Kirjoittaja Aihe: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus? II  (Luettu 56 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34157
Naapurimme Hannu, joka löytyi kuolleena viime viikon lopulla oli tällainen ikävä tapaus joka oli ollut useamman päivän kotona yksin ja kuolleena. Lehtiä oli oven alla videltä päivältä.

Näistähän aika-ajoin uutisoidaan. Surullisia ajatuksia tämmöinen synnyttää.

Toisenlainen tapaus . Kohtasin tänään Marketin aulassa vanhan miehen, jota tuli juttusille kun istahdin hetkeksi rollalle lepäämään. Hän sanoin tulevansa ( kerran viikossa tai kerran päivässä, en nyt muista ) tähän aulaan seisoskelemaan, jospa näkisi tuttuja.Ulkona puhuimme pidempäänkin.
Totesimme, että tuttuja näkyy enää vähän muualla kuin kuolinilmoituksissa. Monet ovat myös palveluasunnoissa, siis näkymättömissä.

Attendon hoivakotiin joutu myös yksinäinen nainen talostamme jokin aika sitten.
Jalat kun pelaa, mutta pää ei niinkään niin tulee karkailuja.

Me jotka saamme olla kaksin yhä puolison kanssa, saamme kiittää paljosta !

Kiitos Herra , Maan ja Taivaan Luoja !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6457
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus? II
« Vastaus #1 : 21.10.24 - klo:15:02 »
Minuun saisi upottaa mikrosirun, joka kertoo, kuka olen ja missä olen ja olenko hengissä. Ja sitä viimeistä asiaa joku laitteisto tarkkailisi koko ajan ja hälyttäisi jotain henkilökuntaa paikalle, jos en enää olekaan. (Tai no, pitäisihän tuossa joku lähetyskoneistokin olla.)

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8584
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus? II
« Vastaus #2 : 21.10.24 - klo:22:11 »
Minuun saisi upottaa mikrosirun, joka kertoo, kuka olen ja missä olen ja olenko hengissä. Ja sitä viimeistä asiaa joku laitteisto tarkkailisi koko ajan ja hälyttäisi jotain henkilökuntaa paikalle, jos en enää olekaan. (Tai no, pitäisihän tuossa joku lähetyskoneistokin olla.)
               
Kaikki valta tekoälylle!