Kirjoittaja Aihe: Tänään 5d  (Luettu 31286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #30 : 05.01.12 - klo:01:47 »

Viikki on kyllä parasta seutua ulkoilun kannalta.
Se vähän minkä täällä pääkaupunkiseudulla voi ulkoilla, niin Viikki on paras, sitten Espoon Nuuksio.
Nuuksioon kerran yö uinnilla olen jopa eksynyt. :'(
Kun mentiin oli suht valoisaa, mutta sitten uinninaikaan oli mennyt ihan pimeäksi.
No rämpimistä, hiljaisuutta, aha tuolla auton ääntä sinnepäin.
Aikaahan siinä meni, mutta selvittiin.
Pitäisi opetella suunnistus kellon ja kuun mukaan, tai jotenkin puista sammaleisempi puoli ja sen mukaan suunnistus.

Tervetuloa Helsinkiin ja nähdään seuroissa. Leenakin käy suht usein samoissa seuroissa.. :) Ja Juhani ja muutama muukin.

Mutta meiltäpä nuoruuteni asuntolaporukan kanssa kaatui siel Nuuksiossa metso. Kahdessa joukkueessa lähdimme, kun kahdella medisiinarilla oli opetusta iltapäivään myöhällä.  He, minä ja hän tämä Kaitsu, me kertaalleen eksyimme ja saavuimme omille jalanjäljillemme -- oltiin kierretty suuri ympyrä. Silloin minua alkoi itkettää, muttei ollut oikein aikaa semmoseen. Kun taas saavuttiin sovittuun leiripaikkaan, ei mitään lämmintä kamiinaa, pystytettyä telttaa, ruokaa syödäksemme niinkuin piti, se oli jo naurettavaa.  Vähän tuli meille kinaa;  olin varma et me oltiin missä piti, Kaitsu väitti meidän eksyneen. Hyvä on. Minulle riitti, että saapui yö ja sain lopettaa harhailemisen - yövyimme, etsin yöpymispaikan, ikinä en lähde mettään ilman tulitikkuja enää sitten ja ilman muuta evästä kuin toisilta unohtunut tiu raakoja kananmunia.    Pääporukka oli eksynyt.  Ja heidän kimppuunsa hyökkäsi  tämä metso. Se oli ollut silkkaa itsepuolustusta. Riistanvartijan pelossa he hautasivat linnun. Viimeinen meistä saapui seuraavana aamuna, ja osasi valmistaa metsosta aterian. Me sen söimme sitten.

Kun jäljitettiin tapahtumat, todettiin että he oli olleet aivan lähistöllä ja huudelleet.  Meidän täytyi silloin olla unessa. Se oli yksi vappua edeltävä pitkä viikonloppu joskus silloin joskus.  
« Viimeksi muokattu: 05.01.12 - klo:01:52 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #31 : 05.01.12 - klo:11:50 »
Minul taitaa olla ns pitkä vuorokausi.  Tämä on nähty ennenkin;  kello menee kuukaudessa ympärs ittensä niin että nukun päivät, virkistyn kohti yötä. Sitten se kai asettuisi toisen kuukauden kuluessa virastoaikaan.  Ei vain ole aikaa sellaseen.  Täytyy ryhistäytyä asiassa.  >:(  tomerasti vaikka vähän ärjyen itelleen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #32 : 05.01.12 - klo:12:13 »
^Toivon vielä löytäväni työpaikan, jossa voisin elää tuon rytmin mukaan. Nykyisenkään työtehtävieni luonne ei omasta mielestäni estäisi työskentelemästä silloin kun olen virkeimmilläni, mutta työnantaja vaatii virastotyöaikaa. Tuntuu että pakkoherätykset turmelevat kropan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #33 : 05.01.12 - klo:13:33 »
Koultyö totuttaa omaan rytmiinsä niin, että kesälomallakin on nälkä aina varttia vailla yksitoista.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #34 : 05.01.12 - klo:16:01 »
Tänään oli säännönmukainen päivä. Mitään säännönmukaisuutta ei olekaan. Aluehäirikön päivä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #35 : 05.01.12 - klo:21:54 »
Olen humannut saman ilmiön kuin Pena...meillä ruokailu oli aina vaan varttia vaille kaksitoista ja aina loma-aikoina alkoi olemaan huutava nälkä noihin kellon lyömiin...  :icon_wink: Ja maanantaista lähtien tämä taitaa taas käydä toteen...  :icon_wink:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #36 : 05.01.12 - klo:22:33 »
Olen tällä hetkellä aika ylpeä itsestäni. Tuon Tiitin muuton takia, otin työpaikan kuomullisen peräkärryn lainaan. Siellä sitten hämärässä pihassa, ryömelsin sohjossa saadakseni peräkäärryn töpselin auton puskurin alla olevaan tulppaan. Siinä olisi taskulamppu ollut hyvä apuväline, mutta sitkeydellä ja sormikopelolla se meni kuin menikin paikalleen.
Eikä siinä vielä kaikki. Pääsin sohjoisen Konttimäen ylös kärri päivineen, vaikka koen sen aina liukkailla ja sohjoisilla keleillä haastavaksi ilman ylimääräisiä kärryjäkin.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #37 : 06.01.12 - klo:13:00 »
 >:(  Sairastuin eli loppiainen pilalla...   Kuka tän uskaltaa vierailulle...  ei mitään seuroja Leenalle, ei...  :022:    Niitä olin hamunnut itselleni. Ei kirkkoon huomenna...   mut jos ylihuomenna?   :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #38 : 06.01.12 - klo:19:22 »
"Uni paras lääke on, siitä nauttikaamme. Leena-raukan kuntohon aamuksi jo saamme."

