Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 8  (Luettu 45982 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #120 : 23.07.18 - klo:08:54 »
Tietokoneen ihanuus ja kurjuus samassa paketissa. Google tarjoaa mahdollisuuksia, mutta myös tuputtaa sellaista joka ei enää kiinnosta. Eläinvideoita nyt tulee pursuamalla, jopa hapansilakan valmistamisen resepti. Täällähän kirjoittelimme ko 'herkusta' vuosia sitten.  Google muistaa !

Nyt ole aamun siivouksen tehnyt ja seinä näyttää mukavalta. Huomena on uusi siivous varmasti edessä.

Pikku-vävy, lapsenlapsen puoliso, selvensi minulle tämän Google-YouTube keskinäisen bisneksen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #121 : 24.07.18 - klo:08:15 »
Lähetin eilen pyynnön Google/Youtubeen etteivät laittaisi mitään lisää YouTubeen. Nyt on  k a i k k i  poistettu. Ei ole enää edes YouTube-ikonia.

 Ei se mitään. Alan koota omaa ' seinää', ehkä. Ja kyllä kuunneltavaa löytyy kun klikkaan omia foorumin linkityksiä.

Parempi näin. :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #122 : 31.07.18 - klo:11:49 »
Kaivolla Bilteman vesipumppu ei ruvennut hommiinsa, vaikka sille 230 V tarjosin, siis ei pumpannut vettä, hurisi vain. Kun se oli niin hyvin tähän asti palvellut, niin en heti veden vähyydestä ollut varma. Kannen päällä on "vaikka mitä", että en sitä jaksanut yksin nostaa, joten hain rautakangen ja tiilen rotiksi ja sitten sain kantta sen verran ylähä, että sain peilillä kurkituksi, että vesi on putken pohjakatin alapuolella. Onneksi on Länsi-Vaalan vettä varalla.
« Viimeksi muokattu: 31.07.18 - klo:11:57 kirjoittanut 1944 »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #123 : 31.07.18 - klo:12:38 »
Meidän rakkine oli tänään jääkaappi. Se on sellaista mallia UPO jossa sulava vesi valuu alhaalla olevaan kiinteään altaaseen joka pitää itse tyhjentää.

Talvella on sriittänyt pari kertaa kuukaudessa, mutta näillä helteillä oli huomaamattamme sulatusta ollut paljon useammin. Jo eilen oli parketilla vesilammikko, jonka Matti luuli tuleeen astianpesukonetta tyhjentäessämme.
Siellä joskun on joku muovikippo nurinniskoin vettä sisällään, ja se kippaa kun otetaan ulos.
Mutta tänä aamuna oli oikein iso lammikko. Se hoidettiin ja kuivattiin. Ja nyt sitten osataan olla tarkempina.

Toinen juttu oli se kun otin astiallisen perattuja viinimarjoja jääkaapista, niin ote lipsahti ja astia keikkasi kaikki marjat lattialle. No, minulla on sellainen rikkalapiosetti 'parempaan käyttöön' johon kokosin marjat, sitten huuhtelin ja laitoin lävikköön valumaan ja pian käytin ne kiisseliksi.

Vai olisiko vanhat päät ja kädet niitä rakkineita joista nämä johtuu.  :003:

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #124 : 31.07.18 - klo:14:06 »
Älä nyt itseäsi soimaa, kun olet, todistuksesi mukaan, vain vuotta minua vanhempi. Mutta jos on sairaudesta kyse, soon eri juttu.

Minulle on määrätty ottaa talouspaperia kahvikuppini alle, koska huuleni falskaavat ja siitä jää liinalle jälki. Olen yrittänyt tiskiä vähentää, etten ole pikkulautasta käyttänyt vuosiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #125 : 31.07.18 - klo:15:16 »
Sanoin tuon loppukaneetin hymy suupielessä. Totuus on kyllä se että esineet ovat alkaneet putoilla, ja myös minulla on talouspaperia tai halpaa lautasliina aina pöydässä.
Kun syömme paahtoleipää on nätimpää laittaa alle talouspaperi kuin lautanen, arkikäytössä. Talouspaperit tungetaan tyhjään maitotölkkiin joka ( joita ) on pinossa halkojen päällä leivinuunin päällä.  Sitten kun keko on sopivan korkea se poltetaan.
Näin toimii kierrätys kaikkien pahvi- ja kartonkiesineiden kanssa. Muovit revitään tietyti pois.
Leivinuuni ei ole osottautunut ' rakkineeksi' vaan on verraton, vaikka en enää leivokaan. Talvella se antaa lisälämpöä, jos raaskii ostaa puuta. Ennen oli aina omaa.
En ole mistään kade, mutta olisi kiva omistaa vähän ' Peipporämettä' ja zetori. Moottorisaha, mies ja kirves on. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #126 : 31.07.18 - klo:15:22 »
 :039: heh heh.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #127 : 01.08.18 - klo:11:03 »
Oma rakkine rapistuu nopeimmin. Tasapaino on mennyt niin huonoksi, etten tohdi mennä soutuveneeseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #128 : 01.08.18 - klo:12:07 »
^
Ei ole tietystikään kivaa, jos ei voi soutelemaan mennä.

