Kirjoittaja Aihe: Mitä te kirjoitatte? - esitelkää  (Luettu 20162 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hölkänen

  • Vieras
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #15 : 17.03.06 - klo:12:35 »
Et sä hei oikeest oo nii paha ku luulet vaik sut vei myrskyt ja vastatuulet silmäs kii painaa voimaas syö sä tajuut et sä haluut et päättyis yö ja se mitä et saanu tulis viel etees eikä lähtis sä pelkäät mut oo rauhas ja tee se minkä sydän tietää parhaaks ja oikeeks eikä sua satu ku mä oon sun kanssas hei sä oot helmi oot mulle ihan v***n rakas.

Kaikkea se rakkaus ihmisellä teettää.  :shock:

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #16 : 21.03.06 - klo:19:27 »
Tämä runo syntyi joskus aamun aikaisina tunteina, kun jossain toisella keskustelupalstalla pyydettiin kirjoittamaan kaikenlaisia tarinoita ja runoja liittyen Tolkienin tuotoksiin. Olin hyvin närkästynyt kun Gwaihirille ei tehty minkäänlaista ylistysrunoa :P
Voi sitten miettiä, että paransiko tämä yhtään asiaa...



Nämä ovat Kotkan sanat.
Tuulenruhtinaan, Gwaihirin.

Ensimmäinen joka näkee aamun.
Ensimmäinen joka näkee päivän.
Viimeinen jolle ilta saa.
Lähimpänä Kotkaa ovat pimeydessä taivaan valot.
Lähellä Kotkaa ovat henkien tulet.
Taivaan asuja näkee kaikki päivän ja yön värit.

Korkealle olen rakentanut taloni,
korkealla hengitän.
Taivaiden korkeus madaltaa ylpeyteni,
en ole nähnyt taivaiden päättyvän.
Minua kannattelee näkymätön,
ja näkymättömälle olen elämäni uskonut.

Palvelen vain tätä taivasta.
Mitä teen, on se ilmoille annettava.
Korkealta olen nähnyt myös maan.
Jos minut siihen sidotaan, kuolee henkeni.
Alas laskeudun vain jos minut kutsutaan.
Korkeudesta laskeudun vasta kun kuolen.

Olemme yhtä, minä ja veljeni.
Yhtä olemme minä ja taivas.
Kotkien suku jos joskus sammuukin,
koskaan eivät sammu taivaan tulet.
Kotkan henki lentää tuulena korkeudessa.
Veljeni lentävät aina kanssani.

Nämä ovat Gwaihirin sanat.
Tuulenruhtinaan, korkeuden kuninkaan.



Nyt luettuanne runon, pyydän teitä huomoimaan harkitut tyylikeinot, joita myös te voitte lainata vapaasti lyyrisiin teoksiinne.

Esimerkki 1.
Kun sijoittatte "kun ilta saa"  runoonne, nostatte sen tasoa erinomaisesti.

Esimerkki 2.
On hyvä herättää lukijassa hämmennystä ristiriitaisuuksilla. Se stimuloi lukijan ajatteluelimiä, ja tämän vuoksi hän aina mielellään muistaa  runoanne mieltä virkistävänä, ja palaa sen äärelle yhä uudelleen.
Tässä runossa ristiriitaisuuksista on esimerkkinä kohta kotkan laskeutumisesta.  Kuoleeko kotka kun se kutsutaan ja kun se laskeutuu? Onko olemassa jonkinlainen kuoleman laskeutumiskutsu? Vai voiko kotka todellakin laskeutua kuolematta halutessaan, vaikka uhitteleekin kuolevansa laskussa? En ymmärrä. Mitä tämä kohta oikein tarkoittaa? Täytyy lukea runo uudelleen, jotta ymmärrän tämän.

Poissa Maija

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 24
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #17 : 21.03.06 - klo:20:57 »
Kiva psalmi.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #18 : 21.03.06 - klo:21:00 »
Kivat sulle.

Poissa Maija

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 24
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #19 : 21.03.06 - klo:21:05 »
Rakentavaa kritiikkiä on aina ilo antaa!

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #20 : 21.03.06 - klo:21:09 »
Ja vastaanottaa!

Maija spämmää! Tarttukaa nyt joku äkkiä asiaan!

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #21 : 21.03.06 - klo:21:30 »
Rauhoittukaa, siskokset! :wink: (ennenkö Minttu älähtää asiaan!)

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #22 : 22.03.06 - klo:17:19 »
Änggghhhh.. harvinaisen rakentavaa palautetta.. Lievää vieraskoreutta havaittavissa.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #23 : 31.03.06 - klo:21:03 »
KOSKA mua ärsyttää nyt ihan suunnattomasti ei mikään pieni asia, muutenkin kaikki hajoaa käsiin ja olen ihan sekopäinene kaikelle niin tässä tälläsen kirjoitin tänään ei ehkä merkkaa kellekkään YHTÄÄN mitään mutta mulle sanat on maasta taivaaseen ja kartottaa mun oman olemikseni maan päällä ja antaa mulle tarkoituksen olla se mitä olen eli kamala melankoolikko jota joka toinen ihminen nimittää teini angstiksi mutta mä vosiin sanoa niille ihmisille että te ette vaan tajua, sanottaisko että mä olen kirjoittanut sellasta tekstiä jo paljon paljon pidempään kuin olen edes ymmärtänyt mitä ne oikeesti tarkoittaa joten ne jotka sanoo mua angstiksi niin painukoon HIITEEN! *antakaa anteeksi mun luonteeni ja tapa käsitellä asioita muut ei välttämättä ees ymmärrä*

Can´t you just give me myself back?
sometimes it seems so unreal.
why cn´t you stay away from me?
oh, why do you even care?

sometimes I just have to remeber how to breathe
sometimes I just have to remeber how to stey away.
soemtimes I just have to remember how to scream pain out.

I can´t stand you anymore...
watching how you cut my heart in pieces
why can´t you let me be?
living without the matters.

sometimes I just have to remeber how to breathe
sometimes I just have to remeber how to stey away.
sometimes I just have to remember how to scream pain out.

all the memories have changed me
give me my life back!
I trusted only you, once I even loved you
you were the only one for me...

sometimes I just have to remeber how to breathe
sometimes I just have to remeber how to stey away.
sometimes I just have to remember how to scream pain out.

wasting my life without love,  
seeing how sunlight dissapears, feel the pain.
can´t you just go away leave me as I´am??
why do you love me so deeply?

sometimes I just have to remeber how to breathe
sometimes I just have to remeber how to stey away.
sometimes I just have to remember how to scream pain out.

I felt like I could tear myself apart.
take all what you get! why suffer?
`cause I don´t care anymore.
you can´t understand me, do you?

sometimes I just have to remeber how to breathe
sometimes I just have to remeber how to stey away.
sometimes I just have to remember how to scream pain out.

Only one more day, only one more word
you are wasting my life!! go away, go away!
I wished you could forget, you hurt me so deeply.
are you blind minded, are you deaf to my words?

sometimes I just have to remeber how to breathe
sometimes I just have to remeber how to stey away.
sometimes I just have to remember how to scream pain out.

I wanted just scream at myself never letting go.
I wanted to be alone for a moment.
can´t you hear what I´m screaming? let it go.
I had nothing to lose anymore why waste a life?

sometimes I just have to remeber how to breathe
sometimes I just have to remeber how to stey away.
sometimes I just have to remember how to scream pain out.


ja mulla on näit' 3 vihollista kotona j tästä vielä ptkälle eteenpäin aina viimeisiinhenkäyksiin kuoleman vereen saakka että joku vois haluta pistää mut sairaalaan näistä.
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #24 : 01.04.06 - klo:17:24 »
Usko tai älä, mä ymmärrän sua. Kirjoitit sen ulos, mitä mä 17-vuotiaana tunsin. Pidin tekstistäsi, eikä se ollut angstinen. Se oli tunteen ilmaisua, mitä mielestäni ihan turhaan vähätellään. Ehkä olen myös jokseenkin sekavassa olotilassa myös itse, joten tekstisi kolahti.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #25 : 01.04.06 - klo:17:37 »
hehe.. osuvasti, itse täytä tänä vuonna 17 vuota -_-´ dead boring.... mutta kiitos^^
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Hölkänen

  • Vieras
Deitti-ilmoituksia. ;)
« Vastaus #26 : 10.08.06 - klo:22:30 »
Arvoisa Rouva Tasavallan Presidentti,

Olen aivan tavallinen kansalainen Keski-Suomesta. Lähestyn teitä näin kirjeitse, koska en tiedä kuka muu enää voisi auttaa. Äänestin teitä toisella kierroksella, koska mielestäni ymmärsitte pienen ja vähävaraisen ihmisen ongelmat paremmin kuin se raha-asianajaja. Toivottavasti ette ole minulle enää vihainen, että annoin ensimmäisellä kierroksella ääneni Heidi Hautalalle.

Arvostan vankkaa järjestötaustaanne. Olette minulle esikuva, joka saa uskomaan mahdollisuuksiini vaikuttaa elinympäristööni ja koko maailmaan. Viime aikoina olen kuitenkin tuntenut olevani kuin muurahainen hunajapurkissa. Elämä on oikein makeaa, mutta olen siinä jumissa.

Kaikki alkoi siitä, kun eräs suloinen rastapoika hymyili minulle supersöpösti neljä vuotta sitten kävellessäni kouluun. Silloin minulle tuli suunnaton himo rastoihin. Ajattelin, että se menisi seuraavana päivänä ohi kuten liikennemerkkifetissini (älkää ikinä kokeilko, miltä hellä hetki kärkikolmion kanssa tuntuu), mutta vielä mitä. Pian aloin kiihottua pelkistä pullottavista pipoista. Olen joutunut moneen noloon tilanteeseen taipumukseni takia, eikä terveydenhuoltohenkilöstö ota minua tosissaan. Psykologi kehotti minua muuttamaan takapajuiselle seudulle ja menemään töihin varuskuntaan. Mutta sekään ei auttanut: tahtomattanikin kuvittelen, miltä kaikki hyvännäköiset sotilaspojat näyttivät ennen inttiä: tietenkin kuvittelen kaikille rastat.

