Kirjoittaja Aihe: Tänään 53  (Luettu 24082 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 53
« Vastaus #15 : 26.08.16 - klo:09:47 »
Toivoisin Herra Hugon ennakkoluulottomamnaksi siiliksi muttei minusta näemmä ole ajattelemaan että kyllä se syö, kun tulee nälkä...  Meillä on jälleen sirkat ja matoset lopussa ja on vaeltamani kohti lähintä. faunatarta ostamaan niitä tiettyjä joita siili syö. Ostin sille halvasta hinnasta kasvattajalta terveellisempiä erityisherkkuja muttei se syö niitä, se merkitsi herkullisen verimato- katkarapusekoituksen raahaamalla kipponsa erilleen ja tekemällä tarpeensa siihen.

Sanattomat viestit tehoavat joten päiväni täyttää tämä. Onnelsi nyt tiedän missä se liike on. Viimeksi juoksin koko Itiksen ympäri useaan kertaan ennen kuin huomasin katsoa kellarista.

Toisekseen elintapainmuutos etenee;  eilen kokeilin jäätelöä syödä ja minua oikein ällötti. Toivon tästä jatkuvaista ilmiötä, ja kuntosaliuimakortti on edullinen kesäkaudella ja muutamalle ystävälle on pitänyt soittaa jo useampi kerta eli minun pikku maailmassani ovat asiat aivan hyvin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 53
« Vastaus #16 : 26.08.16 - klo:15:13 »
Kävin terveydenhoitajalla.
Ja eipä mitään erikoisempaa.
Tilasin samalla ajan korvien huuhteluun, molemmat tukossa.
Parina päivänä ensi viikolla illalla removaxia ja sitten huuhtelu.
Vähän on kujin olisi tynnyrissä. :119:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 53
« Vastaus #17 : 26.08.16 - klo:16:36 »
Mulla puolestaan vatsatauti.
Tämä päivä nukuttu, ja vaaka-asentoon taas kohta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 53
« Vastaus #18 : 26.08.16 - klo:18:45 »
Kävin viemässä postiin pienen paketin.
Ja ostin samalla kaupasta jäätelöä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 53
« Vastaus #19 : 27.08.16 - klo:12:40 »
Piti pääsemäni aikuisbalettitunnille mutta kenties tuo valtavan kirkas päivä sai sitten askeleet haparoimaan ja käteni vapisemaan niin, että pidin viisaana kääntyä kotia kohti jo ennen pysäkkiä. Viisas varoo tai ei hurjistele. Jos tai kun kaadun kadulle ei kukaan tule auttamaan. Oksettaa ja päähän koskee eli taas on tilaisuus opetella kiittämään joka tilassa.

Hups... Mieluummin minä etsin asiasta hyvät puolet. Se on se alkeet ykkönen josta kävimme keskustelua, jotta monestiko se hyödyttää vetäistä läpi. Nyt levätessäni sain pureksittua hätävaralääkkeet, käsi osuu kirjaimeen. Tuuli pudistelee pihapuita, kuinka rakastankaan niiden tohinaa ja huminaa! Maanantaina pääsen korvaavalle tunnille ja voin hieman miettiä opettajan kanssa mikä muu ryhmä olisi hyvä. Illemmalla menen puhkumaan kuntosalille jos tämä menisi ohitse ja uin sen päälle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 53
« Vastaus #20 : 27.08.16 - klo:12:51 »
Tänään niinikään sommittelen mielessäni kasvielämää sinne jos tännekin. Terassitelineiden kohtalo, se on epäselvä edelleen.

Oli kyllä valtavaa nähdä kuolleeksi päättelemäni köynnösruusu lehtiä täynnä, teen saman leikkuun toiselle ja siirrän sen aurinkoon myös. Pian koittaa kasvisiirtely, muutama kokeeksi sisälle, kolme pikkutuijaa omiin ruukkuihin kuten ehkä tuo ruusu, talvivaloja sinne tänne ja lätsähtäneet orvokit sun muut jäteastiaan tai jotain. Jos tästä tokeennun jaloille käväissen ostamassa lyhyitä valoketjuja jotka tulevat paristoilla toimeen Tarjoustalosta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 53
« Vastaus #21 : 27.08.16 - klo:15:15 »
Kahvia ja selailua netissä.
Kova tuuli ulkona.
Riipoo oksia irti.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 53
« Vastaus #22 : 27.08.16 - klo:15:29 »
^
Täällä lähentelee samaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 53
« Vastaus #23 : 27.08.16 - klo:16:14 »
Hankala aamu vatsataudin kourissa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 53
« Vastaus #24 : 28.08.16 - klo:13:19 »
^
Otahan imodiumia.

Olen huolestuneena seurannut meidän auringonkukka- ja härkäpapuviljelmiämme, siis pieniä sellaisia. Emme taida ehtiä saada juurikaan tuoreita papuja ja talitinttimme "lähiruokaa" auringonkukista. Mehän olimme kevätkesällä kriittiset viikot Hispaniassa, niin taimet jäivät kasvattamatta. Viime yönä lämpötila laski jo alle +3 asteen. Jos tätä vauhtia jäähtyy, niin kasvien kehitys loppuu, elleivät peräti pakkasessa jäädy. Eilen myöhemmällä tuuli kääntyi miltei pääpohjaan, niin siitä kait lämpötilan kova pudotus.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 53
« Vastaus #25 : 28.08.16 - klo:15:39 »
Ahaa, kiitos vihjeestä!
Tänään vähän parempi päivä, mutta enpä kunnossa ole.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 53
« Vastaus #26 : 29.08.16 - klo:10:29 »
Olen käynyt Themiksen kanssa haistelemassa . Minä ilmoja, kukkia ja myrskyn jälkiä. Themi tutki innolla pensasaitojen alustat.

Leikkasin tuoksuherneen kypsät palot ensi vuotta varten. Myös ruusupavun pitkät liskot poimin ja kohta kiehautan ja pakastan. Ei niitä ruukkukasvista kovin paljon tullut, mutta johonkin juhlapöytään ne säästän paistin tms. lisukkeeksi.

Itse pääsen taas Casseliin lounaalle. Menemme vasta klo 13 kattaukseen. Se on eläkeläishintaan 7,60 kokeiltava ja nähtävä onko tuttuja paikalla.
Maanantaina on kiva päästä. Viikonlopun vilskeet ja kokkaaminen saavat breikin.

Ettei hypoglykemia yllätä, joimme äsken tuhdit kahvit muikkukukon keralla.   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 53
« Vastaus #27 : 29.08.16 - klo:11:55 »
Hain apteekista Removaxia.
Sitä kahtena iltana ja sitten terveydenhoitaja huuhtelee korvat.

Nyt muutama pala Fazerin sinistä ja kahvia.  :kahvi:
Sekä foorumin selailua uusimpia lukien. :024:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 53
« Vastaus #28 : 29.08.16 - klo:12:51 »
Vointini parempi edelleen, vaikkakin vaihteleva kipuilu jatkuu.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 53
« Vastaus #29 : 29.08.16 - klo:22:31 »
Tänään on istuttu autossa 940km. Sen ohella on katsastettu Joensuun ja Kuopion körttikodit. Nyt on väsynyt olo. Matka kesti 13 tuntia. Onneksi satoi vain Hankasalmelta kotiin ja puolet ajasta vain tihkua. Liikenne oli mietoa, kun lomailijat olivat poissa tieltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi