Kirjoittaja Aihe: Tuleeko 3. maailmansota?  (Luettu 8720 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #15 : 22.11.23 - klo:08:39 »
Minun kysymykseni kuuluu: Odotatko innolla sitä, että sota muuttuisi maailmansodaksi, luterilainen? Harmageddoniako kaipaat?
En odota innolla sitä, että sota muuttuisi maailmansodaksi. Seuraan toki uutisia mielenkiinnolla pitäen kuitenkin mielessä konkretian ja faktat. Jokaisen körttiläisen kahden maailman kansalaisina tulisi ymmärtää, miten sotatoimien käyttäminen valtiollisten intressien ajamiseen on edelleen osa tämän päivän reaalimaailmaa. :icon_xmasneutral:
« Viimeksi muokattu: 22.11.23 - klo:08:46 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #16 : 22.11.23 - klo:09:26 »
Jokaisen körttiläisen kahden maailman kansalaisina tulisi ymmärtää, miten sotatoimien käyttäminen valtiollisten intressien ajamiseen on edelleen osa tämän päivän reaalimaailmaa.

'Valtiolliset intressit' on kaunisteleva kiertoilmaus. Vallanhimostahan sodissa on kysymys.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #17 : 22.11.23 - klo:10:21 »
Onkohan mulla mitään valtiollista intressiä?

Suomalaisessa yhteiskunnassa arvostan monia asioita, mutta ei minua suuresti varmaan haittaisi, jos samat asiat toteutuisivat jossain Kalmarin unionissa. Eli ettei olisikaan itsenäistä Suomen valtiota, vaan isompi kimppa suunnilleen samanlaisia yhdessä.

Kaiken kaikkiaan puhe valtioista toimijoina on minusta lähinnä hämärtävää. Mikä ne Suomenkin intressit määrittelee, eduskuntako? Silloin Suomi-neito on kovin päättämätön tyyppi, haluaa sekä syödä kakkunsa että pitää sen, kinastelee itsensä kanssa ja muuttaa mieltään neljän vuoden välein.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #18 : 22.11.23 - klo:11:20 »
Hei mutta mehän ollaan sitten sodassa!
Olemme välillisesti sodassa Venäjän kanssa. Venäjä käyttää turvapaikan hakijoita aseena eikä ole poissuljettua, että joukossa on Wagnerin palkkasotilaita. Itärajan sululle ei ole jäämässä vaihtoehtoa :eusa_pray:

Itärajan sululle ei ole jäämässä vaihtoehtoa https://www.savonsanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/6367986

« Viimeksi muokattu: 22.11.23 - klo:11:26 kirjoittanut luterilainen »

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #19 : 22.11.23 - klo:16:50 »
Olemme välillisesti sodassa Venäjän kanssa. Venäjä käyttää turvapaikan hakijoita aseena eikä ole poissuljettua, että joukossa on Wagnerin palkkasotilaita. Itärajan sululle ei ole jäämässä vaihtoehtoa :eusa_pray:

Itärajan sululle ei ole jäämässä vaihtoehtoa https://www.savonsanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/6367986

Sanotaan siis mielipidekirjoituksessa, että ei jää vaihtoehtoa. Sehän ei ole absoluuttinen totuus.

Minua paljon enemmän taitaa huolettaa suojaamaton infra, esim. tietoliikenneyhteydet. Pistetään huomio rajan yli tunkeviin pyöräilijöihin, mikä on konkreettista ja helppoa kenen tahansa tajuta, niin että jää huomiotta bittien ujuttautuminen kaikenlaisiin valvomattomiin verkkoihin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #20 : 23.11.23 - klo:09:26 »
Sanotaan siis mielipidekirjoituksessa, että ei jää vaihtoehtoa. Sehän ei ole absoluuttinen totuus.
Onko absoluuttinen/yleismaailmallinen totuus olemassa? https://www.gotquestions.org/suomi/absoluuttinen-totuus.html   :icon_xmasconfused:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #21 : 23.11.23 - klo:09:58 »
Jos Venäjä valtaa Ukrainan, siitä seuraa raiskauksia, teloituksia, lasten kaappaamisia ja kansanmurha. Puoli miljoonaa ukrainalaista on jo viety keskitysleireille Venäjälle. Venäjän tarkoitus on tuhota Ukrainan valtio ja sen kulttuuri. Voisiko sama toistua Suomessa, jos Venäjä valtaa maamme?  :107:
https://www.verkkouutiset.fi/a/ukrainan-ihmisoikeusedustajan-mukaan-venaja-on-rakentanut-keskitysleirin-harkovaan/#0961c23d

Onneksi Ukrainassa venäläisiä kaatuu nyt ennätysmääriä https://www.verkkouutiset.fi/a/venalaisia-kaatuu-nyt-ennatysmaaria-tasta-tappiot-kertovat/#0961c23d  :eusa_clap:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #22 : 23.11.23 - klo:11:01 »
Absoluuttinen totuus on eri asia. Mielipiteen ja tutkitun tiedon räjäa on nykyisin hämärretty. Se on valitettavaa. Elämäntyönä tehty huolellinen tutkimus voidaan kuitata sanomalla: tuo on hänen mielipiteensä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #23 : 24.11.23 - klo:12:29 »
Venäjän roistovaltio hylkää kaatuneiden venäläissotilaiden ruumiit rintamalle ja monet kaatuneet ovat silpoutuneet taistelukentällä tykistö- tai ohjusiskuissa epäonnistuneiden hyökkäysten jälkeen. Eipä ihme että Venäjä ei ota vastaan sotilaidensa ruumiita sillä sehän on pelkkää säästöä eikä tarvitse enää antaa Ukrainassa kaatuneiden sotilaiden perheille sirkuslippuja. Ladat on unohdettu jo kauan sitten.  :icon_xmaslol:

Ei ruumista, ei rahaa – Läheisensä sotakentillä menettäneet venäläiset jäävät ilman tietoa ja korvausta
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/452bf7fc-f753-4c1a-8e2e-e581835ad399

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #24 : 24.11.23 - klo:16:34 »
Kiirehdin itse pohtimaan.  Koska Raamatun mukaan kaiken pahan alku on saatana, Herran pahin vihollinen joukkoineen. Niin hän on se takapiru jonka kavereita ovat he jotka haluavat valtaa, rahaa, alueita, orjia ja naisia ym.


Tällä joukolla on monenlaiset metkut mielessä saadakseen Herran seuraajat hätääntymään, lyötyä hajalle ja pettymään Kristukseenkin.( Miksi Kristus sallii nämä kaikki kauheudet, on monien kysymyksenä )

Kristus on Rauhan ruhtinas. Saatana on valehtelija ja hajoittaja ja sotii aina Kristusta vastaan.

Jeesuksen syntymäjuhla lähestyy. Vihollisilla on kiire pilata joulujuhla. Monena jouluna on tapahtunut pahoja tekoja ihmisen maailmassa. Myös Jumala on näyttänyt kaikkivaltiutensa.

Aamen tolle ja totisesti.

Kun jengi miettii Ukrainan sotaa, niin sehän alkoi AZOV joukkojen terrorisoinnista venäläisiä kohtaan.
No tietysti sitten tuli Maidan mielenosoitukset ja muut.

Yksi asia on jäänyt kyllä huomioimattaa eli raha ja kuten riitta mummi kirjoitti, niin saatana.

Rahan takia Krim vallattiin.
Krim on ollut talousmahti alueella ja Venäjä sen rahan takia valloitti, siis minun mielipiteeni.
Ukrainaan tunkeutumisessa on myös raha näyttelemässä suurta roolia.
Venäjällä on tuollainen rosvous jotenkin rakenteellinen ilmiö.

No tietysti patriopottista uhoa on myös saada suurvenäjä ja jotain.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #25 : 25.11.23 - klo:17:20 »
^ Mää luulen että Putinilla on jalommat ihanteet kuin raha. :icon_cool: Tuo sotahan vain syöksee taloutta kaaokseen, ei sitä rahan takia kannata käydä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #26 : 27.11.23 - klo:14:52 »
^ Mää luulen että Putinilla on jalommat ihanteet kuin raha. :icon_cool: Tuo sotahan vain syöksee taloutta kaaokseen, ei sitä rahan takia kannata käydä.
Putinin ihanteet ovat hyvin selvät ilmetessä venäläisten kaipuuna suurvallaksi Ukrainan sodan oikeuttamisessa. Putinhan on sanonut Venäjän olevan Ukrainassa sodassa länttä vastaan tavoitteenaan pyyhkiä Ukrainan kansakunta kokonaan pois maailmankartalta. Näyttääkin nyt siltä, miten länsimaat Naton ollessa pelkkä paperitiikeri, ne alkavat jo antamaan periksi ja Venäjä saa ainakin osittaisen voiton Ukrainasta, mikä saattaa johtaa kolmanteen maailmansotaan.  :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #27 : 27.11.23 - klo:15:14 »
Raha ratkaisee aina. Saksa ja Yhdysvallat ovat aikeissa lopettaa Ukrainan auttamisen, ainakin vähentää sitä.

Kuuntelin eilen illalla Dei:stä jonkin aikaa Leo Mellerin vastausta hyvinkin asialliselle kysyjälle.

Mellerin mukaan kaikki sodat ja muutkin vääryydet joita nyt maailmassa yhä enemmän on, ovat pahuuden työtä.
Sitähän minäkin. Olen nähnyt se Putinin ja Trumpin kasvoilta ja etenkin teoissa ihmisä ja luomakuntaa kohtaan.

Alamme lähestyä. ellemme jo ole, lopun aikojen tapahtumia. Nuoriso oireilee, on ahdistunut ja tekee itsemurhia ja muutakin pahaa.

Kultturi on ollut jo kauan rumuuteen taipuvaa. Urheilussa ollaan valehdeltu ja käytetty kielettyjä keinoa kauan. Erärehellisyys rehottaa , jopa kirkoissa.

Nämä voidaan tietenkin katsoa inhimillisyyteen kuuluviksi. Näin vanhana kuin minä näkee muutoksen selvästi.

Lisäksi luonossa nähdään mitä ilmastomuutos aiheuttaa.

Meller kuvasi saatanan haalivan kiireellä ihmisiä omiksi joukoikseen ja sitä tietä tuonelaan. ( Näistä minulla ei ole käsitystä ) Lopputaistelussa lasketaan joukkojen suuruudet. Kirjoitettu on että saatana häviää ja saa loppunsa.
Ei siis hätää , vaan seurataan mitä tulee tapahtumaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #28 : 27.11.23 - klo:15:52 »
Venäjä on nähdäkseni jo kärsinyt nöyryyttävän tappion Ukrainassa, kun sen parin viikon operaatioksi aikomansa hyökkäys onkin kääntynyt vuosien mittaiseksi miehiä ja kalustoa kuluttavaksi sodaksi. Samalla Venäjä on tullut riippuvaiseksi ns liittolaisistaan, jotka eivät varmaankaan jätä käyttämättä ti8laisuutta hyötyä tilanteesta. Putin lienee pian Xi Jinpingin talutusnuorassa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko 3. maailmansota?
« Vastaus #29 : 28.11.23 - klo:09:26 »
Venäjä on nähdäkseni jo kärsinyt nöyryyttävän tappion Ukrainassa, kun sen parin viikon operaatioksi aikomansa hyökkäys onkin kääntynyt vuosien mittaiseksi miehiä ja kalustoa kuluttavaksi sodaksi. Samalla Venäjä on tullut riippuvaiseksi ns liittolaisistaan, jotka eivät varmaankaan jätä käyttämättä ti8laisuutta hyötyä tilanteesta. Putin lienee pian Xi Jinpingin talutusnuorassa.
Kun Venäjä hyökkäsi valtaamaan Ukrainaa, niin länsimaat vannoivat ettei sen anneta tapahtua, mutta puheet olivat kovempia kuin teot. Nyt länsimaat alkavat antamaan periksi ja Venäjä saa ainakin osittaisen voiton.  :eusa_pray: