Kirjoittaja Aihe: Ystävyys  (Luettu 3236 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jUHOMA4

  • Vieras
Ystävyys
« : 09.08.08 - klo:10:36 »
Viime aikoina olen saanut kokea mitä ystävyys merkitsee. Käy toteen Sv:n sanat " Kun väsymys voittaa , niin ystävä hoitaa "
Pitkän työurani aikana on syntynyt ystävyys-suhteita, joita ei ole unhdettu,vielä eläkkeellä ollessakaan. Sain juuri sähköpostia mertentakaa,jossa olen usein vieraillut asiakas/opinto matkoilla.  Emme keskustele uskonasioista, vaan lämpimästi tavallisesta arjesta.
Ystävyyttä kannattaa ja pitää hoitaa. :!:

munkki-1

  • Vieras
Ystävyys
« Vastaus #1 : 11.08.08 - klo:03:51 »
Niin, ystävien muistaminen ja niiden apu voi tulla mielialaa nostavana piristeenä. :o

Itse sain kokea  sellaista, kun olin tehnyt noin kolme kuukautta ylitöitä useita tunteja joka päivä. minkä johdosta olin loppuun asti väsynyt ja pyysin  vapaata  muutamaksi viikoksi, kun työjakso oli suoritettu loppuun.
 Vapaata sain.  Kerroin siitä eräälle vanhalle työtoverilleni monen  vuoden takaa yhtiösssä, jonka olin jätttänyt vuosia aikaisemmin.

Paria viikkoa myöhemmin tuli  puhelinsoitto ns "head-hunter"-agentilta, joka etsi minua sellaiseen virkaan, jota en ollut koskaan uskaltanut edes haaveillakaan.

Ajatteluajan jälkeen kieltäydyin, mutta ehdotus oli tehnyt tehtävänsä. :D  

Vähitellen kävi ilmi, että  asialla olivat olleet vanhat ystävät vuosien takaa.  Kiitollisuus oli aiheellista.

******
Kyllähän se UT sanoo, että pitäisi "tehdä ystäviä väärällä mammonalla"Minä en kuitenkaan ymmärrä miten se tapahtuu.

Ajattelisin kuitenkin, että se olisi jonkinlaista myotätuntoa vaikeana hetkenä, kun "päreet ovat vähissä".    :?:  
Arkielämässähän ystävyys koetellaan.

munkki-1

.

jUHOMA4

  • Vieras
Ystävyys
« Vastaus #2 : 11.08.08 - klo:15:35 »
" Eduks katsoo maailma,Ylhäistensä ystävyyden "

munkki-1

  • Vieras
Ystävyys
« Vastaus #3 : 18.08.08 - klo:11:48 »
Kuka on ylhäinen ja kuka ei ihan sellainen?

Jeesus kertoi vertauksen laupiaasta samarialaisesta.

Siinä käy selvästi ilmi, että että arvokkuus näkyi, siinä, joka auttoi puolikuoliaaksi lyödyn ja ryöstetetyn veljen jälleen jaloilleen ja huolehti hänestä, kunnes oli parantunut.

Olemmeko itse, niitä jotka kuljemme ohi, kuin papin palvelija?
Eikö olisi
aika herätä ymmärtämään, että läheisemme odottavat hengellistä rakkautta.  (agapee)  

Kuka välittää tietoa, jos  ei ole yhteyksiä?   Yhteyden rakentaminen on ihmisen oma tehtävä.

Moni sanoo, enhän minä mene tyrkylle. :oops:


Ystävyys aloitetaan tervehtimällä ensin olipa kuka tahtoo.
Sanatonkin kättely voi avata uusia mahdollisuuksia.
Seuraava vaihe on keskustelun avaus sopivalla tavalla.

Kun luottamuksellinen suhde on syntynyt, niin voi saada kysymyksiä vastapuolelta, joihin sopii antaa ystävällisen  asenteen mukaiset vastaukset ja ymmärtäväisen hymyn.

Tämänlainen keskustelu rakentaa "siltoja ihmisten välille".



Eräs maanviljelijä oli tavannut kesälomalla olevan professorin aamukävelyllä. Juttua syntyi pitkästi.

Maanviljelijä kertoi myöhemmin, kuinka hän oli tavannut ystävällisen ja paljon hyvää tietävän maanviljelijän. Ikäänkuin hyvän ystävän.
===
Luokkaerot kuuluvat menneisyyteen, jos ei: niin kannattaa ainakin väärän osan romuttaminen.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Ystävyys
« Vastaus #4 : 18.08.08 - klo:12:37 »
Vähän aiheen vierestä, mutta Ystävät, onko teistä kukaan tulossa keskiviikkona seitsemän srk:n körtti-iltamiin Hvittorpiin? Olisi kiva tavata ja ystävystyä. :smt052
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Ystävyys
« Vastaus #5 : 18.08.08 - klo:18:44 »
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Vähän aiheen vierestä, mutta Ystävät, onko teistä kukaan tulossa keskiviikkona seitsemän srk:n körtti-iltamiin Hvittorpiin? Olisi kiva tavata ja ystävystyä. :smt052

Asia pitää panna harkintaan, mikäli myös naapurihiippakunnasta saa tulla kuokkimaan. Pitääpä selvittää koordinaatteja, sehän on jossain kolmoskehän tuolla puolen, vai kuinka? Kas kun eivät puuhahenkilöt ole muistaneet laittaa puffia foorumin tapahtumaosioon...

Mt

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Ystävyys
« Vastaus #6 : 18.08.08 - klo:20:27 »
Lainaus käyttäjältä: "mt"
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Vähän aiheen vierestä, mutta Ystävät, onko teistä kukaan tulossa keskiviikkona seitsemän srk:n körtti-iltamiin Hvittorpiin? Olisi kiva tavata ja ystävystyä. :smt052

Asia pitää panna harkintaan, mikäli myös naapurihiippakunnasta saa tulla kuokkimaan. Pitääpä selvittää koordinaatteja, sehän on jossain kolmoskehän tuolla puolen, vai kuinka? Kas kun eivät puuhahenkilöt ole muistaneet laittaa puffia foorumin tapahtumaosioon...Mt



Vitträskin järven rannalla. Kehä kolmosta pitkin ja sitten käännytään Masalan keskustaan päin (Sundsbergin tielle), joka päättyy ja siitä oikealle Masalantielle sitä vain pienen matkaa eli noin 150 - 180 m ja käännytään vasemmalle Sepänkyläntielle (Smedsbyvägen), jotka pitkin vajaa kilometri, jonka jälkeen käännykään oikealle Hvittorpintielle, jota pitkin ajetaan lähes loppuun noin kaksi ja puol kilsaa, josta käännetään oikealle.

Netistä kannattaa tulostaa Kirkkonummen kartta, jos sattuu Java olemaan asennettuna koneeseen.

http://www.karttatiimi.fi/kirkkonummi/map.php

Karttaa ei tarvi, jos muuten osaa. :wink:
Acta, non verba.