Kirjoittaja Aihe: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti  (Luettu 13615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #30 : 22.05.18 - klo:23:10 »
Mun faijja vainaa sanoi aina mulle, että Markku poikani ole huolellinen työssäsi.
Mutsi opetti, et ole nöyrä.

Heh, noilla kun sitä pärjäisi, niin minähän olisin jo vaikka missä  :icon_lol:. Eivät ole tämän päivän työelämässä arvostettuja hyveitä. Supliikki se on mikä maailmaa pyörittää!

Nihkeä tilanne nyt, tuli kutsu rekrytointikoulutuksen orientaatiojaksolle joka olisi Helsingissä ja ja joka ei siis takaa mitään duunia eli voi olla ihan turhaa ja majoituskin pitäisi itse maksaa siltä ajalta. Ja juuri silloin on mulle varattu sekä peräpukamaleikkaus että vatsan tähystys, joihin kumpaankin olen intopiukkana menossa. Mutta kai se on työttömän velvollisuus ennen muuta yrittää työllistyä, ja terveydestään voi taas huolehtia sitten kun työtä on? Ai niin ja yksi "työllistymistä edistävä" hömppäkurssikin olisi peruttava tuon Helsingin-keikan takia. Äh, miksei joku keskusvirasto voi koordinoida näitä? Äänestäkää mitä teen, en minä osaa päättää!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #31 : 23.05.18 - klo:07:41 »
Ei renkää järjestää mitään äänestystä, olet kirjoitustesi perusteella kaikilla tavoilla asiallinen ihminen.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #32 : 30.05.18 - klo:15:49 »

Taas on hiki valunut ja vesi vantaanjoessa virrannut, mutta ei uutta auringon alla.

Samanlaista kun oli jokunen vuosi sitten yrittäjänä, niin sama laulu jatkuu.
Siis ensin hiki lentää kun painaa duunia ja sitten hiki lentää, kun saa stressata laskujen kanssa, kun asiakas ei tahdo millään hyväksyä hintaa ja tunteja ja saa selitellä ja riidellä.

Siis olen nyt tehnyt suht pienelle firmalle alihankintaa, mutta Herralle kiitos isolle firmalle tai parille meni parempaa urakkalaskelmaa läpi.
Niitten kanssa ei ole niin vaikeaa, kun se homma alkaa pyörimään.
Aikoinaan tein Itä Keskukselle töit ja oli laskutusnumero.
Sieltä vaan soitettiin Markku mee tekeen sinne autohalliin sitä ja tätä ja muualle ja koskaan ne ei edes tarkistanut miten kauan meni, kait joku joskus kävi toteamassa, että toikin on tehty, mutta niille oli helppo tehdä.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #33 : 25.02.19 - klo:11:51 »
Tänään aloitan pienen projektin. Kokeilen ensin minkä vaikutuksen värillinen antiikkivaha tekee vanhaan 'ruokasalin' kalustoon.

Ostin purkin tumman tammen väristä vahaa, ohutta teräsvillaa hiontaan, trasselia levitykseen ja kiillottamiseen ja hengityssuojaimen.

Teen sen parvekkeella mutta käryä siitä silti jonkin verran tulee. Kuivuminen kestää neljä tuntia ja sitten kiillottamaan.

Vanha kalusto onkahdeksakymmenen vuoden aikan saanut kolhuja, niin kuin ihminenkin, ja kaipaa entraamista. :023: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #34 : 25.02.19 - klo:16:56 »
Käsittelin kolmen tuolin puuosat.Istuinlevyt otin pois ja ne olivat kevyet nostaa ja pyöritellä parvekkeella.

Sisätiloissa tätä ei pidä ollenkaan ryhtyä tekemään, ellei ole työhuone jossa on hyvä ilmanvaihto.

Aine on tulenarkaa ja käsitellyt villat ja trasselin laitoin veteen, kuten ohjeessa neuvottiin.

Hyvät niistä tuli, eron huomaa kun laittaa vierekkäin käsitellyn ja käsittelemättömän tulolin.

Aine on päähän käyvää, sain pienen päänsäryn.

