Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi II  (Luettu 26829 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10395
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #45 : 04.08.12 - klo:20:00 »

   Sinulla, AKU, on rikas suku, rikas perimä, kuten Leenalla.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #46 : 04.08.12 - klo:20:03 »
Järven vesi oli 20 astetta, mutta kyllä siellä saunasta kävi. Toisessa päässä eli Ounipohjassa oli kuumat oltavat rallissa, mutta ei se järven veteen vaikuttanut valitettavasti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #47 : 04.08.12 - klo:20:20 »
Sienestyskaverin löytyminen metsästä puolen tunnin huutelun ja etsiskelyn
 jälkeen.  :041:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #48 : 04.08.12 - klo:20:55 »
Ihana kaunis iltapäivä ja ilta.

Olen kulkenut pitkin Suomea lomallani, en kyllä Kuopiota pohjoisempana. Ja olen ajatellut, että tämä on kaunis maa. Kiitos kaikesta hyvästä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10395
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #49 : 05.08.12 - klo:06:05 »

”Vaikka työssäni paleli, olin tyytyväinen, peräti ylpeä uudesta ammatistani. Olin päässyt rakennustyömiehenä niin nopeasti etenemään, että itsekin sitä ihmettelin. Olin kiitollinen työkavereilleni ja rakennusmestareille ja tahdoin olla näitten hyvien ihmisten luottamuksen arvoinen. Edellisen talven keskivaiheen ajat tuntuivat kuin painajaisunelta.
   Vaikka menneenä syksynä ei aikani ollut riittänyt kulkea Tampereen työväenosastossa, tunsin kasvaneeni ja kasvavani jatkuvasti myös henkisesti. Erikoisesti kirjoittajan taitoni olivat lisääntyneet. Jo omasta mielestäni. Varmasti tämän todisti se, että entistä useammat kirjoitukseni olivat alkaneet kelvata lehtiin.
   Kynäilykerho Viiri oli tietojeni mukaan kokonaan lopahtanut. Aloin olla mielessäni entistä varmempi siitä, että tie kirjoittajaksi on raivattava yksin. Niissä kynäilykerhon illoissa, joissa olin viime talvena kulkenut, en ollut saanut varsinaiseen kirjoittamiseen mitään lisäoppia.  Enemmän olin oppinut työväenopiston tunneilla. Kirjoitin ainakin jonkin verran parempaa oikeinkirjoitusta kuin mitä olin tuhertanut ennen sinne menoani. Silti oikeinkirjoitustaitoni oli edelleen kovin hatara. Vaikka en ottanut lähettämistäni kirjoituksista jäljennöksiä, jäi niistä aivoihini tarkka muistikuva. Näin julkaistuja kirjoituksiani hyvinkin paljon peukaloidun. Ja parempaan suuntaan. Useimmiten!
   Päämääränäni oli yrittää kehittyä myös henkisellä puolella ainakin ”kirvesmiehen” tasolle. En jäänyt suremaan, vaikka kirjoitukseni oli toistaiseksi puutteellista. Olin jo itse kokenut, että jos kirjoituksessa oli kiinnostava aihe ja sanallinen ilmaisu lähimainkaan kelvollista, löytyi lehtien toimituksista henkilöitä, jotka viimeistelivät kieliasun. Tamperelaisissa rakentajissa tapasin mielenkiintoisia ihmisiä. Tunsin alkaneeni kasvaa itse rakentajaksi rakentajain joukkoon. Kirjoittajan tulevaisuuttani ajatellen minulle olivat avautumassa uusi ympäristö ja uusi ammattikunta, joihin sain sisältäpäin perinpohjin tutustua.”

                                                           Kalle Päätalo: Nouseva maa, s. 185 ̶ 186



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #50 : 06.08.12 - klo:16:59 »
Näyttäisi ruisleivät onnistuneen. Vedin ne äsken uunista ja tuoksu on huumaava. Vahinko, ettei se leviä tämän netin kauutta.  :003:
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #51 : 06.08.12 - klo:17:17 »
Näyttäisi ruisleivät onnistuneen. Vedin ne äsken uunista ja tuoksu on huumaava. Vahinko, ettei se leviä tämän netin kauutta.  :003:

Kun syö tarpeeksi tuoretta ruisleipää, niin tuoksu on myös huumaava  :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #52 : 06.08.12 - klo:17:20 »
Tää biisi teki miut onnelliseksi toissapäivänä ja tänään vieläkin onnellisemmaksi kun löysin sen YouTubesta. Ääni, tapa ääntää viehättää. Eikä videokaan ole pöllömpi.

http://www.youtube.com/watch?v=s5BJXwNeKsQ

lentopelkoinenkin lentää ajatuksissaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #53 : 06.08.12 - klo:17:30 »
Näyttäisi ruisleivät onnistuneen. Vedin ne äsken uunista ja tuoksu on huumaava. Vahinko, ettei se leviä tämän netin kauutta.  :003:

Lämmin leipä on aina herkullista erityisesti ruisleipä. Siihen päälle sinihomejuustoa niin jo on päivä pelastettu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #54 : 06.08.12 - klo:18:35 »
Aurinkoinen kesäpäivä, lonkkaleikkauksesta kulunut kohta jo kolme viikkoa, vointini tuntuu ihan hyvältä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #55 : 09.08.12 - klo:22:46 »
Sain lopultakin nirhatuksi kärpäsen, joka on piinannut minua viimeisen tunnin ajan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #56 : 12.08.12 - klo:01:28 »
Juokseminen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #57 : 12.08.12 - klo:01:33 »
   Sinulla, AKU, on rikas suku, rikas perimä, kuten Leenalla.



Tämä teki minut oikeasti onnelliseksi, ja aika nöyräksikin, jos tarkoitat minua. Arvelen useasti, että epilepsiani on kuin ikkuna johonkin, josta näen mielen maailman kivut ja syvät surut, vaikka meillä ei ole tuota kärsimystä, mikä on Akun tädillä. Hän saa kuitenkin tehdä työtä, ja toisinaan sitä ikävöisin.

Jumala tietää, mitä tekee.   :)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #58 : 12.08.12 - klo:21:37 »
Tänään alkoi kesäloma! Kaksi viikkoa huokaisen syvään ja sitten täynnä intoa ja energiaa koulun penkille jälleen!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi II
« Vastaus #59 : 13.08.12 - klo:10:00 »
Tänään alkoi kesäloma! Kaksi viikkoa huokaisen syvään ja sitten täynnä intoa ja energiaa koulun penkille jälleen!
Minullapa loppui. Mikä riemu!