Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2010  (Luettu 42258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #105 : 03.11.10 - klo:09:21 »
Toinen valistunut arvaus: Se tulee Oulun juhlille ja Leena saa jonkun läpitunkevan kohtauksen ja pieksee sen... minä en mahda sille mitään... se ärsyttää minua...

Minäkin pyöräilen Raksilaan, jos siellä on noin reipasta äksöniä odotettavissa.  :eusa_clap:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #106 : 03.11.10 - klo:13:49 »
Äänestettiin.
Olipa ryysistä srk-keskuksessa. Markkinoille tullut vanhempi väki jonotti äänestyspaikalla mikä oli ahdas, mutta kärsivällisyys kesti.

Samaan aikaan viressä diakonnissat kertoivat 100-vuotiaasta diakoniatyöstä Lahdessa. Oli kahvittelijoita, oli hernerokkaa ovien ulkopuolella.

Seurakunta on nyt pop!  Mauno oli siellä ja monta tuttua työntekijää vuosien takaa.
Hyvä meininki.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #107 : 03.11.10 - klo:15:17 »
Mistä lähtien vaalipaikalla on ollut kahvi- tai ruokatarjoilua? Olen äänestänyt aina kun olen saanut äänestää, mutta tarjoilua ei ole koskaan ollut, ainoastaan lipas, johon on saanut antaa rahaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #108 : 03.11.10 - klo:15:40 »
Mistä lähtien vaalipaikalla on ollut kahvi- tai ruokatarjoilua? Olen äänestänyt aina kun olen saanut äänestää, mutta tarjoilua ei ole koskaan ollut, ainoastaan lipas, johon on saanut antaa rahaa.
Kyllä meillä on varsinaisina äänestyspäivinä ollut vaalikahvit, mutta ei ennakkoäänestyksissä, joita on yli 20 paikassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22112
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #109 : 03.11.10 - klo:16:04 »
Kellä kaali vahvin, se nauttii vaalikahvin.

Poikani sanoi muistavansa aina Kotka-Martin ladatessaan matkakortin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #110 : 03.11.10 - klo:16:47 »
Ei meilläkään ennen ole saatu. Taisi mennä diakoniatyön piikkiin, kun oli nämä juhlat. Nuorille äänestäjille on kai annettu myös prenikka l. pinssi tms.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #111 : 03.11.10 - klo:17:51 »
Hei te kaikki, jotka ette vielä ole äänestäneet. Tulkaa meille, meidän kirkkoherranvirastoon äänestämään. Meiltä saa hyvät vaalikahvit suuren voisilmäpullan kanssa.  :icon_wink:

Täältä on jo lähtenyt ääniä Jyväskylään, Haminaan, Lappeenrantaan ja Kouvolaan.

Ihmettelen kovasti, miksi Tuusulan seurakunta ei näy vaalikoneessa. Olisin tänään aikaa tappaakseni ja suuresta uteliaisuudestani, mennyt kurkistamaan onko muita tuttuja listoilla kuin Seppos. Olisinpa urkkinut Sepon mielipiteetkin, mutta koko Tuusulan seurakutaa ei vaalikoneen seurakuntalistalla ole.  :017:  :017:  :017:

Sitten menin Tuusulan seurakunnan kotisivuille, mutta en ainakaan heti hoksannut sellaista kohtaa, mikä vaalikoneen kautta tulee, jossa on kaikki ehdokkaat. Niistä voi valita kenet vain ja tarkastella, miten he ovat vastailleet, eikä sitä kautta itse tarvitse vastata. Tuusulan sivuilta eksyin vain kohtaan, missä itse olisi ensin pitänyt ruksia vastaukset.  :017:

Samoin kävi Haminan kohdalla. Vaalikoneen kautta ei löytynyt Haminan seurakuntaa. Miksiköhän eri seurakunnat on eritavalla vaalikoneessa. Osaako kukaan viisaampi selittää?
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #112 : 03.11.10 - klo:18:55 »
Malmilta sai kupillisen kahvia maanantaina ja viipaleen pullaa, mutta kovin oli ohkoinen siivu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #113 : 03.11.10 - klo:20:27 »
Meidän esikoinenkin saa äänestää srk-vaaleissa. Ei oikein ole innostunut vaaleista tai nykyisin edes mistään srk-jutuista, mutta yritämme saada pojan äänestämään seuraavan ajatusleikin varjolla: haluaako että jompi kumpi vanhemmista istuu illat kokouksessa? Jos haluaa, äänestää tätä vanhempaa. Jos haluaa, että vanhemmat ovat enemmän kotona äänestää esim vanhaa opettajaansa tai rehtoria. Lupasi lopulta miettiä josko vaikka äänestäisi. :017:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #114 : 05.11.10 - klo:07:52 »
Löysin seurakuntani alueelta kolme riittävän suvaitsematonta henkilöä.
Ensin ajattelin äänestää erästä mieshenkilöä, joka perusteli näkemyksiään usein suorilla raamattulainauksilla.
Siinä tuntui olevan jämäkkä mieshenkilö, suoraselkäinen ym.
Hänen www-sivuiltaan ilmeni, että hän harrastaa karatea (tai jotain vastaavaa) ja tuo asia sai minut epäröivälle kannalle.
Kuulopopuheiden mukaan joissain tuonkaltaisissa lajeissa on itämaista uskovaisuutta mukana.
Vielä oli jäljellä kaksi suvaitsematonta ehdokasta, eräs vanhempi mieshenkilö ja eräs nainen, joka on minua vain hitusen vanhempi.

Valitsin tuon naishenkilön ja kävinkin eilen häntä äänestämässä.
Vaaleja oli samaan aikaan kaksi ja äänestin häntä molempiin vaaleihin.

Toivottavasti nuo kaikki kolme hyvää ehdokasta pääsisivät läpi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #115 : 05.11.10 - klo:10:26 »
Kyösti on kyllästynyt liberaalikörtteihin.

Vaihtelu virkistää. (Pirska)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #116 : 05.11.10 - klo:17:01 »
Malmilta sai kupillisen kahvia maanantaina ja viipaleen pullaa, mutta kovin oli ohkoinen siivu.
Näyttivät teeveessä mestan jossa Leena äänesti muttei ollut sama päivä. Vahinko. Olis ollut jänää päästä vahingossa tietämättään telkkariin. Mutta tuli hellämielinen olo muuten. Tiesin vaalikoneelta ketä äänestää, ja ilahduin ja hämmästyin oikeastaan ihan hirveästi. Kun olin kuullut sen jäpikän saarnoja ja aina miettinyt että kas - siinäpä pappi, jolla on läksyt luettuna ja asiat sulateltuina, se osaa puhua... muttei Leena kerro... edes listaa...

Dosentti   :026:  pani kovin pahakseen kun ei löytynyt  nimeä äänioikeutettujen listalta, eikä Leenakaan täysin käsittänyt... olisi vaiks kyllä neuvonut mikä numero hänen tulee  kirjottaa niihin ... selittivät jotain, että    :026:  on vaihtanut hiippakuntaa...
« Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo:17:04 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #117 : 06.11.10 - klo:16:31 »
Miepä keitin viikolla joka päivä klo 9-18 hyvää kahvia ja meillä oli oikein isot voisilmäpullat jokaiselle äänetäjälle. Kovasti tuli kahvista ja pullista kehuja. En voi ottaa kehuja itselleni, kun olen vain laittanut määrämitan vettä ja määrämitan suodatinjauhetta keittimeen. Itse en valinnut kahvimerkkiä, enkä pullia, minä vain keitin toisten tilaamista ja toimittamista tarpeista.

Äänestäjiä kävi enemmän kuin osasin odottaa. Taitaa tulla aika vilkasta. Ennakkoäänestäneiden äänet tekevät jo vähän yli 10% äänioikeutettujen määrästä.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #118 : 06.11.10 - klo:16:56 »
Lahdessa on ennakko-ääniä annettu tuplaten edellisvaaleihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #119 : 06.11.10 - klo:20:00 »
Se on hyvin, vaikka mokakin on ennakkoäänestyspaikoissa sattunut. Sairaaloissa (kaupunki ja keskus) ei ole voinnut äänestää :'( Selvitin asiaa erään ystävän puolesta, joka joutui alkuviikosta osastolle, eikä ole varma jaksaako lähteä äänestämään vielä oikeana päivänä. Vaalitoimitsijat ovat tietoisia ongelmasta, mutteivat voineet enään keskiviikkona tehdä asialle mitään.