Kirjoittaja Aihe: "Ota ristisi ja seuraa minua"  (Luettu 27469 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #45 : 02.07.09 - klo:15:21 »
No Benkkuhan ehti ennen minua. :001:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #46 : 02.07.09 - klo:15:27 »
Hmm. Sokeri sisältää alkoholia ja sen aineen osa glyserolia. Että kun olet kaikki tietävä, niin varmaan olet myös kuulut puhuttavan sokerihumalasta.

On myös ehkä hyvä olla sanomatta että ei koskaan … en minä...

Se siitä ”ota ristisi ja seuraa” viesti ketjusta, minun osaltani. :eusa_angel:

ps. Glyseroli on väritöntä nestettä ja se kuuluu kolmearvoisiin alkoholeihin eli trioleihin, mitkä sisältävät kolme alkoholi- eli hydroksyyliryhmää. Lääke…
 :eusa_silenced:
Kyllä olen kuullut puhuttavan sokerihumalasta, mutta en ole kuullut puhuttavan, että kukaan olisi ajanut perhettään yön selkään pakkaseen sokerihumalassa. Viisastelu tämän asian tiimoilta päättyy minun osaltani tähän. :093:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #47 : 02.07.09 - klo:19:14 »
Sitä, että alkoholi on myrkky ja jos mahdollista, siitä on hyvä pysyä erossa.
Osa ihmisistä jää siihen myös kiinni ja moni vuosittain kuolee/vammautuu turhaan sen käytön johdosta taikka toisen ihmisen käytön johdosta.
Myös lapset kärsivät vanhempien alkoholin käytöstä.
Alkoholin aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle ovat myös merkittävät.
Minäkin niitä maksan, vaikka en osallistukaan kyseisen litkun käyttöön.

Alkoholin muassaan tuomat ongelmat ovat valtavat ja hyödyt kovin minimaaliset.
Alkoholin käyttö pitäisi kieltää lailla koko maailmassa.
Käyttölupia saisi antaa vain lääkärit ja hekin varsin rajoitetusti.

Ikävintä tässä alkoholissa on se, että ulkopuoliset joutuvat kärsimään sen lisäksi, että alkoholistikin kärsii.

Kaikki vain rohkeasti vastustamaan kuningas alkoholia ja sen käyttöä!!!!!!



Voihan sitä noinkin ajatella, mutta ei kaikki ole ongelmakäyttäjiä. Itse asiassa suurin osa käyttää alkoholia hallitusti.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #48 : 02.07.09 - klo:19:43 »
Sairaus ilmeisesti ei voi olla risti, koska sitä ei voi vapaaehtoisesti ottaa taikka jättää.
Jeesushan kehoittaa ottamaan ristin.


Sitä on niin monenlaista sairautta. Toisilla hivuttaa itsensä hitaasti hautaan, mutta jotenkin niitä pahentavat asiat voi olla itselle niin rakkaita, että niistä on vaikea luopua. On kova pala alkaa pakon edessä pitämään yllä terveitä elämäntapoja eikä se onnistukaan ilman motivaatiota ja omaa päätöstä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #49 : 03.07.09 - klo:00:29 »
Lainaus käyttäjältä: Pirska
en ole kuullut puhuttavan, että kukaan olisi ajanut perhettään yön selkään pakkaseen sokerihumalassa.

Kovin harvoin pääsen kasvattamaan ikääni tekstejä lukemalla.
Nyt siinä kuitenkin kävi niin. Jotain hauskaa tuossa tekstissä oli, kun niin nauratti.
Ehkäpä mielikuvissani oli joku kuvitteellinen henkilö, joka räyhäilee sokerihumalassa ja ajaa sen tähden perheensä lopuksi ulos hankeen.

Suhtaudun 100% suvaitsevaisesti sokerihumalaan enkä paheksu ihmisiä, jotka kantavat kilokaupalla sokeria kaupasta kotiin.
Jos joku pilaa terveytensä liiallisella sokerilla, niin pilatkoon.
Ei siitä ulkopuolisille tramaattista haittaa ole.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #50 : 03.07.09 - klo:00:35 »
Lainaus
Voihan sitä noinkin ajatella, mutta ei kaikki ole ongelmakäyttäjiä. Itse asiassa suurin osa käyttää alkoholia hallitusti.


Tämä on mitä ilmeisimmin täyttä totta, mutta se ei muuta (ei ehkä kukaan näin täällä väitäkään) sitä asiaa, josta kirjoitin.
Ei sekään totuus muuta esittämään asiaa mihinkään, että on myös paljon ihmisiä, jotka eivät alkoholia käytä.




