Kirjoittaja Aihe: Yksinkertaisuus  (Luettu 8565 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Yksinkertaisuus
« Vastaus #15 : 16.12.07 - klo:18:28 »
Körttiläinen ei siis kelpaa yksinkertaisen synonyymiksi, kun tarkoittaa kolminkertaista.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Yksinkertaisuus
« Vastaus #16 : 16.12.07 - klo:19:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Körttiläinen ei siis kelpaa yksinkertaisen synonyymiksi, kun tarkoittaa kolminkertaista.


Rekisterinumero 111 on aika yksinkertainen samoin kuin takahalkio. Kun jana on lyhin etäisyys kahden pisteen välillä niin eikö pelkkä viiva ole yksinkertaisuuden huippu ja kuten ministeri opettaa se pitää sanoa kolmeen kertaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Yksinkertaisuus
« Vastaus #17 : 16.12.07 - klo:20:38 »
Siinä kohdassa muumipapan kertomusta, joka ei sovi pienten korville, sanotaan 'viiva, viiva, viiva'.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Yksinkertaisuus
« Vastaus #18 : 16.12.07 - klo:23:10 »
Rakentajana oon yksinkertaasesti  torennu, että suara siloonen on aina paree, ku huanosti kruusattu.
Ja oon huamannu toreksi erään arkkiteherin tokaasun, että mikään miälenkiintoosen näköönen katto ei pirä vettä. :xmaswink:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Yksinkertaisuus
« Vastaus #19 : 20.12.07 - klo:12:47 »
Foorumin käyttökatkoksen ja varmuuskopiopalautuksen vuoksi kahden edellisen päivän viestit ovat kadonneet. Siksi liitän näitä tuona aikana kirjoitettuja nyt manuaalisesti. Eli:

Lainaus käyttäjältä: "LeenaSisko"
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"

Rakentajana oon yksinkertaasesti torennu, että suara siloonen on aina paree, ku huanosti kruusattu.
Ja oon huamannu toreksi erään arkkiteherin tokaasun, että mikään miälenkiintoosen näköönen katto ei pirä vettä.


Iihhihiii!! Aiva tuloo oma vanha kunnon isäni mielehen. Voisin kuvitella, notta hän kirvesmiehen ominaasuures vois justihin nuonki sanua. Sen välis, ku olis ensi hiliaa.