Kirjoittaja Aihe: Mietteitä herättää ?  (Luettu 12554 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Mietteitä herättää ?
« : 22.01.14 - klo:12:48 »
"Näin teidän tulisi sanoa: `Jos Herra tahtoo, niin me elämme ja teemme sitä ja sitä.` Mutta nyt te kerskutte ja rehentelette. Kaikki tuollainen kerskailu on pahasta. Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin." (Jk. 4:15-17).    :kahvi:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #1 : 22.01.14 - klo:15:24 »
Eikö herätä miettimistä kessään muissa kuin minussa ?  Löyvvän ihteni tuosta rehentelijästä :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #2 : 22.01.14 - klo:18:18 »
Herättää toki...en ole vaan rohjennut kommentoida kun ei ole sanoja vielä...
mutta palataan jos tulee ahaa-elämys....tai sitten olen turhan pienellä paikalla...
En ole omasta mielestäni rehentelijä...mutta loppuosa tekstistä lyö korville kun olen laiska ja saamaton  :icon_sad:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #3 : 22.01.14 - klo:20:07 »
Kyllä minäkin päällimmäisenä tunnistan itseni tuosta loppuosasta. Tiedän kyllä, mitä on tehtävä, mutta en tee. Henki on altis, mutta liha heikko.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #4 : 24.01.14 - klo:18:21 »
"Näin teidän tulisi sanoa: `Jos Herra tahtoo, niin me elämme ja teemme sitä ja sitä.` Mutta nyt te kerskutte ja rehentelette. Kaikki tuollainen kerskailu on pahasta. Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin." (Jk. 4:15-17).    :kahvi:

Oon kans syyllinen.

Paljon ois mitä tulis ja kirveellekkin töitä, mut jotenkin vaan ei tuu tehtyä..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #5 : 24.01.14 - klo:18:34 »
Miten osais ajatella itsestään positiivisella tavalla siten ettei ole ylpeä, rehentelijä tai jotain muuta?
Ja kuinka pääsisi irti omasta laiskuudestaan ja olis valmis tekemään jotain.
Ollaanko me vaan kahlehdittu itsemme johonkin juntturaan jumiin...Voisko lähteä ajatuksissaan vähän
maasta irti...katselemaan näitä pieniä ahtaita ympyröitä...jostain avarammilta, suvaitsevaisemmilta ja
rakastavammilta näkökulmilta...voisi vaikka pistää itsensä likoon...muistaa lähimmäisiä rukouksissa...
kysellä Jumalalta minne tie vie...minne meen..mitä teen..

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #6 : 24.01.14 - klo:19:03 »
Miten osais ajatella itsestään positiivisella tavalla siten ettei ole ylpeä, rehentelijä tai jotain muuta?
Ja kuinka pääsisi irti omasta laiskuudestaan ja olis valmis tekemään jotain.
Ollaanko me vaan kahlehdittu itsemme johonkin juntturaan jumiin...Voisko lähteä ajatuksissaan vähän
maasta irti...katselemaan näitä pieniä ahtaita ympyröitä...jostain avarammilta, suvaitsevaisemmilta ja
rakastavammilta näkökulmilta...voisi vaikka pistää itsensä likoon...muistaa lähimmäisiä rukouksissa...
kysellä Jumalalta minne tie vie...minne meen..mitä teen..


Aika rohkeeta mietelmää :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #7 : 24.01.14 - klo:19:08 »
Luojan luomia ihmisiä ollaan.
Joskin se synti saattaa muuttaa ihmistä mutta sitä vastaan on avoin lähde Vapahtajan ansiosta.
Ihminen on arvokas ja Jeesus kuoli jokaisen ihmisen puolesta, siihen saa luottaa omalla kohdallaan.

Luojan käsialaa, Vapahtajan lunastamia.

Jokaisella sitten omanlaisensa luonne ja mielenlaatu, elämänkoulussa kehkeytynyt, tavalla ja toisella.

Jokainen kohtaaminen on arvokas, kumpa sen aina muistaisi ja osaisi arvostaa kohtaamiaan ihmisiä kävelemättä vaan ohitse.

Ja rukous toisen ihmisen puolesta on sanoisinko "luxusta"...kun saa tietää että joku välittää niin että kantaa Jumalan eteen asioitamme ja meitä ihmsiä, juuri minuakin tälläisenäni kuin olen hyvine ja huonoine puolineni.
Molempia löytyy ja aina ei taida edes ihan loppuun saakka edes itseään tuntea, ajatuksiensa ja tekojensa motiiveita ja päämääriäkään.

Ihminen on tänään koko elämänsä summa.
Jokainen pieni tai iso valinta vaikuttaa jotenkin elämäämme ja sen suuntaakin vaikka todella suuret  suuntaviivat tulevatkin Herran kädestä.
Ja Jumalan armo on ihmeellisin asia.
Kaiken keskellä täydellinen armahdus ja anteeksi saaminen.

Illan pienet ja keskeneräiset ajatelmat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #8 : 24.01.14 - klo:19:11 »
On koskettanut itseäni vuosikymmenien aikana lähes joka kantilta. Lisäksi miksi-kysymykset. Miksi olen sitä, miksi en tätä.

