Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 15597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #105 : 10.01.21 - klo:08:44 »
Reunalle olen oppinut vastikkeen rantti. Poikosena, kun käytettiin monenlaisia suksia ristiin, tuli sellainen ongelma, että pohjanahkassa oli siteen tapin reikiä vieri vieressä, että mono luiskahti irti rantistaan. Ongelmaan löytyi sellainen keino, että punahehkuisella naulalla poltettiin "tärkeimmät" merkit pohjaan. Toinen keino oli, että puolipohjattiin mono uudelleen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
« Viimeksi muokattu: 10.01.21 - klo:09:34 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 73
« Vastaus #107 : 10.01.21 - klo:09:39 »
Helsingissä on Hämeentiellä Sporttidivari, http://www.helsinginsportti-divari.fi/, jossa on ensimmäisen kuvan mallisin sitein suksia saatavissa halvalla. Ilmeisesti jonkinlainen monovalikoimakin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 73
« Vastaus #108 : 11.01.21 - klo:17:27 »
Vuoden 2017 hiihdon MM-kisoihin kerättiin lahtelaisilta vanhoja suksia siteineen. Niitä käytettiin koriste-aitoina 'montussa'. Meiltäkin lähti ainakin kolme paria. Minulla oli tyylikkäät vaaleal lampiset rotanloukuilla.
Matita vietiin kahden Järviset kärkisiteillä. Hän kulutti enemmän suksia kuin minä, joka jouduin astman takia lopettamaan hiihtämisen n. 60-vuotiaana.

Kilpiäisiin jäi pitkät ja leveät Metsäsukset joissa on armeijamallinen remmikiinnitys.
Niillä Matti hiihti mökillä ja Lahdessakin Vesijärvellä kalaverkoille.
Ne jäi jälkipolvelle talon mukana.
---
Minä sain taas silmäpistoksen ties kuinka monennetta kertaa. Se sujui oikein hyvin ja nopeasti. Liikkuminen lumisella Vapaudenkadulla olikin kinkkisempi asia. En käyttänyt uusia icebugenja sillä Triossa sisällä ne on liukkaat kävellä käytävillä, joita tulee yhteensä n. 300 m. Sen sijaan vanhemmat saapikkaat joissa on traktori-pohja ja materiaali on kumia, olivat kepin kanssa riittävän hyvät. Aurattua katua ei juuri ollut.
Nyt tulee tiettävästi lumimyrsky. Huomen pysytään sisällä. Keskiviikkona menen lääkäriin, refluksi kiusaa yhä.
Ja nyt alkaa siis ollut
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #109 : 13.01.21 - klo:11:12 »
Sähkömies kävi korjaamassa kylppärin lattialämmityksen. Vaihtoi koko kytkintaulun, mistä sitä säädetään. Sanoi, että nämä on ihan käyttötavaraa. Eilen talohuollon mies kävi toteamassa tilanteen, kun ei uskonut puhelimessa, ettei lämmitä, mutta pakko se oli uskoa. Hän otti taulusta kuvan ja ilmoitti sähkärille. Talo täyttää tänä vuonna 9 vuotta ja alkaa jo rapistua  :icon_confused:

Nyt alan keittämään lihakeittoa  :icon_exclaim:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 73
« Vastaus #110 : 04.02.21 - klo:09:55 »
Aamutelevision pitkässä lähetyksessä oli paljon tietoa lisäävä osio, joka alkaa kohdassa 2 h 14 min. Siinä käsitellään Miesten kokemaa väkivaltaa.

Erinomaisen kiinnostavaa ajateltavaa, jota pohtii  :icon_confused:äkivaltatyöntekijä Jussi Pekkola sekä professori Tuija Huuki Oulun yliopistossa yhdessä toimittajan kanssa.

https://areena.yle.fi/1-50655515#autoplay=true

Erityisesti jäin miettimään ehdotusta aloittaa poikien tunnekoulutus jo päiväkodissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #112 : 07.02.21 - klo:09:04 »
Öppiäiselle miljoona kiitosta.  :109:  Ei vielä ole tärpännyt mutta elän toivossa.  Selkälääkäri ei kieltäny hiihtämistä, tosion ei ollu sillon luntakaan kun kävin 29.12. Heräsin syvään onneen 3.1. ja jälleen tulen toteen, kuulun talviympäristöön, olin niin onnellinen Joensuussa, kun tykkään sinisestä hämärästä ja pakkasesta ja siitä että ei sada vettä. 

