Kirjoittaja Aihe: Tänään 38  (Luettu 33800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 38
« Vastaus #15 : 22.04.15 - klo:18:04 »
Kyllä näytti paremmalta nyt kun ei ollut enää väärään suuntaan kallellaan. Kohta vaan koko pilari on uponnut maahan. Jäät olivat lähteneet, mutta mokamat olivat siirtaneet laiturin betoniarkkua eli nyt täytyy miettiä mitä sille tekee. ( kuvat löytyy täältä
http://samila.1g.fi/kuvat/M%C3%B6kki+summer+house+by+lakeshore/ ) Ilmaisesti jokin uusi ratkaisu on kysessä, sillä tuota betoniarkkua ei siirrä millään. No miettimisaikaa on ensivuoteen, sillä tämän vuoden budjetti on jo syöty.

Muuten jäät olivat lähteneet ja vain joissakin ojanpohjissa oli pikkuisen lunta. En muista, että näin varhain olisivat jäät lähteneet. Joskus ovat lähteneet äitienpäivänä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 38
« Vastaus #16 : 22.04.15 - klo:18:13 »
Mitä Mariaana on kaolla, sitä vappuna on vaolla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #17 : 22.04.15 - klo:19:37 »
Jouduin huonon kohtelun uhriksi Muhoksella kaupan parkkipaikalla. Viereeni ajoi auto, josta nousi apukuskin paikalta vanha muorinraato siten, että ovellaan löi autooni pahan kolhun. Ovensa oli niin tiukassa autoani vasten, että hänen piti nykiä se pinhuusista irti. Hän lähti kylmän rauhallisesti kävelemään kauppaan. Kuskina hänellä oli vanha mies, joka oli ihan jalaton ja huonokuuloinen. Katsoimme yhdessä vikapaikan. Yritin hänelle sanoa, että vaimonsa olisi pitänyt tämä asia minun kanssani hoitaa - ei jotenkin mennyt jakeluun. Jäi tympeä mieli päälle. Eiväthän tuollaiset ole rakentavia kansalaisia. En ruvennut riitelijäksi, olkoon näin. Minun tuurillani olisin saanut silmilleni pahasuisen eukon. Jos pidän Dacian vanhaksi, niin ei silloin tarvitse ajatella yhtä rujoa kohtaa. Muori lähti paikalta pois niin nopeasti, etten hänen kasvojansa edes oikein nähnyt. Näkiköhän tuo, että olen porvari ja käyttäytyi huonosti. Vai oliko "sahanjauhot" kohmeessa.

Ensimmäisenä kysyy mieleni kaikinpuolista terveydentilaa ja sitä, olisiko heidän paikallaan jo luopua ajamisesta. Paikoittaminen kuuluu ajotaitoihin myös. Mahtoiko käydä niin, että ei nähnyt/ kuullut/ oikein mielensä päivittänyt enää tapahtumista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #18 : 22.04.15 - klo:19:43 »
Uhhh miten väsyttää, ja miten mukavaa kun ei tarvi tehdä niin mitään lukemista koko päivänä. Vaikka ulos täytyy päästä. Kohta täytyy taas jotain sillä sisarella on syntymäpäivä enkä jaksais ommella fleeceä loppuun. Taidan siirtää.

Tänään myös. Muistelen opiskeluaikoja ja tällaisia oloja oli joskus jonkin oikein tiukan lukujakson jälkeen, täsmälleen. Vähän on että täytyy aivoja lepuuttaa  :044:  jotensakin näin kai sitten. Oli kova lukutalvi, oli hyvinkin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #19 : 22.04.15 - klo:19:44 »
Miten ihminen lepuuttaa aivoja onko yhtään ajatusta  :-\. Minulle ne kertokaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 38
« Vastaus #20 : 22.04.15 - klo:19:47 »
Klassinen musiikki, valikoiden. Kuvaristikot. Sukan kutominen joka ei onnistu enää minulta.

 :056:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tänään 38
« Vastaus #21 : 22.04.15 - klo:19:56 »
 :)
Avaamalla körttifoorumin :)
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #22 : 22.04.15 - klo:19:57 »
Kiitos, isosisko! Sudokut ja sukankudin käsille. Sehän todella todettiin että käsillä kun neuletta pyörittää se tekee hyvää ihmissielun toipumiselle vaikka nyt liiallisesta pänttäämisesyä.

