Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 17  (Luettu 24902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #120 : 10.06.21 - klo:07:05 »
Katumus antaa takaisin kasteen elämän, joka perustuu anteeksiantamukseen. Niin kuin arvoton aines saa pimeässä kohdussa Aadamin olemuksen kaltaisuuden, niin myös epäpuhdas ja inhottava ihminen jalostuu puhtaaksi ja kirkkaaksi, mikäli nostat hänet katumuksen tulen hehkuun. Hänestä tulee miellyttävä ja suloinen. Hän uudistuu armossa, josta hän alkaa saada Kristuksen, Isän kirkkauden, kauneuden hahmoa. Katumus on elämän äiti. Autuas se, joka syntyy hänestä, sillä hän ei enää kuole.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #121 : 11.06.21 - klo:07:00 »
On linnoituksia, joita sielunvihollinen on rakentanut pitkään voidakseen sulkea saamansa vangit niiden pimeyteen. Pienestä viittauksesta katumus puhaltaa niihin ja ne luhistuvat. Silloin valo sarastaa pimeydessä istuvien kasvoille. Heidän kahleensa katkeavat, heidän ahdistuksensa muuttuvat iloksi ja kyyneleensä riemuksi. Heidän sitojansa sidotaan pimeyden kahleilla ja luovutetaan ruoskijoiden käsiin.
Katumus turmelee kaikki sielunvihollisen työt. Se parantaa ja eheyttää kaikki tuskat, joita vihollinen on tuottanut palvelijoille, jotka eivät kuulu hänelle. Kaikki vihollisen surmaamat se herättää henkiin, kaikki hänen ansansa se hajottaa ja kaikki hänen verkkonsa se rikkoo.


Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #122 : 12.06.21 - klo:07:09 »
Katumus on taivaallisen Lääkärin parantava kääre. Kuka ikinä asettaa sen sairaan kohtansa päälle, paranee saman tien. Katumus ei viillä leikkausveitsellä eikä aiheuta kipuja poltinraudoilla. Sen lääkeaineet on sekoitettu armolla, se sitoo arvet pehmeimmillä kääreillä.
Kuoleman lääke, ilveily ja hillittömyys, on Saatanan käsissä. Elämän lääke, katumus, on Kristuksen käsissä. Jokainen murhaajan maljasta juonut lähestyköön ja juokoon kaikkien Elävöittäjän lääkettä, niin hän elää loputtomasti.


Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #123 : 13.06.21 - klo:08:02 »
Katumus on meri, joka pesee jokaisen likaantuneen, se on tulinen pätsi, joka jalostaa jokaisen himmentyneen. Se on tulta, joka polttaa kaikki ohdakkeet.; se on vettä, joka antaa kasvun pyhille siemenille.
Katumus on paratiisi, joka hurmaa asukkaansa. Se on erämaa, joka vavisuttaa kaikkia kapinallisia. Katumus on valon lapsia kasvattava maa. Se pitelee käsissään maljaa jokaista ryvettynyttä varten. Katumus on imettäjä vastasyntyneille korkeuden lapsille ja kasvattaja Kristuksen perillisille. Katumus on linnoitus, joka suojelee kaikkia sisäpuolellaan olevia; se on soturi, joka tuo kaikki sotavangit takaisin.


Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #124 : 14.06.21 - klo:06:03 »
KOTKANSIIVIN

Hän kantanut on mua kotkansiivin
ain' asti hetkestä, kun ensi kerran
pien' hento lapsi näki päivänvalon,
mun Isän armas, Kuninkaani, Herran.
Hän kantanut on mua kotkansiivin.

Hän yhä kotkansiivin mua kantaa,
maan murehista korkealle nostaa.
Ma lepään tyynnä Hänen turvissansa,
ja harhapolkujenkin pimennosta
Hän yhä kotkansiivin mua kantaa.

Hän kotkansiivin kerran kantaa mun
päin ikikirkkauden kukkuloita,
kun isänkotini mun siellä on.
Päin taivaallisen valon valkamoita
Hän kotkansiivin kerran kantaa mun.


Immi Hellén 1930

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #125 : 17.06.21 - klo:07:45 »
Kunnia olkoon Hänelle, joka tuli pelastamaan meidät ja julisti meille katumusta omalla äänellään sanoen: ”Katukaa! Kun kadutte, te pelastutte ja löydätte valtakunnan, joka on lähellä teitä ja kätkettynä sisällänne.” Hän nimittää valtakunnaksi ilmestymistään niissä, jotka Häntä rakastavat. Samaan tapaan Hän sanoi myös omasta tulemisestaan: ”Valtakunta on tullut lähelle.” Ja apostoli sanoo: ”Jos Kristus ei ole teissä, teidät hylätään” - nimittäin muukalaisiksi suhteessa valtakuntaan.

Palava ruoko

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #126 : 23.06.21 - klo:08:19 »
https://www.youtube.com/watch?v=IEILtVQiGpQ

Achrenius 22 Herra Jesus, kun Sä olet (1-4)

1. Herra Jesus, kun Sä olet minun osani ainoan', kun Sä sydämmessäni elät, kun Sä asut sielussan', niin mulla ompi taivas tääll' , kulkeissani vaivan sääll'.

2. Vaikka vielä ruumiini vaipuis keskelle kuolon virtoja, ja kaikki jäseneni taipuis all' kivun vaivoja, vaikka halkeis sydämen': Sinuss' on mun elämän'.

3. Sinuun tyytyy sydämeni, Sinuss' levon löytänen, Sinä köyhälle sielulleni olet hyvyys ijäinen, kaikki kuin mä halajan, Sinuss' Jesukseni, saan.

4. Maailma, en mä sinua tottel', kuin mulla Jesus ompi vaan, enkä katoovaisist ottel', koska mä pysyväistä saan, maa mulle tuli halvaksi, kun sain taivaan osaksi.

( äänitys Rukoilevaisten kesäjuhlilta)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #127 : 24.06.21 - klo:09:35 »
https://www.youtube.com/watch?v=5xH9YQmhIQI

Acrenius 5

Nyt herätkäät ja tielle tulkaat



Rukoilevaisten laulukirjasta "Halullisten Sielujen Hengelliset Laulut".
Koonnut Abraham Achrenius.
Rukoilevaisten seurataltiointi.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #128 : 25.06.21 - klo:09:10 »
Radion aamuhartaus 16.6.2021. Rovasti Pirkko Yrjölä:

https://areena.yle.fi/audio/1-50822212
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #129 : 26.06.21 - klo:07:40 »
VK   132   Oi rakas Isä, Luojamme


1.
Oi rakas Isä, luojamme,
hyvyyden kaiken lähde,
anteeksi anna syntimme
Poikasi piinan tähden.
On tuomiosi vanhurskas,
vaan ole meille laupias,
niin että kuuliaisina
nyt uskossa
sinua voimme palvella.

2.
Oi Jeesus Kristus armias,
valosi anna koittaa.
Vain sinä, voitonruhtinas,
voit surman vallat voittaa.
Kalliilla uhriverellä
lunastit meidät synnistä.
Kansaasi muista, armahda
ja pelasta,
kaikesta auta pahasta.

3.
Oi Pyhä Henki, lohduta,
suo meille lahjojasi,
nyt rauhan tiellä johdata
ja rakkaudessasi.
Luo meihin toivo elävä
ja anna voima kestävä.
Jeesuksen tähden autuuteen
vie ikuiseen,
näin saata meidät taivaaseen.


Hermann Wepse 1589. Ruots. Sigfrid Aronus Forsius 1605–08. Suom. Elias Lönnrot 1870. Virsikirjaan 1886. | Sävelmä: Saksassa 1541.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #130 : 29.06.21 - klo:08:20 »
Silloin kun joku on demonien vaivaama ja kiusaama, hän on levoton, hermostunut ja häiriintynyt ja parjaa niitä, jotka rukoilevat hänen puolestaan. Mutta kun hän toisten rukousten avulla vapautuu demoneista, hän tasaantuu ja katuu kaikkea tekemäänsä. Näin on myös sellaisen suhteen, jota demoni vaivaa hillittömien himojen kautta. Näitä ovat kovasydämisyys, viha, parjaus, panettelu, ahneus, välinpitämättömyys, kateus, sekasortoisuus ja raivo. Tällaisten vallassa oleva ei ole ainoastaan katumatta näitä, vaan hän vieläpä pilkkaa niitä, jotka katuvat.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #131 : 30.06.21 - klo:07:27 »
Veljeni, nyt on ahdistuksen aika. Vain vaikeuksin ja suurella vaivannäöllä ihminen kykenee vapauttamaan sielunsa Pettäjän ansoista. Veljeni, kietoudu joka hetki nöyryyteen. Se pukee sielusi Kristukseen, nöyryyden antajaan. Nöyrälle sarastaa kauneutta säteilevä tähti hänen omasta sydämestään. Jokaisella rukouksellisella maahankumarruksellaan hän saa nähdä sen kauneimpien säteiden loistoa.
Omaksu herkkyyttä ja puhtautta, sillä ne kirkastavat sielusi sellaisten himojen liasta, joille minunlaiseni laiskimukset löyhkäävät. Pidä nukkumisesta kurissa ja vatsasi oikeassa mitassaan, jotta sielusi saisi nauttia hengellisistä unista ja kirkasmielisestä valvomisesta. Pidä kielesi sellaisessa järjestyksessä, ettei se lausuisi mitään turhia sanoja. Näin henkesi pääsee hallitsemaan himoja ja saa vallan yli pahojen henkien. Varo vihaa ja vihaisia ihmisiä, sillä nämä erottavat sielun pyhästä valosta. Pidä sielusi etäällä sellaisesta, jonka elämäntapa ei ole kunnossa eikä järjestyksessä, ettei hän tekisi sinusta synnin palvelijaa.


Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #132 : 01.07.21 - klo:07:22 »
Veljeni, ryhdyn elämän työhön joka päivä niin kuin pellolla ainakin, vaikka en olekaan koskaan osoittautunut tarkaksi työntekijäksi viinitarhan Herran silmissä. Katso, syön häveten kerjättyä leipää ja sieluni silmät ovat hämärtyneet jäädessään vaille Elämän Leipää, joka valaisee silmäterät.
Rukoile, veljeni, että pimeys hälvenisi taivaankantemme edestä ja kirkas aurinko kauniine säteineen tulisi näkyviin meidän maassamme. Sillä katso, sen asukkaat seisovat syventyneinä odottamaan sarastusta, joka kirkastaa ilolla kaikki sitä etsivät.


Palava ruoko

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #133 : 01.07.21 - klo:08:39 »
Tänä aamuna säteilevänä, Lasse Riutamaa:

https://www.youtube.com/watch?v=_gUexr3LdGc
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #134 : 02.07.21 - klo:07:32 »
Autuas se, josta huokuu elämän tuoksua. Hänessä säteilee joka hetki Isän ihmeellisiä ilmestyksiä. Autuas se, joka tarkkailee lakkaamatta itseään hengellisten olentojen peilin näkymää vasten. Autuas se, joka kuuntelee itsessään Pyhän Hengen salattuja mysteereitä ja kätkee ne jälleen. Autuas se, jonka puheen innoitus on lähtöisin Hengestä ja jonka tavanomaiset ajatukset ovat vaienneet Hänen ihmettelemisensä voimasta. Tällainen ihmeellisyys kuuluu sille, jonka sisimmän liikkeet ovat vaienneet. Uudessa alaisuudessa hän kuuntelee yksinkertaista ylistystä voidakseen riemuita äärettömässä hiljaisuudessa, jonka vallassa hänen henkensä ja kielensä ovat. Tällainen on se, joka on saanut Hengen kielet korkeudesta.

Palava ruoko