Syvä mietteeni on, kuinka ratkoa tämä elämisasumismalli nyt.  Tämä Ala-Malmi on hyvä paikka elää, olisikohan mitään, jos vain yrittäis vaiks vuokraa halpaa huoinetta Rovaniemeltä talvimökiksi minä mietn.

......................................

Perhe pitää hälinää lappihankkeistani, ja tietty tuntuu lämmittävältäö, että joku nostaa tekemisistäniu hälinää ylipäänsä...  Jos kääntäis tän niin että voisinko olla jossain johkin hyödyksi, siis tästä tulee ihan vaan fiilikset, en ole näin epäitsekäs ihminen.  :icon_cool:


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #113 : 12.02.21 - klo:10:06 »
Tulee lumihiutaleita hiljalleen, maahan lumivalkoiseen.

Saapahan nähdä, että tuleeko yhtä paljon kuin viime talvena.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #114 : 17.02.21 - klo:09:49 »
Tein tässä lämpimikseni puhelinkauppoja eli myin uudemman älypuhelimeni keskimmäiselle siskolle. Olen tykännyt enemmän vanhasta, koska se on helpompi käyttää. Samanmerkkisiä Samsungeja molemmat, mutta uudempaan sain Koronavilkun. Nyt pitää lähettää vielä puhelin Espooseen. Siinä on takuutakin jäljellä.

Siivooja tulee klo 12.15. Hän on tarkka tuloistaan, voi olla +-2min heittoa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #115 : 18.02.21 - klo:10:01 »
On ihmiselle mielestäni hyve, että tullaan ajoissa. Samaa kait halusit kirjoittaa.

En ole vielä siirtynyt älykännykkään, vaan olen näihin vanhoihin vain uusinut akut, meillä on yksi pääkännykkä ja toinen varoiksi. Sitä käytetään silloin, kun olemme eri paikoissa. Läppäreitä on neljä, kaksi kaupungissa ja kaksi maalla. Olen yrittänyt miettiä, että saisiko tästä järjestelmästämme edukkaamman, jos siirtyisi älykännykkään. Puhelimen teksti on kovin pientä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 73
« Vastaus #116 : 18.02.21 - klo:14:06 »
On ihmiselle mielestäni hyve, että tullaan ajoissa. Samaa kait halusit kirjoittaa.

En ole vielä siirtynyt älykännykkään, vaan olen näihin vanhoihin vain uusinut akut, meillä on yksi pääkännykkä ja toinen varoiksi. Sitä käytetään silloin, kun olemme eri paikoissa. Läppäreitä on neljä, kaksi kaupungissa ja kaksi maalla. Olen yrittänyt miettiä, että saisiko tästä järjestelmästämme edukkaamman, jos siirtyisi älykännykkään. Puhelimen teksti on kovin pientä.

Äitini opetti "Täsmällisyys on kuninkaiden kohteliaisuutta".
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #117 : 18.02.21 - klo:14:22 »
 :039:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #118 : 19.02.21 - klo:11:47 »
Mie kävin asioilla Jojensuu Cityssa. Paikallaan oli City ja lunta satoi ja sataa, mutta lauhtui onneksi hieman. Turasin liikaa päälle ja olin kuin muinainen Michelin-ukko. Kävin: Sokoksella miestenosastolla ja S-Marketissa ruokaostoksilla sekä vuodevaateosastolla (mikä lienee virallinen nimi?). Sitten Isossa Myyssä kahvilla ja sokeripullalla (liikaa sokeria). Iso Myy on näitä nykyajan ostoskeskuksia omistajina Laakkoset. Myystä (Kultajousi) ostaa päräytin rannekellon, kun kyllästyttää ajan katsominen puhelimesta. Kello on kätevämpi. Olisi kyllä ollut entinenkin jossain, mutta ilman paristoa. Nyt syömään!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #119 : 19.02.21 - klo:13:05 »
A hyvin pagisit.