Kirjoittaja Aihe: äijien juttuja  (Luettu 37223 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Äijän juttuja
« Vastaus #45 : 14.01.10 - klo:11:01 »
ps.autot, naiset, raha…eikö se johdu meidän omasta kateudesta ”äijät”

Tämä kaikki johtuu vaan siitä, että ei enää ole hevosia mistä puhua ja mitä kehua.

Ennen katsottiin hevosen suuhun, nyt johonkin muuhun. (Hevosen suusta arvioitiin "markkinahevosen" ikä.) Muuhun katsominen - yleensä toisarvoiseen - koskee kaikkia elämänalueita.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #46 : 15.01.10 - klo:09:20 »

huomenna la:na 16.1 klo 14- tosi äijän eli Jouko Mäkilohiluoman yleiset 50v juhlat "pirkkahallissa"
http://www.maki-lohiluoma.fi/

mm musiikkia (itse sankari, Löytty, Nuorva, Heikit Hela/Silvennoinen/Salo, Evilä!) ja seiväshyppyä. Tuotto vammaisurheilun hyväksi.

ehkä itsekin menen. tai sitten siivoan äijämäisesti  :002:

santtu-62

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #47 : 15.01.10 - klo:18:24 »
Nyt lavalle mä pompaan  :icon_cool: 

"Hyvin rundi alkaa,
Aikamiehet polkee jalkaa
En oo enää hellä
Nyt mä tahdon Elvistellä
Laulan hitti biisit
Kuten ennenkin
Vaikeat ja iisit vaikka väkisin…

Lavalle kun pomppaan
Samastun minä Jonesin Tompaan,
Energiaa riittää
Jengi lakoo
Meikä niittää
Ihailijat ryntää
Pukuhuoneeseen
Mulla tussi kyntää
Kun piirrän ison"
B

http://www.youtube.com/watch?v=JP_r3eu9eak

ps. nyt ”radalle”

santtu-62

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #48 : 07.02.10 - klo:21:34 »
NFL-kausi huipentuu - Super Bowl ensi yönä  :icon_cool:
Super Bowl XLIV

ps.ma 8.2. klo 01:00 New Orleans Saints – Indianapolis Colts LIVE
http://www.nelonensport.fi/
Free.


santtu-62

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #49 : 09.02.10 - klo:10:13 »
Super Bowl XLIV
ps.ma 8.2. klo 01:00 New Orleans Saints – Indianapolis Colts LIVE

New Orleans Saintsin ja Indianapolis Coltsin välistä Super Bowlia katsoi yhteensä 106,5 miljoonaa ihmistä
(plus minä, siis minä  :icon_wink:), mikä on Yhdysvaltain televisiohistorian korkein yleisömäärä.

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Super+Bowlia+katsoi+enn%C3%A4tysyleis%C3%B6/1135252729625

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #50 : 10.02.10 - klo:12:26 »
New Orleans Saintsin ja Indianapolis Coltsin välistä Super Bowlia katsoi yhteensä 106,5 miljoonaa ihmistä
(plus minä, siis minä  :icon_wink:), mikä on Yhdysvaltain televisiohistorian korkein yleisömäärä.

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Super+Bowlia+katsoi+enn%C3%A4tysyleis%C3%B6/1135252729625


Waauuuuuuu!  :109:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #51 : 10.02.10 - klo:15:04 »
'New Orleans Saints' ovat tietysti niitä, jotka 'go marchin' on'. Mutta ovatko 'Indianapolis Colts' revolverejä vai varsoja?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #52 : 10.02.10 - klo:15:47 »
'New Orleans Saints' ovat tietysti niitä, jotka 'go marchin' on'. Mutta ovatko 'Indianapolis Colts' revolverejä vai varsoja?

Tai erittäin vanhoja, romutukseen meneviä Mitsubishejä? :icon_eek:
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #53 : 10.02.10 - klo:15:48 »
Asiasta kolmanteen: Amerikkalainen jalkapallo on basebollin tapaan erittäin tylsä peli suomalaiselle seurattavaksi. Katsomista elvyttää muutama olut sekä kuumat koirat.
Acta, non verba.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #54 : 10.02.10 - klo:17:12 »
Asiasta kolmanteen: Amerikkalainen jalkapallo on basebollin tapaan erittäin tylsä peli suomalaiselle seurattavaksi. Katsomista elvyttää muutama olut sekä kuumat koirat.

