Kirjoittaja Aihe: Mitä teet elääksesi?  (Luettu 56358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #15 : 12.04.05 - klo:16:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Soopeli"
Ja työn rasittavuuteen vaikuttaa varmasti myös se, meneekö opettajaksi lukioon vai yläasteelle. Viimeksimainitussa pärjää hyvin sellainen sopivasti kyynistynyt, autoritäärinen luonnetyyppi.
=Petteri Syrjämäki. On ihan paras. Ja myös hyvä opettamaan.

Kohta me mennään lukioon. lukioon, lukioon,
kohta me mennään lukioon tai amikseen!

Hmm. Nivalan lukioon oon menossa. Surkiampaa paikkaa saa hakia. Mut sielä on akvaario ja sohvia :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Dorothea

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
    • http://scissorkiller.deviantart.com/
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #16 : 12.04.05 - klo:16:58 »
Lukiossahan minä edelleen. Neljäs vuoteni alkaa ensi syksynä, samoin kuin ensimmäiset kerrat kirjoitusten piinapenkissä.

Eli toisin sanoen: en tee yhtään mitään. Nostelen kuukausittain minimaalisia tukiaisia valtiolta, mutta elelen silti edelleen vanhempien helmoissa takiais-vaavina. Joskus saatan kotona siivota ja joskus ihan leivonkin vain tullakseni toimeen vuokraemäntäni kanssa.

Siinäpä kai kaikki, mitä teen. En yleensä edes hae kesätöitä, kuten muut isän ja äidin itsenäistyvät kultamupselit  :oops: Mutta mitäpäs sitä turhia kallista nuoruutta niin ongelmallisiin ja masentaviin asioihin kuluttamaan. Onhan tässä vielä aikaa...
English humor resembles the Loch Ness Monster in that both are famous but there is a strong suspicion that neither exists. Here the similarity ends: the Loch Ness Monster seems to be a gentle beast and harms no one; English humour is cruel.
-George Mikes

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #17 : 12.04.05 - klo:18:12 »
Tuolta kyllä puuttui meikäläisen vaihtoehto -opiskelen ja teen töitä. Lukiossa vielä tosin tämä rankka opiskelu tapahtuu :) Ties mitä sitten reilun vuoden päästä kirjoitusten jälkeen päätän ryhtyä tekemään.

Ja tuosta ruotsinopettaja-kommentista tuli mieleeni maailman ihanin ja loistavin ja parahain ruotsinopettajani. Suorastaan ihastuin jo ruotsinkin opiskeluun :) Ihanaa kun on innostavia opettajia, niitä lisää!
Mutta tosiaan olen minäkin tuota inhokkiammattiani, opettamista (ei niin että vihaisin sen ammatin edustajia vaan lähinnä työtovereita, oppilaita :p) aika vakavastikin harkinnut toisinaan, kun tuntuu että se on semmoinen ala jolta löytyisi aina töitä, kun tämä kansa haluaa kouluttautua.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #18 : 12.04.05 - klo:18:57 »
Niin, onhan niitä mukaviakin opettajia. Meidänkin historianopettajamme on niin kertakaikkisen mukava että ei parempaa voisi toivoa. Ja lisäksi osaa asiansa paremmin kuin hyvin. Opettaja on kyllä niitä todellisia kutsumusammatteja, valitettavasti tuntuu siltä että 3/4 on opiskelut mennyt päin per5että, ja sitten joudutaan opettajaksi. Ja se ei sitten ole mukavaa opettajalle eikä oppilaille.

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #19 : 12.04.05 - klo:19:45 »
Lainaus käyttäjältä: "mari"

(Vihjeenä voisin kuitenkin sanoa, että ohjelmointia kannattaisi harrastaa, sen osaaminen on valttia työmarkkinoilla, itse en sitä osaa.)


Kiitos vihjeestä. Ilmeisesti jotain tietokoneisiin liittyvää pitää sivuaineekseen haalia...

Poissa Henri

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 78
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #20 : 12.04.05 - klo:21:33 »
Jos nyt sitte kirjotellaan tänne tuosta opiskelun vaativuudesta, kun ei tuo edellinen paikka ilmeisesti oikein sopinut tähän hommaan :wink:

Oltiin OPOsta tutustumassa Tampereen TTY:llä. Jäi siitä sellainen kuva, että ei ne teekkarit paljon muuta tee kuin biletä. Jos täällä joku teekkari on niin korjaa ihmeessä väärät oletukset.

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #21 : 12.04.05 - klo:22:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Henri"
Oltiin OPOsta tutustumassa Tampereen TTY:llä. Jäi siitä sellainen kuva, että ei ne teekkarit paljon muuta tee kuin biletä. Jos täällä joku teekkari on niin korjaa ihmeessä väärät oletukset.


En ole teekkari, mutta vastaampa silti... :D  Riippuu varmaan teekkarista, mutta sellaisen käsityksen olen saanut, että suurin osa bilettää aika paljon. Varsinkin opintojen alkuvaiheessa, onhan se mukavaa kun pääsee äidin ja isän valvovan silmän alta pois. Vaikka toisaalta täytyyhän myös teekkareiden jossain vaiheessa opiskellakin, kun niitä kuitenkin valmistuu vuosittain joitakuita. Toisaalta teekkareille järjestetään ihan omat kurssit, joiden sisältöä en tarkemmin tunne, mutta ainakin matikassa on erikseen teekkarimatikka ja matikistien matikka... :twisted:

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #22 : 12.04.05 - klo:22:58 »
Lainaus käyttäjältä: "mari"
Toisaalta teekkareille järjestetään ihan omat kurssit, joiden sisältöä en tarkemmin tunne, mutta ainakin matikassa on erikseen teekkarimatikka ja matikistien matikka... :twisted:


Olen kuullut tuohon matematiikkaan liittyen sellaisesta asiasta kuin ns. teekkaritodistus. Siinä matemattiset kaavat todisetaan "oikeaksi" siten, että katsotaan muutamalla luvulla, että se pätee ja se on siinä. Se ei tietenkään ole mikään yleispätevä todistus eikä mikään matemaattinen todistus, mutta ne onkin teekkarit, jotka sitä käyttää  :wink:

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #23 : 13.04.05 - klo:08:40 »
Valtion rahoilla taitaa elellä täällä aika monikin. Itse olen sivarina, että Eskoon palvelukeskus maksaa asumisen, syömiset ja päivärahat ja työministeriö maksaa matkustamisen. Kotosalla tosin ramppaan sen verran, että kyllä osittain äiti ja isäkin kustantaa elämistäni (pastaa ja sienikastiketta + punaviiniä, miksi siis en menisi kotiin viikonlopuksi?).
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #24 : 13.04.05 - klo:19:21 »
Peruskoulua päätämässä olen... sitten olisi suuntana lukio  8)
-JuuSo-

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #25 : 13.04.05 - klo:20:13 »
Lukioon minäkin. Ja sitten Kaustiselle.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Saara

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #26 : 17.04.05 - klo:19:48 »
Nurmon lukiossa lopettelemassa ensimmäistä vuotta. Ja ihan hyvin on selvitty, ainakin tähän asti.. :P Lukion jälkeen ei ole vielä varmaa tietoa. Mutta luokanopettajan koulutus on ollut vähän mielessä. Saa nyt sitten nähdä mistä sitä itsensä löytää.. (Täällä olikin yllättävän paljon opettajan ammattin tähtääviä..!) Rahoituspuoli tapahtuu vähän vielä äidin ja isän kukkarosta. Kotitöitä pitää sitten jonkin verran vastapalveluksena tehdä. Kesätöitäkin olen hakenut... Eri asia sitten taas on, että innostaisiko kauheasti. :)

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #27 : 18.04.05 - klo:15:40 »
minä olen lukiossa ekalla. eipä muuta..  :o
peace and lööv

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #28 : 19.04.05 - klo:16:23 »
Meiän opo vaan jauhaa amiksesta että mää en sitte lukiosta muuta tiiäkkään ko että sielä on sohvat ja akvaario. Eikä aavistustakaan millon saa ainevalintakortit ja saako ne kaikki jotka on hakenu nivalan lukioon ja WAAAH!!! :evil:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #29 : 19.04.05 - klo:22:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Meiän opo vaan jauhaa amiksesta että mää en sitte lukiosta muuta tiiäkkään ko että sielä on sohvat ja akvaario.


Sanokaa opollenne asiasta. Ehkä hän ei ole huomannut sitä ja sanokaa myös, että haluatte välillä kuulla myös lukiosta ette aina vain amiskasta. Veikkaampa, että moni tälläkin palstalla vastaa ilomielin lukioon ja lukio-opiskeluun liittyviin kysymyksiisi.