Keskustelu > Yleinen keskustelu

Päiväkirjani

<< < (2/30) > >>

PekkaV:

   Tät shiit

PekkaV:

   Siis tää on huippu La folia: Salieri - Variations on 'La Follia', jonka suomalainen versio on siis Lampaanpolska.

https://youtu.be/pUJkROWNROU

PekkaV:

   Läppärini on takkuillut kauan, ja viimeiset kolme vuorokautta ollut täysin kaput. Kunnes! Siunattu vävy! Hän tuli ja ratkaisi ongelman. Nimittäin latausjohto on murtunut, kuten hän oletti. Ja annas olla, löysin laatikon pohjalta edellisen läppärin johdon. Se oli yhteensopiva! Ja kas! Nyt pelittää! Pasianssi ja kaikki muut anssit sujuvat vanhaan malliin.
   Mutta olihan erämaataival! Eee-i, en ole riippuvainen, en ollenkaan. Oli vaan mukava kun entinen meininki sai uuden buustin.
Ja kaikki on nyt hyvin taas! Jumalalle kiitos! (Ja vä[Oh, meinas tulla aivastus]vylleni)

Älähämmittää, kun pääsin alkuun, tekee mieli jatkaa ...
Voe tätä mualiman mennoo! Lehteä selatessa tosiaan selaan eli käännän seuraavan sivun, kun sotaa kuvaillaan. Ei kiitos. Ei minulle. Hätäapua annan, uutisiin en uppoudu. En mässäile enkä ole kiinnostunut yksityiskohdista. Rukoilen rauhaa ja toistan toistamasta päästyäni: "Jumala! Lopeta sodat, nälänhätä ja sairaudet maailmasta. Tapahtukoon Sinun Tahtosi. Amen."
   Mielessäni lisään tai ainakin haluaisin lisätä, että: suo Tahtosi olla sama kuin minun.

PekkaV:

   Kuinka erilaiset kommunikaatiomuodot: kasvokkain ja netissä!
Onko välimuotoja?
Mikä on kasvokkain olemus ja sisältö? Mikä on netin olemus ja sisältö? Luonne? Suora? Välitön?
Kumpi on suorempi ja välittömämpi?
Henkilökohtaisuudessaan ja välittömyydessään netti etäännyttä kuitenkin vastaanottajasta juuri siksi, koska se on henkilökohtaista ja välitöntä. Puuttuu suodatus.
Mikä suodattaa kasvokkain? Jotain enemmän suodattavaa siinä on.
Kasvokkain vastaanottajia on vähemmän. Joukko on yhdenmukaisempi. Useimmin ei ole joukkoa, vaan yksi.
Netissä vastaanottaja on tuntemattomampi.
Mutta emmekö me ihmiset ole periaatteessa samanlaisia! Iloitsemme ja suremme. Meillä kaikilla on äiti ja isä. Kuten luonnossa kaikki, mekin kuolemme.
Rakkaus elvyttää jokaista. Viha tuhoaa.
Olemme sama ihminen netissä ja kasvokkain.

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: PekkaV - 09.01.23 - klo:04:22 ---   Kuinka erilaiset kommunikaatiomuodot: kasvokkain ja netissä!
Onko välimuotoja?
Mikä on kasvokkain olemus ja sisältö? Mikä on netin olemus ja sisältö? Luonne? Suora? Välitön?
Kumpi on suorempi ja välittömämpi?
Henkilökohtaisuudessaan ja välittömyydessään netti etäännyttä kuitenkin vastaanottajasta juuri siksi, koska se on henkilökohtaista ja välitöntä. Puuttuu suodatus.
Mikä suodattaa kasvokkain? Jotain enemmän suodattavaa siinä on.
Kasvokkain vastaanottajia on vähemmän. Joukko on yhdenmukaisempi. Useimmin ei ole joukkoa, vaan yksi.
Netissä vastaanottaja on tuntemattomampi.
Mutta emmekö me ihmiset ole periaatteessa samanlaisia! Iloitsemme ja suremme. Meillä kaikilla on äiti ja isä. Kuten luonnossa kaikki, mekin kuolemme.
Rakkaus elvyttää jokaista. Viha tuhoaa.
Olemme sama ihminen netissä ja kasvokkain.

--- Lainaus päättyy ---
Netti tuo uusia haasteita ja uusien taitojen tarvetta. Samalla ihmisellä on monet kasvot.
Viha on tuhonnut vanhojen Siionin virsien käännöksen, ja rakkaus voisi sen elvyttää hyvin pienellä, mutta joka kerta kun annan sille tilaisuuden, te teette saman virheen. Joku hyökkää ja toiset tiivistätte rivejä, niin kuin teitte viimeksi narsismi-jutussa.
Olen oppinut, että heränneet eivät halua, että ne virret ovat näkyvissä, mutteivät myös halua sanoa miksi. Eivät suostu keskustelemaan asiasta. Eivät halua ilmaista pelkojensa, vihansa, riviensä tiivistämisensä syitä.
Se taitaa olla yleinen suomalainen ilmiö. Otin yhteyttä kaupunkiin, kun laativat koneella yleisen hiihtoladun pihani läpi. Sanoin, että sellaista ei saa tehdä luvatta niin neuvotellaan asiasta. Ei neuvoteltu, vaan kaupunki sanomatta mitään lakkasi tekemästä latua. Ihmiset närkästyivät minuun, kun olin muka estänyt hiihtämästä. Luvalla se olisi ollut mahdollista. Ilmeisesti suomalainen on tyytyväinen vain jos voi toimia luvatta tai laittomasti.
Ylläpito on osannut toimia kiitettävästi muitten ihmisten kanssa, niin osaatte toimia oikein. Olen vain pyytänyt, että minua kohdellaan täällä niin kuin muitakin kohdellaan. Se on teille ylivoimaista. Niin Pekka aloitti tämän ketjun tämän asian keskustelua varten. Aloitus oli, että kääntäminen on yhtä kuin varastaminen, kuten italialaiset keksivät ennen häntä.
En ole vaatinut rakkauttanne. En ole vaatinut kiitosta, enkä rahaa, asemaa, kultajalustaa niin kuin olette väittäneet. Olen vain tarjonnut käännökseni körttifoorumille ja HYn sivuille sillä ehdolla, ettei cyberbullyingia harrasteta niiden tiimoilta. Sitä te ette voi hyväksyä, niin siksi ne on poistettu molempien sivuilta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta