Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 15559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #120 : 20.02.21 - klo:08:45 »
Helsingissä on Hämeentiellä Sporttidivari, http://www.helsinginsportti-divari.fi/, jossa on ensimmäisen kuvan mallisin sitein suksia saatavissa halvalla. Ilmeisesti jonkinlainen monovalikoimakin.

Kaikki kansa!

Meitsillä on nyt rotanloukkusidesuksia kaksin kappalein, niihin passelit ns akuanllamonot, opin nimenkin hakiessani, joku kutsio myös lätsymonoiksi tai jotain.

Lyhyet sukset löytyi Seinäjoelta saakka vailla monoja.

Sporttidivarista oli kadonnut jokainen pari, siinä määrin on yhä kysyntää.  Arveluni on, että näillä siteillä ja monoilla olisi kysyntää, jos tarjontaa tarjottaisiin.

Monot ovat suurehkot, löytyivät tori.netistä niin, että kaveri sillä hetkellä tioi ilmoitusta, kun minä avasin sivyua ja edulliset kaupat oli tehty kymmenessä minuutissa.

-----------------------------

En ymmärrä, miksei niitä enää valmisteta, kun kuulemma kysyntä on lujaa, sporttidivarista kuulin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #121 : 20.02.21 - klo:10:09 »
Hyviä hiihtokelejä Sinulle :023: :039:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #122 : 20.02.21 - klo:11:23 »
Opin äsken tuossa lähikauppapostissa, että Piispanristi 11 on Ison Omenan posti Espoon Matinkylässä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 73
« Vastaus #123 : 20.02.21 - klo:12:34 »
Meitsillä on nyt rotanloukkusidesuksia kaksin kappalein, niihin passelit ns akuanllamonot, opin nimenkin hakiessani, joku kutsio myös lätsymonoiksi tai jotain.

Huomasin vasta nyt, että Leenan viestin nyt on ollut tammikuun alkupuolella, yli kuukausi sitten.

Onko suksi luistanut? Vaikka eihän se kovilla pakkasilla ihan niin hyvin luista. Minulla taisi aikoinaan kyllä yleensä lipsua liikaakin.

Hyviä tuotteita aina silloin tällöin katoaa. Yöllä juuri muistelin niitä. Serlan siivouspaperi on viimeinen, joka minun elämästäni on hävinnyt, pari viikkoa sitten opin etteivät enää tee sitä. En ole vielä keksinyt korviketta. Ei sitten siivota, mutta kun se on hyvä melkein kaikkeen muuhunkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #124 : 20.02.21 - klo:16:40 »
Kohta syön myöhäisen päivällisen ja sitten alan tekemään itsestäni profiilia seniorideittailua varten  :icon_surprised: Koko alkuvuoden on olo tuntunut niin yksinäiseltä, että teen asian hyväksi jotain ja onhan deittailu aina kiinnostavaa puuhaa muutenkin.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #125 : 20.02.21 - klo:20:19 »
Hehhee

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #126 : 20.02.21 - klo:20:58 »
Toivotan omasta puolestani onnea ja menestystä tietenkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #127 : 21.02.21 - klo:11:54 »
Linkoaja tuli ajoissa. Oli työnään kolmen päivän tuulen puskemien lumien siirto pääteiltä sivummalle. Havaitsimme, että autokatoksen peltien päällä oli uhkatiukalle lunta. Se on osittain lingottua, siten tiivistä lunta. Hain tikapuut ja juuri uskalsin katolle kiivetä. Ei siellä korkealla olla, mutta  siltikin jännitti. Sellaisella sinisellä työntimellä kymmenen neliön urakasta selvisin. Kävin välillä istumassa pirtin keinutuolissa.

Tänä talvena on tuullut usein, jolloin kevyt lumi on aina liikkeessaä. Potkuri pitää hyljätä, koska siinä muovilaatikko on korkealla ja lumessa potkuri vedettäessä minun tuurillani kaatuu. Siirryn ahkion käyttöön.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #128 : 23.02.21 - klo:15:27 »
Kohta syön myöhäisen päivällisen ja sitten alan tekemään itsestäni profiilia seniorideittailua varten  :icon_surprised: Koko alkuvuoden on olo tuntunut niin yksinäiseltä, että teen asian hyväksi jotain ja onhan deittailu aina kiinnostavaa puuhaa muutenkin.

Kaatui tuon sivuston osalta teknisiin ongelmiin. Sain rekisteröityä itseni ja samalla kirjauduttua, mutta sen jälkeenpä kirjautuminen ei enää onnistunutkaan, koska selaimeni ei anna vaihtaa salasanaa. En ala siihen, että joka kerran joutuisin vaihtamaan salasanoja, koska koko netin käyttöni tuntui menevän pieleen. Pari päivää kamppailin "ohjeitten" kanssa, mutta viimein kyllästyin. Firma, joka E-Kontaktia pitää (Alma media), sai kynittyä 60€, koska maksoin lystistä toukokuun loppuun. Rahoja ei saa takaisin. Olkoon. Nykyisin näyttävät olevan kaikki deittisivustot maksullisia.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 73
« Vastaus #129 : 24.02.21 - klo:12:50 »
Keli on edelleen liukas, ehkä sentin paksuinen, jalan alla palasiksi narskahteleva kerstehanki ja sen alla liukas jää. Pakkanen on lauhtunut pariin miinus asteeseen.

Päätin, että menen katsomaan postilaatikkoa, jotta onko posti tullut. Laitoin liukuesteet kenkien alle ja otin lapion kävelykepiksi.
Hitaasti ja keskittyen kävelin postilaatikolle. Se oli tietenkin jäässä sekin, mutta lapion terällä napsuttelin jäät siitä kannen päältä pois ja laatikko aukesi. No, eilinen posti siellä oli. Mutta juuri, kun olin lähdössä pois, tuli tämän päivän postinjakaja ja hän laittoi postin laatikkoomme. Ehkä se olisi jäänyt jakamatta, jos laatikon kansi ei olisi ollut avattavissa. Kaatuilematta selvisin tästä kävelystä.


Ihan vakavasti tämä:
Minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. (Jer. 31:9)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 73
« Vastaus #130 : 24.02.21 - klo:13:24 »
Mun Herrani!
Sun armosi töit’ älä säästä,
Vaan sanallasi
Mua perkeleen pauloista päästä!

SV1893 1.9
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 73
« Vastaus #131 : 28.02.21 - klo:09:28 »
Suomalaisuuden juurilta, Kalevala

https://www.youtube.com/watch?v=vvxun84kTLI
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tänään 73
« Vastaus #132 : 28.02.21 - klo:18:08 »

   Suora lähetys karjalaisuuden päivän kunniaksi.

https://www.youtube.com/watch?v=tGEuXZYRLvc

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 73
« Vastaus #133 : 28.02.21 - klo:20:04 »
A´Olik se näinkii ?  Miun kalenteris lukkee vaa Kalevalan ja suomalaisen kulttuurin päivä.  Miul on Körttiajastin, eiks hää tiijä ? 

Kiitän PekkaV !

https://www.youtube.com/watch?v=r80RdjhMC7c
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tänään 73
« Vastaus #134 : 01.03.21 - klo:04:05 »

   ... Minä seisoin vaaroilla paljain päin ...

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024