Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2010  (Luettu 41649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Seurakuntavaalit 2010
« : 02.10.10 - klo:23:08 »
Tänään olin Härmän kuntokeskukses seminaaris, johona meille demari ehrokkahille annettihin laaja paketti tiatoa kansankirkon rakentamiseksi.

Demarit ehdokkaat toimivat kirkossa sen puolesta, että
*kynnys on matalalla erilaisten ihmisten tulla mukaan
*seurakunnissa tehdään työtä lähellä ja kaukana olevien heikoimpien puolesta
*tasa-arvo toteutuu ja ihmisten erilaisia elämänratkaisuja kunnioitetaan
*oman uskonnon tuntemusta käytetään suvaitsevaisuuden lisäämiseen

Seminaarin keskustelus pohorittihin erityysen hualestuneesti sitä, että koulujen uskonnonopetus on tällä hetkellä sellaanen mörkö, jota kunnis yritetähän vähentää ja poistaa.
Torettihin, että jos ei ole uskonnonopetusta, niin ei ole kirkos jäseniäkään. Ihimeteltihin vähän, että kirkko ei ota tilannetta tarpeeksi vakavasti.
Miätittihin nuarisoa, joka jää opetuksetta yhä enemmän vaille uskon tuamaa turvaa.
Myäs maallistumisen mittaaminen (kirkossa käynti) ja "oikean Uskon" fund. haavoittavaisuus oli aiheena, kun sen kohteena ovat iltarukousta opettavat tavalliset äirit ja isät, jotka ovat kansankirkon juuristo. Mitä kirkko olisi tänään v2010, jos sen juuristo, työkansa olisi eronnu kirkosta?

Alleviivasimme suvaitevaisuuren ja lähimmäisenrakkauren ja siitä syntyvän sosiaalisen omantunnon heräämisen siunauksellisuuren elämässämme..
 
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #1 : 03.10.10 - klo:06:50 »
Olen olut kaksi kertaa ehdokkaana ja saanut kummallakin kerralla alle kymmenen ääntä. Kolmannella kieltäydyin, ja perustelin sillä, että en tule kuitenkaan valituksi. Olin seurakuntaväen (aktiiviväen) listalla.
Nyt olisin mieluummin poliittisemmalla listalla, sellaisella, missä olisi enemmän yhteiskunnallisesti eikä seurakunnallisesti aktiivisia.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #2 : 03.10.10 - klo:09:23 »
Valituksi tulohon en minäkään usko listan täytemiähenä, mutta yhteesön eherokaspyyntöä ei voi heleposti ohittaakkaan, jos siitä ei oo ittelle suurempaa haittaakaan. Mun äänimäärän saa laskettua kaavasta 1/10/5 :109: Pitää olla optimistinen!
Eilen tehtihin humoristinen päätelmä, että aina kun vasemmisto puhuu uskonasioosta niin se on  POLITIIKKAA ja kaikki oikia väki puhuu USKOSTA. :002:
« Viimeksi muokattu: 03.10.10 - klo:09:28 kirjoittanut Mörtti-57 »
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #3 : 03.10.10 - klo:10:22 »
Meillä on hiukan erilainen ehdokasasettelu. Suurin osa puolueista on yhdellä ja samalla listalla. Demarien listalla on myös vasemmistoliittolainen, joka muuten meni viimeksi läpi. Kahtena viimesintä kertana on valittujen yhteiskokouksessa sanottu isoon ääneen, että nyt edustamme kaikki samaa puoluetta "kirkon puolesta" ja se on toiminut. Puoluekanta ei ole näkynyt toiminnassa, kun lähes kaikki ovat olleet seurakunta-aktiiveja. Kirkkoneuvostossa toinen demareista on körtti. Sovinnossakin voi toimia ja puhua asioista ilman puoluetunnuksia, vaikka asioista olisi eri mieltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #4 : 03.10.10 - klo:11:04 »
Lahdessa on kirkollisvaleissa aktiivisilla puolueilla oma lista ja seurakuntaväen lista, jossa monenlaista ehdokasta eri puolueista, herätysliikkeistä ja muualta. Demareilla, Kokoomuksella ja Keskustalla omat listat, keskustan listalla myös Vasemmistoliiton ehdokas.

Vaalien jälkeen Lahdessa on valtuustossa neljä ryhmää. Vaaliliitot sulautuvat yhteen ja valtuuston kokousten alla on ryhmäkokoukset Keski-Lahden, Launeen, Joutjärven ja Salpausselän seurakuntien edustajille. Asiat siis katsellaan seurakunnan näkökulmasta yhtymän valtuustossa.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #5 : 03.10.10 - klo:13:01 »
Minäkin olin viimeksi ehdolla, ensimmäisen ja viimeisen kerran.  :kahvi: Olin aktiiviväen listalla ja sain 12 ääntä, vaikka vein mainoksiani rappukäytäviin ja postilaatikkoihin, mutta eiväthän tavalliset ihmiset edes äänestä srk-vaaleissa.

Nyt kun olen vain äänestäjän roolissa, tulee olemaan vaikea löytää sopivaa ehdokasta. Pitäisi olla järkevä ihminen ja hyvä talousnäkemys, teologisesti sopivan avarakatseinen, muttei nyt ihan agnostikkokaan ja sellainen, joka näkyy srk-elämässä. Mielelläni en kuitenkaan äänestä niitä paria heppua, jotka hääräävät joka puolella, koska he joka tapauksessa menevät läpi. Onneksi on vaalikoneet, joista sopiva ehdokas saattaa löytyä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #6 : 03.10.10 - klo:13:08 »
Minäkin olin viimeksi ehdolla, ensimmäisen ja viimeisen kerran.  :kahvi: Olin aktiiviväen listalla ja sain 12 ääntä, vaikka vein mainoksiani rappukäytäviin ja postilaatikkoihin, mutta eiväthän tavalliset ihmiset edes äänestä srk-vaaleissa.

Nyt kun olen vain äänestäjän roolissa, tulee olemaan vaikea löytää sopivaa ehdokasta. Pitäisi olla järkevä ihminen ja hyvä talousnäkemys, teologisesti sopivan avarakatseinen, muttei nyt ihan agnostikkokaan ja sellainen, joka näkyy srk-elämässä. Mielelläni en kuitenkaan äänestä niitä paria heppua, jotka hääräävät joka puolella, koska he joka tapauksessa menevät läpi. Onneksi on vaalikoneet, joista sopiva ehdokas saattaa löytyä.

Et ole paikallinen julkku. Siksi et päässyt läpi. Meillä pääsee parhaiten läpi paikalliset pankinjohtajat ja terveyskeskuksen henkilökunta. Valitettavasti en ole kumpaakaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #7 : 03.10.10 - klo:13:48 »
, mutta eiväthän tavalliset ihmiset edes äänestä srk-vaaleissa.



Minä taidan olla sitten tavallinen ihminen, koska en äänestä seurakuntavaaleissa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #8 : 03.10.10 - klo:19:10 »
Minä taidan olla sitten tavallinen ihminen, koska en äänestä seurakuntavaaleissa.

Käyttämätöntä äänioikeutta voi sitten myöhemmin vapautuneesti hyödyntää valtuustojen ja neuvostojen päätöksistä urputtamalla.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #9 : 03.10.10 - klo:21:09 »
Minä kannatan tätä kirkon rempparyhymää: http://www.tulkaakaikki.net/vaalit2010_vaikuttaminen.html
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #10 : 03.10.10 - klo:21:41 »
Minä olen ensimmäistä kertaa 47:ään vuoteen ehdokkaana... avoimen (ja lestadiolaisten) listan muukalaisena... lapsityö kunniaan jne.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #11 : 03.10.10 - klo:21:58 »
Minä olen kolmatta kertaa ehdokkaana. Ääniä on tullut jonkinverran, joten varajäsenenä olen tämän kauden ollut kiinteistöjohtokunnassa, vaikka tuo diakonipuoli olisikin enemmän omaa alaa. Saa nähdä miten nyt käy.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #12 : 04.10.10 - klo:08:29 »
Hieno juttu meme, mörtti ja juhani että olette ehdolla. Vastuunkantoon halukkuus vähenee. Itse en enää osallistu muuhun kuin pieniin pullanpaistoihin ja tekstien lukemisiin. Aika aikaa kutakin.

Äänestäminen on varmaa ja tuttuja on listoilla monta. En äänestä politiikan tekijää vaan vastuuntuntuntoista seurakuntalaista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #13 : 04.10.10 - klo:09:25 »
...minulla ei ole puolueen jäsenkirjaa :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #14 : 05.10.10 - klo:21:37 »
Demarilistalla miekin täällä nukkumalähiön seurakunnassa. Meillä on ehdokkaita tosi vähän suhteessa väkimäärään, varajäseneksi joutuu melkein väkisin. Kun saisi äänestysprosenttia kohotettua niin hyvä olisi, mutta millä sitä väkeä oikein saa aktivoitua?