Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol. 5  (Luettu 36305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #45 : 26.03.09 - klo:22:12 »
Nyt kuulkaa ketuttaa. Tänään meillä oli viestinnän tunnilla pieni riisi kun viis oppilasta mun luokalta oli meidän tutoropettajalle laittanut viestinnänopesta sähköpostia, jossa ihmeteltiin opettajan tyyliä opettaa että onko se ihan yleinen vai joku meidän opettajan ihme systeemi. No, tutoropettaja laittoi sen eteenpäin omin sanoin ja se meni sitten viiden eri hepun kautta viestinnänopen pomolle muuttuen koko luokan allekirjoittamaksi adressiksi että meidän opettaja ei osaa opettaa ja me halutaan uusi.

No, tunnilla sitten kun aiheena oli kokous, meidän piti suunnitella kokous kyseisestä aiheesta että ketä kutstaan selvittämään asia ja miten kokous etenee. Opettajakin siis luuli että me halutaan se pois ja että viesti oli koko luokalta, koska se ei ollu sitä alkuperäistä viestiä nähäny. Tuon tehtävän jälkeen sitten juteltiin asiasta ihan koko luokan kesken ja lopulta päästiin jonkulaiseen selvyyteen asiasta, suurin osa viestin lähettäneistäki oli pahoillaan.

MUTTA! Tässä tulee nyt se, mikä mua sangen suuresti harmittaa ja sydämelleni käy. Yks nuista adressin kirjoittajista, joka kaiken lisäksi kärsii jonkinlaisesta herne nenässä -syndroomasta rupes vielä vänisemään että mua nyt vielä ärsyttää tämä. En tiedä sitten että mikä sitä siinä ärsytti, mitä todennäköisimmin se että se ei pystyny myötää ittelleen eikä muille olleensa tosi pälli allekirjoittaessaan ja lähettäessään sen viestin ja että olis ihan oikein pyytää siltä opettajalta anteeksi. Yhdellä mun luokkakaverilla sitten meni hermo sen väninään ja se huomautti sille sitte että onko se sattunu huomaamaan että sillä on aina herne nenässä ja asiallisesti ja hyvin selitti että mikä meitä muita sen käytöksessä ärsyttää. No, siinä vaiheessa kyseinen tinttara pimahti lopullisesti ja paineli ulos luokasta.

Hieman huolettaa maanantai. Ja tekisi mieli vähän ojentaa tuota tinttaliisaa. Onneksi pari mun luokkakaveria laitto meiän tutoropettajalle sähköpostia että jos voitais pitää jonkunlainen luokkahenkeä puhdistava palaveri sen opettajan kanssa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Kevät väsymystä?
« Vastaus #46 : 27.03.09 - klo:06:59 »
Nykynuoret kun ei kunnioita opettajia.
Ehkä hyväkin, ettei liikaa.
Koittakaa nyt saada rauha judo opettajan ja luokkanne välille.

Lohdutukseksi voin sanoa et työelämässä on samanlaista.
 :-?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #47 : 27.03.09 - klo:10:47 »
Opettajan ja luokan välille saatiinkin eilen rauha mutta tuo yksi tinttaliisa mua nyt ärsyttää niin paljon kun ei se koskaan osaa käyttäytyä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
RE:
« Vastaus #48 : 28.03.09 - klo:23:13 »
Miltäs sinusta tuntuisi, jos joku luokassasi sanoisi sinulle
oikein asiallisesti ja perustellusti mikä juuri SINUSSA ärsyttää
vieläpä kaikkien kuulleen?
Ei kai vaan menisi herne nenään? Eihän?
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Ärsytys
« Vastaus #49 : 30.03.09 - klo:06:33 »
Voimia Sanneli!
Meillä kaikilla on ristimme.
Rakkaus ja kevätaurinko sulattaa paksummankin jään.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: RE:
« Vastaus #50 : 30.03.09 - klo:10:10 »
Lainaus käyttäjältä: "AKUANKKA313"
Miltäs sinusta tuntuisi, jos joku luokassasi sanoisi sinulle
oikein asiallisesti ja perustellusti mikä juuri SINUSSA ärsyttää
vieläpä kaikkien kuulleen?
Ei kai vaan menisi herne nenään? Eihän?


Itse asiassa ei, joskus ihan kyselenkin että mitä voisin parantaa. Enkä todellakaan vetäisi hernettä nenään jos mulle ihan aiheesta sanottas että ooppa likka kunnolla. Meidän luokan luokkahenki on syvältä ja se johtuu tasan siitä että luokassamme on yksi ihminen jolle ei kelpaa yhtään mikään.
(Lisäksi mielestäni on hieman omituista että kyseinen likka itse solvaa muita minkä ehtii ja huomauttaa kaikesta ihan pienestäkin mutta kun sille yrittää nätistikin sanoa jostain niin sitten räjähtää. Me ollaan annettu anteeksi sille jo ainakin sen 77 kertaa mutta kohta ei enää jaksa.)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #51 : 30.03.09 - klo:10:14 »
Minusta ei ole omituista, vaan tyypillistä tietynlaiselle luonteelle, että kaikkia muita arvosteleva ei siedä omaa arvostelua lainkaan. Odota, etä näet hänessä jotain kehuttavaa ja sano se sitten hänelle suoraan ja mahdollisimman lämpimästi. Voi olla, että hän yllättäen sulaa. Tai sitten ei.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Syntipukki
« Vastaus #52 : 30.03.09 - klo:11:25 »
Ryhmässä on AINA, vaikkakaan ei joka hetki, hankala tyyppi. Se on yksinkertaisesti ryhmädynaaminen tosiasia. Ryhmä on kiinteä ja yhteistyökykyinen vain projektikohtaisesti, kun sen johtaja on pystynyt valamaan porukkaan tietoisuuden päämäärästä.