Itseäni huimasi taannoin niin, että taisin tännekin kirjoittaa asiasta. Yksi sopimaton lääke oli siihen syynä ts kipulääke ibuprofeiini.
Kaarina oli käytöstäni seurannut ja pystyimme asian yhdessä päättelemään. Nyt ei kipulääke huimaa, kun lääkäri vaihtoi toisen myrkyn. Pitäisi tietysti elää sitten, että ei olisi kipuja.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #129 : 17.08.18 - klo:23:42 »
Eläinvideoita nyt tulee pursuamalla, jopa hapansilakan valmistamisen resepti.

Eläinhän se on silakkakin.

Lainaus käyttäjältä: 1944
Minulle on määrätty ottaa talouspaperia kahvikuppini alle, koska huuleni falskaavat ja siitä jää liinalle jälki. Olen yrittänyt tiskiä vähentää, etten ole pikkulautasta käyttänyt vuosiin.

Eikös sitä samaa lautasta voisi käyttää viikon tai pidempäänkin, ts. niin kauan kuin siinä on reikä keskellä, niin säästyisi tiskiä? Niin mummolassani tehtiin ja minusta se on hyvä oppi.
« Viimeksi muokattu: 17.08.18 - klo:23:47 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #130 : 17.08.18 - klo:23:49 »
Sinun digiboxissasi on Ylen kanavat kahteen kertaan 1,2 ja 5 sekä 21, 22, ja 25. Toimiiko näistä joku? Jos ei toimi tee tehdasasetukset boxillesi, niin pitäisi alkaa workkia.

Ei toimi vieläkään  :102:.  Eikä Yle mokoma vastaa tukikyselyyni.

Muista rakkineista niin ostinpa VR:n verkkokaupasta lippua,  tuli joku häiriö kesken kaiken ennen kuin ehdin maksaa, no aloitin alusta toisella laitteella, ja nyt minulla on sitten kaksi lippua. Tietysti vielä sunnuntai-illan junaan jolla ehkä joku muukin haluaisi matkustaa. Ilmoitin virheestä lomakkeella, saas nähdä saanko toisesta rahat takaisin.

Siis olisin kuvitellut että viimeistään se että vaihdoin tabletista läppäriin varmistaisi, että ensimmäinen ostoyritykseni nollautuu, mutta ei sitten  :017:. Enemmän kuin rahat takaisin syyhyäisivät sormeni (tai, no, silmäni kai) päästä vilkaisemaan sitä koodia, miten tuo on mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 17.08.18 - klo:23:56 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #131 : 18.08.18 - klo:09:51 »

Enemmän kuin rahat takaisin syyhyäisivät sormeni (tai, no, silmäni kai) päästä vilkaisemaan sitä koodia, miten tuo on mahdollista.

Eivät päästä, sillä löytäisit muitakin bugeja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #132 : 18.08.18 - klo:12:20 »


Eikös sitä samaa lautasta voisi käyttää viikon tai pidempäänkin, ts. niin kauan kuin siinä on reikä keskellä, niin säästyisi tiskiä? Niin mummolassani tehtiin ja minusta se on hyvä oppi.

Johan nyt toki voisi käyttää, mutta se on porvarillinen tapakysymys, että ei. :003: :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #133 : 18.08.18 - klo:20:18 »
^Höh. Isovanhempani olivat porvareita, ja isoisäni vieläpä upseeri, ja ihan suostui silti ikikuppia käyttämään ja välitti tavan eteenpäin!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #134 : 18.08.18 - klo:20:54 »
Kyllä meillä on kotona aina tiskattu, mutta työpaikalla oli useita ikikupin käytäjiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi