Kirjoittaja Aihe: Mietteitä herättää ?  (Luettu 12555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #15 : 27.01.14 - klo:19:57 »
Kaikella on määräaikansa taivaan kannen alla.

Benkku

  • Vieras
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #16 : 29.01.14 - klo:07:16 »
Lainaus
...pistää kyllä miettimään...

... ja kauan.  :eusa_think:

... ja sekös ihmetyttää.  :icon_wink: pientä kulkijaa.  :icon_cool:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #17 : 30.01.14 - klo:20:40 »
Lainaus käyttäjältä: vn
Ollaanko me vaan kahlehdittu itsemme johonkin juntturaan jumiin...

Juu.

Ja että on lupa olla itsensä, ei tarvitse olla joku muu kuin oma itsensä.

Minä kyllä ihan mieluusti olisin jossakin suhteessa toisenlainen kuin oma nykyinen itseni. Että pääsis siitä juntturasta eroon  :-\.

Lainaus käyttäjältä: malla
Jokainen kohtaaminen on arvokas, kumpa sen aina muistaisi ja osaisi arvostaa kohtaamiaan ihmisiä kävelemättä vaan ohitse.

Näinpä.

Nyt kun on työpaikan vaihdoksen myötä tullut uusia ihmisiä elämään, ponnistelen jotten kovin pian löisi itse kuhunkin jotain leimaa "se on sellainen", oli sitten myönteistä tai kielteistä se itse kunkin sellaisuus.

Mutta vaikeampia ovat jotkin tapaukset yksityiselämän saralla. Miten pitää yhteyttä ihmisiin, joilla tuntuisi olevan epärealistiset odotukset suhteeni? No, ehkä se ei kuulu tähän ketjuun sen enempää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #18 : 30.01.14 - klo:21:47 »
Olenko valmis kertomaan elämäni perusasioista jos niitä minulta kysytään?
Olenko valmis antamaan aikaani, olemaan läsnä?
Saanko vastauksia kun itselläni on halua etsiä kysellä?

Benkku

  • Vieras
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #19 : 31.01.14 - klo:07:40 »
Sainpa paimen viestin ylläpidolta, jääkööt sen sisältö minun ja ylläpidon väliseksi.

Mutta sain myös toisen viestin kännykkääni. Viestin sisällön voin paljastaa, viestin lähettäjää en kyllä voi paljastaa, ikävä kyllä, mutta hän on rekisteröitynyt foorumille.

Eli viesti kuuluu näin: "Jotenkin foorumi toistaa itseään koko ajan. Samat tyypit, samat jutut, jokainen omalla tyylillään".

Olen viestin lähettäjän kanssa samaa mieltä.

Joten mietteitä herättää minussa "vierasmaalaisena", että olen todellakin "ulkomailla" foorumin suhteen.  :icon_wink:

Eli taidanpa tilata libarin ja matkustaa hieman rehevimmille laitumille. Vaikka toisaalta kuuluuhan  vanha sanonta: "Ei se ruoho ole sen vihreämpää aidan toisella
puolella."


Mutta jospa tällä kertaa se pitäisi paikkansa... näin uskon itse. Uusi tie, uudet kujeet, aikansa kutakin. 

 :icon_cool:


 

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #20 : 31.01.14 - klo:09:44 »
Jasso...
No ravistelua tietysti itse kukin tarvitaan, uudistusta, elävää vettä, armollisuutta, näkökyvyn laajenemista...
ym. ym...
Kaavoihin kangistuminen on suuri vaara...
Eteenpäin vaan ja kukin taaplaa tyylillään...sillai kai homma parhaiten sujuu...
Kirjoittaminen on eräänlainen harrastus, kansanperinne, taiteenlaji...mutta todellinen rikkaus kuitennii..
 :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #21 : 31.01.14 - klo:09:51 »
Jos olet Benkku foorumia ja herännäisyyden tilaa tarkemmin miettinyt niin kerro meillekin.

Mistä on johtunut että nuoret jotka foorumin alkuaikoina olivat aktiivisia eivät jaksaneet jatkaa. Heille on varattu oma osiokin. Ovatko kaikki siirtyneet facebookiin ?

Mistö johtuu että me eläke-ikäiset olemme täällä yhä roikkuneet ? Onko se väärin ?

Mitä täällä pitäisi sinun mielestä olla, miten kirjoittaa ?

Ja. Mikä on herännäisyyden häpeä mielestäsi ? Ihmisetkö ?

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #22 : 31.01.14 - klo:10:27 »

Mistä on johtunut että nuoret jotka foorumin alkuaikoina olivat aktiivisia eivät jaksaneet jatkaa. Heille on varattu oma osiokin. Ovatko kaikki siirtyneet facebookiin ?


Tuosta asiasta tuli mieleen että nuoret ehkä kokevat voivansa vapautuneemmin olla paikassa jossa on vain omanikäisiään. Yhteisöhän tämä on, vaikkakin virtuaalinen. Nuorena sitä ainakin itse kävi siellä missä näki muita nuoria. Tosin en tiedä minkälaista täällä on aiemmin ollut. Kuulun itsekin "vääränikäisiin" ja muuten viiteryhmään nähden erilaisiin tällä foorumilla.
« Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:10:32 kirjoittanut Mansipaani »

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #23 : 31.01.14 - klo:10:27 »
Jos keskustelufoorumin taso ei ole mielestään riittävä ja jutut tuntuvat tylsiltä, eikö sieltä yksinkertaisesti voi vain poistua, sen kummemmin loukkaamatta jäljelle jääviä...
« Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:10:38 kirjoittanut armonkerjäläinen »

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #24 : 31.01.14 - klo:12:02 »
Jos keskustelufoorumin taso ei ole mielestään riittävä ja jutut tuntuvat tylsiltä, eikö sieltä yksinkertaisesti voi vain poistua, sen kummemmin loukkaamatta jäljelle jääviä...

Komps. Ilmiö on tuttu monilta muiltakin palstoilta: aina on joku, joka lähtee ovet paukkuen, koska "täällä on niin tylsää". Joskus joku ovet paukkuen lähtenyt palaa poistuakseen pian uudelleen samanlaista meteliä pitäen.

Palsta on kai sellainen kuin kirjoituksensa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #25 : 31.01.14 - klo:13:18 »
Poistuminen on tietysti yksi vaihtoehto. Toinen vaihtoehto on se, että puutteen havainnut tarttuu toimeen ja kirjoittaa itse niitä mielenkiintoisia ja henkevää keskustelua ylläpitäviä viestejä.

Mt

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #26 : 31.01.14 - klo:13:22 »
Uskon että jokainen kirjoittaja tuo oman "sävynsä" foorumille.
Omilla jutuillaan ja kirjoituksillaan.
Minusta on mielenkiintoista lukea muiden kirjoittajien mielipiteitä ja ajatuksia täällä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #27 : 31.01.14 - klo:14:04 »
Helppo yhtyä kaikkiin edellä oleviin ajatuksiin.
Tällainen kokenut huru-ukko saattaa tietysti kiertää kehää ja jäädä jumiin johonkin ja kirjoitukset
saattaa vaihdella sen mukaan onko saanut yöllä nukuttua ja millä jalalla on noussut ylös.
Uudistumisen ja vaihtelun mahdollisuus meikäläisen kirjoituksissakin on toki olemassa...
mutta varmemmin uudistuminen kai tapahtuu uusien kirjoittajien myötä.
R-m kyseli onko nuorempi polvi siirtynyt facebookkiin..itsekin siellä jonkin verran olleena koen että
onhan se toki värikkäämpi ja moni-ilmeisempi muodoltaan...mutta siellä voi saada helpommin turpiinsa...
tosin sekin paikallaan rakentavassa ja rakastavassa ja suvaitsevassa ilmapiirissä...
Kai täällä saadaan tällaisina omina persooninamme kirjoitella...siitä kait yhteisön rikkaus muodostuu..
On täällä ainakin hyviä hymiöitä.. :eusa_angel:

Benkku

  • Vieras
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #28 : 31.01.14 - klo:15:41 »
Toivottavasti nyt ei kukaan koe, että nimimerkki ” Benkku ” heittää puukkoja foorumilla jälleen.
En ole oikein kiinnostunut vastaamaan edellä mainittuihin viesteihin, mutta kun edustan sitä mies persoonaa joka vastaa kysymyksiin, ehkä jopa liiankin herkästi, eli mennään asiaan

No ravistelua tietysti itse kukin tarvitaan, uudistusta, elävää vettä, armollisuutta, näkökyvyn laajenemista...
ym. ym...
Kaavoihin kangistuminen on suuri vaara...

Ravistelua tulee ja pitääkin tulla minusta, niin kuin tällä hetkellä ja olen siitä hyvin kiitollinen. En vaan halua sano kenelle, etteivät tulisi ylpeäksi,
Kaavoihin kangistuminen näyttää olevan in ja onhan se turvallista tietysti, omassa lintukodissa, näin uskotellaan. Mutta vaara taitaa olla nurkan takana.

Jos olet Benkku foorumia ja herännäisyyden tilaa tarkemmin miettinyt niin kerro meillekin.

On minulla siihen vastaus, mutta taidan tällä foorumilla jättää vastaamatta. Koska sen verran on vasta puolella  voimaa, että jään alakynteen, toistaiseksi.  :icon_wink:

Mistä on johtunut että nuoret jotka foorumin alkuaikoina olivat aktiivisia eivät jaksaneet jatkaa. Heille on varattu oma osiokin. Ovatko kaikki siirtyneet facebookiin ?

En usko että facebookia voi syyttää tästä, syy on kyllä aivan muualla

Mistö johtuu että me eläke-ikäiset olemme täällä yhä roikkuneet ? Onko se väärin ?

Inhoan ikä rasismia, mutta inhoan myös voivottelua . Se riippuu mistä roikkuu.  :icon_wink:

Mikä on herännäisyyden häpeä mielestäsi ? Ihmisetkö ?

Ei ihmiset, mutta ehkä tietynlainen asenne asioihin. On ehkä parempi etten tähänkään kysymykseesi vastaa sillä silloin varmasti kirjoitan itseni ulos körttifoorumilta.

Komps. Ilmiö on tuttu monilta muiltakin palstoilta: aina on joku, joka lähtee ovet paukkuen, koska "täällä on niin tylsää". Joskus joku ovet paukkuen lähtenyt palaa poistuakseen pian uudelleen samanlaista meteliä pitäen.

En ole lähtenyt minusta mitenkään ovet paukkuen ja saranatkin ovat tallella, mutta sanotaanko että väistyn takavasemalle, sää tiedotuksia lukemaan.  :icon_wink:


Toinen vaihtoehto on se, että puutteen havainnut tarttuu toimeen ja kirjoittaa itse niitä mielenkiintoisia ja henkevää keskustelua ylläpitäviä viestejä.
Mt

Mietteitä herättää jälleen sinun kommentit hyvä Mt. Jos nyt itsekeskeisenä ihmisenä katson omien viesti ketjujen avauksia , niin se on laidasta laitaan. Mutta painottuu minusta kumminkin aika paljon seuratuvan puolelle. Toiseksi aina kun on lähdetty pohdiskelemaan viesteissä asioita, niin väistämättä keskustelussa lähtee aika nopeasti mopo käsistä ja tuntuu myös että eräillä nimimerkeillä on tapana leikkiä körttifoorumin ylomistöä.
Oli miten oli, minulla on hieman muuta tekemistä kuin ”taistella tuulimylläjä vastaan”, täytyy lähteä palvelemaan ihmisiä, joten ei muuta kuin illan jatkoja körttifoorumin parissa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #29 : 31.01.14 - klo:20:22 »
Eli viesti kuuluu näin: "Jotenkin foorumi toistaa itseään koko ajan. Samat tyypit, samat jutut, jokainen omalla tyylillään".

Olen viestin lähettäjän kanssa samaa mieltä.

Tuo ei kyllä ole mitään körttifoorumispesifiä, vaan samalla tavoin se menee kaikkialla muuallakin.

Ainoa minkä voi on koettaa itse nähdä joku toisin kuin ennen. (Tämä ei ole neuvo Benkulle.)

Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi
Mistö johtuu että me eläke-ikäiset olemme täällä yhä roikkuneet ? Onko se väärin ?

Itsehän olen työikäinen. Yhdellä toisella vakiofoorumillani olen niitä vanhimpia aktiiveja. Siellä on alle kaksikymppisiä, mukavaa päästä kurkistamaan senikäistenkin maailmaan, johon en muuten saa mitään kosketusta. Sujuvasti heitämme läppää keskenämme.

Eläkeikäisillä lienee enemmän aikaa roikkua kuin työikäisillä?
« Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:20:26 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.