Kuten yhteiskunnassakin sen taso määräytyy heikoimpien sopeuttamisasteesta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #53 : 31.03.09 - klo:00:57 »
minulla ei ole päämäärää... eikö satman positiivisesti arvioisi tätä... l
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #54 : 31.03.09 - klo:05:45 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Ryhmässä on AINA, vaikkakaan ei joka hetki, hankala tyyppi. Se on yksinkertaisesti ryhmädynaaminen tosiasia. Ryhmä on kiinteä ja yhteistyökykyinen vain projektikohtaisesti, kun sen johtaja on pystynyt valamaan porukkaan tietoisuuden päämäärästä.

Kuten yhteiskunnassakin sen taso määräytyy heikoimpien sopeuttamisasteesta.


Lainaus käyttäjältä: "juhani"
minulla ei ole päämäärää... eikö satman positiivisesti arvioisi tätä... l


Korkeimmalla on varattuna itse kullekin päämäärä. Ryhmänjohtajamme on siis Taivaallinen Isä. Päämäärämme on koti Taivaassa. Maalliset vastukset, elämän vaikeudet ja haasteet hämärtävät kuitenkin Taivastietä. Siksi meidän on tuettava toisiamme ja muistutettava matkamme tarkoituksesta.
Kun toteat, Juhani, että sinulla ei ole päämäärää, tahtoisin rohkaista sinua jollakin Raamatun sanalla. Mutta en tunne Pyhää kirjaamme, jotta löytäisin sieltä oikeat ja lohduttavat Sanat. Sen tiedän, että niitä on. Luottakaamme siihen.
Hyvää päivänjatkoa! Kirjoittelemisiin!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Re: Syntipukki
« Vastaus #55 : 31.03.09 - klo:06:42 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Ryhmässä on AINA, vaikkakaan ei joka hetki, hankala tyyppi. Se on yksinkertaisesti ryhmädynaaminen tosiasia. Ryhmä on kiinteä ja yhteistyökykyinen vain projektikohtaisesti, kun sen johtaja on pystynyt valamaan porukkaan tietoisuuden päämäärästä.

Kuten yhteiskunnassakin sen taso määräytyy heikoimpien sopeuttamisasteesta.

Viisaasti sanottu ja ikävä kyllä tuloshakuisessa yhteiskunnassamme se joku vähempi osaava tai hitaampi saa kärsiä kaikkien vihaa kun teami yrittää nopeasti saada projektit valmiiksi.

Mulla oli yksi nuorempi kaveri töissä ja yritin opettaa ja kannustaa häntä työssään, mutta vanhemmat ns,ammattimiehet hänet painoistivat pois.
Ei pystynyt vaikuttamaan paljoakaan kun ei ollut mahdollisuutta olla paikalla kokoaikaa.
 Vieläkin säälittää moinen käytös sitä poikaa kohtaan ja sen pojan kohtalo.

Todella ikävää tämä yhteiskunnan kovuus toisiamme kohtaan.

Körttien asenne tulla pieneksi ja vaatimattomaksi on kyllä mahtava apu niin työ kuin muussa elämässä.
Kunhan ei ihan räsymatoksi ala, niin silti kun antaa muiden päteä ja olla pyrkyreitä niin vaatimattomuus palkitaan ja joka kuuseen kurkottaa se pensaaseen tipahtaa tai jotenkin. :wink:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #56 : 31.03.09 - klo:08:23 »
Hyvin kirjoitit viisveisaaja. Myös eläinmaailmassa saavat heikoimmat tai erilaiset osakseen lauman sakinhivutusta. Näin kävi Heinolan Lintutaloon hoitoon tuodulle  harvinaiselle mustajoutsenelle. Se löytyi Hartolan Tainionvirrasta haavoittuneena. Mistä lie idästä tullut muuttolintujen matkassa. Nuoret joutsenet suvaitsivat sitä. Vanhemmat olivat yrittäneet
hukuttaa sen painamalla päätä veden alle. Kettukin oli purrut raukkaa.
Kateusko sen kauniista ulkomuodosta vai vain sen erilaisuus tämän aikaansai.
Tämän aamun uutisissa kerrottiin sen viime yönä kuolleen. Tässä oli vertaus myös meidän ihmisten käytökseen heikkoutta tai erilaisuutta kohtaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #57 : 01.04.09 - klo:12:27 »
Eilen oli aika rankka harjoittelupäivä apteekissa, kun viitehintajärjestelmä tulee Suomessa tänään käyttöön ja siihen liittyen oli niin paljon tekemistä meille oppilaillekin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #58 : 02.04.09 - klo:21:05 »
Tanssikurssille ilmoittauduin kaverin kanssa. Oli tänään eka kerta ja tunnen olevani ihan toope.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

B.H.S

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #59 : 02.04.09 - klo:21:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Tanssikurssille ilmoittauduin kaverin kanssa. Oli tänään eka kerta ja tunnen olevani ihan toope.


Olen kateelinen sinulle Johannes, et ole toope. :smt023

Kovat kundit eivät tanssi. 8)