Kirjoittaja Aihe: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa  (Luettu 4144 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« : 14.05.13 - klo:16:31 »
Polkupyörä talviteloilta
Soutuveneen kääntö lähtökuntoon

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #1 : 14.05.13 - klo:16:38 »
Elikkä jalakaratas.
Huomenna vien venhon vesille, ja laitan 4 heppasen jammun sen perseeseen.   20 ja isompi saa nytkin olla maitohuoneessa.  :kahvi:



Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #2 : 14.05.13 - klo:17:54 »
Korealaiset totesivat aikoinaan tomollou ja se tarkoitti, ettei hommaa tehdä ainakaan tänään  :003:. Vähän samaa taitaa olla meillä nuorison ajottain viljelemä kohta eli ei anakaan nyt. :109:

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #3 : 14.05.13 - klo:21:08 »
Ikuisuusprojekteja on useita. Lähimpinä työpöydän ja työhuoneen siivous, kadonneiden kesävaatteiden etsintä, vanhojen diojen skannaus... Lista on pitkä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #4 : 14.05.13 - klo:21:37 »
Jeps, näinpä on...joitain saattaa "aika hoitaa"...mutta pitkä lista on "pitäisi ja pitäisi"....
mutta eikun päivä kerrallaan iloisella kiitollisella mielellä, jotain on sentään kunnossakin.  :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #5 : 16.05.13 - klo:19:20 »
Polkupyörä talviteloilta
Soutuveneen kääntö lähtökuntoon
Tässä asiassa aika on kulunut ja "ylihuomenna" on käsillä.
Aivan loistavaa...en ole ainakaan kokonaan jumahtanut MUTKU ja SITKU elämän kahleisiin...
vaan olen päässyt eteenpäin...jeps... :eusa_clap:
Nimittäin...tänään sain polkupyörän otettua esiin talviteloilta, ilmaa renkaisiin, pahimmat pölyt pois...
sitten vaan reilun puolen tunnin koeajelulle, eka kerta lonkkaleikkauksen jälkeen.
Noh, tämän liikuntamuodon pää on avattu...ja hyvin meni...lonkan suhteen...mutta persaus ei kestä :icon_sad:
ja kunto on edelleen kehnonlainen...kohoaakohan kunto enää tällä iällä :'( :icon_eek:
....Mutku...Sitku....nyt pitäisi vielä soutuvene saada käyttökuntoon ja liikkeelle :023:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #6 : 16.05.13 - klo:21:54 »
...mutta persaus ei kestä :icon_sad:
ja kunto on edelleen kehnonlainen...kohoaakohan kunto enää tällä iällä :'( :icon_eek:

Kyllä kannikat kesän mittaan parkkiintuvat. Ja pyörään kunnon penkki. Minulle kelpaa vain brittinahka.

Pyöräily on paras tapa kohottaa pohjalukemissa olevaa kuntoa. Suosittelen vaihdepyörää ja pienien vaihteiden käyttöä. Hissun kissun kun ajelee, niin kunto kohoaa huomaamatta, ja pyöräillessä ajatuskin juoksee sujuvasti.

Mt

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #7 : 17.05.13 - klo:05:41 »
Kyllä kannikat kesän mittaan parkkiintuvat. Ja pyörään kunnon penkki. Minulle kelpaa vain brittinahka.

Pyöräily on paras tapa kohottaa pohjalukemissa olevaa kuntoa. Suosittelen vaihdepyörää ja pienien vaihteiden käyttöä. Hissun kissun kun ajelee, niin kunto kohoaa huomaamatta, ja pyöräillessä ajatuskin juoksee sujuvasti.

Mt
Minä myös ajelen hissuksiin kunnon vuoksi. Pyörässäni jouduin olemaan liikaa etukenossa, niin kädet alkoivat puutua. Vaihdoin sarvien ja rungon välikappaleen lyhyempään malliin, niin sain itseni enemmän pystyyn. Ei niin enää puudu. Mutta vaimon pyörässä minulle olisi paras pystyasento istuskella.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #8 : 17.05.13 - klo:06:24 »

   Lopetin pyöräilyn kymmenen vuotta sitten, kun muutama varastettiin, jos ei koko pyörää, osia. Kiitti, mulle riitti. Sen jälkeen olen kävellyt. On ollut vähän juttua, jos taas yrittäisi. Varkaidenkin ammattitaito on kehittynyt, että liekö tuota järkeä enää aloittaa. Sitäpaitsi pyöräni on - siis on mulla vielä pyörä, uusvanha - aika hutera kapearenkainen. Tarttisin tukevamman... niinku sillai.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Benkku

  • Vieras
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #9 : 20.05.13 - klo:23:35 »
Ehkä on mahdollista että opin vielä tulevaisuudessa kirjoittamaan suomen kieltä oikein ja oppisin myös, että minun ei tarvitsisi aina saada vuorovaikutus tilanteissa "Eskon  puumerkki".

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #10 : 21.05.13 - klo:17:16 »
Ehkä on mahdollista että opin vielä tulevaisuudessa kirjoittamaan suomen kieltä oikein ---

Siihen on yksi hyvä keino: massiivinen lukeminen, eritoten kaunokirjallisuuden. Olen kerran laatinut yhdelle suomenruotsalaiselle miehelle tätä tarkoitusta varten kirjalistan.
Kirjailijat valittiin kielenoppimisen näkökulmasta. Suuret painokset kertovat, että teksti ei ole liian erikoista. Kullakin kirjailijalla on kuitenkin selvästi oma kirjoitustyyli. Oppimisen tehokkuuden takia olennaista on se, että samalta kirjailijalta luetaan useita teoksia peräkkäin - kertaus on opintojen äiti. Kirjailijoiden järjestyksellä ei ole niinkään väliä.

Lukurytmi saa olla rauhallinen, jopa hitaahko. Tarkoitus ei ole tehdä nopeusennätystä. Nopea, ahmiva lukeminen ei ole tehokasta tämäntyyppisen kielenoppimisen kannalta. Tässäkään asiassa ei kuitenkaan kannata liioitella.

Ääneenluku tehostaa omaksumista. Neljännestunnin ääneenluku kerran päivässä voisi olla sopiva aloitustaso.

Apuvälineitä ei tarvittane. Nykysuomen sanakirja saattaa joissakin tapauksissa olla hyödyllinen, mutta tuskin välttämätön.

Esimerkkejä sopivista kirjailijoista olivat jo ikääntyneessä esimerkkiohjeessa Eeva Joenpelto, Antti Tuuri, Kari Hotakainen, Hannu Raittila, Väinö Linna, Veikko Huovinen, Joel Lehtonen ja Pentti Haanpää. Muitakin sopivia, nuorempiakin, on vaikka kuinka.

Olen käyttänyt samaa menetelmää saksan, englannin ja ruotsin taidon parantamiseen. Siinä vaiheessa kun opiskeltavan kielen taito on vielä heikohko, hyvää lukumateriaalia ovat dekkarit. Ymmärtäminen on riittävällä tasolla, kun ymmärtää, miten hovimestari paljastui murhaajaksi.

Mt

Benkku

  • Vieras
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #11 : 21.05.13 - klo:19:41 »
Siihen on yksi hyvä keino: massiivinen lukeminen, eritoten kaunokirjallisuuden. Olen kerran laatinut yhdelle suomenruotsalaiselle miehelle tätä tarkoitusta varten kirjalistan.
Kirjailijat valittiin kielenoppimisen näkökulmasta. Suuret painokset kertovat, että teksti ei ole liian erikoista. Kullakin kirjailijalla on kuitenkin selvästi oma kirjoitustyyli. Oppimisen tehokkuuden takia olennaista on se, että samalta kirjailijalta luetaan useita teoksia peräkkäin - kertaus on opintojen äiti. Kirjailijoiden järjestyksellä ei ole niinkään väliä.

Lukurytmi saa olla rauhallinen, jopa hitaahko. Tarkoitus ei ole tehdä nopeusennätystä. Nopea, ahmiva lukeminen ei ole tehokasta tämäntyyppisen kielenoppimisen kannalta. Tässäkään asiassa ei kuitenkaan kannata liioitella.

Ääneenluku tehostaa omaksumista. Neljännestunnin ääneenluku kerran päivässä voisi olla sopiva aloitustaso.

Apuvälineitä ei tarvittane. Nykysuomen sanakirja saattaa joissakin tapauksissa olla hyödyllinen, mutta tuskin välttämätön.

Esimerkkejä sopivista kirjailijoista olivat jo ikääntyneessä esimerkkiohjeessa Eeva Joenpelto, Antti Tuuri, Kari Hotakainen, Hannu Raittila, Väinö Linna, Veikko Huovinen, Joel Lehtonen ja Pentti Haanpää. Muitakin sopivia, nuorempiakin, on vaikka kuinka.

Olen käyttänyt samaa menetelmää saksan, englannin ja ruotsin taidon parantamiseen. Siinä vaiheessa kun opiskeltavan kielen taito on vielä heikohko, hyvää lukumateriaalia ovat dekkarit. Ymmärtäminen on riittävällä tasolla, kun ymmärtää, miten hovimestari paljastui murhaajaksi.

Mt
Suuri kiitos, Mt. 

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #12 : 21.05.13 - klo:19:44 »
Benkku hoi, miäkää en tykkää oikeinkirjoitus ohjemista.  Sen kirjoitan  mitä kirrjoitan    :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #13 : 30.05.13 - klo:17:43 »
Ylihuomena on häät Lontoossa ja huomena pitää lähteä sinne. Palaan maanantaina aamukoneella. Netti toimii sielläkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Ylihuomenna / hamassa tulevaisuudessa
« Vastaus #14 : 31.05.13 - klo:11:49 »
Ei ihan vielä ylihuomenna mutta pian kuitenkin on hammaslääkäriin meno.
Kutsu tuli.