Kun löysin heränneet ja pääsin ymmärtämään että voin olla vapaasti se mikä olen, on helpottanut. Miksi olisin ihmisten mielen mukaan ? Jeesus Kristus, Vapahtaja rakastaa kaikkia syntisiäkin, miksei myös minuakin, kaikkine vikoineni. Se on tehnyt niin onnelliseksi etten osaa nimetä erilaisia asioita
jotka onnellistuttavat. Ehkä pienimmät jälkeläiseni ovat sitä. Ja armo ja rakkaus . 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #9 : 24.01.14 - klo:19:19 »
 :eusa_angel:

Jeesus on Vapahtaja ja fariseuksilla oli aikanaan tapana moittia häntä siitä että aterioi ja joi ja seurusteli ns syntisten ihmisten kanssa.

Vapahtajan rakkaus vapauttaa ja on sanottu evankeliumista että se on nimenomaan ilosanoma.
Sanoma Jumalan rakkaudesta ihmisiä kohtaan.

Ja että on lupa olla itsensä, ei tarvitse olla joku muu kuin oma itsensä.

Room. 8:15
   
Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"

Gal. 4:6
   
Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
-

Ajatella, Taivaallinen Isä.
Ihmeellistä.
Joka kaiken ymmärtää ja joka rakastaa ja välittää lapsistaan enemmän kuin parhainkaan maallinen isä joskin monesti maalliset isätkin ajattelevat lapsiensa parasta.
Sellaiseksi muistan edesmenneen oman isänikin.
Huolehti ja välitti omalla rauhallisella tyylillään.
Sanoittakin tunsin itseni turvatuksi isäni lähellä lapsena ja isompanakin sitten.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #10 : 24.01.14 - klo:19:25 »
Miten osais ajatella itsestään positiivisella tavalla siten ettei ole ylpeä, rehentelijä tai jotain muuta?
Ja kuinka pääsisi irti omasta laiskuudestaan ja olis valmis tekemään jotain.
Ollaanko me vaan kahlehdittu itsemme johonkin juntturaan jumiin...Voisko lähteä ajatuksissaan vähän
maasta irti...katselemaan näitä pieniä ahtaita ympyröitä...jostain avarammilta, suvaitsevaisemmilta ja
rakastavammilta näkökulmilta...voisi vaikka pistää itsensä likoon...muistaa lähimmäisiä rukouksissa...
kysellä Jumalalta minne tie vie...minne meen..mitä teen..


Ole ylpeä, siitä mitä olet saanut aikaiseksi, mutta älä rehentele sillä. Terve itsetunto on aina pikkuisen ylpeä ja tyytyväinen siihen mitä on tullut tehtyä, eikä siinä ole mitään häpeemistä. Tervellä itsetunnolla on helpompi suvaita asioita vaikka ne eivät olisi oman mielen mukaisia. Tähtää siihen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #11 : 24.01.14 - klo:19:50 »
Kiitos  :eusa_angel:

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #12 : 27.01.14 - klo:14:44 »
Ite koen, että suomalaisten helmasynti on ennemminkin liika nöyristely ja itsesäälissä/itseinhossa kieriskely kuin ylenpalttinen rehentely. Itse ainakin osaan tuon itseinhon "jalon taidon" sen verran hyvin, että syyllistyn asioista, joista miun olis syytä vihon viimeiseksi syyllistyä ja koska olen kova syyllistymään, hamstraan itselleni niin paljon puuhaa, tekemistä ja menemistä, että uuvutan itseni aivan totaalisesti. Ja lopulta en suoriudu enää mistään, koska olen liian uupunut edes hengittämään kunnolla. Vihdoin olen alkanut oivaltaa mistä kiikastaa...olen ajattelija, innovatiivinen ratkaisujen keksijä ja ennen kaikkea sosiaalisesti lahjakas diplomaatti. Havainnoin ympäristöäni kaiken aikaa tahtomattani niin tarkasti ja kriittisesti, että mikäli en anna itselleni aikaa ajatella, en pian kykene suoriutumaan mistään. Sitten syyllistän itseäni siitä, että olen laiska, tyhmä ja kerrassaan saamaton vätys. Ou jee. Ei ole hyvä tämä.

Armo. Siinäpä vasta läksy opittavaksi. Ilman armoa, kun mikään suoritus tai teko ei paina yhtikäs mitään. Ja joku viisas on joskus sanonut sen äärimmäisen totuudellisen ajatuksen, että ihminen kykenee olemaan toiselle aidosti armelias vasta kun on oppinut olemaan itselleen armelias.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #13 : 27.01.14 - klo:15:07 »
Todella hienoja ajatuksia ja oivalluksia...pistää kyllä miettimään...

Benkku

  • Vieras
Vs: Mietteitä herättää ?
« Vastaus #14 : 27.01.14 - klo:18:57 »
Lainaus
...pistää kyllä miettimään...

... ja kauan.  :eusa_think:

« Viimeksi muokattu: 27.01.14 - klo:19:04 kirjoittanut Benkku »