Kirjoittaja Aihe: Elukat.  (Luettu 47620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Elukat.
« : 04.05.05 - klo:21:13 »
Sitä sanotaan, että koira on ihmisen paras ystävä. Itse olen huomannut että tämä väite pitää hyvin suurilta osin paikkansa, kun olen nyt reilun vuoden viettänyt Bichon Frisé -neiti Nupun kanssa. Nuppu tuli meille helmikuussa 2004, ja valloitti heti koko perheen sydämet.

Olisi mukava tietää, mitä lemmikkejä körttifoorumin käyttäjät omistavat, ja kuulla juttuja niistä. (hassuja juttujahan lemmikeistä on usein kerrottavana vähän liikaakin...) Hyvänä esimerkkinä Nupun tapa kaivaa reppuni takataskusta täysi nenäliinapaketti, repiä se auki ja levittää nenäliinojen jäänteet pitkin huonettani! :] Laittakaa ihmiset toki myös kuvia eläimistänne! Tässä Nuppu elementissään; torkkumassa sohvalla.

       

Ainiin. Ja Nupun touhuja voitte seurailla neidin kotisivuilla, jotka löytyvät täältä.

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Elukat.
« Vastaus #1 : 04.05.05 - klo:21:18 »
mulla on Viiru kissa! se on jo 13wee tai jtn. ihan mukava  8)
peace and lööv

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Elukat.
« Vastaus #2 : 04.05.05 - klo:22:22 »
Meillä on kaksi koiraa.

Tessu ja Reku.

Tessu:

Tessu on suomenpystykorva ja on yksi suloisimmista ja sosiaalisimmista koirista mitä oon nähny. Se antaa aina kaksi tassua kun menee silittämään ja siten seisoo kahdella jalalla :lol:  hauskan näköinen.
tessu on jotain yli 8 vuotta vanha ja on todella komia ja kullan värinen koira.

Reku:

Reku on alle vuoden vanha koira.
Hänestä en oo saannu vielä kokemusta mutta aika villi ja hyvän värinen koira. Karjalankarhukoiraksi tunnustan hänet  :)

Koiran on parhaita. Ainakin meidän :lol:

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Elukat.
« Vastaus #3 : 04.05.05 - klo:23:20 »
Meillä on akvaariokaloja. Emme voi pitää mitään karvaisia lemmikkejä, koska äitini on allerginen eläinten karvoille.

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Elukat.
« Vastaus #4 : 04.05.05 - klo:23:28 »
Joo meilläkin on joku karvainen juttu, joka yrittää olla kissa. Se ei kyllä tee mitään hienoja temppuja, mutta kyllä se joskus saattaa oman nimensä tunnistaa (hyvin harvoin). Toisaalta sen ymmärtää kun ikää sillä on vasta 12 vuotta. Ei tuollaisia asioita ihan hetkessä opi. Sellainen on meidän kissa. Mutta on se silti paras.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Elukat.
« Vastaus #5 : 05.05.05 - klo:11:30 »
Akaattikotilo nimeltään Eevertti. Siitä on vasta vuosi ko sain sen synttärilahjaksi yheltä kaverilta jolla on niitä kolmisensataa. (Aluksi niitä oli vain kaksi ja... :roll: ) Eetu on jo kasvanu kolminkertaseksi mitä se sillon oli. Ja syö kourallisen salaattia muutamassa tunnissa. Aika ahmatti.

Se on mulla vanhassa irtokarkkirasiassa, jonka keskelle tein reiän ilmanvaihtoa varten. Laitoin siihen sitten muovipussinpalan reiän peitteeksi ja sinitarralla kiinni. Eipä tainnu sinitarra oikein pitää, sillä aikaa kun olin veljeni kanssa syyslomareissulla Helsinki-Espoo -akselilla (reissattiin eka Ylihärmästä Espoon Tuomarilaan ja sieltä käytiin myös Helsingin Laajasalossa. Jos nyt ketään kiinnostaa :roll: ) oli äiti käyny kukkia kastelemassa mun huoneessa ja oli sit ihmetelly ko oli kirjahyllyn päällä kotilonkuori kummallisessa asennossa. Oli sitte huomannu että se taitaaki olla elävä. Se oli karannu sen purkista sinitarran irrottua (ei se oikein kestä jos 15 cm pitkä etana kuori selässään tunkee läpi) ja möngertäny kirjahyllyn alimmalta hyllyltä ihan sinne päälle :?  Nykyään siinä reiän tukkeena on sukkahousunpala maalarinteipillä kiinni. Toimii ilmanvaihtoki paremmin.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Elukat.
« Vastaus #6 : 05.05.05 - klo:12:11 »
Meillä on yks semmonen valkonen hurtta, jonka _pitäis_ totella nimeä Napoleon ja se on tommonen vissiin 8-vuotias Coton de Tulear.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa Rheespu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Elukat.
« Vastaus #7 : 05.05.05 - klo:13:06 »
Meidän talon ilopillerinä toimii Valma, pian 2-vuotias bordercollieneiti. Jatkiksella ja Henukassa olleet saattavat harmaavalkoisen huiskuhännän muistaakin (ja ensikesänä tuo tulee varmasti mukaan saareen proleilemaan).

Olin toivonut omaa koiraa niin kauan kun voin muistaa (oikeastaan vielä kauemmin) ja pari vuotta sitten vanhemmat viimein uskoivat vastuullisuuteeni.

Valman kanssa harrastan metsässä haahuilua, agilityä ja jossain määrin tottelevaisuutta ja leikkiä tuo haluaisi aina. Ilmapallot ovat osoittautuneet maailman parhaaksi asiaksi agilityn ja ruuan lisäksi.

Elämä olisi kyllä hyvin ikävää ilman tuota pientä virkkua koiraa söpöine korvineen ja ilmeineen.

Kuvia ja muuta sepustusta varsinkin pentuajasta löytyy Valman sivuilta (päivitykset ovat viimeaikoina jääneet vähiin) www.koti.phnet.fi/rai3ti/valma
Hän nosti selkäänsä paperisiivet
-ja lensi pois

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Elukat.
« Vastaus #8 : 05.05.05 - klo:13:46 »
Kaksi kissaa, kosonen ja pesonen. Yli-ihania 2v. puoliangorahirmuja. Tykkäävät nukkua mahan päällä ja istua sanomalehdellä kun joku sitä lukee.
Lisäksi 20 ammua, jotka on mun lemmikkejä <3
Hevonen vaan puuttuu. Onneks kesällä niitäkin näkee..
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Elukat.
« Vastaus #9 : 05.05.05 - klo:18:30 »
Varsinaisia lemmikeitä mulla ei tällä hetkellä ole, jos pehmoleluja ja kämppiksiä :shock: ei lasketa lemmikeiksi...

Näiden lisäksi mulla on Jukka-palmu, joka on osoittautunut sen verran vaativaksi kaveriksi, että se vaatii enemmän huolenpitoa kuin monet lemmikkieläimet!

Aikaisemmin mulla on ollut kani ja voisin kuvitella hankkivani sellaisen taas jonain päivänä.

Niin ja on meillä toki sellasia iki-ihania harmaita ötököitä meidän vessassa! Ne liikkuu yleensä öisin, on kauheen vikkeliä ja ilmeisesti viihtyy kosteissa tiloissa. Ne on tosi helppohoitoisia eli ihan unelmalemmikkejä kiireisille opiskelijoille :lol:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Elukat.
« Vastaus #10 : 06.05.05 - klo:13:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Rheespu"
Meidän talon ilopillerinä toimii Valma, pian 2-vuotias bordercollieneiti. Jatkiksella ja Henukassa olleet saattavat harmaavalkoisen huiskuhännän muistaakin (ja ensikesänä tuo tulee varmasti mukaan saareen proleilemaan).
Valma on ihana :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Elukat.
« Vastaus #11 : 07.05.05 - klo:09:46 »
Kotona oli aikoinaan kanoja ja pari vuohta. Kanojen elämää seuraamalla oppi, että ne ovat paljon monipuolisempia ja fiksumpia elukoita kuin mitä yleisesti luullaan. Tämä potentiaali tosin pääsee oikeuksiinsa vasta vapailla kanoilla.

Vuohet puolestaan ovat hankalia lemmikkejä, koska ne ovat älykkäitä, mutta itsepäisiä, eivätkä opi tottelevaisiksi kuten koirat. Meidän ensimmäinen vuohi hämmästytti kerta toisensa jälkeen tihutöillään, eikä edes näyttänyt tuntevan häpeää. Lisäksi vuohille maistuu kaikki metallia pehmeämpi: sähköjohdot, roskapussit, koristekasvit, jopa piikkiset ruusunvarret. Kerran otettiin kokeeksi vuohi mukaan, kun lähdettiin hillametsään. Ei jäänyt paljon poimittavaa, kun tämä loikki edellä mättäältä toiselle ja söi kaikki hillat, niin raa'at kuin kypsät  :lol:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Elukat.
« Vastaus #12 : 07.05.05 - klo:15:07 »
Olisinkos ollut neljävuotias kun tätini meni naimisiin, saivat häälahjaksi karitsan :D  se sitten mumman ja paapan pihalla eleli ja suuri oli mun ja veljeni suru kun syksyllä vietiin lampolaan. Oli jo sen verran iso pikku pässi että pääsi aidan yli ja pari kertaa kävikin puskemassa mummaa takamuksiin. Meillä on ihana kuva missä mun veli syöttää päkälle kauraa :D  Mikko ja päkä ne olikin ylimmät ystävykset, mikko sillon vasta kolme täyttämässä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Elukat.
« Vastaus #13 : 07.05.05 - klo:19:07 »
kaksi koiraa sekarotunen teddy aina niin kiltti ja villi se on luhytkarvainen musta ja sillä on kullanväriset silmät (*huokaa*)4-w.
ja sen paras tempaus on se kun ostettiin iso pino kalkkunaa ja jätettiin se työpöydälleja niissä lihatiskin leikkeleissä kun on ne paprut niin yksi kulma oli ulkona ja se tarttu siihen ja njami! koko pino kalkkuna leikettä edessä...... :shock:  ja sen se jakoi meidän toisen lemmikin kanssa josta nyt kerron.
sitten minulla on ihan ihka oma kultainen noutaja palio=>papillon=>papilon josta kaikista näistä nimistä katetään vielä lyhennystä puppy mutta nykyään ihan lausutaan vain papi. eli se on kermanvärinen ruskea silmäinen hurmuri joka on nyt väli aikaisesti mun siskon hoteissa kajaanissa. :cry: (kamala ikävä).. mutta niin sen paras juttu oli se kun se pienenä juuri kun oli tullut meille ja sitten jonkin aikaa siitä kun oli tehnyt tarpeensa väärään paikkaan ja isä moppasi sitä se hyppeli sen mopin ympärillä ja repi siitä niitä moppilankoja.. nykyään se harrastaa talvisin sitä kun joku kolaa sen mielipuuhaa on  hyppiä sinne kolaan ja hakea lumipalloja(niinkuin varmasti moni muukin koira...) tämä kyseinen papi on syntynyt -98 eli sen on 6-vuotta ja heinäkuussa 7! mutta elämä on vilkasta ja koirat ihunia!!! :D
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Milla K

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
Elukat.
« Vastaus #14 : 07.05.05 - klo:21:43 »
www.kuusama.com/Gerbiilit

Gerbiileitä kasvatan. Kymmenkunta noista asustaa meillä, loput kaverillani.
Milla, hei älä koskaan ikinä muutu
pysy aina tuollaisena kuin nyt oot