Olen aina ihmetellyt, miksi sitä peliä sanotaan jalkapalloksi. Pelivälinehän ei ole mikään pallo vaan jokin merkillinen puikula, ja sitä kannetaan ja heitellään enimmäkseen käsillä.

santtu-62

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #55 : 10.02.10 - klo:18:41 »
Olen aina ihmetellyt, miksi sitä peliä sanotaan jalkapalloksi. Pelivälinehän ei ole mikään pallo vaan jokin merkillinen puikula, ja sitä kannetaan ja heitellään enimmäkseen käsillä.
Myös potkitaan. :icon_cool:

santtu-62

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #56 : 11.02.10 - klo:22:52 »
...miksi sitä peliä sanotaan jalkapalloksi. Pelivälinehän ei ole mikään pallo vaan jokin merkillinen puikula, ja sitä kannetaan ja heitellään enimmäkseen käsillä.
Jalkapallo on Yhdysvalloissa  soccer, kun taas kun "jalkapallon" nimi on varattu maan toiselle kansallispelille amerikkalaiselle jalkapallolle.

Pelivälinehän ei ole mikään pallo vaan jokin merkillinen puikula, ja sitä kannetaan ja heitellään enimmäkseen käsillä.
Se puikula eli Amerikkalainen jalkapallo on noin 28 cm pitkä, ympärysmitaltaan noin 56 cm ja päällystetty nahalla. Valkoiset nauhat auttavat pelinrakentajaa tarttumaan paremmin palloon ja helpottavat heittämistä.

Tämän lisäksi lajia kutsuta myös "nurmikenttien shakiksi", sillä ottelu on taktiikaltaan verrattavissa shakkiin: jokaista siirtoa (ts. pelikuviota) vastaan on olemassa vastasiirto, ja vain siirtojen oikea valinta ja ketjuttaminen auttaa pääsemään tavoitteeseen (ts. maaliin).

ps. nämä perusasiat löytyvät
http://fi.wikipedia.org/wiki/Amerikkalainen_jalkapallo

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #57 : 12.02.10 - klo:09:27 »
Jalkapallo on Yhdysvalloissa  soccer, kun taas kun "jalkapallon" nimi on varattu maan toiselle kansallispelille amerikkalaiselle jalkapallolle.
Se puikula eli Amerikkalainen jalkapallo on noin 28 cm pitkä, ympärysmitaltaan noin 56 cm ja päällystetty nahalla. Valkoiset nauhat auttavat pelinrakentajaa tarttumaan paremmin palloon ja helpottavat heittämistä.

Tämän lisäksi lajia kutsuta myös "nurmikenttien shakiksi", sillä ottelu on taktiikaltaan verrattavissa shakkiin: jokaista siirtoa (ts. pelikuviota) vastaan on olemassa vastasiirto, ja vain siirtojen oikea valinta ja ketjuttaminen auttaa pääsemään tavoitteeseen (ts. maaliin).

Kiitos informaatiossa. Shakkia tai ei. Olen käynyt kerran omasta  ja kerran isännän tahdosta katsomassa ämerriccalaista jalkapalloa ja nimenomaan usassa. Pitkästyin nopeasti pelin pitkäpiimäisyyteen. Kun olin omillani lähdin puolen tunnin jälkeen pois. Mutta isännän kanssa piti olla pitempään. Onneksi olut ja kuumat koirat auttivat asiaa ja pulputus isännän kanssa kaikista maailman asioista what ever. Paljon mielenkiintoisempaa oli käydä blues- ja jazzklubeilla tai katsomassa musikaaleja.
Acta, non verba.

myyrä

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #58 : 25.02.10 - klo:12:17 »
Kaunis ilma. Kävin vaihdattamassa autoon moottoriöljyt+öljyn suodattimen+ilman suodattimen. Sain kahvit. :kahvi:

Kerran öljynvaihtaja paljasti, että yksi suosittu, mutta muita kalliimpi öljy ei ole sen kummempaa kuin se öljy, minkä silloin vaihdatin. Siinä yhdessä maksaa merkki. Täyssynteettistä kuitenkin kannattaa aina käyttää. Voiteluominaisuudet on paremmat.

Bensansuodatinta en muistanut vaihdattaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #59 : 09.03.10 - klo:11:06 »
Kaunis ilma. Kävin vaihdattamassa autoon moottoriöljyt+öljyn suodattimen+ilman suodattimen. Sain kahvit. :kahvi:
Kerran öljynvaihtaja paljasti, että yksi suosittu, mutta muita kalliimpi öljy ei ole sen kummempaa kuin se öljy, minkä silloin vaihdatin. Siinä yhdessä maksaa merkki. Täyssynteettistä kuitenkin kannattaa aina käyttää. Voiteluominaisuudet on paremmat.
Bensansuodatinta en muistanut vaihdattaa.

2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir)
 :icon_cool:
ps. http://www.formula1.com/races/calendar.html