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #39 : 06.01.12 - klo:21:16 »
Perheessä sitten kaksi reserviläistä; Poika kotiutui tänään hyvin arvosanoin. Nyt sitten miettii mitä tekisi seuraavaksi. ammatti valmiina ja intti käyty :eusa_clap: :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #40 : 06.01.12 - klo:21:47 »
"Uni paras lääke on, siitä nauttikaamme. Leena-raukan kuntohon aamuksi jo saamme."
Vaan jos hän jälleen painajaisia näkee?  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #41 : 07.01.12 - klo:20:12 »
Ei nää...mie sovin ton Nukku-Matin kanssa, että se antaa siulle hyvät unet...sen pitää antaa sellaset myös miun kämppikselle, joka kanssa on kipiä...  :002:

Kuulemma missattiin kämppiksen kanssa rahan tulo...oli kuulemma Stockan eteen ajellu tänää hulppea limousine ja sen kyydistä oli hypännyt turkkiin sonnustatunut nainen, joka jakoi kaikille ihmisille 10 euron seteleitä...kaikkea sitä täällä isolla kirkolla tapahtuukin...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #42 : 07.01.12 - klo:20:48 »
^Ei tuo rahanjakelu kovin yleinen tapahtuma Helsingissäkään ole.

Äh, tänään pitäisi vielä saada aikaan työhakemus, vieläpä ulkomaankielellä. Miksi en voisi vain tyytyä nykyiseen työpaikkaani? Pyydän että osaisin olla rehellinen mutta samalla vähättelemättä itseäni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #43 : 07.01.12 - klo:21:12 »
Palauduin just joululomilta kotiin,
päivällä seisoin siskontytön kanssa Stokkan edessä ja
ihmeteltiin, että onko joku Madonna stokkalla kun iso valkoinen limusiini
odottelee siinä edessä.

Ei kyllä nähty mitään rahan jakoa,
ehkä oltin myöhässä tai ei jaksettu kyttäillä tarpeeksi kauan.

Mutta enpä ole ennen nähnynnä sellaista autoa elävänä.
Siinä sitä tollotettiin kun hoomoilaset,
toivottavatsi emme ikuistuneet mihinkään
pilajuttuun  :icon_cool:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #44 : 07.01.12 - klo:21:16 »
Meillä oli vapaaehtoinen Lotta-päivä.  Kuinka ihmeellinen on kaksivuotias.  Muistillaan se hakkaa isoisovanhempansa 10-1. Kun on kerran päässyt näkemään mitä missäkin laatikossa tai kaapissa on, jo osaa seuraavalla kerralla sieltä hakea tai pyytää.

Suklaarasiaa hän ei ollut ennen eilistä nähnytkään, saati saanut maistaa, mutta kun sellaisen pöydällä näki osasikin haluta. Kovasti maistui ja tänään kun oli vain kaksi jäljellä vaati : Lisää. Minä siihen. Ei ole, loppuivat. Lotta: Kauppaan.

Päiväunille käynti oli vaikeaa. Kolmatta tuttipullollista maitoa siihen kului, erilaisia lasten tuutulauluja, mutta vasta Ystävä sä lapsien ja Mä olen niin pienoinen tepsivät.

Oikein sydäntäni riipoi kun pieni käsi heilahti vastaukseksi hyvästiksi ja : Hei hei kuului, kun vaari lähti häntä kotiin kuskaamaan. Kotiinlähtö edistyi kun sanottiin että siellä Lotta pääsee sitten saunaan. Vielä hän yritti : Vaarin saunaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)