”Vaikkei muuta kuin hiiri kivestä”. Tällä sanalla puhuja halusi kuvata ihmisen osaa ”armon kerjäläisenä”. Tilaisuuden kommenttipuheenvuoron käyttää rovasti Jorma Sutinen ja myös Sotkamon kirkkokuoro laulaa kanttori Risto Vähäsarjan johdolla. Osallistumismaksu on 5€. Ennen tilaisuuden alkua on kahvitarjoilu sekä myyntipöytä herättäjäjuhlien hyväksi. Kerttu Kokkonen on tutkinut Kainuulaisen herännäisyyden alkuvaiheita 1800-luvulla ja liikkeen uudistumista 1900-luvulla. Häneltä ilmestyi vuosi sitten lisensiaattityöhön pohjautuva kirja ”Kotimaallensa matkaavaiset”.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #54 : 04.02.15 - klo:10:12 »
Sotkamon juhlista on kirjoitettu nyt hyvästi. Viimeisessä HK:ssakin paljon. Sitä Leenan tiipii-juttua olen miettinyt - forumimme mainostamiseksi ISOSTI. Mutta tämähän on ihmisestä ja olen vanhinta porukassa, etten kykene muuta kuin haaveisiin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #56 : 06.02.15 - klo:10:22 »
SOTKAMON HERÄTTÄJÄJUHLIEN UUDEN TOIMISTON OSOITE ON
 Keskuskatu 3 88600 SOTKAMO
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #57 : 06.02.15 - klo:14:08 »
Ja netistä löytyy Sotkamon karttoja, voi helposti paikallistaa omia "suunnitelmiaan". Kun on aikaa, on tietysti hyvä yrittää päästä lähelle seurapenkin päätä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #58 : 08.02.15 - klo:20:50 »
Näyttävät hoitavan tiedotuksen erinomaisesti Sotkamossa


Herättäjäjuhlat Sotkamossa 2015

Tänään oltiin Herättäjäjuhlien merkeissä Kajaanissa. Aamulla pyryytti lunta ja oli pilvistä ja tuulikin oli navakka. Jumalanpalveluksessa parisataa ihmistä. Tuomo oli liturgina ja minä saarnasin Paavo Lassilasta, Kusti Huovisesta ja Paavo Ruotsalaisesta. Saarnan ydin oli: Aina parempi vain mitä raskaampi on syyllisyyden tunto, se todistaa parhaiten, että Jumala on olemassa ja toimii ihmisen elämässä. Mukana oli myös uusi aluesihteeri Matti Nuorala Nivalasta. Tuomo lähti Iisalmeen ja Matti Kuhmoon.
Ensi pyhänä 15.2. ollaan Puolangalla Tuomo saarnaa...
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #59 : 09.02.15 - klo:09:50 »
Saarnan ydin oli: Aina parempi vain mitä raskaampi on syyllisyyden tunto, se todistaa parhaiten, että Jumala on olemassa ja toimii ihmisen elämässä.

Tätä jäin miettimään. Olen lapsuudestani saakka kantanut syyllisyyden taakkaa monestakin asiasta, eikä kaikkein vähiten uskonnon aiheuttamasta. En näistä muuta mainitse kun ovat aika henkilökohtaisia asioita. Olen vasta viime aikoina alkanut vapautumaan syyllisyydestä. En aio enää loppuelämääni kantaa syyllisyyttä vaan elää onnellisena elämäni loppuun. Aamen.