Kirjoittaja Aihe: Tabu  (Luettu 31890 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tabu
« Vastaus #45 : 16.07.09 - klo:07:31 »
Vanhemmat foorumilaiset, sekä foorumin lukijat muistanevat tämän kasvatuksen ja opetuksen. Paino on sanalla uhri. Mutta minkä lapsena oppii, sen vanhana taitaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tabu
« Vastaus #46 : 16.07.09 - klo:09:03 »
Lainaus
Vanhemmat foorumilaiset, sekä foorumin lukijat muistanevat tämän kasvatuksen ja opetuksen. Paino on sanalla uhri. Mutta minkä lapsena oppii, sen vanhana taitaa.

Saako yleisellä tasolla kysyä, että mistä on kyse?
En utele mitään yksittäisiä asioita taikka tapahtuma.
Vaan että mitä tarkoitat pesänlikaamisella ja uhrilla?
Viittaatko kasvatukseen, jossa kielletään puhumasta luurangoista kotona, vai johonkin muuhun?
Olenko liian utelias?

En siis kysele yksittäisiä asioita vaan yleisellä tasolla kyselen, mistä on kyse.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tabu
« Vastaus #47 : 16.07.09 - klo:09:27 »
yleisellä tasolla meillä on luurankoja kaapissa... toisilla on näkyvillä ja toisilla enemmän piilossa... voi olla, että nämä luurangot esittäisivät positiivisesti ihmistä itseään...  :017:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #48 : 16.07.09 - klo:15:20 »
yleisellä tasolla meillä on luurankoja kaapissa... toisilla on näkyvillä ja toisilla enemmän piilossa... voi olla, että nämä luurangot esittäisivät positiivisesti ihmistä itseään...  :017:
Yleisellä tasolla menee taas niin filosofiaksi, että tämä luuranko tippuu taas kärryltä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tabu
« Vastaus #49 : 16.07.09 - klo:15:32 »


  Pirska on esittäytynyt jossakin ketjussa naiseksi. Mutta melkoisen määrän erilaisia tekstejä eri medioissa käsitelleenä olen vakuuttunut ( tai ainakin minusta vahvasti tuntuu niin ) että Pirska on mies. Ainakin hänen tekstinsä on kovin miesmäistä. :kahvi:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #50 : 16.07.09 - klo:15:52 »

  Pirska on esittäytynyt jossakin ketjussa naiseksi. Mutta melkoisen määrän erilaisia tekstejä eri medioissa käsitelleenä olen vakuuttunut ( tai ainakin minusta vahvasti tuntuu niin ) että Pirska on mies. Ainakin hänen tekstinsä on kovin miesmäistä. :kahvi:

No mutta voi hyvänen aika, enpä ole ennen kuullut, että miesmäistä tekstiä. Ihan mielenkiintoista tietää itsekin.

 Tuo äskeinen vastaus tarkoitti sitä, että tipun melkein aina kärryltä, kun Juhani kirjoittaa jotakin. Hän liippaa niin sopivasti asian vierestä, että minun naisenaivoni eivät ymmärrä, mitä se tarkoittaa. Vastasin hänelle vähän samalla mitalla takaisin.

Sen verran voin paljastaa, että olen ihan oikeasti nainen enkä ole koskaan halunnut olla vastakkaista sukupuolta. Olen myös vaimo ja äiti ja olen ollut isän tyttö (ihan niin kuin Riitta-mummikin). Isäni oli aivan ihanan fantastinen persoona, körttiläinen päästä varpaisiin ja terveellä tavalla suvaitsevainen. Isäni kanssa kävin paljon hyvin henkeviä keskusteluita.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tabu
« Vastaus #51 : 16.07.09 - klo:16:03 »
Olen myös vaimo ja äiti ja olen ollut isän tyttö (ihan niin kuin Riitta-mummikin). Isäni oli aivan ihanan fantastinen persoona, körttiläinen päästä varpaisiin ja terveellä tavalla suvaitsevainen. Isäni kanssa kävin paljon hyvin henkeviä keskusteluita.

Vahvistaa epäilyjäni, että kaikki tietämäni ja tuntemani körttiläiset (ja muutkin) naiset on olleet/ovat isän tyttöjä.

Ei siinä mittään - ihan kiva. :)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tabu
« Vastaus #52 : 16.07.09 - klo:16:16 »

  Pirska on esittäytynyt jossakin ketjussa naiseksi. Mutta melkoisen määrän erilaisia tekstejä eri medioissa käsitelleenä olen vakuuttunut ( tai ainakin minusta vahvasti tuntuu niin ) että Pirska on mies. Ainakin hänen tekstinsä on kovin miesmäistä. :kahvi:


Olet jo kerran tehnyt täysin pieleen menneen tulkinnan Pirskasta. Ihmettelinkin silloin tulkintaasi.
Itse olen lukenut Pirskan tekstejä, ja jos kyseessä on mies, niin hyvin on onnistunut ainakin minua höynäyttämään.
Aika paljon uskaltaisin laittaa likoon sen piuolesta, että kyseessä ei ole mies.
En pysty uskomaan, että mies noin kirjoittaisi, kuin Pirska.
Olen minäkin paljon tekstejä lukenut ja tarkoituksellisesti haluan löytää teksteistä sen, mitä siellä sanotaan antamatta oman uskomusmaailmani liikaa vaikuttaa tekstin tulkintaan.

En kirjoita tätä riidanhalusta vaan haluan olla ystävällismielisissä väleissä jokaikisen foorumilaisen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.09 - klo:16:19 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tabu
« Vastaus #53 : 16.07.09 - klo:16:23 »
Lainaus
Vahvistaa epäilyjäni, että kaikki tietämäni ja tuntemani körttiläiset (ja muutkin) naiset on olleet/ovat isän tyttöjä.

Ymmärtäisin, että tämä ainakin olisi sangen hyvä asia: pikkutyttö kun tarvitsee saada huomiota isältään.
Jos on sitä saanut, niin monet asiat elämässä ymmärtääkseni sujuvat helpommin, ainakin suuremmalla todennäköisyydellä, kuin jos ei olisi ollut isin tyttö.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tabu
« Vastaus #54 : 16.07.09 - klo:17:17 »
No mutta voi hyvänen aika, enpä ole ennen kuullut, että miesmäistä tekstiä. Ihan mielenkiintoista tietää itsekin.

 Tuo äskeinen vastaus tarkoitti sitä, että tipun melkein aina kärryltä, kun Juhani kirjoittaa jotakin. Hän liippaa niin sopivasti asian vierestä, että minun naisenaivoni eivät ymmärrä, mitä se tarkoittaa. Vastasin hänelle vähän samalla mitalla takaisin.

Sen verran voin paljastaa, että olen ihan oikeasti nainen enkä ole koskaan halunnut olla vastakkaista sukupuolta. Olen myös vaimo ja äiti ja olen ollut isän tyttö (ihan niin kuin Riitta-mummikin). Isäni oli aivan ihanan fantastinen persoona, körttiläinen päästä varpaisiin ja terveellä tavalla suvaitsevainen. Isäni kanssa kävin paljon hyvin henkeviä keskusteluita.

  Voihan Pirskanen! Räpläkkäästi Pirska kirjoittaa, haastavastiki(kin). Varsinkin ketjua aloittaessaan körttifoorumin naiset ovat diplomaattisia. Kyselevätkin paljon. Pirska menee miesten tavoin suoraan asiaan. Olen vakuuttunut ei kuitenkaan ihan täysin tarkoita sitä että ehdottomasti on. Mutta haluan muistuttaa: Suomen Kuvalehdessä kauan monille kirjoittajaltaan tuntematon nimimerkki Liimatainen ( Urho Kekkonen ) haukkui julkisesti - niinpä - Urho Kekkosta. Pirskanen sentään, mutta hallitun ( en taloja pelaa kuten jotkut 1800-luvun eteläpohjalaiset) panoksen laitan siihen, että Pirska on mies. Eikä Karjalaiskyöstikään voi kaiketi todistaa Pirskan sukupuolta, vai... ?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tabu
« Vastaus #55 : 16.07.09 - klo:17:19 »



  Voihan Pirskanen... ( tuosta lähtien minun tekstiä ). En tietenkään voi sanojeni tueksi hakea sanomalehtiä, kuten muutamissa muissa ketjuissa, mutta...

  Mutta keskustelu jatkukoon. Tästäkin asiasta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tabu
« Vastaus #56 : 16.07.09 - klo:17:30 »
Lainaus
Eikä Karjalaiskyöstikään voi kaiketi todistaa Pirskan sukupuolta, vai... ?

En voi todistaa.

Ehkäpä pitäisi tavata kolmistaan esim. joissain seuroissa ja asia saataisiin varmistettua.
Laitettaisiin pieni veto pystyyn ja jos sinä voitat, rahat laitetaan esim. Herättäjäyhdistykselle,
jos minä voitan, rahat menkööt helluntalaistaustaiselle Fida lähetys&humanitääriselle järjestölle.

Tulin pikaistuksissani kehuneeksi itseäni rivien välistä liikaa.
Tässä vähän lisäfaktaa:

Muistui mieleeni, että minulle kävi eräällä keskustelufoorumilla sellainen erehdys, että luulin erästä ylläpidon jäsentä naiseksi, vaikka olikin mies.
Kirjoitustustyyli hämäsi ja menin retkuun.
En ole tohtinut paljastaa tälle henkilölle tätä asiaa.
Eräässä yhteydessä tapasinkin tämän henkilön.

Jottei tule väärää kuvaa, niin mainitsen vielä, että olen tainnut muulloinkin erehtyä nimimerkkien suhteen.

Olen henkilöidenkin suhteen erehtynyt.
Kerran erehdyin luulemaan erästä miestä naiseksi.
Kun tämä henklö myöhemmin kuuli asiasta, mikäli nyt muistan oikein, hän oli leikkauttanut hiuksensa.

Joka tapauksessa, ylivoimaisesti suurinosa tunnistuksistani on mennyt oikeaan - ainakin kun henkilön olen nähnyt tai jutellut puhelimessa.


Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #57 : 16.07.09 - klo:20:07 »
Nyt minua kyllä ihan oikeasti kiinnostaa, mikä Kalistajan mielestä minun teksteissäni on niin miesmäistä. En ole enää ihan nuori enkä ole koskaan törmännyt sellaiseen, että minua luultaisiin mieheksi.

seppos tietää sähköpostiosoitteeni, joten ihan tällä luvalla hän saa kertoa, olenko mies vai nainen

Jotenkin minua vaivaa tämä asia, kun en voi ihan täysin uskottavasti todistaa sitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Tabu
« Vastaus #58 : 16.07.09 - klo:20:29 »
Ihmeellistä ajojahtia tämäkin toisaalta. Mua ei varsinaisesti kiinnosta kurkistaa Pirskan helmojen alle sukupuolen varmistumiseksi. Minusta Pirskan kirjoitukset ovat ilmiselviä naisen kirjoituksia useine loogisine puutteineen. Mutta enpä menisi silti Pirska-nimimerkin takana olevan ihmisen sukupuolta vannomaan kumpaankaan suuntaan. Pirska on hyvin luotu kokonainen hahmo, jos on jotakin muuta kuin oma itsensä. Ja jos Pirska taas on oma itsensä, niin ärsyttävän vahvasti ja varmasti hän on sitä mitä on. (Tämä siis kehuksi tarkoitettuna :-)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tabu
« Vastaus #59 : 16.07.09 - klo:21:49 »
Nyt minua kyllä ihan oikeasti kiinnostaa, mikä Kalistajan mielestä minun teksteissäni on niin miesmäistä. En ole enää ihan nuori enkä ole koskaan törmännyt sellaiseen, että minua luultaisiin mieheksi.

seppos tietää sähköpostiosoitteeni, joten ihan tällä luvalla hän saa kertoa, olenko mies vai nainen

Jotenkin minua vaivaa tämä asia, kun en voi ihan täysin uskottavasti todistaa sitä.

Sähköposti on naisen nimellä ja minusta hän on puhunut viesteissään miehestään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi