Kirjoittaja Aihe: Äideille  (Luettu 15668 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Äideille
« : 14.05.06 - klo:17:10 »
Foorumin äideille tahdon toivottaa hyvää äitienpäivää. 8)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Äideille!
« Vastaus #1 : 14.05.06 - klo:20:11 »
Kuin myös. Onnea äideille!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Äideille
« Vastaus #2 : 14.05.06 - klo:20:20 »
Hehe, mää tein joskus pienenä äitienpäivälaulun joka oli vähäsen matkittu siitä ruusulaulusta.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Äideille
« Vastaus #3 : 14.05.06 - klo:22:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Hehe, mää tein joskus pienenä äitienpäivälaulun joka oli vähäsen matkittu siitä ruusulaulusta.


Eli...?   Ei saa alottaa, jos ei kerro loppuun!  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Hheikki

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 31
Äideille
« Vastaus #4 : 14.05.06 - klo:23:03 »
Äiti soitti tänään klo 8.15 ja huokasi että koko päivä saa odottaa että poika soittaa... Sillä on nyt reuma joka nivelessä ja semmoinen viisto huumori, jota kymenlaaksolaiset viljelevät. Äitihän on 60-luvun kaunis kesä. Sydäntä kouraisevin muisto äidistä on isän kuoleman jälkeen. Se istui jakkaralla ja sytytteli puita. Sitten äiti kääntyi ja parkaisi ilman yläproteesia. Nyt on elämä taas mallillaan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Äideille
« Vastaus #5 : 15.05.06 - klo:08:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Hehe, mää tein joskus pienenä äitienpäivälaulun joka oli vähäsen matkittu siitä ruusulaulusta.


Eli...?   Ei saa alottaa, jos ei kerro loppuun!  :wink:

Äiti mun, äiti mun. Päivä tämä olkoon sun.
Äiti mun, äiti mun. Lahjat kaikki olkoon sun.

Ja sävelet tosi mielenkiintoset: c d ee e d cc e f g f e d cc. (Missä on 2 kirjainta peräkkäin on nyt tässä tapauksessa puolinuotti, muut on neljäsosia.)

Ilmeisesti siis matkittu siitä "Äiti mun, äiti mun, päivä tämä olkoon sun, punaruusun kauneimman sulle ojennan..." koska me laulettiin ekaluokalla se äitienpäiväjuhlassa ja toi mun keksimä laulu on suunnilleen siihen aikaan tehty kans.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Äideille
« Vastaus #6 : 15.05.06 - klo:15:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Hehe, mää tein joskus pienenä äitienpäivälaulun joka oli vähäsen matkittu siitä ruusulaulusta.


Eli...?   Ei saa alottaa, jos ei kerro loppuun!  :wink:

Äiti mun, äiti mun. Päivä tämä olkoon sun.
Äiti mun, äiti mun. Lahjat kaikki olkoon sun.

Ja sävelet tosi mielenkiintoset: c d ee e d cc e f g f e d cc. (Missä on 2 kirjainta peräkkäin on nyt tässä tapauksessa puolinuotti, muut on neljäsosia.)

Ilmeisesti siis matkittu siitä "Äiti mun, äiti mun, päivä tämä olkoon sun, punaruusun kauneimman sulle ojennan..." koska me laulettiin ekaluokalla se äitienpäiväjuhlassa ja toi mun keksimä laulu on suunnilleen siihen aikaan tehty kans.


Selevä!  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Äideille
« Vastaus #7 : 21.10.06 - klo:21:28 »
Jokaisen päivän tulisi olla äitienpäivä!

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Äideille
« Vastaus #8 : 22.10.06 - klo:15:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Jokaisen päivän tulisi olla äitienpäivä!


Niinpäs, sen kun muistaisi! Hyvät asiat yleensä muistaa vasta sitten, kun niistä joutuu luopumaan. Itse mietin asiaa nyt, kun mummo on tk:ssa. Särki lonkkansa kaatuessaan viikko sitten ja on nyt leikkauksen jälkeen siellä toipumassa. Nyt vain pitää toivoa, että paranisi, vaikka 82-vuotiaan kohdalla ei pitäisi olla liian toiveikas, että kaikki palaa ihan ennalleen. Tähän asti on asunut yksin, mutta nyt saatetaan olla muutosten edessä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Äideille
« Vastaus #9 : 23.10.06 - klo:11:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Jokaisen päivän tulisi olla äitienpäivä!



Ei mun mielestä. Seuraavaks vaatisit varmaan, että jokaisen päivän tulis olla isäinpävä. Koko juttu mene plörinäks, jos jatkuvasti vietetään päiviä. Ja äitienpäivän arvokin häviää sillä menolla.
Acta, non verba.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
SALIS, hei...
« Vastaus #10 : 23.10.06 - klo:12:36 »
En tietenkään miettinyt mitään virallista äitienpäivää, ainoastaan ajatuksellista sellaista, jotta muistaisimme mistä ainakin osaksi olemme kotoosin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: SALIS, hei...
« Vastaus #11 : 24.10.06 - klo:16:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
En tietenkään miettinyt mitään virallista äitienpäivää, ainoastaan ajatuksellista sellaista, jotta muistaisimme mistä ainakin osaksi olemme kotoosin.


No hei hei. En ylistäisi kaikki äitejä lainkaan. Joukossa on mätämunia.
Acta, non verba.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Äideille
« Vastaus #12 : 29.10.06 - klo:12:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Jokaisen päivän tulisi olla äitienpäivä!


Niinpäs, sen kun muistaisi! Hyvät asiat yleensä muistaa vasta sitten, kun niistä joutuu luopumaan. Itse mietin asiaa nyt, kun mummo on tk:ssa. Särki lonkkansa kaatuessaan viikko sitten ja on nyt leikkauksen jälkeen siellä toipumassa. Nyt vain pitää toivoa, että paranisi, vaikka 82-vuotiaan kohdalla ei pitäisi olla liian toiveikas, että kaikki palaa ihan ennalleen. Tähän asti on asunut yksin, mutta nyt saatetaan olla muutosten edessä.


Nyt olisi taas yksi muistettava lisää. Mummo nukkui pois eilen illalla. Eilen oli vielä täysin kunnossa ja perjantaina soitin, niin puhui kuntoutumisesta ja kotiinpääsystä. No, se vaihtui toiseen kotiin. Ei vielä tiedetä, mikä hänelle tuli, kun vielä eilen oli hyvää vauhtia toipumassa ja pirteämpi kuin aikoihin. Jokin yllättävä komplikaatio tai muu sairaus on tullut, lonkasta se todennäköisesti ei johdu. Tietysti nyt on paha olla, mutta toisaalta ei hänestä ehkä olisi enää aivan entistä tullut, niin ehkä tämä oli kuitenkin parempi vaihtoehto näin, ettei tarvinnut itsekään tietää etukäteen kuolemaansa.

Tänä aamuna oltiin ortodoksisessa jumalanpalveluksessa ja itsekin sytytin tuohuksen mummon esirukoukseksi. Kohta ollaan menossa mummolaan, jonne kaikki lapset kokoontuvat. Nyt ilmeisesti alkoi se 40 päivän aika, kun mummo on vielä maanpäällä ortodoksisen uskon mukaan. Aika outo tilanne vain, kun suvussa ei ole enää isän puolelta ketään ortodokseja.

On tämä foorumi kiva paikka. Tästä on pikku hiljaa tullut minun päiväkirjani... Siksi kai minä tänne aina tämmöisiä kirjoittelen, selkeyttää kummasti ajatuksia.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Äideille
« Vastaus #13 : 29.10.06 - klo:12:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Nyt olisi taas yksi muistettava lisää. Mummo nukkui pois eilen illalla.


Otan osaa.  :(

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Äideille
« Vastaus #14 : 29.10.06 - klo:20:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Nyt olisi taas yksi muistettava lisää. Mummo nukkui pois eilen illalla.


Otan osaa.  :(


Kiitoksia. Nyt on oikeastaan jo vähän parempi olo. Oltiin siellä mummolassa päivä. Kaikki tuntui niin oudolta, kun siellä oli kaikki kuten ennenkin, vain mummo puuttui. Kahvit juotiin ja niin edes päin. Oli mukavaa kuulla, että kaikki olivat sitä mieltä, että mummo oli viime päivät ollut ihmeen pirteä ja toipumassa hyvää vauhtia. Serkkuni oli eilen käynyt siellä muutamaa tuntia ennen ja sanoi, että mummo oli "mummomaisempi" kuin aikoihin, laski leikkiä jne. Tk:sta olivat sanoneet, että vielä kymmenen aikaan illalla oli käyty katsomassa ja kaikki oli ollut normaalisti. Sitten puolen kahdentoista aikaa oli soitettu setälle, että mummo on nukkunut pois. Sillä välin oli tullut verta suusta, mutta ei osattu sanoa, miksi. Toivottavasti ei ole ollut tuskainen kuolema, mutta ketään ei ole ollut katsomassa. Oli sanottu, että jos omaiset haluavat, että tehdään ruumiinavaus kuolinsyyn selvittämiseksi, niin se voidaan tehdä. Kaikki oltiin kuitenkin sitä mieltä, että sillä ei ole mitään väliä. Mummo sai arvoisensa lähdön kun ei tarvinnut pitkään sairaalassa kitua. Vain tuo kaksi viikkoa ja sekin siinä toivossa, että pian kotiin. Kotona olleessaan kuitenkin oli vielä asiat ok, kun ei ollut vielä keppejäkään käytössä tms. Itsekin haluaisin lähteä noin, ettei tarvitse tietää kuolemaansa. Ei se ruumiinavaus mitään muuta. Oliko annettu liikaa marevan-lääkitystä ja veret menneet keuhkoissa liian ohkaiseksi, oliko tullut jokin käsiin räjähtänyt oireeton keuhkosyöpä tai muu keuhkotauti? Mitä väliä sillä on, mummo sai lähteä niin kuin itse halusi.

Vaikeinta se on toiselle sedälle, isän kaksoisveljelle. Hän on kehitysvammainen, kun on vaurioitunut jossakin siihen aikaan käytetyssä pihtisynnytyksessä tms. Mummo hoiti lastaan reilusti 50 vuotta ja muutaman vuoden tämä on ollut hoitokodissa ja ollut viikonloppuisin mummon luona. Mummon toive oli, että hän olisi saanut viedä poikansa hautaan, ettei jäisi tänne vieraisiin käsiin retuutettavaksi, vaan tietäisi, että tällä on kaikki hyvin. No, aina eivät kaikki toiveet toteudu. Kyllähän me aikuiset aina jaksamme, mutta setälle tämä on vaikeinta, kun joutuu yhtäkkiä luopumaan äidistään. Mummo aina passasi sitä ja molemmat olivat toisilleen kaikki kaikessa. Tietäähän sen kehitysvammaiset, miten he näkevät maailman eri tavalla.  Nyt pitää vain yrittää setää tukea tämän yli.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."