Keskustelu > Yleinen keskustelu

Körttien käsistä karannut komea körttitalo

<< < (2/31) > >>

Kalistaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 27.10.22 - klo:19:51 ---Kuka , tai ketkä sitä Kosolan taloa siis nyt omistavat ja käyttävät ? Ja mitä sen toiminta on ?

 :017:

Silloin 1980-luvun lopulla kun ajoimme Lapuan kautta Vaasaan poikkesimme Tuomiokirkon parkkipaikalla syömässä evästä. Sillan korvassa, melko alhaalla tienpintaan nähden se tano seiso. Se oli silloin vaaleanruskea väriltään, muistaakseni. Vai oliko tieltä savivelliä roiskunut, kuten oli kirkon kellotapuliin. Vai mahtoiko ollakin makkarapaperi sinappeineen lyöty tapulin pintaan.

Tällaisena minä sen näin:  https://fi.pinterest.com/pin/352828952031156286/

--- Lainaus päättyy ---

Herättäjän hallussa, hallinnassa ja käytössä yli 80 vuotta ollut komea toimitalo oli muistini mukaan mukavan punainen jo 1980-luvun alussa. Minulla on punaisesta talosta kelpo valokuvia viime vuosituhannelta. En vain tiedä, että osaanko liittää niitä tähän. Ellen, niin laitan niitä eri Facebook-sivuille. :kahvi:

Kalistaja:


  Herättäjän hallussa, hallinnassa ja käytössä yli 80 vuotta olleesta komeasta talosta ( alkujaan ja ehkä nyt nimenomaan tänään tunnettiin/tunnetaan muun muassa nimellä Kosolan talo) on runsaasti valokuvia ja tietoa Facebookin Lapuaa pitkin poikin -sivustolla. Mainitun sivuston yliökuvassa jo ko. talo. Kehotan tutustumaan tuohon sivustoon. Siinä on runsaasti paitsi körttiaineistoa, myös Lapuaa, jonka vuoden 2014 herättäjäjuhlat onnistuivat henkis-hengellisesti, taloudellisesti ja väkimäärän & kökkäväen suhteen mainiosti. Itse sain työskennellä mainittujen Lapuan juhlien tiedotuksessa paitsi juhlien aikana myös laillaan jo ennen sitä, kun sain tehdä juhlalehteen etukäteisjuttuja.

Lapuan vuoden 2014 herättäjäjuhlat olivat/ovat mielestäni parhaat herättäjäjuhlat tällä vuosituhannella. Hyvät juhlat olivat katsannossani myös Järvenpäässä, Lahdessa, Haapajärvellä ja Nivalassa sekä pienin varauksin Espoossa. :kahvi:

Kalistaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Kalistaja - 27.10.22 - klo:20:43 ---
  Herättäjän hallussa, hallinnassa ja käytössä noin 80 vuotta olleesta komeasta talosta ( alkujaan ja ehkä nyt nimenomaan tänään tunnettiin/tunnetaan muun muassa nimellä Kosolan talo) on runsaasti valokuvia ja tietoa Facebookin Lapuaa pitkin poikin -sivustolla. Mainitun sivuston yliökuvassa jo ko. talo. Kehotan tutustumaan tuohon sivustoon. Siinä on runsaasti paitsi körttiaineistoa, myös Lapuaa, jonka vuoden 2014 herättäjäjuhlat onnistuivat henkis-hengellisesti, taloudellisesti ja väkimäärän & kökkäväen suhteen mainiosti. Itse sain työskennellä mainittujen Lapuan juhlien tiedotuksessa paitsi juhlien aikana myös laillaan jo ennen sitä, kun sain tehdä juhlalehteen etukäteisjuttuja.

Lapuan vuoden 2014 herättäjäjuhlat olivat/ovat mielestäni parhaat herättäjäjuhlat tällä vuosituhannella. Hyvät juhlat olivat katsannossani myös Järvenpäässä, Lahdessa, Haapajärvellä ja Nivalassa sekä pienin varauksin Espoossa. :kahvi:

--- Lainaus päättyy ---

Kalistaja:


  Summa summarum: Noin 80 vuotta körttien hallussa ja hallinnasta olleesta talosta ( tunnetaan myös nimellä Kosolan talo) löytyy runsaasti materiaalia Facebookin Lapuaa pitkin poikin -sivustolla. :kahvi:

Mörtti-57:
"Tutkimattomat ovat Herran tiet", kun on torettava, että kaiken lapualaisen mahtailun ja äärioikeiston uhon jälkeen talon pelasti vaasalaisen kommunistin poika.
"Olen työläisperheestä, meille tuli kotiin Kansan ääni. Jännä ajatella, että täältä lähdettiin rikkomaan Työn äänen kirjapainoa.
Jari Vesanen"
Talo oli perustuksiltaan ja rungoltaan kovin heikossa kunnossa, että rahamiehet olivat vähissä Lapualla ja koko maakunnassa.
Jari Vesanen on uhrannut rakennuksen entisöintiin ja kunnostukseen satoja tuhansia euroja ja tuhansia työtunteja.
https://yle.fi/uutiset/3-11915916

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta