Kirjoittaja Aihe: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)  (Luettu 16978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Tästä ei tainnut vielä olla jatkokertomusta, joten jatketaan jaarittelua.  :icon_lol:

Taisin tuolla joskus jo melko kauan sitten, jossain sivulauseessa pohtia, jotta tuleekohan tästä sota.
No, onhan niitä mietelmiä saatu mediasta lukea, joissa jotkut miettivät, onko koronavirus sotalaboratorioista
peräisin. Ja jos on, niin pääsikö se karkuun vahingossa vai tarkoituksella.

Nyt ollaan kohta vuosi oltu tämän asian kanssa ja uutta on ainakin se, että erilaisia virusmuunnelmia
sanotaan löytyvän monesta valtiosta ja maanosasta, jos toisestakin.

Toki, toki onhan näitä suuria väestömääriä tappaneita tauteja ollut aiemminkin - useita esim. espanjan tauti, rutto ja kolera.

Olen myös huomannut toisen uuden ilmiön, liittyneekö se koronaan, miten lie.

Nimittäin tavarat alkavat loppua kaupoista. Miksi, häiritseekö korona valmistusprosesseja tai rahtitoimia?
Nyt ehkä ihmettelet, jotta mitkä tavarat. No, esim. ihan tuikitavalliset kodinkoneet, vaikkapa liedet.

Isot kauppajätit markkinoivat sivuillaan liesimerkkejä laidasta laitaan, mutta kun katsoo tarkemmin, niin useimmissa löytyy maininta, jotta ei tätä nyt juuri ole varastossa tai että tämän toimitusaika on kahdesta viikosta neljään viikkoon. Sitten, kun
kohteliaasti tiedustelen, jotta onko se neljä viikkoa nyt sitten varmasti sellainen aika, jotta tuotteen saan, jos sen tilaan ja maksan. Olen saanut rehellisen vastauksen kyselyihini: toimituksesta  ei voida olla varmoja, jotta se tapahtuu.


Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #1 : 08.02.21 - klo:13:50 »
Nyt ollaan kohta vuosi oltu tämän asian kanssa ja uutta on ainakin se, että erilaisia virusmuunnelmia sanotaan löytyvän monesta valtiosta ja maanosasta, jos toisestakin.
AstraZenecan rokote ei suojaa eteläafrikkalaisen virusmuunnoksen Covid-19-tautia vastaan. Etelä-Afrikka on perunut suunnitelmansa AstraZenecan rokotteen jakamisesta.

Lähde

Etelä-Afrikka perui suunnitelmansa AstraZenecan rokotteen jakamisesta – nyt maassa mietitään, mitä miljoonalla rokote­annoksella tehdään
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007789341.html

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #2 : 08.02.21 - klo:15:15 »
Kuuluuko perussuomalaisuuteen tottelemattomuus ?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007790161.html

Pahalta vaikuttaa jos kansa on niin tyhmää että ylempien kiihotuksesta lähdetään tällaiseen.
Ei enää hae kaukaa että nämä joukot saa hyökkäämään fyysisesti hallintoa hajottamaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6338
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #3 : 08.02.21 - klo:20:55 »
Kuuluuko perussuomalaisuuteen tottelemattomuus ?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007790161.html

Pahalta vaikuttaa jos kansa on niin tyhmää että ylempien kiihotuksesta lähdetään tällaiseen.

Sehän on juuri tottelevaisuutta, jos lähdetään johonkin ylempien kiihotuksesta.

Itse en tottelevaisuutta suuremmin arvosta. Periaatteellinen vastahankaisuus on arvoasteikossani yhtä alhaalla. Sehän on oikeastaan sama asia: Tottelevainen päättää, että teen mitä tuo toinen sanoo, sanoi mitä hyvänsä, ja tottelematon päättää, että teen vastoin mitä tuo toinen sanoo, sanoi hän mitä tahansa. Ohjeen sisällöllä ei ole väliä, kun on jo etukäteen päätetty, että antajansa takia se on hyvä tai huono.

Rokoteasiassa näyttää nyt siltä, että kaikki rokotteet eivät toimi yhtä hyvin ja enemmän tai vähemmän niillä on myös itse kullakin sivuvaikutuksia. Näillä näkymin menen kyllä piikille sitten kun on sitä minulle tarjotaan. Asia on luonteeltaan sellainen, ettei kenelläkään ole siitä täyttä tietoa, mutta jollakulla kuitenkin ehkä vähän paremmin kuin minulla itselläni. Varauksin, uskomatta täysin ja lopullisesti ketään, toimin itseäni viisaammaksi arvioimieni tahojen antaman ohjeistuksen mukaisesti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #4 : 08.02.21 - klo:23:15 »
Rokoteasiassa näyttää nyt siltä, että kaikki rokotteet eivät toimi yhtä hyvin ja enemmän tai vähemmän niillä on myös itse kullakin sivuvaikutuksia. Näillä näkymin menen kyllä piikille sitten kun on sitä minulle tarjotaan. Asia on luonteeltaan sellainen, ettei kenelläkään ole siitä täyttä tietoa, mutta jollakulla kuitenkin ehkä vähän paremmin kuin minulla itselläni. Varauksin, uskomatta täysin ja lopullisesti ketään, toimin itseäni viisaammaksi arvioimieni tahojen antaman ohjeistuksen mukaisesti.
Rokoteasiassa saattaa ainoa hyöty olla nopeasti muuntautumiskykyiselle koronavirukselle, koska se pääsee lisääntymään ilman oireita. Testauksetkin vaikeutuvat, koska täytyy testata kaikki rokotetutkin varmuuden vuoksi.

Yksi koronaviruksen maailmaa ravisuttava tehokkuus on sen nopea muuntautumiskyky. Jokin viruksen variantti on aina selvinnyt immuunijärjestelmien ja elimistöjen maailmassa. Brittivarianttikin on jo mutatoitunut uudelleen ja voi olla rokotuksille vastustuskykyisempi. Etelä-Afrikan virusvariantti aiheuttaa tautia entistä enemmän nimenomaan nuorille. Brasilialaista varianttia vasta-aineet eivät välttämättä tunnista, jolloin on mahdollista, että jo koronan sairastanut saisi tästä variantista COVID-19-taudin erityisen herkästi uudelleen. Tämä piirre antaa aihetta myös epäillä rokotteen täyttä tehoa tätä varianttia vastaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #5 : 08.02.21 - klo:23:48 »
Ruotsin akkutehdastyömaan ryppäästä on levinnyt jo 24 tartuntaa Suomeen. Valtaosa Skellefteåån liittyvistä tartunnoista on todettu Keski-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin alueella. Ylilääkäri pelkää, että tartuntoja on luvassa vielä lisää.

Tornion johtavan lääkärin Jukka Ronkaisen mukaan perjantai oli Haaparannalla "erittäin ruuhkainen päivä".

– Kadut tukkeutuivat ja kaupat olivat täynnä suomalaisia. Että kuinka paljon sieltä sitten tuottiin sitä brittimuunnosta tänne.

Ronkainen muistuttaa, että koronatesti Suomen ja Ruotsin rajalla on ollut vapaaehtoinen. Kaikki Skellefteån akkutehdastyömaalta saapuvat pyritään tavoittamaan ja asettamaan karanteeniin.

– Osahan on voinut ylittää rajan pysähtymättä testiin, mutta he, jotka ovat tulleet testiin, heihin meillä on yhteystiedot. Nyt työnantajan kautta pyritään jäljittämään kaikki, että heidät saataisiin käymään testissä.

Lähde

Ruotsin akkutehdastyömaan ryppäästä levinnyt jo 24 tartuntaa Suomeen – THL: Noin puolella työmaalla sairastuneista virusmuunnos
https://yle.fi/uutiset/3-11778084

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #6 : 09.02.21 - klo:10:58 »
Kuuluuko perussuomalaisuuteen tottelemattomuus ?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007790161.html

Pahalta vaikuttaa jos kansa on niin tyhmää että ylempien kiihotuksesta lähdetään tällaiseen.
Ei enää hae kaukaa että nämä joukot saa hyökkäämään fyysisesti hallintoa hajottamaan.

Pidän äärimmäisen epätödennäköisenä, että rokotekriittisyys yksinään voisi johtaa fyysiseen hyökkäykseen hallintoa vastaan. Ei myös rokotemyönteisyys yksinään johda fyysisiin hyökkäyksiin hallintoa vastaan.
Tunnen rokotekriittisiä ihmisiä ja he oikeasti pelkäävät erilaisia asioita joita rokote heidn mielestään voi muassaan tuoda. Tämä seikka on hyvä huomioida ja ymmärtää, että rikotekriittinen ihminen kovin harvoin - jos koskaan - on rokotekriittinen pelkkää pahaa pahuuttaan tarkoituksena olla ihmisille ilkeä.

Ihmisyhteisöille oman säilyvyytensä kannalta olisi eduksi, jos eritavalla asioihin suhtautuvat ihmiset pystyisivät ikäänkuin hetkellisesti olemaan myös toisin uskovan saappaissa, jolloin ymmärtämys lisääntyisi.

Kyselit, että kuuluuko perussuomalaisuuteen tottelemattomuus.
Varmaan voidaan sanoa, että kyllä kuuluu siinä missä muihinkin puolueisiin. Eri puolueet ovat eri tahoihin nähden tottelemattomia, koska arvomaailmoissa on jonkin verran eroja. Ei voi olla tottelevainen joka suuntaan. Jos tottelee yhtä tahoa, välillä joutuu olemaan tottelematon toista vastakkaista tahoa kohtaan.
Yhteisiä arvoja löytyy paljon joka tapauksessa eri puolueiden välillä myös.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #7 : 09.02.21 - klo:12:43 »
Kuuluuko perussuomalaisuuteen tottelemattomuus ?
Vihervassareillahan on tottelemattomuudessa pitkät perinteet.  :icon_xmaslol: :eusa_shhh:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #8 : 09.02.21 - klo:15:23 »
Vihervassareillahan on tottelemattomuudessa pitkät perinteet.

Eivät kuitenkaan ole kaapanneet ja kyydittäneet entisiä presidenttejä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #9 : 10.02.21 - klo:12:35 »
Eivät kuitenkaan ole kaapanneet ja kyydittäneet entisiä presidenttejä.
Aamen! Mielestäni meidän on hyvä kuitenkin muistaa, miten lapuanjokivarren sinimustat heränneet olivat oman aikakautensa lapsia maamme 1930-luvun agraariyhteiskunnassa, missa kansallinen ilmapiiri oli kireä ja levoton huipentuen lopulta maamme joutuessa talvisotaan. Talvisodassa jyrkästi jakautunut kansamme yhdistyi taisteluun kommunistista suurvaltaa vastaan saaden siitä torjuntavoiton. Nyt kansallamme on yhteisenä vihollisena alati muuntautuva koronavirus. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #10 : 10.02.21 - klo:13:23 »
Mielestäni meidän on hyvä kuitenkin muistaa, miten lapuanjokivarren sinimustat heränneet olivat oman aikakautensa lapsia.

Työssäni kolttosiin taipuvaisten murrosikäisten parissa opin, mikä ero on ymmärtämisen ja hyväksymisen välillä. Lapuanliikkeenkin voi ymmärtää, mutta ei sitä tarvitse hyväksyä. Liikkeen ja herännäisyyden yhdistäminen ei ole asiallista vaikka jotkut samat ihmiset olivat molemmissa mukana. Heränneitä oli sitäpaitsi muuallakin kuin Lapualla. Mustan paidan mallihan saatiin Italian fasisteilta, yhteys körttihuiviin oli sattuma.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #11 : 10.02.21 - klo:21:56 »
Työssäni kolttosiin taipuvaisten murrosikäisten parissa opin, mikä ero on ymmärtämisen ja hyväksymisen välillä. Lapuanliikkeenkin voi ymmärtää, mutta ei sitä tarvitse hyväksyä. Liikkeen ja herännäisyyden yhdistäminen ei ole asiallista vaikka jotkut samat ihmiset olivat molemmissa mukana. Heränneitä oli sitäpaitsi muuallakin kuin Lapualla. Mustan paidan mallihan saatiin Italian fasisteilta, yhteys körttihuiviin oli sattuma.
Vuonna 1930 eduskunta sääti lapuanliikkeen vaatimat kommunistilait.  :eusa_pray: :109:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #12 : 11.02.21 - klo:07:34 »
Vuonna 1930 eduskunta sääti lapuanliikkeen vaatimat kommunistilait.

Onneksi lait olivat voimassa vain viitisen vuotta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #13 : 20.02.21 - klo:09:07 »
Vakuutan henkilökohtaisesti selviytyvän aivan kaikesta jos minulle annetaan t a l v i kera lumen ja jään.

Sanon julkisesti ettei minua henkilökohtaisesti, siis henkilönä, riesannut tippaakaan joku virus -- ja joka ikinen niistä mutatoi, ja olin pitkään mielipuolisen terve kurkkukivuton kuumeeton yskätön, kun suojauduttiin kaikilta viruisilta siinä sanmoin tein.

Että kannoin hguolta muista ihmisistä, oli toinen tapaus minun sielunelämässäni.

..........................

Vuosi 2019-2020  -- oikeastaan jo 2018-2019 -.-- oli  siis kauhea myrskymataloineen Atlantilta jotka saapuivat ja kun yhdestä päästiin saapui seuraava.  Kun tuli korona, alkoi jo auringonpaiste, ja muistan ainoastaan, kuinka muuan aamuna terassillani kasvoilleni kävi lauha tuuli joka tuoksui. Kaikki muu oli ihan yks lysti.

----------------------------


Tänä talvena, 3.1. aamusta alkaen, olen muistanut aamuin kylmänkylmiä talviaamuja kun pimeessä mentiin kouluun, hiihtopäiviä joita harva niin rrrrakasssti kuin minä, rukouselämäni on yksipuolista, kun kiitän itsekeskeisesti kylmyydestä ja pimeydestä --- aamu alkaa kello 5.30. ---

ja rukoilen neuvoa ja viisautta, mjuuttaako minne ja minne muuttaa.

Ehkä johdatuksesta ( :icon_cool:  hähhähhäääääää :icon_cool:)  kysyn weljiltä ynnä sisarilta täällä, minne on minun muuttaminen. 1944 asuu kylmällä seudulla, siellä oli 2019-2020 ihan terävä talvi. Joensuu olisi tuttu, muttei siellä ollut oikeaa talvea sen tiedän, eikä Jyväskylässä.  Torniossa olen opiskelukesinä ollut töissä, mutta toisinaan on haikeaa palata tuttuun kaupunkiin koska

eihän siellä ole minulle nioitä ihmisiä.

------------------

Ja omaiset nyt on, mutta siskon on turha rutista, kun opiskelee niin kiihkeästi.  Harvemmat ennen eläkeikää, että just valmistuis, mutta mikä pakko on eläköityä, teenhän minäkin mitä kykenen minkä kerkiän ja minulle riittää työympäristöks läppäri.

Siis kestän kaiken, vain epätalvikauhun olen perinyt isäni puolelta sen tiedän.  :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miten selviytyä koronavirus pandemiasta (jatkoa)
« Vastaus #14 : 20.02.21 - klo:10:21 »
Sisar-Leenalle, että ei täällä aina ole kylmä. Eteläpohjalaisena luonteena olen kirjoittamassa kylmimmän luvun talvelle ja kuumimman luvun kesälle :003:. Kylmälänkylä on tuossa ihan vieressä, että on täällä ollut joskus huono asua. Suot ovat kuivatetut, joten säätkin ovat lämmenneet.

Pitäisi lisää metsäisiä rämeitä kuivattaa, mutta ei siihen kukaan kaveriksi halua. Sanovat vain, että entiset ojatkin tukitaan. Olen kohta 77v, että taidan puuni itselleni riittävinä omilta rämeilta ehtiä saamaan ennenkuin vanha huuhkaja korjaa.