Kokeilin kesällä siedätyshoitoa ja menin reggae-festivaaleille. Se ei ollut hyvä idea. Päädyin kierimään maassa huutaen, että lopettakaa väkivalta ja leikatkaa hiuksenne pois. Reggae-pojat nauroivat minulle valoisasti ja ottivat valokuvia. Se oli tuskallista ja nöyryyttävää.

Hyvä Tasavallan Presidentti, en enää tiedä mitä teen. En aio ottaa rastoja itselleni, koska rakastaisin sen jälkeen itseäni liikaa, ja - kuten tiedätte - itsensä liiallinen rakastaminen on kaiken pahan alku. En voi matkustaa Jamaikalle, koska siellä pääsisin hengestäni. Reggae-tapahtumiinkaan en enää mene. Pyydän teitä vetoamaan julkisesti sen puolesta, että joku hyväsydäminen rastapoika huomaisi ahdinkoni ja ottaisi asiakseen helpottaa oloani.

Kiitän, että jaksoitte uhrata arvokasta aikaanne lukeaksenne tämän. Toivon teille terveyttä ja kärsivällisyyttä haastavaan tehtäväänne.

Kuorevedellä 10.8.2006,
Hermanni Riikonen

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #27 : 11.08.06 - klo:09:07 »
Runoja oon kirjotellu omaks ilokseni muutaman vuoden ajan, mutta niitä en julkaise. Enimmäkseen olen siirtynyt jo aikoja sitten humoristisempaan kirjoitustyyliin, ja ensimmäisiä viitteitä siitä voi alkaa etsiä kotisivuiltani.(Ne on kyllä vielä aika torsoja sen takia ettei koulussa kannata kirjottaa parhaita vitsejä.)  
Myös pieniä novlleja syntyy.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #28 : 13.08.06 - klo:07:46 »
Opintoni keskeytyivät aikoinaan osin, koska halusin kirjailijaksi. Olen enimmälti kirjoittanut, kun olen kirjoittanut, päiväkirjaa lukioajoista alkaen, siis yli neljäkymmentä vuotta lähes päivittäin. Siinä lienee syy kirjoitusteni sekavuuteen. Putken katkaisi muutama kuukausi sitten nettisivusto nimeltä Körttifoorumi.
Ainut kansien väliin päässyt tekstini on työnantajani järjestämä kirjoituskilpailu. Kaikki lähetetyt kirjoitukset julkaistiin. Yksi juonne kirjoitusharrastuksessani on pyrkimys yhdistää kiinnostus kirjoittamiseen ja ansiotyössä osa-alue, jossa voin hyödyntää valmiuttani ilmaista asioita kirjoittamalla.
Olen peittänyt vaatimattomat saavutukseni selityksellä, että kun ei tullut (tule! hiukka optimismia pittää aina olla, sanoi kissa hietikolla. Päälle pienen tarpeenteon veti sievän santakeon, Lauri Viitaa mukaillen) kirjailijaa, tuli materiaalin keräilijä - jälkisukupolville.
Kun selitämme asian parhain päin, olen mukautunut palvelijan rooliin elämässä Lasihelmipelin (Th. Mann) päähenkilö Knechtin tapaan. Vanha Aatami-ihminen pitää huolen kiukkuilusta, katkeruudesta, masentamisesta, turhauttamisesta ja kaipuusta sekä kateudesta. Kiitokseen on kuitenkin niin paljon aihetta, että V.A. Ihminen saa kiitettävän usein painua mutisten päiväunille.
Kuten edelläolevasta ilmenee lauseeni liittyvät heikosti toisiinsa. Väleihin kuuluisi inhimillisyyden ja ymmärrettävyyden nimissä kirjoittaa selityksiä ja siltoja, mutta en kehtoo. Sen verran kuin runoudesta ymmärrän - väärin tai oikein -, ymmärrän, että ajatuksenvirta on eräs sen tunnusmerkeistä. Runoilijan ammatti on arvoasteikossani ykkösenä. Toisena tulee presidentti.
Keskustelevuus on mielenkiintoinen asia eikä aikalaisuus ole kaukana siitä. Aikalaisuus, samasukupolvisuus, jossa ihmiset ovat kokeneet nuoruuden herkät hetkensä yhdessä, on antanut heille tukevan alustan rakentaa samanlaisia kieliä näppäillen.

.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #29 : 13.08.06 - klo:11:36 »
Olis kyllä kiva kirjoittaa muutakin kuin foorum- ja blog-tekstejä. Mutta miten saisi aikaa ja jaksamista pitkäjänteiseen kirjoittamiseen? Ideoita kyllä olisi ja oletan, että myös taitoa kirjoittaa. Netti tuo myös monia mielenkiintoisia mahdollisuuksia fiktionkirjallisuuden toteuttamiseen, mutta netin avulla ei siitä kirjoittamisesta tahdo kyllä elantoa saada.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)