Tuntui oudolta kun sitä jatkui ja jatkui ja sitten se loppui mutta järki sanoo että levätä nyt viikko. En kuitenkaan voi suorittaa viimeistä tenttiä jos waellan pyhiin juuri kun pidetään.

Kas kas. Leenahan puolustelee jo itseään ja sitä ettei koko ajan pänttää. Meni äkkiä vanhat säädöt selkäpiihin.
Karmivaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #23 : 22.04.15 - klo:19:57 »
:)
Avaamalla körttifoorumin :)

Siksi minä täällä pörrään nyt..... :icon_eek: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tänään 38
« Vastaus #24 : 22.04.15 - klo:20:09 »
 :)
Juu, täällä nuosee jalat maasta ja mieli lentää avaruuden laidalle :)
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 38
« Vastaus #25 : 22.04.15 - klo:20:10 »
Yritin soittaa, Leena, mutta kännykkäsi on suljettu. Ei se mitään, rauhoitetaan itsemme myös kännykän käytöltä. Kolme puhelua puhuin peräperään. Yksi soitto tuli Amnestyltä. Kiva nuori miesääni kiitti sen kidut
Se on  s i n u n  ansiosi m y y r ä !

Hän tietenkin olisi myös värvännyt maksavaksi jäseneksi Siihen en ryhdy, mutta asiat ratkaisee saavatko nimeni .

Nyt on aika sulkea tämä nettikin, rauhoitun Augutinuksen tunnustuksiin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #26 : 22.04.15 - klo:21:19 »
Ajelimme illalla V-heittoon, koska huomenaamuna voi tulla lunta tielle ja meillä on kesätassut alla. Kävin autoliikkeessä myös tilaamassa sen maalin, sain hyvää kohtelua ja kännykkääni tulee tieto maalin saapumisesta liikkeeseen. Arvasin, että korjauttaminen, siis etulokasuojan "naputtelu" suoraan olisi tyyris juttu. Ensinhän tarjotaan uutta, pohjamaalattua.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 38
« Vastaus #27 : 22.04.15 - klo:23:16 »
Miten ihminen lepuuttaa aivoja onko yhtään ajatusta  :-\. Minulle ne kertokaa.

http://planarity.net/#
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #28 : 23.04.15 - klo:11:13 »
Lumisateita ei täällä ollut, ne menivät Savoon. Yö oli kuitenkin kylmä, -6,8 astetta jäänyt alimmaksi arvoksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #29 : 23.04.15 - klo:13:03 »
Mehän kävimme hakemassa polttorankoja Peipporämeeltä. Talven jäleltä on monta puuhaa muistettava tehdä ennenkuin lähdetään ajamaan: kuuteen renkaaseen riittävästi ilmakehiä, kaksi moottorisahaa on koekäytettävä ja katsottava bensa- ja öljytankit, otettava kirves kärryyn, nostettava koukuistaan parit käljyt myös lavalle ja tietysti Zetorille on tehtävä omat temppunsa. Ajellessani asfalttitieltä pois näin sinne eteeni valkoista lunta, tulin epäluuloiseksi, eihän meillä ole traktorissa kettinkejä. Ajoin kuitenkin lumirajaan asti. Ei kannata, emme pärjää. Edessä on "filistealainen" maa minunlaiselleni, vieressä kanava työntää vesiään kuin Kiisonin puro muinoin ja tavoitekin on tulvavetten tuollapuolen.
Kärryssä kohorttini ainut lotta on tilanteen tasalla ja opastaa minut kääntämään traktorin. Lisäten vielä, että otamme kanavan varresta koivuja kyytiin. Kiersin sahan kanssa sillan kautta ja kaataa rymäyttelin koivut poikkipäin tulvivan veden yli. Minun tuurillani tietysti yksi lenko koivu kiertyi veteen, onneksi kuitenkin latva toiselle puolelle kanavaa. Oksimme ja pätkimme koivut ja nuivasimme yhdessä kärryyn. Vedessä olevan koivun vedin Zetorilla kuiville. Onneksi oli kettinki joukossa, minkä kiinnitin koivun latvaan ja toisen pään peräkärryn lenkkiin. Runko ei kauan haahtena vedessä lionnut, kun se nousi maalle meidän kahden kynittäväksi. Ajelimme kotipihaan. Zetorissa on häjy vika, kun sen toinen takarengas tekee ovaalia liikettään. Se sillälailla hyppyyttää. Olen joskus köyhänä aikana paikannut renkaan liian järeän tallan kanssa ja se pitäisi ottaa pois.