Kirjoittaja Aihe: Tartun hetkeen  (Luettu 4060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Tartun hetkeen
« : 30.11.09 - klo:19:48 »
Hyvät ystävät.  :100:

Taidan olla (virtuaalisen) vertaistuen tarpeessa. Olen hermostuneena miettimässä huomisiltaa. Olen lupautunut käyttämään puheenvuoron seurakuntaillassa, jossa teemana on Usko ja äijäenergia.

Olen siinä uskossa, että jos Jumala haluaa minun tekevän jotain, hän antaa siihen myös riittävät valmiudet. Nyt koen olevani tosi paikan edessä. Uskoni punnitaan.

Uskoni on epävarma ja häilyvä. Olen 'epäilevä tuomas'. Lähtökohta puheenvuorolle tuntuu aika haasteelliselta. Aion kuitenkin puhua rehellisesti. Sen olen velkaa sekä Jumalalle että itselleni.

Epäilen. Siis uskon.
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #1 : 30.11.09 - klo:20:25 »
Eikö sinua huolestuta, että äijäenergiasi punnitaan ja köykäiseksi havaitaan?

Monelle suomalaiselle miehelle se voisi olla kovempi paikka. Uskostakin ollaan luultavasti usein hissukseen, ettei äijän maine menisi. Puhu vain suoraan se, miten koet asioiden olevan, punnitkoon kuulijat sitten mitä punnitsevat!

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #2 : 30.11.09 - klo:20:54 »
Meillä epäilijöilläkin on oikeus tulla kuulluiksi. Emme voi epäilyksillemme mitään, ja siitä meitä syyllistetään.

Anna mennä vain reilusti. Jos sinut epäilemisestä tuomitaan, niin on kyllä seurakunnassa vikaa ja pahasti.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #3 : 30.11.09 - klo:22:52 »
Jos et muuta keksi, niin ota mukaasi Siionin virret ja lue tai laula sieltä Vilhelmi Malmivaaran virsi 150 "On tekemättä vielä mun parannukseni..."
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #4 : 01.12.09 - klo:09:25 »
Yleensä kai arvellaan, että ne ovat tosimiehiä, jotka jaksavat, uhoavat, eivät anna periksi, ovat sinnikkäitä viimeiseen saakka.

Mutta melko paljon rohkeutta tarvitaan myös siltä miehltä, joka pyytää apua, pyytää tai antaa anteeksi.

Juice lauloi "Vaasanki veri vapisee" laulussa jotakin siitä.

miettii Mauno

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #5 : 01.12.09 - klo:19:21 »
... se on hyvä virsi
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #6 : 01.12.09 - klo:22:10 »
Hyvät ystävät.  :100:

Taidan olla (virtuaalisen) vertaistuen tarpeessa. Olen hermostuneena miettimässä huomisiltaa. Olen lupautunut käyttämään puheenvuoron seurakuntaillassa, jossa teemana on Usko ja äijäenergia.

Tyttöenergia, naisenergia ja äijäenergia, mitähän muita vielä onkaan?
Energia mikä tulee ylhäältä kyllä riittää, mutta noitten muitten energioitten kanssa luulen, että puhti loppuu.

Uskonkin kanssa voinee olla niin, että sekin loppuu jos ei ylhäältä anneta.
Omat uskot ja uskonponnistelut ei vie muuta kuin väsymykseen ja pettymykseen,.
Raamatussa on jotenkin, et hyvä on odottaa Herraa hilaisuudessa.
Jotenkin noin minä pitäisin puheen äijäenergiasta ja uskosta.

Sitten tietysti visuaalisuutta pitää olla. Voisit hommata vaikka nyrkkeilysäkin ja sitä hakata ja näyttää, viisi minuuttia tätä jaksaa, mutta sitten äijäenergia loppuu, mutta: ja sitten aloitat ton puheen. :)
Tik toc.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #7 : 01.12.09 - klo:23:19 »
"Se on täytetty." / Nyt homma on hoidettu.

Teemailta on onnellisesti ohitse. Kaikki meni hyvin. Kiitos Taivaan Isälle. Sen verran viittasin körttiläisyyteen, että omasta uskostani kertoessani totesin olevani arman kerjäläinen. Kiitos lajitovereille.

Hyvää adventin aikaa  :111:
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #8 : 01.12.09 - klo:23:20 »
PeeÄssä: eiku armon kerjäläinen
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #9 : 02.12.09 - klo:18:48 »
... hyvä juttu
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tartun hetkeen
« Vastaus #10 : 02.12.09 - klo:21:33 »
... hyvä juttu
wilhelmi niskasen jäljillä