Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 10  (Luettu 31743 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #120 : 20.01.12 - klo:06:51 »
Perjantai 20. tammikuuta

PÄIVÄN SANA                                                               DAGENS ORD

Laulakaa Herralle, ylistäkää häntä,                                    Sjung och spela till hans ära,
kertokaa hänen ihmetöistään.                                          tala om alla hans under!
                                                     
Ps. 105:2                                                                     Ps 105:2
                                                         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #121 : 20.01.12 - klo:14:40 »
Hepr. 10:17
   
ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".  :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #122 : 21.01.12 - klo:13:26 »
Lauantai 21.2.2012

PÄIVÄN SANA                                                                              DAGENS ORD

"Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman,            "Han har smort mig till att frambära ett glädjebud till de fattiga.
julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista,            Han har sänt mig att förkunna befrielse för de fångna och syn för de blinda,
päästämään sorretut vapauteen ja julistamaan Herran riemuvuotta."      att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren."

Luuk. 4:18-19                                                                              Luk 4:18-19
             
                                                                     
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #123 : 21.01.12 - klo:15:04 »
Jaak.1: 22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #124 : 21.01.12 - klo:18:28 »
               3. sunnuntai loppiaisesta

Jeesus herättää uskon

Jeesuksen julkinen toiminta on alkanut. Opettamalla ihmisiä ja parantamalla sairaita Jeesus ilmaisee jumalallisen kirkkautensa. Hänen ihmetekonsa ja niiden ihmisten todistukset, jotka ovat saaneet tuntea hänen voimansa, herättävät kansallisuudesta riippumatta uskon häneen auttajana ja Vapahtajana.

1. lukukappale

5. Moos. 32: 36–39

Herra puolustaa kansaansa,
hän säälii palvelijoitaan,
kun hän näkee, ettei heillä enää ole voimaa,
että he ovat uupuneita, niin suuret kuin pienet.
Vastustajilleen hän sanoo:
»Missä ovat nyt teidän jumalanne,
missä se kallio, johon turvasitte?
Nouskoot nyt teitä auttamaan
ne jumalat, joille te syötitte teurasuhrienne rasvan
ja juotitte juomauhrienne viinin!
Seiskööt ne teidän suojananne.
Näettehän nyt: minä olen ainoa,
ei ole muuta jumalaa minun rinnallani.
Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän,
minä lyön ja minä parannan,
minun vallassani on kaikki.

2. lukukappale

2. Kor. 1: 3–7

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala! Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia. Niin kuin Kristuksen kärsimykset ovat tulleet runsaina meidän osaksemme, samoin on Kristus tuonut meille runsaasti lohdutusta. Jos me olemme ahdingossa, se koituu teille lohdutukseksi ja pelastukseksi. Jos saamme lohdutusta, myös te rohkaistutte kestämään samoja kärsimyksiä, joita me saamme kokea. Me luotamme lujasti siihen, että te kestätte. Tiedämmehän, että niin kuin te saatte osanne kärsimyksistä, saatte myös lohdutuksesta osanne.

Evankeliumi

Mark. 1: 29–39

Synagogasta he menivät suoraan Simonin ja Andreaksen kotiin. Jaakob ja Johannes olivat mukana. Simonin anoppi makasi kuumeessa, ja hänestä kerrottiin heti Jeesukselle. Jeesus meni hänen luokseen, otti häntä kädestä ja auttoi hänet jalkeille. Kuume lähti naisesta, ja hän alkoi palvella vieraitaan.
    Illalla, auringonlaskun jälkeen Jeesuksen luo tuotiin kaikki sairaat ja pahojen henkien vaivaamat. Koko kaupunki oli kerääntynyt oven edustalle. Hän paransi useita erilaisten tautien vaivaamia ja ajoi ulos monia pahoja henkiä. Hän ei antanut henkien puhua, koska ne tunsivat hänet.
    Varhain aamulla, kun vielä oli pimeä, Jeesus nousi ja lähti ulos. Hän meni paikkaan, jossa hän sai olla yksin, ja rukoili siellä. Simon ja hänen toverinsa riensivät etsimään Jeesusta ja löysivät hänet. He sanoivat hänelle: "Kaikki etsivät sinua." Mutta Jeesus sanoi: "Me lähdemme nyt täältä ja menemme naapurikyliin. Minun on saarnattava sielläkin, sitä vartenhan minä täällä olen." Niin hän lähti ja kiersi kaikkialla Galileassa, saarnasi synagogissa ja karkotti pahoja henkiä.
                    

