Äänestys

Juotko kahvia?

Kyllä
49 (49%)
En
30 (30%)
Satunnaisesti
21 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 94

Äänestys päättynyt: 03.04.05 - klo:18:20

Kirjoittaja Aihe: Juotko kahvia?  (Luettu 66275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Juotko kahvia?
« : 03.04.05 - klo:18:20 »
Maistuuko kahvi, jos niin minkälainen, ja kuinka paljon menee päivittäin? Minä keitän Moccamasterilla tummaa Presidenttiä tai Lidlin kahvia (on muuten TODELLA hyvää). Toinen vaihtoehto ovat Jacobsin kahvit. Näitä kultakatriinoita ja juhlamokkia ei viitsi juoda, semmosta laihaa litkua. Maistuu aivan tiskivedeltä. Ihme kun suomalaiset eivät arvosta kunnollista mannermaista, tummahkoa paahtoa.

Niin, ja päivästä riippuen 10-20 kupillista menee. Vähintään tuo 10.

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Juotko kahvia?
« Vastaus #1 : 03.04.05 - klo:18:38 »
Kahvi ei maistu, kun menee unet. Tai ennen iltaa nautittuna tulee hieman epämiellyttävä olo, kädet menee herkästi kylmiksi ja ihoa kihelmöi. Saatan olla vähän herkkä kofeiinille.

Ärsyttää hieman, kun kahvi-absolutisteja katsotaan kieroon. "Miksi et juo kahvia? Onko sinulla jotain periaatteellisia syitä?" Vähän sama juttu kun maallisissa piireissä ei juo viinaa, sitäkin saa aina selitellä. Ajattelinkin teettää itselleni paidan, jossa asia on ilmaistu selkeästi: "Ei kofeiinia eikä amfetamiinia, kiitos" :P

Toinen asiaan liittyvä outo juttu on se, kun puhutaan kahvin hyvästä mausta, mutta jos mainitsee käyttävänsä kofeiinitonta kahvia, niin sitten selviää, että kahvin "maulla" tarkoitetaankin jotain muuta kuin sitä varsinaista makua, eli se piristävä vaikutus on kuitenkin ensisijainen. Tarkkoja ilmauksia, kiitos.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Juotko kahvia?
« Vastaus #2 : 03.04.05 - klo:21:07 »
Suomessa kyllä taidetaan katsoa kaikissa piireissä kieroon ihmistä joka ei käytä kahvia tai alkoholia... Jonkin verran myös niissä ei maallisissa piireissä. Ei tosin kovinkaan paljoa. Ehkäpä johtuu kulttuuristamme, vaikea sanoa...

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Juotko kahvia?
« Vastaus #3 : 03.04.05 - klo:21:41 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Suomessa kyllä taidetaan katsoa kaikissa piireissä kieroon ihmistä joka ei käytä kahvia tai alkoholia... Jonkin verran myös niissä ei maallisissa piireissä. Ei tosin kovinkaan paljoa. Ehkäpä johtuu kulttuuristamme, vaikea sanoa...


Niin, varsinkaan jos ei juo edes teetä. Silloin viimeistään pidetään aivan vinksahtaneena :D

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Juotko kahvia?
« Vastaus #4 : 03.04.05 - klo:22:26 »
Häh? Onko joku joka ei juo kahavia eikä teetä? En oo koskaan kuullukkaan, aina aatellu että ainaki jompaakumpaa nautitaan :D

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Juotko kahvia?
« Vastaus #5 : 03.04.05 - klo:22:39 »
Kyllä juhlamokka ja costa Rica on hyvä...mutta makuasioista ei voi väitellä...

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Juotko kahvia?
« Vastaus #6 : 03.04.05 - klo:23:05 »
Onkos miikka näitä tummempia maistanut? Kahvin ystäville kyllä suosittelen varauksetta, järjestään ovat pitäneet. Eli ei kun kauppaan ja kokeilemaan.

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Juotko kahvia?
« Vastaus #7 : 03.04.05 - klo:23:13 »
Kahvia menee päivästä riippuen vähintään kaksi mukillista aamulla, ja sitten päivää pitkin tulee yleensä juotua muutama mukillinen, eli yhteensä menee yleensä ainakin 5 mukillista päivässä. Presidentti Tummapaahtoa juon ja yleensä muu kotiväki valittelee kun on kahvi muka liian vahvaa.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Juotko kahvia?
« Vastaus #8 : 03.04.05 - klo:23:51 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Onkos miikka näitä tummempia maistanut? Kahvin ystäville kyllä suosittelen varauksetta, järjestään ovat pitäneet. Eli ei kun kauppaan ja kokeilemaan.


Ei oo tullu maistettua ku ei oikeen vahva kahvi maistu ni nuo kaksi edellä mainitsemaa menee ihan hyvin...

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Juotko kahvia?
« Vastaus #9 : 04.04.05 - klo:10:10 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Häh? Onko joku joka ei juo kahavia eikä teetä? En oo koskaan kuullukkaan, aina aatellu että ainaki jompaakumpaa nautitaan :D


Tunnenpa muuannen teologiopiskelijan, joka ei kumpaakaan ryystä. Tiä minkämoista papintyötä se sitten muka voi tehdä   :D  Itse olen tämän vuoden aikana oppinut töissä juomaan. Aiemminkin kyllä satunnaisesti. Sellaista sosiaalista kahvinjuontia.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Juotko kahvia?
« Vastaus #10 : 04.04.05 - klo:11:39 »
Minä juon kahvia paljon. En juurikaan välitä eettisistä kysymyksistä kahviin liittyen, koska minun on hereillä pysyäkseni (ainakin kirjoitusten aikaan oli) pakko juoda kahvia, koska siinä on kofeiinia.

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Juotko kahvia?
« Vastaus #11 : 04.04.05 - klo:13:24 »
Silloin tällöin tulee juotua kahvia. Harvemmin kuitenkaan keitän kahvia itselleni, yleensä juon sitä silloin kun muutkin juovat. Tosin tänä iltana täytyy ehkä keittää muutama kuppi, että jaksaa kirjoittaa proseminaarityötä (jota mun pitäis kirjoittaa tälläkin hetkellä...)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Juotko kahvia?
« Vastaus #12 : 04.04.05 - klo:14:14 »
Juon kahvia säännöllisesti: kuppi vuojessa!  :lol:  Teeihmisiä meillä on koko perhe. Join muuten eilen aivan älyttömän hyvää teetä!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Juotko kahvia?
« Vastaus #13 : 04.04.05 - klo:15:08 »
juon kahvia melkeen aina ku on jossain vain tarjolla. oon liian laiska keittämään itse =) ja kahvi juodaan mustana ja sokeri sen varsinkin pilaa.
peace and lööv

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Juotko kahvia?
« Vastaus #14 : 04.04.05 - klo:17:35 »
Kahvi menee. Ja tee menee. Kummastakaan en hirveästi pidä :) Tai riippuu teestä. Jotkut tavan teet mitä kaupassa myydään ni ne maistuu kaikki samalta vaikka mille mustaherukalle pitäis maistua *murr*
Tänä iltana kaikki onnistuu.