Keskustelu > Seuratupa

Aamuhartaus 25

<< < (2/12) > >>

Pena:
Minä luulen tietäväni teidän kiusauksenne hyvin ja te tiedätte ne itse, minun ei tarvitse sitä sanoa teille. Se Herra, joka näkee, mihin me menemme, tulkoon auttamaan erityisemmin teitä nuorukaisia niissä kiusauksissa, mihin saatana pyytäisi epäuskon, epätoivon ja muiden suurten syntien kautta teitä vietellä. Hän sen tehköön ja Hän sen tekee.

Juho Malkamäki

Pena:
Ääretön kansasto on kokontunut tälle paikkakunnalle. On jo paljon Jumalan sanasta kehoitusta, nuhdetta, neuvoa ja lohdutusta imetty; sitä on saatu sekä suullisesti sanasta että virsistä, joita on veisattu. On kuultu terveellistä opetusta Jumalan sanasta kokonaisena Jumalan sanana eikä puolinaisena, Voi jos kätkisimme kuulemamme sanan, että se pääsisi meissä elämää vaikuttamaan. Ystäväini kehoituksesta olen minäkin vaadittu tässä tilaisuudessa muutamia sanoja lausumaan, mutta sanani eivät ole niitä, jotka voisivat vaikuttaa elämää ja olla elämän sanoija. Sellaisia elämän sanoja on meille jo Kristus puhunut. Voi jos pääsisi syrjään oma persoonani ja sais puhua nytkin Kristus, silloin olisi puhe jonkin arvoista.

Juho Malkamäki

Pena:
Jos Kristuksen sanoja pyydämme oppia opetuslapsen mielellä, niin tarkastakaamme Hänen puhettansa Matt. 7:24: "Sentähden jokaisen, kuin minulta nämä puheet kuulee ja ne tekee, vertaan minä toimelliseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi." Tämä on loppua Kristuksen vuorisaarnasta, tuosta merkillisestä puheesta, jonka Hän piti vorella.

Juho Malkamäki

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 12.04.24 - klo:09:28 ---Jos Kristuksen sanoja pyydämme oppia opetuslapsen mielellä, niin tarkastakaamme Hänen puhettansa Matt. 7:24: "Sentähden jokaisen, kuin minulta nämä puheet kuulee ja ne tekee, vertaan minä toimelliseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi." Tämä on loppua Kristuksen vuorisaarnasta, tuosta merkillisestä puheesta, jonka Hän piti vorella.

Juho Malkamäki

--- Lainaus päättyy ---

Aika merkillinen.
Eikö Jeesus siellä saarnannut myös, jos silmäsi viettelee revi se pois tai jos kätesi hakkaa se pois.

Ihan mahdotonta toteuttaa ja outoa kyllä.

Voinee olla että erehdyin sananpaikasta.
https://www.youtube.com/watch?v=nFDS32JEkUk&ab_channel=Suomirockfan

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 12.04.24 - klo:13:16 ---Eikö Jeesus siellä saarnannut myös, jos silmäsi viettelee revi se pois tai jos kätesi hakkaa se pois.

--- Lainaus päättyy ---

Raamattuun kirjaimellisesti uskovat eivät taida aina ymmärtää Jeesuksenkin puheeseen kuuluvia liioittelevia sutkauksia. Kamelin mahtuminen neulansilmään ja pölkky omassa silmässä ovat näitä esimerkkejä. Raamatussa käytetään rikkaasti eri tyylilajeja, sehän ei ole historiallinen dokumentti tai tietosanakirja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta