Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 8  (Luettu 45909 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #60 : 05.09.17 - klo:13:37 »
Se toimii taas! En tajua mikä koneessa oli, mutta nyt alkoi ykskaks pelittämään, kun en malttanut pitää näppejäni erossa laitteesta, tuskin mitään oleellista tein kunhan yritin herätellä virtanapista. Latauksessa on laite ollut aamusta asti. Kiitos seppos vastauksesta ja mielenkiinnostasi.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #61 : 21.10.17 - klo:23:50 »
Jotain häikkää tässä läppärissä on, kun tekstiä saa tarkkailla jatkuvasti, ei varsinaisesti lisäile omiaan niinkuin kännykän tekstareissa vaan jättää kirjainmerkkejä väliin. Harmittaa kun on "vaivalla" kirjoittanut jonkun kommentin ja jopa lähettänyt sen, niin sielä se kirjoitusvirhe pahoainen on vaaninut kaiken aikaa.
Varsinkin alimmat näppäimet, pilkut ja pisteet jää usein huomioimatta.
Saakohan tätä läppäriä jotenkin putsattua?

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #62 : 22.10.17 - klo:00:20 »
Olen taas viettänyt aikaa mökillä, ja iltaisin kuunnellut radiota. On se merkillistä kun se radiotaajuus jota haluan kuunnella ei kuulu mutta kaiken maailman humppakanavat kuuluu häiriöttä. Mulla on n.10 kunta erilaista radioa, eikä nykyisin voi sanoa että yksi olisi ylitse muiden, joukossa on pari n.200€ hankinta hinnaltaan olevaa radioa. Olen patteri radioiden varassa ja digiviritteisten armoilla, manuaalisesti viritettäviä en enää edes harkitse.
Olen uhrannut tälle aalttarille pitkän sentin (?), maailman radiot on testattu ja ihmetyttää etteikö parempaa ole tarjolla.
 Yhteys ylöspäinkin tuntuu pätkivän, koska v.......a tää tekniikan kömpelyys.
Herra armahda minua, sillä ymmärrän että tämä on kärsimyksistä vähäisin.




Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #63 : 22.10.17 - klo:09:35 »
Olen taas viettänyt aikaa mökillä, ja iltaisin kuunnellut radiota. On se merkillistä kun se radiotaajuus jota haluan kuunnella ei kuulu mutta kaiken maailman humppakanavat kuuluu häiriöttä. Mulla on n.10 kunta erilaista radioa, eikä nykyisin voi sanoa että yksi olisi ylitse muiden, joukossa on pari n.200€ hankinta hinnaltaan olevaa radioa. Olen patteri radioiden varassa ja digiviritteisten armoilla, manuaalisesti viritettäviä en enää edes harkitse.
Olen uhrannut tälle aalttarille pitkän sentin (?), maailman radiot on testattu ja ihmetyttää etteikö parempaa ole tarjolla.
 Yhteys ylöspäinkin tuntuu pätkivän, koska v.......a tää tekniikan kömpelyys.
Herra armahda minua, sillä ymmärrän että tämä on kärsimyksistä vähäisin.

Pari asiaa
1) Lähettimen teho ratkaisee paljon
2) Antenni ja sen suuntaus ratkaisee myös paljon kuin myös lähettimen ja vastaanottimen väliset maastoesteet
3) Onko kysessä ULA vai keskipitkien aaltojen lähetys. ULA  (UKW) kantaa paljon lyhyemmän matkaa kuin keskipitkät.
4) Et yksinkertaisesti ole kuuluvuusalueella, jos näin on kaikki mitä oli edellä on turhaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #64 : 23.10.17 - klo:10:42 »
Joo, kyllä tiedän noista hieman, mutta meni kuppi nurin kun herää aamulla 4 aikaan ja valoisaa alkaa tulemaan vasta 8 akoihin. No yöllä YLEn lähetykset on samoja kuuntelee mitä kanavaa tahansa, mutta päiväsaikaan kun kuuntelee niin kohta joku savolainen taajuus alkaa vyörymään, esiin varsinkin jos patterit alkaa olla finaalissa niin tota vaeltamista esiintyy, mut miks se on aina joku savolaiskanava joka sieltä tulee esiin  :icon_eek:. Olis akoinaan pitänyt ottaa matka-radio mukaan kun mökkitonttia lähdin katsomaan   :107:.
Olen pyrkinyt siihen että lisäantennia en viritä, maasto-olosuhteet on kyllä hankalat tähän hommaan. Yksi naapurisaaren mökkiläinen näyttää olevan DX harrastaja mutta en ole häntä jututtanut kun ei koskaan kohdata. Mulla on yks Sangean joka on tohon hommaan, sillä kyllä kuuluu lähetyksiä ja se on digiviritteinen mutta kohina on merkittävä. Huoh  :P .

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #65 : 23.10.17 - klo:10:58 »
Sinun Sangeanissa on huono kohinasuodatus. Savolainen asema kuuluu hyvin, kun mökkisi on Savossa ja sen lähetyksen teho on voikkainta lähettimen etäisyyden tai suunnan vuoksi. Ei tässä mitään taikaa ole näin vaan on. Kesämökeillä on sangen yleinen ongelma se kun sijaitsevat notkossa järven rannalla korkean mäen takana. Näin meidänkin mökillä. Meille tarjottiin mökille kuitua 1500€ + 60€/kk ja se on runsaati rahaa mökin kolmen kuukauden käytöstä maksaa ympäri vuoden.

 
Huomaa se, että lyhyet ja keskipitkät aallot etenevät maanpintaa mukaillen, mutta ULA (myös matkapuhelin ja TV) aallot etenevät viivasuoraan ja maapallo on edelleen pyöreä. Siksi esim. maaseudun matkapuhelinmastot ovat 80metriä korkeita ja TV mastot noin 300m korkeita. Joskus TV kummittelee, kun yläilmojen jokun kerroksen magneettinen häiriö heijastaa aallot takaisin pallolle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #66 : 31.10.17 - klo:09:05 »
Osoitin jumittui eilen täysin eikä palautunut. Onneksi on älypuhelin josta googlasin toimintojen pikanäppäimet ja ajattelin että kyllä se sitten palautuu kun käynnistän uudelleen. (painoin windows-kuvake + X ja pääsin nuolinäppäimillä sammuttamaan koneen) Eipäs palautunutkaan. Oli hankalaa taiteilla tabulaattorilla ja nuolinäppäimillä ja selvittää mistä vika johtuu. Hiiren asetukset väittivät hiiren toimivan hyvin. Hiirtä ei varsinaisesti ole, vaan läppärin touch pad. Jollain palstalla neuvottiin boottaamaan kone, ennen olisin vaan irrottanut akun, vakiokeino moneen vaivaan- mutta kun tässä on kiinteä akku eikä irrotettava. En tiedä teinkö sen oikein mutta yritin ainakin -pidin virtanäppäintä pidempään (10sek) alhaalla ja käynnistin sitten uudelleen. Ja osoitin toimii jälleen. Hiphei!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #67 : 31.10.17 - klo:09:09 »
Toimit aivan oikein, kun kerran akkua ei saa irti, niin on tehtävä muuta. Pitää muistaa ottaa myös verkkojohto irti kun boottaa koneen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #68 : 03.11.17 - klo:14:35 »
Youtube on rikki. Tai tarkemmin sanottuna varmaan joku lisäosa tai muu tässä selaimessa. Videon kuva pikakelautuu ja ääntä joko kuuluu tai sitten ei. Sitten rupeaa pyörimään latauspyörylä.

Tehdään sitten jotain järkevämpää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #69 : 03.11.17 - klo:16:09 »
Youtube on rikki. Tai tarkemmin sanottuna varmaan joku lisäosa tai muu tässä selaimessa. Videon kuva pikakelautuu ja ääntä joko kuuluu tai sitten ei. Sitten rupeaa pyörimään latauspyörylä.

Tehdään sitten jotain järkevämpää.
Kyllä minulla toimii virheetömästi. Boottaa kone ja kokeile uudelleen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #70 : 03.11.17 - klo:18:16 »
^Joo niin tein ja se auttoi taas kerran. Ajattelinkin että vika on minulla, ei youtubessa itsessään.

Musa toimii taas  :020:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #71 : 01.12.17 - klo:15:52 »
Riivatun hidasta on DNA:lla uusien tv-kanavien, urheilu, ym uusien ostettujen, liittäminen.
Eilen oli sanottu, että näkyy heti. Ei näkynyt. Matti kävi reklamoimassa. Pyysivät tuomaan vanhan kortin. Matti kävi sen viemässä ränään aamupäivällä. Sanottiin, että ip. näkyy. Ei näy vielä. Ja  Eurosportilla olisi mäkihyppyä menossa.

Jatkuu huomenna...   :021:

DNA on pelannut reilua peliä aiemmin meidän kanssa, mutta olen kyllä kuullut tällaisista tapauksista.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #72 : 02.12.17 - klo:09:49 »
Rakkine pelittää taas !

 R-m     
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #73 : 07.12.17 - klo:02:14 »
Koko netti on menossa ihan pilalle  :013: (Siis tietysti oikea termi on web, mutta puhun nyt netistä koska sitä yleisesti käytetään.)

Kun hommassahan on ollut hienoa se, että kaikki palvelut toimivat yhden ainoan käyttöliittymän eli web-selaimen kautta. Kaikki palveluntarjoajat, tarjosivat sitten lehden sisältöä tai kaupankäyntimahdollisuutta tai keskustelufoorumia tai mitä hyvänsä, ovat tehneet tarjoamansa palvelun tämän käyttöliittymän kautta toimivaksi.

Mutta nyt ollaan menossa taas kohti takapajuisia epäyhtenäisyyden aikoja, eli jotta saa mitään toimimaan, pitää ladata ns. älylaitteeseen joku saamarin sovellus. Ja niitä kun on siellä jo miljoona ennestään niin ei mahdu enää! Ja mistä ne kaikki sieltä löytääkään sitten kun olisi tarvis? Ja aina jos jotain uutta haluaa tehdä niin pitää ensin ladata se palveluntarjoajan sovellus. Tsiljoonaksi pikkusilpuksi pirstoutuu koko hieno nettimme.

Vanha nörtti on hyvin vihainen  :067:  Totaalisen nurinkurista "kehitystä"!

Selittäkää joku miksi tämä koko sovellushelvetti tarvitaan?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #74 : 07.12.17 - klo:10:07 »
Koko netti on menossa ihan pilalle  :013: (Siis tietysti oikea termi on web, mutta puhun nyt netistä koska sitä yleisesti käytetään.)

Kun hommassahan on ollut hienoa se, että kaikki palvelut toimivat yhden ainoan käyttöliittymän eli web-selaimen kautta. Kaikki palveluntarjoajat, tarjosivat sitten lehden sisältöä tai kaupankäyntimahdollisuutta tai keskustelufoorumia tai mitä hyvänsä, ovat tehneet tarjoamansa palvelun tämän käyttöliittymän kautta toimivaksi.

Mutta nyt ollaan menossa taas kohti takapajuisia epäyhtenäisyyden aikoja, eli jotta saa mitään toimimaan, pitää ladata ns. älylaitteeseen joku saamarin sovellus. Ja niitä kun on siellä jo miljoona ennestään niin ei mahdu enää! Ja mistä ne kaikki sieltä löytääkään sitten kun olisi tarvis? Ja aina jos jotain uutta haluaa tehdä niin pitää ensin ladata se palveluntarjoajan sovellus. Tsiljoonaksi pikkusilpuksi pirstoutuu koko hieno nettimme.

Vanha nörtti on hyvin vihainen  :067:  Totaalisen nurinkurista "kehitystä"!

Selittäkää joku miksi tämä koko sovellushelvetti tarvitaan?
Kännykän pienen muistin vuoksi käyttöjärjestelmä on tehty kevyeksi ja siksi tarvitaan app.seja. Android on Googlen omaisuutta, joten rahapulasta ei ole kysymys, vaan siitä miten sitä saisi vielä lisää. Useinmiten ratkaisuissa onkin takana kassavirran optimointi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi