Kirjoittaja Aihe: Tänään 52  (Luettu 24381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 52
« Vastaus #30 : 26.07.16 - klo:13:56 »
Hellettä täälläkin!   :eusa_angel:
Nyt jää mustikkareissu väliin...ehkäpä soutelemaan ja uimaan, jos vesi ehti jo lämmetä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 52
« Vastaus #31 : 26.07.16 - klo:17:23 »
Tulipahan käytyä...
Airo katkesi, onneksi heti kun rannasta lähdin, jos olisi katkennut vasta kauempana
järvellä...tuskin olisin vielä tässä...
Sanoisin että Jumalan varjelusta jälleen!

Uiminenkin jäi aikomukseksi...vesi kyllä lämmintä, mutta melkoisen sottaista...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 52
« Vastaus #32 : 27.07.16 - klo:10:13 »
Halusin varautua alkaviin sateisiin? ja kävin Peipporämeeltä taas puukuorman, pienihän se aina on. Muutama järeä pölli, mutta kun monesti käy, niin läjä suurenee. Minulle selvisi, että rasiin kaadettuja koivuja on riittävästi hellapuiden vuotuista kulutusta ajatellen.
Eikä tällä iällä kannata kovin valita, mistä ottaa. Parhaalta paikalta, suorinta suksikoivua, ettet vaan jää kiinni. Vielä kymmenisen vuotta sitten saatoin ajella rämeellä jäätyneen maan päällä. Nyt ei tahdo tulla jäätä riittävän ajoissa, vaan ensin sataa lumikerroksen ja sehän on kuin vällyt kolistuneessa pirtissä, hiottaa ja pitää sulana  :003:.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 52
« Vastaus #33 : 27.07.16 - klo:14:40 »
Meinaa nykytalvisin olla jotta pohjia ei ole.  Pitää ajella kosteissa paikoissa polkemassa pohjat.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 52
« Vastaus #34 : 27.07.16 - klo:14:57 »
Miksei asiasta ole mitään Rasmuksen facessa ?   Eikö sen pitäisi olla rasismin vastainen ?

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 52
« Vastaus #35 : 27.07.16 - klo:15:27 »
Eilen sain viettää laatuaikaa pojan tytön kanssa.
Ja huomenna asuntomessuille vaunuttelemaan tytön pojan kanssa, saavat vanhemnpansa perehtyä siellä kun minä olen lapsenvahtina.
Tänään välipäivä  :icon_biggrin: ja tietenkin tulin kahvimukin kanssa tänne lukemaan.
Lämmintä tänäänkin, ei silti ihan yhtä lämmintä kuin eilen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 52
« Vastaus #36 : 27.07.16 - klo:19:06 »
Nyt on uudet airot ja hankaimet hankittuna.
Jospa huomenissa uusi yritys soutelemaan ja uimaankin.  :023: :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 52
« Vastaus #37 : 28.07.16 - klo:08:34 »
Tänään tutustun reikihoitoon. Voitti uteliaisuus.  Sattui niin että Vantaan juhlien talkoissa tuli se huonommin tunnettu kohtaus ja siellä joku sen osasi. Ei mennyt koko lauantaipäivä taju kankaalla eikä tarvinnut lähteä kesken kotiin eli kohtaus keveni.  Lupaan kertoa lisää. 

Minua ihmetytti kaksi juttua. Se joka lupautui kokeilemaan tuskin tiesi sitäkään vähää mitä keskivertoneurologi ( ei paljoa kun ei Färkkiläkään tiedä vaikka voisin minä sille opettaa ). Tämä sanoi että on ylimääräisen aktiivista olotilaa. Mistä hän sen tiesi?  Hyvin harva tietää kiihtyneet refleksit. Sitten se erikoinen korvan lupsuminen eli semmoinen tärykalvon lepatus kuin joskus, kun on kuin olisi vettä korvassa.  Sitten nukuin tietty kuten kohtauksen jälkeen vai tajuko menee en itsekään erota. Mutta ei niinkään tietty, että se meni heti ohi kokonaan ja mieleni teki kävellä kokeeksi ja kävely sujui hyvin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33767
Vs: Tänään 52
« Vastaus #38 : 28.07.16 - klo:08:47 »
Aamuinen keppikävely oli vaivalloista. Liekö nämä helteet uuvuttaneet. Hengitys kyllä kulki, varmistin sen lähtiessä ylimääräisellä astmasuihkeella. Sokerit oli kohdallaan eikä jalatkaan olleet erityisemmän kipeät.
Ei vain kulkenut. Huimaili hiukan ja päässä tuntui hiukan omituiselta. Liekö verenkiertohäiriötä. Nyt on ihan hyvä. Tulin tunti sitten sisälle ja lepäsin hiukan.

Olen muistanut juoda paljon, yölläkin muutaman siemauksen.

Niin kuin päiväs'  niin on voimas aina. Niin se on. Tässä iässä vallankin. :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 52
« Vastaus #39 : 28.07.16 - klo:09:05 »
Minulle sopii lämpö oikein hyvin. En jaksanut lähteä Peipporämeelle hakemaan puita, menen huomenna. Kartanossa voisin aloittaa pöllien teon klapeiksi, erään lappilaisen reserviläisen sanonnan mukaan särkemään puita.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 52
« Vastaus #40 : 28.07.16 - klo:09:42 »
Kaariinalle löytyi kova urakka poimia kypsiä vattuja perunakuopan "rinteiltä". Olin vain etsimässä kaverina. En voinut jäädä, kun niin "päätä viemaa" siis huimaa. Lienen kuivunut, pitää juoda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 52
« Vastaus #41 : 28.07.16 - klo:09:52 »
Minulle sopii lämpö oikein hyvin. En jaksanut lähteä Peipporämeelle hakemaan puita, menen huomenna. Kartanossa voisin aloittaa pöllien teon klapeiksi, erään lappilaisen reserviläisen sanonnan mukaan särkemään puita.

Minä pidän niin tuosta sinun puiden särkemisestäsi.  Isäni on aina rikkonut puita useasti ollessaan  milloin mitäkin näkemässä tai kokemassa. Muuten häneltä kotiseudun murre on kadonnut ja vaihtunut siihen mitä hän nyt ympäriltään on kuullut vuosikymmenet, enkä tiedä mistä tuo puiden rikkominen on hänellä lähtöisin, Hämeestä vai ehkä Satakunnasta, kun on kartoittamatta kauemmas se suku eli jos minulle.    Hän rikkoi puita kun hirvi siihen koikkelehti ja pysähtyi tuijottelemaan tai mitä koskakin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 52
« Vastaus #42 : 28.07.16 - klo:10:08 »
Kaariinalle löytyi kova urakka poimia kypsiä vattuja perunakuopan "rinteiltä". Olin vain etsimässä kaverina. En voinut jäädä, kun niin "päätä viemaa" siis huimaa. Lienen kuivunut, pitää juoda.

Pidäkin huoli itsestäsi ja Riitta-mummi kanssa.   Nyt ei liene tiedossa mitään tappohelteitä. Kyllähän ihminen jyrkimmillänsä saa sopeutua huimiinkin lämpötilan vaihteluihin eli kestää jopa kahdensaakymmentä astetta. Joensuussa kuuma kesä heitti neljäänkymmeneen eli se yksi ja ainut lomaviikko kului sitten Linnunlahdessa kolme litraa vissyä eväänäni ja juuri silloin talvelle osui neljäkymmentä pakkasastetta.  Silloin huomasin kuin siinä -27 tienoilla en enää erottanut onko paljonkin kylmempää ja niin palellutin poskipääni.

Juomista pitäisi olla niin litratolkulla sen lisäksi mitä muuten juo ja juoda jo ennen kuin janottaa mutta tämän arvelen sinun tietävänkin. Itse olin kiitollinen noista muutamista lämpöisistä päivistä joskin muistin miten surkuhupaisaa oli oikein kuumana kesänä kuulla kuinka "helle hellii suomalaisia" ja muikeaa hymyä mukaan.  Siis silloin kun ratikkakuski tuupertui ja ajoi sisälle Stockan nurkasta, sosiaalitoimistossa alettiin pyörtyillä työhuoneisiin meidän talossakin ja saatiin alempiin kerroksiinkin komennus pitää tunnin välein vissypaussi. Kaupunki muistoni mukaan jopa toimitti niitä edullisia pullollisia koska työntekijän virvoitus tuotti  enemmän kulunkeja.  :003:

Nyt edistyi terassipuutarhani köynnösten kukoistus, kun muistin kastella.  Kovasti harkitsen, pystysuuntaan kasvattaminen tulee tulevana aikana entisestään suosiooni sekä muutamat telineet, ne vaihtanevat jälleen paikkaa.

Ei ole niskani niin likomärkä kuin muutaman päivän, kun kaikki tukkasolkeni taas olivat kateissa etten saanut sitä ylös.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 52
« Vastaus #43 : 28.07.16 - klo:10:29 »
Kiitos, Leena tekstistäsi. Olet kirjoittava lady ja pidät reviirisi aidat ojennuksessa, sillä lailla riittävän neutraalisti, että luen ja klikkaan tekstejäsi. Itse olen monessa asiassa arka.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 52
« Vastaus #44 : 28.07.16 - klo:20:56 »
Jaksamista ja terveyttä varttuneet ystävät!  Riittävää lepoa, juominen helteillä.
Itselläni tuo juominen jää helposti liian vähiin.  :eusa_pray: :039:

Tänään oli reissupäivä...
Lounais-Suomen iltapäiväsateissa tuli käytyä:
Ensin Mathildedalissa (jokohan nimi meni oikein), sen jälkeen Fiskarsissa.
Fiskarsissa olen työaikana käynyt opettelemassa perhokalastusta, että sellaista työelämää  :023:
Se harrastus ei lähtenyt käyntiin...mato-ongelle meno suunnitelmissa.
Onhan se laaja hieno alue, väkeä oli valtavasti, hyvä että auto mahtui.