Äänestys

Palaako, kuinka paljon?

Askitupakkaa
3 (4.2%)
Sätkätupakkaa
2 (2.8%)
Vain sikareita
2 (2.8%)
Tupakoin satunnaisesti
5 (7%)
En tupakoi
59 (83.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 68

Äänestys päättynyt: 01.04.05 - klo:17:20

Kirjoittaja Aihe: Palaako?  (Luettu 65943 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #15 : 03.04.05 - klo:21:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
No yleensä kaiketi yläasteiden tupakointikiellolla on jotain tekemistä sen alaikäisille laittoman luonteen kanssa.

Minun puolestani ihmiset polttakoot jos tahtovat, kunhan se ei häiritse muita.
Niinpä. Siihen otinkin lähinnä kantaa. Ei mitään järkeä sellaisessa kiellossa jota järjestelmällisesti rikotaan, ja jonka rikkomista ei valvota tai siitä saa rangaistuksia. Sama vaiva olisi laskea ikäraja järkeväksi. Tokko se lisäisi alaikäisten tupakointia. Eipä meilläkään tupakkapaikka ihan koulun alueella ole, joten sen puoleen ihan OK. Sallisivat samaan tyyliin yläasteillakin, pysyisi ympäristö siistimpänä. Vai onko tämäkin asia parempi hoitaa tyyliin "poissa silmistä, poissa mielestä".

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Palaako?
« Vastaus #16 : 03.04.05 - klo:22:41 »
En polta ankä toden näköisesti tule polttamaankaan. Vaikka nyt olen repahtanut englantilaisen serkun myötä maistamaan 8 vuoden tauon jalkeen taas kerrn :)

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Palaako?
« Vastaus #17 : 04.04.05 - klo:09:55 »
Niin, hölmöähän se on että alaikäiset häädetään jonnekin metsiin luontoa tumpeilla sotkemaan (näin oli meidän yläasteellamme) mutta käytännössä ei kai kouluille ole mahdollista edes puolisallia tuota polttamista, koska se tosiaan menisi laittomuuksiin.

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Palaako?
« Vastaus #18 : 04.04.05 - klo:11:48 »
Minä en polta enkä tule koskaan sitän tekemäänkään, sillä minua ahdistaa jo pelkkä tupakan savussa olo katetuissa tiloissa. Silmistä vuotaa vettä, rykiminen alkaa jne. Lisäksi isäni poltti aikoinaan parikymmentä vuotta, joten olen nähnyt millaista se on. Isälläni oli hyvä tapa lopettaa: Hän avasi pankkiin uuden tilin ja pisti ko. tilille sen rahan joka päivä, mikä olisi kulunut ko. päivän tupakoihin. Kymmenen vuoden päästä hän osti näillä "tupakkarahoillaan" uuden henkilöauton itselleen!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Palaako?
« Vastaus #19 : 04.04.05 - klo:14:21 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
En välttämättä menisi sanomaan, että saattaa harrastajansa koomiseksi muiden silmissä.



Voi, kyllä vaan. Vaikia naurua piättää ko näkee pissiksiä tai mairenkultapojuja tms. nurkan takana tupakilla. Surkiaa.  :roll:
Voi voi, kun olisit enemmän lainannut. Siellä kyllä luki että joku 11-vuotias näyttää koomiselta. Turhaan irrotatte yhden lauseen asiayhteydestä, ja takerrutte siihen. Mieluummin lainataan koko kappale tai useampi lause, ja vastataan siihem, niin on sitten asiaan otettu kantaan eikä täysin irralliseen lauseeseen...


Puhun siis 16-vuotiaista. En 11-vuotiaista.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Saara

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Palaako?
« Vastaus #20 : 04.04.05 - klo:20:52 »
Jos tupakka loppuisi maailmasta kokonaan, sairaudet vähenisivät kolmanneksella. Kuvitelkaa, kolmanneksella..! Vaikka sanotaankin, että tupakanpoltto on jokaisen henkilökohtainen asia, se on totta, mutta ei se kumminkaan ole aivan niinkään, se koskettaa kaikkia.

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Palaako?
« Vastaus #21 : 04.04.05 - klo:22:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Saara"
Jos tupakka loppuisi maailmasta kokonaan, sairaudet vähenisivät kolmanneksella. Kuvitelkaa, kolmanneksella..! Vaikka sanotaankin, että tupakanpoltto on jokaisen henkilökohtainen asia, se on totta, mutta ei se kumminkaan ole aivan niinkään, se koskettaa kaikkia.


Niin. Melkoisen tuliaisen antoivat nuo entisajan intiaanit valkoiselle miehelle.

Anonymous

  • Vieras
Palaako?
« Vastaus #22 : 05.04.05 - klo:21:10 »
Melkoisen.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #23 : 05.04.05 - klo:22:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Saara"
Jos tupakka loppuisi maailmasta kokonaan, sairaudet vähenisivät kolmanneksella. Kuvitelkaa, kolmanneksella..! Vaikka sanotaankin, että tupakanpoltto on jokaisen henkilökohtainen asia, se on totta, mutta ei se kumminkaan ole aivan niinkään, se koskettaa kaikkia.
Nyt kyllä kaipaan semmosta faktaa että oksat pois.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Palaako?
« Vastaus #24 : 06.04.05 - klo:08:41 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Saara"
Jos tupakka loppuisi maailmasta kokonaan, sairaudet vähenisivät kolmanneksella. Kuvitelkaa, kolmanneksella..! Vaikka sanotaankin, että tupakanpoltto on jokaisen henkilökohtainen asia, se on totta, mutta ei se kumminkaan ole aivan niinkään, se koskettaa kaikkia.
Nyt kyllä kaipaan semmosta faktaa että oksat pois.


Tupakoinnin haittoja osannet tuskin kiistää (niin aktiivisen kuin passiivisen) ja siitä eteenpäin kyse lienee lähinnä periaatteen määrittelystä?
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #25 : 06.04.05 - klo:10:11 »
En minä haittoja kiistäkkään. Sen sijaan luotettavan tutkimuksen, joka todistaa maailman tautien vähenevän kolmanneksella jos kukaan ei tupakoisi, haluaisin todella nähdä. Minusta kun hieman tuntuu siltä, että taidetaan ruiskuttaa ureaa valoreseptoreille tuon tiedon kanssa.

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Palaako?
« Vastaus #26 : 06.04.05 - klo:14:06 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
En minä haittoja kiistäkkään. Sen sijaan luotettavan tutkimuksen, joka todistaa maailman tautien vähenevän kolmanneksella jos kukaan ei tupakoisi, haluaisin todella nähdä. Minusta kun hieman tuntuu siltä, että taidetaan ruiskuttaa ureaa valoreseptoreille tuon tiedon kanssa.


Ai että jos osoittautuu, että taudit vähenisivätkin vain 10% tai 1%(kolmasosan sijaan), niin tuolla argumentilla ei olisi mitään arvoa? Saivartelet! Onhan se ihan selvä, että tupakka aiheuttaa sairauksia, ja sen katoaminen maailmasta vastaavasti vähentää niitä!  Eikö? Eikö jo yhdenkin tautitapauksen estäminen ole hyvä syy vaikka kieltää tupakka joka ikiseltä iikalta? Et onnistunut kumoamaan Saaran perustelua!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Palaako?
« Vastaus #27 : 06.04.05 - klo:14:31 »
Olen aika monesta paikasta lukenut juttua että tupakointi itsessään ei aiheuta tauteja, pelkästään altistaa niille. Itse olen kuitenkin tupakointia vastaan joka tapauksessa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Palaako?
« Vastaus #28 : 06.04.05 - klo:14:54 »
Minä en ole ikinä polttanut enkä tule ikinä polttamaankaan... sillä tupakoinnista ei ole mitään hyötyä (mitä nyt jos haluaa keuhkosyövän) ja siinää palaa rahaa aikaslailla... ja sitten on aina hirveä piilottelu jos vanhemmat ei tiedä asiasta...  niin että miksi?
-JuuSo-

Poissa Saara

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Palaako?
« Vastaus #29 : 06.04.05 - klo:17:52 »
Niinpä. Syytä tupakoimiseen tai sen aloittamiseen olen usein miettinyt. Totta kai niitä voisi tässä luetella, mutta en kyllä muista koskaan kuulleeni keneltäkään kunnon perustelua siihen... Tupakanpolttamisella on kyllä paljon haittoja, paljon muitakin kuin vaan terveyshaitat. Mutta onko siitä loppujen lopuksi kenellekään mitään oikeaa hyötyä..? Mielestäni ei. Mahdottomaltahan se ajatus kuulostaa, että tupakka loppuisi maailmasta kokonaan. Mutta mietin vaan miksi tupakanpoltto on pitänyt ylipäätään keksiä.