Kirjoittaja Aihe: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan  (Luettu 77552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #45 : 19.09.14 - klo:18:44 »
Tjaah...mielenkiintoista...huomaan olevani ulkona kuin lumiukko...
Ei mitään käsitystä mistä nykyajan nuoriso puhuu ja keskustelee...
Voihan se olla noin kun veljet täällä tarinoi...
Itsekin olin 70-luvulla varsin aktiivinen ja kantaa ottava tyyppi...mutta vanhemmiten vähentynyt moinen.


vn 70 luvusta olisi NIIN kiva kuulla enempikin.

Päivi Räsänen, Pirkko Jalovaara, Seppo Juntunen, Leo Meller, kenenkään nimiä mainitsematta, äh tuli jo, niin jotenkin tuntuu, että raha asiat ei ainakaan tunnu pysyvän aisoissa.

Jos olisi samanlaisia puhujia kuin Juhani esimerkiksi, niin hänen kanssaan voisin kääntää Suomen ja Euroopan ylösalaisin.
 Paavon painotukset kaikkia näitä nyky kristillis tai Islam fundamentalismisia painotuksia ja opetuksia vastaan.
Uskoisin, että missä vaan keskustelupöydässä voitaisiin haastaan nämä fundikset, no ehkä en minä, mutta muutama körtti vastaan nämä ääripäät niin kristillisistä Räsäsen porukoista kuin ISIS: ksen porukoista.

Pitäiskö järjestää keskustelu seuratuvalle, josko mt suostuisi ?
no vitsi. :)

Päivi Räsäsen fundamentalismi ilman sydämen ääntä tuntuu yhtä kovalta kuin Islamilaisen valtion iskulauseet.
Kyllä meidän tulisi joku muutos tähän hullunmyllyyn saada.
Äääripäät pöytään ja konseus..
« Viimeksi muokattu: 19.09.14 - klo:18:48 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #46 : 19.09.14 - klo:20:43 »
Kiitos VV kysymyksestä ja haasteesta...
Olihan se elämä 70-luvulla aikalailla erilaista kuin nykyään...parempia huastajia tästä aiheesta olisi
tietysti moni muu forkalla...esim. R-m ja 1944... :eusa_angel:

Mutta jos sallitaan pieni oma muistelo...
Oikeastaan koko vuosikymmenen ajan mulle tärkeää oli toiminta KD:n edeltäjässä SKL:ssä, siellä toimi
sellaiset veljet kuin Raino Westerholm ja Olavi Majlander. OM kuoli siinä Kuopion lentoturmassa
muiden maanpuolustuskurssilaisten mukana...
Puoluepolitiikka oli aivan kovaa oikeisto-vasemmisto vastakkainasettelua.
Hippiliike oli pinnalla joskus 60/70 vaihteen tietämillä...myös ns. Jeesus-hipit...aika jännää porukkaa...
Maajussien traktorit oli daavidbrauneja...zetoreitakin näki...toki vieläkin kylän raitilla jonossa kyläjuhlissa.
Kaikenlaisia kulkueita ja marsseja lippuineen oli aika usein ja pienilläkin paikkakunnilla....
lähinnä toki vappuna...
Herätysliikkeiden ja kristillisten järjestöjen toiminta??  Ehkä se oli näkyvämpää kuin nykyisin??
Ainakin toki toisenlaista...
Oli kyllä yritystä ja onnistumistakin kristillisten järjestöjen yhteistoiminnassa...muistan ns.
Yhteys-aktiot Tampereella...monena vuonna kävi Dennis Clark (Englannista?) pääpuhujana...
Jouko Neulanen tulkkasi loistavasti...oli kuin yksi ihminen olisi puhunut, kieli vaan vaihteli..

No, tämmöttii lyhyesti...minun muistikuvia...toisilla toisenlaisia... :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #47 : 19.09.14 - klo:20:55 »
Noh, lisäänpä yhden jutun...
Aloitin työssä käynnin aluksi kesätöissä, muistaakseni 1968 kesällä.
Muistan kun mekaaniset laskukoneet alkoivat väistyä digitaalisten laskinten tieltä...
Puhumattakaan kun tietokoneita alkoi ilmaantua sinne tänne...ja ihmisten piti taipua vaikka
minkälaiseen solmuun että pystyttiin toimimaan tietokoneen sääntöjen ja ehtojen mukaisesti...
....eiks oo niin että 70-luku oli jo kaukana takana kun tietokoneita tehtiin ihmisille sopiviksi...
eikä siis päinvastoin..

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #48 : 19.09.14 - klo:20:58 »
 :)
Suuret kiitokset vn.

Kylläpä teki hyvää lukea rehellistä todellista elämää siltä ajalta.

Neulasen tunsin jotenkin, en tiedä vaikka Jouko vieläkin eläisi, mutta kiehtovaa lukea ton ajan elämästä sinun näkökulmastakin.
Mun seko vuosien kulmasta ollut enempikin täällä.

Kiitos vielä.

Varsinkin toi traktoriralli ja muu oli uutta mulle.
Sulla vn on mitä jakaa meille muille elämäsi kokemuksen kautta, että antaa tulla. :)

Hippiliikkeestä.,. parasliike ikinä, samat muistot, mutta kristillisestä puolueesta KRS tiedät kyllä enempi. Itse oli radikaali ja mun kaverit oli ihan ääri porukoista, terroristeja, anarkisteja ja vapaussorureita. Uskonnollisesti kait katolilaisia suurin osa.
Jokunen tosi kiva muslimi tuttukin oli. Ne oli outoja, kun niin estoisia uskontonsa kanssa, mutta vapaaehtoisia kommuunin rakennusprojekteissa ja hauskoja huumoriltaan,
Kävin sillon Köbenhavenissa nuorena Malm össä.
Osaa paljoa sanoa siitä ajasta, kun olin niin häiriintynyt nuori, vaikkakin jostain syystä mulla on norsun ellein ihan elefantin muisti. :)

Ihan tosi hienoa kun vn kerroit tosta ajasta.
Suuri kiitos :)
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #49 : 19.09.14 - klo:21:12 »
Noh, lisäänpä yhden jutun...
Aloitin työssä käynnin aluksi kesätöissä, muistaakseni 1968 kesällä.
Muistan kun mekaaniset laskukoneet alkoivat väistyä digitaalisten laskinten tieltä...
Puhumattakaan kun tietokoneita alkoi ilmaantua sinne tänne...ja ihmisten piti taipua vaikka
minkälaiseen solmuun että pystyttiin toimimaan tietokoneen sääntöjen ja ehtojen mukaisesti...
....eiks oo niin että 70-luku oli jo kaukana takana kun tietokoneita tehtiin ihmisille sopiviksi...
eikä siis päinvastoin..


No joo, aika kaukana on se aika on, mut ei ne oo vieläkään ihmisille sopivia laitteita.
Faxin jälkeen tai telexin ei oo tullut mitään uutta, tai vielä kauemmas, kun Nikolas Tesla keksi radion ja sähkön aaltojen jakamisen, niin sen jälkeen mitään järkevää ihmisille ei ole keksitty.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #50 : 19.09.14 - klo:21:24 »
Kiitos  :eusa_angel:

Juu, kyllähän laitteissa aina puutteita on ja ohjelmissa.

Se muutos kyllä on tapahtunut,
70-80 luvulla ainakin, varmaan 90:kin...laitteet uudistui kovalla vauhdilla...muistikuvani mukaan
ohjelmat saman tien, aina uusiin puihin ja muotoihin...noh..toki ohjelmat oli hankalia ja myös niitä
kehitettiin...
Mutta nykyisin paljon on se suuntaus että laitteet uudistuu ja tehostuu...mutta ohjelmat pysyy paljon
enemmän vakioina...vain "pienten askelten" muutoksia että ihmiset pysyy mukana...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #51 : 14.10.14 - klo:17:52 »
 :)
Pistääköhän Päivi mut vielä putkaan tän osion takia??

Nyt Päivi taas viidesläis tai joku lais tiukkapiposena on laittanut alkoholimainostuksen niin tiukalle, että karhu sanaa ei saa käyttää mainoksissa ja jokunen urheiluseura joilla on tuo sana ovat vaikeuksissa :)

Päivi kyllä taitaa olla viimeinen mohikaani ton moralisminsa kanssa.
Moni lestadiolainenkin kalpenee ton tiukkuuden kanssa.
Tik toc.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #52 : 14.10.14 - klo:21:29 »
:)
Pistääköhän Päivi mut vielä putkaan tän osion takia??

Nyt Päivi taas viidesläis tai joku lais tiukkapiposena on laittanut alkoholimainostuksen niin tiukalle, että karhu sanaa ei saa käyttää mainoksissa ja jokunen urheiluseura joilla on tuo sana ovat vaikeuksissa :)

Päivi kyllä taitaa olla viimeinen mohikaani ton moralisminsa kanssa.
Moni lestadiolainenkin kalpenee ton tiukkuuden kanssa.

Kyllä siinä on ollut toimeliaita naisia ja miehiä muistakin puolueista. Nyt sitten alkaa kaduttaa ja onpa joku (Kopra) todennut jopa, että tuli tehdyksi tyhmä päätös.

Ajattelin ruveta makkarantekijäksi. Ensimmäiset tuotteeni ovat "Jallu-nakki" (vanhan Jallu-ystäväni mukaan) sekä pääasiassa kansainvälisille markkinoille suunnattu "Koski's sausage" (perustuu Kosken pitäjästä peräisin olevaan perinnereseptiin).

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #53 : 14.10.14 - klo:21:48 »
Pitääköhän karhulalaisen polkupyöräliikkeen muuttaa nimensä Virranviereksi?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #54 : 14.10.14 - klo:22:39 »
 :)
Mitäs tyhmää nyt tossa on?

Päivillä hyvä ote.
A niinku alkoholi bannaan vaan ja jne..
Tik toc.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #55 : 14.10.14 - klo:22:53 »
Pitääköhän karhulalaisen polkupyöräliikkeen muuttaa nimensä Virranviereksi?

No ilman muuta, puhumattakaan tästä:
http://trahteeri.com/

Mt

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #56 : 01.11.14 - klo:12:38 »
 :-\
Päivi on laitttanut kirkon bannaukseen myös Aurajoen, koska on olemassa Aura oluttakin.
Aurajoen nimeksi on muutettava Maitojoki.

No Päivi saa yhä enempi ihmisiä lähtemään kirkosta ja ihmiset ovat alkaneet vastustaa kirkkoa ja vaativat kirkosta omansa näköistä :)

  Itse vastaisin tohon kirkosta näköiseni, että nämä kun haluaa sitä ihmettelevät kirkon painotuksia ei niitä asioita kohtaan jota itse kokee tärkeäksi. Eli jos joku Päivi sanoo jotain mikä on vastoin jota itse koen oikeaksi ja kirkosta siksi lähtee ihmiset pois, niin silloin toivoisin kirkosta itseni näköistä. En tietysti aina, mutta nykyään Päivi on saanut ihmiset niin kauas kaikesta hyvästä ja rakkaudesta ja lähimmäisten ymmärtämisestä, että ymmärrän, että mielummin kirkon tulisi olla minunkin näköinen tai sitten olkoon ilman minua. Pahista!!!

Luulisin, et näin jengi näkee tän kirkkojutun nykyään.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #57 : 01.11.14 - klo:12:42 »

No, fundamentaalitapaukset tietenkin valittavat, että kirkon tulisi olla Jeesuksen näköinen ja me tiedämme millainen Jeesus on ja mitä tahtoo.
Te pahikset ette vaan tajuu näitä syntiluetteloitamme ja siks ootte pihalla.

No ehkä nöin on?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #58 : 01.11.14 - klo:13:24 »
"Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!'"

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #59 : 04.11.14 - klo:07:46 »
Päivi Räsänen sai keskustelijat liikkeelle Kotimaa24 sivuilla.

Toivo Loikkasen aloitus on asiallinen. Kirkko on Kristuksen kirkko, ei Päivin vaikka välillä tuntuu että hän pyrkii
oman moraalinsa nojalla ohjailevan niin monia kuin suinkin.

http://www.kotimaa24.fi/paivi-rasanen-kirkko/comment-page-3/#comments
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)