Kirjoittaja Aihe: Hengelliset yhteyspäivät Lapinlahdella  (Luettu 3388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Hengelliset yhteyspäivät Lapinlahdella
« : 21.08.06 - klo:22:31 »
Tuossapa tuommoista tapahtumaa eli Hengelliset yhteyspäivät Lapinlahdella. Itse olen tuolloin jo opiskelemassa Kuopiossa, niin en varmaan pääse osallistumaan kuin korkeintaan johonkin viikonlopun tapahtumaan.

Lisäksi tuolloin 10.9 vanhempani pitävät meillä papin johdolla virsilauluillan, niin en senkään vuoksi pääse noihin tapahtumiin edes sunnuntaina. No, virsiä tulee silloin kuitenkin veisattua ja mukana siionin virsiäkin, kun on toivevirsiä molemmista kirjoista. Pitää sitten yhteyspäiville koittaa osallistua joku toinen kerta.

Mutta tuossa siis se linkki:

http://www.lapinlahdenseurakunta.fi/yhteysp.htm


Olen joskus sanonut, että meidän seurakunnassa on usein ns. ekumeenisia tapahtumia ja tämä taitaa juuri olla sitä parhaimmillaan. Kahtokeepas linkin takkoo tulevan sivun alalaiasta järjestäjiä eli:

Tapahtumaa ovat yhdessä järjestämässä Lapinlahden seurakunta, Helluntaiseurakunta, Herättäjäyhdistys, Kansanlähetys, Lestadiolainen Uusheräys ja Suomen Raamattuopisto.

Tapahtuman puhujia ym. katsoessa huomaa, että todellakin on ekumeeninen tilaisuus. Siis iso osa heistä on lapinlahdelta ja tiedän muutamaa vaille kaikki ja niissä näyttäisi olevan kaikkiin järjestöihin kuuluvia ihmisiä. Pekka Simojokikin näyttäisi muuten olevan mukana, vaikkei lapinlahtelainen olekaan.

Sitten syyskuussa on Aikataika-tapahtuma eli kulttuuri-ilta, joka on kunnan järjestämä tapahtuma jatkuen yöhön saakka. Sen yhteydessä on ainakin edellisinä vuosina ollut kirkossa sellainen tilaisuus, että helluntaiseurakunnan, ev.lut. seurakunnan ja ortodoksisen seurakunnan kuorot esittävät vuorotellen omia laulujaan. Se on aika vaikuttava tilaisuus.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."