Loppuviikosta jatkan jahka huominen silmäpisto on asettunut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #36 : 16.04.19 - klo:11:45 »
Kävin ostoksilla yksin, en salaa mutta melkein. Matti on aloittanyt mölkky-pelaamisen.

Sain katsella rauhassa mitä parveke'puutarhani' tarvitsee. Hankin istutuslaatikon ja siihen ruukulliset persiljaa, basilikaa ja timjamia.

Ostin myös orvokkiamppelin. Vain teline ruukulle ja mahdollisille muillekin ruukuill puuttuu. Liisa-neidin pöytä saa kelvata aluksi.

Kirpparillakin pistäydyin, mutta siellä ei ollut minkäänlaisia kalusteita.

Jätin nämä mainitut, sekä multaskin autoon vielä sillä jalkani ei kestänyt kuin kahden kassin kantamisen autosta hissiin.

Tein jauhelihakeiton ja se odottaa nyt liedellä syöjiä. Minun on jo nälkä mutta isäntää odotelen kotiutumaan.

Iltapäivällä olen suunnitellun auton pesun. Saa nähdä saanko M:tin suostumaan.
Samalla näkisin Kilpiäisten talon kevään tulon.

Martta kertoi että Klaus on tullut taas takaisin. Martta jatkaa sen syöttämistä.

Klaus on varis, vanha ja hyvin isokokoinen, lemmikkini. Se talvehtii jossakin kylmimmän ajan. :051:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #37 : 17.04.19 - klo:22:05 »
Taas on hiki virrannut ja töitä tehty oikein hikihatussa.

Oon aika iloinen, kun tehtiin yhteistyösopimus yhden venäläisen kanssa.
Tai siis minä tein.

Tää venäläinen ei ole sen kummempi ammattitaidoltaan kuin minäkään, mutta on ns. kova luu.
Painaa painaa painaa, eli ei anna periksi ja hänen kanssaan ollaan nyt tehty pitkiä päivä, no aamu 06,00 minä hän 07,00 ja ilta ysiin vähintään ja hänellä virtaa riittää.
Mulla vaan tää sisu jonka voimalla menen eteenpäin ja tykkään kyllä, kun saan ajettua itteni äärirajoille.

Ensi kuun otan yhden 17 vee työläisen oppisopimuksella töihin ja mun -5 oppilaan pitäisi tehdä hänelle jotain mitähän ne oli työsuorituskokeita ja antaa pisteitä ja muutenkin rvioida hänen työssään pärjääminen.

Eihän musta sellaiseen ole, mutta kokeillaan nyt miten amisnuori pärjää mun kanssa.
Laitan hänet vaan tekemään mulle erilaisia osia ja huudan sille mittoja ja toivon, että kaveri tajuaa sen verran ja leikkaa mulle sellaisia osia.
No tottakai kädestä pitäen neuvon häntä ja yritän pitää hänen motivaationsa korkealla ja opetan häntä kaikessa.
 Eiköhän me pärjätä.
Nuorten kanssa yleensä pärjään hyvin.
Naisten kanssa en niin, mutta se onkin toinen stoori.

No yksi tapaaminen onkin sitten itseäni palion fiksumman akateemisen kanssa muistaakseni huomenna, että näin se menee.

Oon aika kiitollinen, että taas aloin yrittäjäksi ja ne myyntibusinekset jätin ja kauppahommat joita tein aiemmin.
Monen moista isokenkäistä silloin tuli vastaan, mutta parempi nöyränä öö oliko nöyrien parissa Raamatun sananlaskuja muistellen.
? Kohta pena paukuttaa, opettajana, että mitenkä se meni.

Ois kai ideaali, kun noita kesätyöläisiä palkkaa, että palkkaisi tuollaisen penan täältä foorumilta, jonka luonne pakoittaa hänet oikaisemaan kaiken.
Itte annan tehdä virheitä ja vähät välitän, jos joku mokaa ja tekee väärin.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #38 : 18.04.19 - klo:12:42 »
Heh heh. Olet aika vekkuli ihmistuntijana. Sano Ivanille palkovnikilta terveisiä. :039:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #39 : 24.04.19 - klo:14:54 »

Huomaa että rakennusalalla on kiirettä näin keväällä.

Yks nuori kundi tuli työmaalle.
Oli sanonut pomollensa, että kai saan turvakengät kun meen työmaalle ja aloitan palveluksessanne.

Pomo oli murissut ja sanonut, kaikenlaista ei tässä ole varaa mitään kenkiä hommata.
Kaveri, no mut ei sinne työmalle pääse ilman.
No pomo sitten kaivoi jotkut käytetyt kengät jostain varaston periltä ja sanoi, et ota noi ja hopihopi, ei tää mikään vaateliike ole.

Kaveri tuli työmaalle ja vetäs kengät jalkaa.
Toinen kenkä 41 tainen 43.

En tiiä, itte kiireeessä tein tarjouksen piti olla 8000,00 euroa ni laitoinkin vahingossa 80 000 euroa.
Saas näkee meneekö läpi :)
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #40 : 29.04.19 - klo:19:16 »
Viisveisaajan tarjouksesta tuli mieleen vanha sanonta: Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.  :023:
Pyryharakka

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #41 : 30.04.19 - klo:18:16 »
Tänään vain oliko eilen, niin huomasin, että keski-euroopassa kasvaneena aina välillä tulee näitä alueellisia yhteentörmäyksiä.

No Rovaniemellä ihmettelin, kun sähkömies veti herneen nenään, kun taitoin nostimella sen jonkun sähköarinan kannakkeen.
No sellaisen vaihto kestää joku 3 mintsaa, et en tajuu miks niin iso haloo ja sanoin sille, kun hän huusi naama punaisena. Mene ukko muualle raivoamaan ja jotain pikkasen ei niin kaunista ja olin jo varautunut, et nyt tulee nokkapokka.

Hän jotain alkoi, et veen turhanpuhuja.

No sitä mietin ja Oulussa sama juttu joku alkoi, että humoristit rakentaa tätä taloa, kun vitsailin kahvitunnilla, siis joku veti siitäkin hernettä nesuun.
En nyt alkanut hälle, mutta yksi putkimies mua jeesas ja sanoi, et joo humoristit on rakentanut tän talon.

Suomessa ilmeisesti on tälläinen smalltalkki ja vitsien kertomis puhetyyli, joka keski euroopassa on tavallista, nii joku huono asia?
Meilläpäin kyllä tosikkomaisuus ei ollut hyve, vaan ajateltiin mitä toi hautoo, kun ei puhu ja olivat enempi vihaisia sellaisille.

No en aio muuttua, ennenkuin ymmärrän missä kohtaa teen väärin.

Onkohan suomalaisia jotenkin supliikit miehet huijanneet joskus ja siksi vihataan kaikkia ystävällisesti huumoria viljelevät?
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #42 : 30.04.19 - klo:19:26 »
Ka, siun viisveisaaja pittää tulla tänne Karjalaan hommiin. Tääll ymmärrettään huumorin päälle ja haastetaan ylen aikaa mool tookkia. Tääll ku on se ajatus, ett ilo pintaa vaikk syän märkänis.  :003:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #43 : 30.04.19 - klo:19:53 »
Juu kannattaa VV totella :003:. Minulla on lappalaisista  myös epämukavia muistoja.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #44 : 13.05.19 - klo:18:08 »
Tässä kun työtä tehnyt ja aamuisin heräillyt noin 05 myöhäimillään, niin oon ajatellut sitä rukousta, kun kuulemma munkit rukoili kun ne heräili aamu 04-05 ja aiemminkin ahertamaan.
En tiedä mitä ne ahersi kait opetteli munkkilatinaa ja pani olutta?

Nunnat varmaan pitivät aamuisin tee-kekkereitä ja loppupäivän kasvattivat ruusuja ja neilikoita.

Yksi saarnaaja aikoinaan puui aina vaan hyvää kaikista ja sitten jotkut teki testin, et paholaisesta toi ei ainakaan voi sanoa mitään hyvää.
No pappi tuumasi, että on se ainakin ahkera.

Niin joo se munkkien rukous.
Herra ota meistä pois tämä laiskuruuden henki.
Tik toc.