« Viimeksi muokattu: 03.07.09 - klo:00:38 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #51 : 09.07.09 - klo:16:36 »
En oikein kuolemaksenikaan tajua, mitä pahaa alkoholissa voisi olla

Maku?  :icon_lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #52 : 10.07.09 - klo:15:55 »
Koskenkorva on pahaa. Samoin pöytäviina, jallu yms. halpaviinat. Niitä juovat ihmiset jotka eivät välitä mausta ja joille  riittää että saavat päänsä sekaisin.  Ihminen joka osaa käyttää alkoholia nautintoaineena, jättää moiset turvenuijien pään-pöhöttymis-liemet kaupan hyllyyn ja ostaa laadukkaampaa juomaa; konjakkia, laadukasta viskiä, rommia tai vaikkapa hyvää viiniä (jos ymmärtää niiden päälle jotain, allekirjoittanut ei valitettavasti ymmärrä). Pääsääntöisesti (huom. VAIN pääsääntöisesti!) alle 40 euron alkoholipullot sopivat lehmälle annettavaksi poikimishalvauksen estämiseksi tai vaikkapa nuotionsytykkeeksi mutta ei missään tapauksessa suun kautta anniskeltavaksi, vielä vähemmän seurajuomaksi.  Poikkeuksen tekee mm. väkevä ja hyvänmakuinen Stroh, joka kulkee rommin nimellä muttei ole rommia. Suomalaisen perus-punaniskan imagoon kieltämättä istuu hyvin että puetaan lauantai-iltana päälle valkokauluspaita joka sitten illan mittaan oksennellaan uusiin väreihin. Tuohon kategoriaan kuuluu kossu ym. pahanmakuiset eläimille alunperin tarkoitetut alkoholijuomat.  Alkoholi on siis hyvää kun osaa valita mitä juo! :023:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #53 : 10.07.09 - klo:18:16 »
Limonaati on parempaa. Ja lehtimehu :)
En oo vielä toistaiseksi törmänny alkoholijuomaan joka maistuis paremmalta kuin esimerkiksi jaffa. Ehkä tyydyn pysymään limulinjalla sen sijaan että hukkaisin energiaa yhden hyvänmakuisen myrkyn löytämiseen :icon_biggrin:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #54 : 11.07.09 - klo:13:10 »
No jaaha. Minusta ja monesta muustakin, jotka ei tänne vaivaudu vastaamaan, on olemassa monta hyvää alkoholijuomaa jotka maksaa kaupasta ostettuna alle 5e. Niistä nyt esimerkkinä vaikkapa eilen nautiskeltu kuiva Sherwood-siideri, nam!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #55 : 11.07.09 - klo:15:01 »
No jaaha. Minusta ja monesta muustakin, jotka ei tänne vaivaudu vastaamaan, on olemassa monta hyvää alkoholijuomaa jotka maksaa kaupasta ostettuna alle 5e. Niistä nyt esimerkkinä vaikkapa eilen nautiskeltu kuiva Sherwood-siideri, nam!

Pittääpi maistaa. Olis se ihan mukavaa jotain hyvänmakusta löytää. Esimerkiksi Rekorderligin mansikka-raparperi menee mutta limsa on silti paremman makusta.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #56 : 11.07.09 - klo:15:45 »
Ei niitä maustettuja sokerilitkuja (joita jostain kumman syystä Suomessa nimitetään siidereiksi) kandekaan juoda, en mäkään niistä pidä. Mut oikeasti kuiva oikea siideri kylmänä on kyllä todella hyvää. Tykkään myös joistain oluista, joskaan niihin ei kieleni ole vielä oikein harjaantunut. Myös viinit voivat olla todella hyviä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #57 : 11.07.09 - klo:21:12 »
Lestadiolaisfoorumilla tämä keskustelu menisi viimeistään nyt lukkoon.
(En tosin varma ole, mutta veikkaan näin.)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #58 : 14.07.09 - klo:18:26 »
Lestadiolaisfoorumilla tämä keskustelu menisi viimeistään nyt lukkoon.
(En tosin varma ole, mutta veikkaan näin.)
Onko lestadiolaisfoorumikin olemassa? Mistä sen löytää, olisi mielenkiintoista käydä tsekkaamassa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Ota ristisi ja seuraa minua"
« Vastaus #59 : 14.07.09 - klo:19:02 »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi