Kirjoittaja Aihe: Mikä usko?  (Luettu 19134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #75 : 04.04.13 - klo:11:02 »
Oman syntisyyden korostaminenko Kristuksen halveksimista?

"Me näemme synnin suurena. – Me ajattelemme, että Kristus tekee samoin, ja mittaamme ääretöntä rakkautta omilla mitoillamme, ääretöntä ansiota omilla synneillämme, mikä kaikki on suurinta röyhkeyttä ja pilkkaa."

Thomas Wilcox, Kallis hunajanpisara

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #76 : 04.04.13 - klo:12:13 »
Ajatuksena kun aloitin tämän viestiketjun ei ihan ollut tarkoitus se, että kuinka suuri tai pieni on hiekkouteni,syntisyyteni tai uskoni suuruus Kristusta rinnalla.

Vaan tarkoituksena oli kyseenalaistaa omani ja ihmisten todellinen uskon kohde?

Kun katson sitä miten ihmiset puhuvat ja tuovat mielipiteensä esiin uskosta. Niin valitettavasti minulle herää kyllä hyvin usein kysymys ihmisistä.

Mikä on se usko?

Onko se itse ihminen, raha, valta, hyväksikäyttö(jätetään seksuaalinen hyväksikäyttö pois)?

Onko se lukemalla opittu vai onko se ollut ihmisen elämänkaaren aikana saamaa vahvistusta sinapin siemenestä?

Joten aina vaan päivästä toiseen tulee minulle ajatuksiini Hannu Lauermaan kirjoittaman kirjan nimi: Usko,Toivo ja Huijaus.

Mitä tulee onesimuksen lainaamaan tekstiin:

"Me näemme synnin suurena. – Me ajattelemme, että Kristus tekee samoin, ja mittaamme ääretöntä rakkautta omilla mitoillamme, ääretöntä ansiota omilla synneillämme, mikä kaikki on suurinta röyhkeyttä ja pilkkaa."
Thomas Wilcox, Kallis hunajanpisara

En voi aina ymmärtää sitä että joku alkaa ilmaisemaan minulle miten minä näen tai ajattelen, joten siksi en voi yhtyä Thomas Wilcox:n lainattuun ajatukseen omalla kohdallani.

Lopuksi voin vain todeta että itse koen että minulla on vain ja ainoastaan yksi Vapahtaja ja Kuningas, joka tietää minun ajatukset sekä teot.

Se tekee minut nöyräksi Hänen edessään, mutta myös se tuo minulle turvallisuuden,rakkauden ja ystävyyden tunteen.
Huolimatta siitä käynkö välillä läpi hyviä ja pahoja tekojani tai vahvuuksiani ja heikkouksiani.

Mutta tietysti on oikeus ja kohtuus meillä ihmisillä käsitellä asioita eri tavalla, olemmehan jokainen yksilö ja jokaista Hän rakastaa ja käsittelee omalla tavallaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #77 : 04.04.13 - klo:12:15 »
Ajatuksena kun aloitin tämän viestiketjun ei ihan ollut tarkoitus se, että kuinka suuri tai pieni on hiekkouteni,syntisyyteni tai uskoni suuruus Kristusta rinnalla.

Vaan tarkoituksena oli kyseenalaistaa omani ja ihmisten todellinen uskon kohde?

Kun katson sitä miten ihmiset puhuvat ja tuovat mielipiteensä esiin uskosta. Niin valitettavasti minulle herää kyllä hyvin usein kysymys ihmisistä.

Mikä on se usko?

Onko se itse ihminen, raha, valta, hyväksikäyttö(jätetään seksuaalinen hyväksikäyttö pois)?

Onko se lukemalla opittu vai onko se ollut ihmisen elämänkaaren aikana saamaa vahvistusta sinapin siemenestä?

Joten aina vaan päivästä toiseen tulee minulle ajatuksiini Hannu Lauermaan kirjoittaman kirjan nimi: Usko,Toivo ja Huijaus.

Mitä tulee onesimuksen lainaamaan tekstiin:

En voi aina ymmärtää sitä että joku alkaa ilmaisemaan minulle miten minä näen tai ajattelen, joten siksi en voi yhtyä Thomas Wilcox:n lainattuun ajatukseen omalla kohdallani.

Lopuksi voin vain todeta että itse koen että minulla on vain ja ainoastaan yksi Vapahtaja ja Kuningas, joka tietää minun ajatukset sekä teot.

Se tekee minut nöyräksi Hänen edessään, mutta myös se tuo minulle turvallisuuden,rakkauden ja ystävyyden tunteen.
Huolimatta siitä käynkö välillä läpi hyviä ja pahoja tekojani tai vahvuuksiani ja heikkouksiani.

Mutta tietysti on oikeus ja kohtuus meillä ihmisillä käsitellä asioita eri tavalla, olemmehan jokainen yksilö ja jokaista Hän rakastaa ja käsittelee omalla tavallaan.




Se on siinä!!! Körttiläiset kysyvät hyviä kysymyksiä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #78 : 04.04.13 - klo:12:22 »
Minulle usko on ollut antautumista absoluuttisen totuuden, Jumalan edessä. Miksi pitäisi pyristellä, kun tietää olevansa pieni hiekanhippu suuressa, äärettömässä avaruudessa, jonka Jumala on luonut. Ei voi olla mitään suurempaa kuin Jumala, jonka armon varassa elämme.
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #79 : 04.04.13 - klo:14:17 »
Synti on luterilaisen ajattelun mukaan perisyntiä. Ei tekosyntiä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #80 : 04.04.13 - klo:14:21 »
Miksikäs sitten tekosyntiä sanotaan jos ei synniksi?
Vai onko niin että väärät teot ja laiminlyönnit on synnin (perisynnin) seurausta?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #81 : 04.04.13 - klo:14:26 »
En tiedä... mutta voi olla.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #82 : 04.04.13 - klo:14:35 »
Vai onko niin että väärät teot ja laiminlyönnit on synnin (perisynnin) seurausta?


Näin minä ainaki oon ymmärtäny.

Room. 7:18-20 "Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Mikä usko?
« Vastaus #83 : 04.04.13 - klo:14:45 »
Kiitos Sanneli, aivan naulan kantaan osuvan raamatunkohdan löysit tähän kohtaan.