Kirjoittaja Aihe: Raamattua jokaiselle päivälle  (Luettu 13641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Raamattua jokaiselle päivälle
« : 01.06.18 - klo:12:12 »

   Tämän kuultuaan monet hänen opetuslapsistaan sanoivat: "Sietämätöntä puhetta. Kuka voi kuunnella tuollaista?" Johannes 6:60

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #1 : 01.06.18 - klo:14:53 »
Etsin lihaa ' luisevan lauseen päälle. Muistin kyllä Jeesuksen puheiden pahentaneen jopa oman perheen jäseniä, saati vanhoja oikea-oppisia juutalaisia. Opetuslapset olivat ymmällään:

52 Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?" 53 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. 54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. 56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. 57 Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö. 58 Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."

59 Näin Jeesus puhui opettaessaan Kapernaumin synagogassa.

Opetuslasten uskoa koetellaan
60 Tämän kuultuaan monet hänen opetuslapsistaan sanoivat: "Sietämätöntä puhetta. Kuka voi kuunnella tuollaista?" 61 Jeesus tiesi, että hänen sanansa olivat herättäneet opetuslapsissa ärtymystä, ja hän sanoi heille: "Loukkaako tämä teitä? 62 Miten käykään, jos te näette Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän ennen oli! 63 Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä. 64 Teidän joukossanne on kuitenkin muutamia, jotka eivät usko." Jeesus tiesi näet alusta alkaen, ketkä eivät uskoneet ja kuka hänet kavaltaisi. 65 Hän jatkoi: "Juuri siksi sanoinkin teille, ettei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä sitä hänelle suo."
66 Monet Jeesuksen opetuslapset vetäytyivät tämän jälkeen joukosta eivätkä enää kulkeneet hänen mukanaan.
...
Toki vaati lujaa Jeesukseen uskomista, että käsitti tämän vertauksen. Vasta Hänen kuolemansa ja ylösnousemisensa ja sen jälkeiset kohtaamiset ja Hengen vuodattaminen toi selvitystä siitä mihin Hän oli viitannut.

Jeesus käytti usein vertauksia, allegorioita. Monille ne selventävät  peitettyä ajatusta samoin kuin vanhojen kirkkojen kuvat seinillä .

Verestäja lihastapuhuminen nautinto-aineina kauhistutti juutalaiset, olihan laissa tarkat ohjeet teurastuksesta ja kiellot syömisistä ja erittäinkin verestä.

Ihmisen uhraaminen oli juutalaisilta kielletty, siksi he juonittelivat sen roomalaisten
tehtäväksi.  Se veri on yhä heidän päällänsä, mutta ei pelasta ilman että lain peite putoaa silmiltä ja sydämeltä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #2 : 02.06.18 - klo:05:50 »

   Me valloitimme ja tuhosimme kaikki hänen kaupunkinsa, julistimme ne Herralle kuuluvaksi uhriksi ja surmasimme niissä joka ikisen miehen, naisen ja lapsen jättämättä eloon ainoatakaan. 5. Mooses 2:34.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #3 : 02.06.18 - klo:07:45 »
Esimerkki Mooseksen lain ankaruudesta. Ei armoa.

Kts. Syyrian sota ja sen kauheudet.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #4 : 02.06.18 - klo:08:24 »
Toisessa keskustelussa sanottiin, ettei Jahvelle annettu ihmisuhreja. Ihan tottahan se ei tässä valossa ole. Vieläkin puhumme sodan uhreista!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #5 : 02.06.18 - klo:11:02 »
Kyllä, mutta Raamatun mukainen pyhää tarkoittava uhraaminen edellytti varsinaisten uhrimenojen tekemisen.

Joudun täältä taas väistymään, kerta on alettu nokerrella.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #6 : 02.06.18 - klo:11:44 »

Joudun täältä taas väistymään, kerta on alettu nokerrella.



    :icon_lol:

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #7 : 02.06.18 - klo:14:34 »
En ihan ymmärrä huuliaan liikuttavan hymiön tarkoitusperää. Siinä on jotain ivallista, räkättävän harakan tapaista, kun vastustajat ovat variksen pesällä. :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #8 : 02.06.18 - klo:17:21 »

   Kumpaa sissitaktiikka on enemmän, perääntymistä vai väistymistä?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #9 : 02.06.18 - klo:17:24 »
1944, kaikkein parasta Sinulle.
Olet murhehuoneessa ollut tai oleva.
Haluan toivottaa Sinulle erityisesti kaikkea hyvää ja toivoa ja Jumalan siunausta.

Tarkoitan tällä, että kunnioitan Sinua ja elämänkokemustasi.


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #10 : 02.06.18 - klo:17:33 »
1944, kaikkein parasta Sinulle.
Olet murhehuoneessa ollut tai oleva.
Haluan toivottaa Sinulle erityisesti kaikkea hyvää ja toivoa ja Jumalan siunausta.

Tarkoitan tällä, että kunnioitan Sinua ja elämänkokemustasi.

Samoin haluan omalta osalta....en vaan saa sanoja ja ajatuksia Mallan tavoin...
mutta hiljaisena veljenä koen että Jumala on tarkoittanut meidät toisiamme
tukemaan ja rohkaisemaan, voimme rukoilla toistemme puolesta, siunata toisiamme...
ja olemme kaikki heikkoja ja puutteellisia...ja Jumala käyttää meitä!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #11 : 02.06.18 - klo:17:39 »
Niin, jokainen meistä tietenkin on kokenut elämässään kaikenlaista.
Mutta jos on surusta vain vähän aikaa kulunut, niin omasta kokemuksestani ajattelen, että monesti asioihin reagoi "sisäisistä, aristavista haavoistaan käsin"
koska sisin itkee ja kokee tuskaa.

Ja kun tämä on Raamattuketju niin.

1.Pietarin kirje:
3:8   Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä
3:9   Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. >> Jakeen lisätiedot
3:10   Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,.


Lauseita Jumalan Sanasta.

En halua olla päällepäsmärinä, mutta tälläisiä ajatuksia tuli mieleeni ja kun ollaan jokapäiväisessä Raamatunlukemisketjussa niin toki toinenkin kohta veljessovusta.

Psalmit:
133:1   Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
133:2   Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
133:3   Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.
---

Sitten on vielä erilaiset luonteet ja paikallinen huumorikin ihan erilaista eri puolilla Suomea.


Ja antakaa anteeksi, jos en osannut asettaa sanojani oikeaan järjestykseen.

-Kaikilla oma paikkansa täällä ja kaikkien mielipiteilläkin.

-Ja Raamatun Sana, evästä joka päivälle.


Eli voidaan kaikin hyvin.

No tälläistä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #12 : 02.06.18 - klo:18:14 »
Oikeassahan Te olette. Kiitos vaan Teille kolmelle, kun kirjoittelette. Katkeruus on syntiä.
Körttisessä liikkeessä ei vissiin saisi oikein synnistä kirjoitella, kun yksi po siionin virsikin jätettiin pois uudistetusta kirjastamme.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #13 : 02.06.18 - klo:18:17 »
Tuohon ylös vielä palatakseni. Psalmi 133 alusta oli johtoajutus, kun kahdelle veljelleni ja yhdelle sisarelleni muistosanoja kertailin heidän hautajaisissaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #14 : 02.06.18 - klo:19:03 »
Syntiä on mielestäni sanojen ja tekojen lisäksi asenteet ja motiivitkin, ainakin toisinaan jos eivät ole "puhtaat"
Eli vaikeaa elää ilman syntiä.
Ja Jeesus sanoi että jos on rikkonut ydessäkin pienessä lain kohdassa on rikkonut koko lain.

Niin.

Ainoa mihin voin toivoni laittaa on Vapahtaja.

Syntikin voi olla joskus piilossa, joskus se näkyy räikeämmin.
Ehkä synti voi olla monikerroksistakin.

Ja en tosiaan ole asiantuntija, olen vain mietiskelijä, toisinaan.