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #125 : 23.01.12 - klo:08:24 »
Ensimmäinen vaalien jälkeinen maanantai 23.1.2012

PÄIVÄN SANA                                                                DAGENS ORD

Taivaat julistavat hänen vanhurskauttaan,                          Himlen förkunnar hans rättfärdighet,
kaikki kansat näkevät hänen kunniansa.                              hans härlighet skådas av alla folk. 

Ps. 97:6                                                 Ps 97:6
                                      
                                                                                      
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #126 : 23.01.12 - klo:13:42 »
Toivon usein, että se, joka keksi sanan "vanhurskas" olisi miettinyt muutamaan kertaan.  Mistä se on kehitetty?  Lapsena luulin, että se on hurskaan vastakohta.   :icon_eek:

Rättfärdig on jotain käsitettävää. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #127 : 23.01.12 - klo:22:09 »
Tämä ei varsinaisesti ole päivän teksti, mutta se on ollut mielessäni tänään ja laitan sen tähän.

Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon
teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen.
(4. Moos.6:24–26)

Elämme joka päivä Jumalan siunauksen varassa. Hänen hyvyytensä ja armonsa ympäröi meidät. Herra varjelee elämämme, vaikka emme hänen rakkautensa teitä aina tunnekaan. Hän antaa meille sisäisen rauhan, joka kantaa elämän rikkinäisyydenkin keskellä. Jumalan siunauksen turvissa voimme kerran myös kuolla.

Kun siunaamme toisiamme tai pyydämme siunausta itsellemme, voimme luottaa siihen, että kolmiyhteinen Jumala kääntyy meidän puoleemme ja on meidän kanssamme.

   Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!
(2. Kor. 13:13)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #128 : 24.01.12 - klo:08:49 »
Tiistai 24.1.2012

PÄIVÄN SANA                                                              DAGENS ORD

Herra puolustaa kansaansa, hän säälii palvelijoitaan,           Ja, Herren skaffar rätt åt sitt folk och förbarmar sig över sina tjänare,
kun hän näkee, ettei heillä enää ole voimaa,                      då han ser att de inte orkar mer,
että he ovat uupuneita, niin suuret kuin pienet.                 att det är ute med hög som låg.

5 Moos. 32:36                                       5 Mos 32:36
                                                                  
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #129 : 24.01.12 - klo:09:02 »
Kiitos taas tuhannesti Pirska.  Nyt saisi Jumala sääliä minua, taas meni yö kolmeen - en tajuu.  En nukkunut yhtään.  Kun Dosentti on saanut mitä tasrvitsee, en kirjoita ri-vi-ä-lään.  Tämä vuosi on raskain, kun opettelen uutta. 

Se on ihan etanan menoa. Kello on kymmenen.  Korjaat kolme riviä.  Sitten se on puoli neljä.   :022:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #130 : 24.01.12 - klo:11:04 »
Fil. 2:7
   
vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

myyrä

  • Vieras
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #131 : 24.01.12 - klo:13:01 »
havaittiin olennaltaan

Mukavasti sanottu, alankohan käyttämään...olennaltaan  :-\

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #132 : 24.01.12 - klo:15:16 »
Raamatusta löytyvät ilmaisut ovat minusta hienoja.
joku puhuu sellaisesta kaanaan kielestä.
Lueskelen eniten 33/38 käännöstä.
Joskus aina uudempaa ja sitten myös uusi testamentti nykysuomeksi.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #133 : 25.01.12 - klo:09:16 »
Keskiviikko 25.1.2012

PÄIVÄN SANA                                                                      DAGENS ORD

Herra rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme,                         Han tröstar oss i alla våra svårigheter,
niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla                  så att vi med den tröst vi själva får av Gud
jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia.                            kan trösta var och en som har det svårt.

2 Kor. 1:4                                                    2 Kor 1:4
                           
                                                                                                                       
 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #134 : 25.01.12 - klo:09:18 »
Lohdutus kiertoon!