Kirjoittaja Aihe: Tänään 5d  (Luettu 31342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #45 : 07.01.12 - klo:21:17 »
^Ei tuo rahanjakelu kovin yleinen tapahtuma Helsingissäkään ole.

Äh, tänään pitäisi vielä saada aikaan työhakemus, vieläpä ulkomaankielellä. Miksi en voisi vain tyytyä nykyiseen työpaikkaani? Pyydän että osaisin olla rehellinen mutta samalla vähättelemättä itseäni.

Turhasta vaatimattomuudesta ei ole mitään etua eikä turhasta ylpeydestä liioin. Rehellinen, raikas ja haasteita haluava on paras hakemus.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #46 : 07.01.12 - klo:21:19 »
Meillä oli vapaaehtoinen Lotta-päivä.  Kuinka ihmeellinen on kaksivuotias.  Muistillaan se hakkaa isoisovanhempansa 10-1. Kun on kerran päässyt näkemään mitä missäkin laatikossa tai kaapissa on, jo osaa seuraavalla kerralla sieltä hakea tai pyytää.

Suklaarasiaa hän ei ollut ennen eilistä nähnytkään, saati saanut maistaa, mutta kun sellaisen pöydällä näki osasikin haluta. Kovasti maistui ja tänään kun oli vain kaksi jäljellä vaati : Lisää. Minä siihen. Ei ole, loppuivat. Lotta: Kauppaan.

Päiväunille käynti oli vaikeaa. Kolmatta tuttipullollista maitoa siihen kului, erilaisia lasten tuutulauluja, mutta vasta Ystävä sä lapsien ja Mä olen niin pienoinen tepsivät.

Oikein sydäntäni riipoi kun pieni käsi heilahti vastaukseksi hyvästiksi ja : Hei hei kuului, kun vaari lähti häntä kotiin kuskaamaan. Kotiinlähtö edistyi kun sanottiin että siellä Lotta pääsee sitten saunaan. Vielä hän yritti : Vaarin saunaan.

Oletko jo käyttänyt Lottaa lottamuseossa. Sellainen löytyy Tuusulan Rantatieltä aika läheltä Aleksis Kiven kuolinmökkiä toiselta puolelta tietä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #47 : 07.01.12 - klo:21:31 »
Voisin ajatellakin kun en ole itsekään käynyt vaikka olen lotan tytär ja miniä. Oma tytär asui aiemmin Runeberginkadulla ja siellä ulkoillessamme huomasin Pohj. Hesperiankadulla jonkun Lotta-aiheeseen liittyvän liikkeen. Saattoi olla kahvila+jotakin muuta.
Tuusulan Rantatietä olemme ajelleet ihan kiinnostuksesta taiteilijakoteihin siellä, mutta Lottamuseo ? Onko se tien toisella puolen kuin Aleksis Kiven kuolinmökki ? Sekö oli Martta Wendelinin koti?
Palautin hiljakkoin kolme kirjaa Tuusulan Rantatien asukkaista  kirjastoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #48 : 07.01.12 - klo:22:21 »
Martta Wendelinin koti on erikseen ja se oli Tuusulantien itäpuolella Annivaarassa. Taitaa KP Kinnunen asua siinä nyt. Muuten Martan entinen sohva on uudelleen päällystettynä meidän takkahuoneessamme. Lotta museo on entisessä lottaopistossa. Siitä pikkuisen pohjoiseen on suojeluskuntien esikuntakoulu, joka on nykyisin puolustusvoimien koulutuskäytössä..
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #49 : 07.01.12 - klo:23:02 »
Hakulomakkeessa kysytään kummallisia:

Lainaus
How many years you have work experience in the field: communication skills?

Eipä sitä varmaan mitään työtään ole ihan erakkona tullut tehtyä, joten räppäistään tuohon yli 10 vuotta.

Lainaus
Competence in the area is primarily based on (1 = course, 2 = self-study, 3 = work experience)

Eiköhän ne ole nämä ajoittain katkeratkin elämänkokemukset viestinnästä ja väärinymmärryksistä se koulu, jossa taitoni olen oppinut. Joten se lienee kakkonen sitten.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #50 : 07.01.12 - klo:23:36 »
Voisin ajatellakin kun en ole itsekään käynyt vaikka olen lotan tytär ja miniä.

Olen lotan poika. Siskot etsivät äidin lottapukua hänen kuolemansa jälkeen, mutta eivät löytäneet sitä. Epäilivät, että äiti oli hävittänyt sen sotien jälkeen. Olen nähnyt valokuvan, jossa hän on lottapuvussa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #51 : 07.01.12 - klo:23:40 »
Hakemus lähti ajoissa matkaan, kylläpä helpottaa. Vaikka ei työnhaku näin töissä olevana ollenkaan niin ahdista kuin aikoinaan pitkäaikaistyöttömänä.

Tuohon firmaan haettiin ennen joulua kuutta eri alojen asiantuntijaa, enkä silloin saanut hakemusta aikaiseksi. Nyt huomasin, että paikoista se minulle parhaiten sopiva on edelleen täyttämättä, eli eivät kai ole siihen ketään tarpeeksi hyvää löytäneet. Tai eivät ole saaneet yhtään hakemusta, kyseessä kun kuitenkin on aika spesifi teknologia. Joten päätin yrittää tyrkylle, vaikka olenkin yli-ikäinen ja väärää sukupuolta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #52 : 07.01.12 - klo:23:41 »
Lotta ja Martta ovat yhdistysten jäseniä, mutta onkos vielä muita etunimiä, joilla näin olisi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #53 : 07.01.12 - klo:23:58 »
Hakemus lähti ajoissa matkaan, kylläpä helpottaa. Vaikka ei työnhaku näin töissä olevana ollenkaan niin ahdista kuin aikoinaan pitkäaikaistyöttömänä.

Tuohon firmaan haettiin ennen joulua kuutta eri alojen asiantuntijaa, enkä silloin saanut hakemusta aikaiseksi. Nyt huomasin, että paikoista se minulle parhaiten sopiva on edelleen täyttämättä, eli eivät kai ole siihen ketään tarpeeksi hyvää löytäneet. Tai eivät ole saaneet yhtään hakemusta, kyseessä kun kuitenkin on aika spesifi teknologia. Joten päätin yrittää tyrkylle, vaikka olenkin yli-ikäinen ja väärää sukupuolta.


Nyt lykkyä pyttyyn!  Teerenpelinpolun Trio, kaiken nähnyt ja kokenut ainakin yhteensä, kannustaa.  

Teerenpelinpolun Trio on tänään Kissan äänestäessä puolesta avannut Metaxasin Dosentti-elämäkerran. Dosentti istuu paraikaa sen äärellä, oletan. Sain sillä tavoin Dosentin hetkeksi irti minun kirjoittamisestani, ja novellitehtävän korjattua puoliväliin.  

. Aamulla hän pääsi joka tapauksessa kuvitteellisen henkilön opettajaksi. Kuvitteellinen henkilö syöksyy Finkenwaldeen Suomen 1970-luvulta, ja kaaostaa kaiken, sillä pappisseminaarilla ei ole sääntöä joka kieltää hyppäämästä ikkunasta ulos yöpaidassaan tai puhumasta pojan iskemisestä. Kuvitteellinen henkilö on jo kohdannut varteenotettavan vaihtoehdon, ja järkyttyy kuullessaan, ettei rakastumista suositella.

Dosentti järkyttyy kuulustellessaan tulokkaan katekismusosaamista, raamatuntuntemusta  ja kristinopin tietoutta, sillä kuvitteellinen henkilö selittää, että uudestisyntyminen on hyvin tärkeää, samaten vapaantahdonratkaisu, mitään muuta hän ei osaakaan.

Eikös Leenalla ja Dosentilla ole hauskaa?!
« Viimeksi muokattu: 08.01.12 - klo:00:03 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #54 : 08.01.12 - klo:08:45 »
Eikös Leenalla ja Dosentilla ole hauskaa?!

Catin on palioa cesteminen, wan heille on usiast sijhen taidho ia cersiwellisydhen taipumos.  :051:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #55 : 08.01.12 - klo:12:53 »
Catin on palioa cesteminen, wan heille on usiast sijhen taidho ia cersiwellisydhen taipumos.  :051:

 :P:   :100:



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #56 : 08.01.12 - klo:21:23 »
tänään näin Näsijärven jäässä (ainakin Tapatoran lahden suunnalla), vielä loppiaisperjantaina sama maisema oli pääosin sulaa. Eli "niin talvi joutuvi taas Pohjolaan". Viime talvena olin pienemmän järven jäällä luistelemassa joulukuussa, nyt ei uskaltanut kuin vähän rannasta koittaa.
Lisäksi samalla reissulla näkyi aurinko upeasti. Tammikuun pakkaset, aah....

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #57 : 10.01.12 - klo:03:12 »
Onnellinen minä.  Simpuran novellikurssilla olen löytänyt kirjoitteluni todellisen virheen, perustuksen halkeaman, yksinkertaisen syyn tekstien huonolaatuisuudelle. Hiljainen kiitos ja nukkumaan.  Voi että!  Olo on niin, niin tyytyväinen. Mikään ei ole niin ihanaa kuin hoksaaminen, viimeksi taisin olla näin onnessani kun hoksasin Wittgensteinin. Itkua ja hammastenkiristelyä kannattaa kestää!   :kahvi:  yksi todella katkesi, yläleuan etukeskimmäisestä seuraava! Mutta sekin on jo fiksattu, melkein parilla sadalla eurolla.

Kallit on laulujen lunnaat, hoh!    :063:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #58 : 10.01.12 - klo:12:16 »
Lumitöitä on mukavaa tehdä  :)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #59 : 10.01.12 - klo:13:22 »
 >:(  Kun ihminen - tai siis körtti - työskentelee yhtäjaksoisesti 9.1. n. klo 9.30 lopettaen sen 10.1. klo 5.40. - hän ei huomaa ajankulua - katsommeko, että hän on suorittanut työtehtävänsä päivältä 10.1.?  Kuinka tällainen  henkilö saataisiin ns raameihin?  

Hän poistui kertaalleen näppäimistönsä ääreltä.  Hän poikkesi apteekkiin ruokaostoksille, sillä on yksinkertaista elää proteiinipatukoilla ja vitamiinijuomilla.  Ilma havaittiin miellyttäväksi, ja pahoiteltiin ajan riittämättömyyttä.  Ulkoilusää!  >:(  

Kaikki ei ehkä ole aivan kohdallaan?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.