Kirjoittaja Aihe: Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua  (Luettu 19529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« : 19.01.06 - klo:21:43 »
Siis ajattelin, kun näitä pakkasia on niin paljon, niin laittakaapa uusimpia lukemia tännekin, niin saadaan Suomea vertailla...  :wink:

Elikkäs, olen parhaillaan Kuopiossa ja aamulla oli -28 ja iltapäivällä -24. Huomenaamuksi on luvattu -35. Kylmä tulee pyöräillessa, mutta onhan minulla ensin koko yö aikaa kerätä rohkeutta astua ovesta ulos...  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #1 : 20.01.06 - klo:11:55 »
ulkona on -26 astetta ja sisällä on TosiKylmä.
-tottelematon ja paha-

Poissa millaiko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #2 : 20.01.06 - klo:13:17 »
minä en oikeestaan tiiä kun en omista lämpömittaria, mutta espanjanopettaja väitti että -20 mikäli ymmärsin oikein, helsingissä, hmm. no ehkä sitten.
"jossei oo lempeä sydämessä
maailma on vaan iso pimeä metsä"

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #3 : 20.01.06 - klo:13:54 »
-31 ollut parhaimmillaan, äsken näytti auton mittari -26. Autolla ajo melko tympeää, joka paikka nitisee, kytkin jäykkä, vaihteistoon ei mitään tuntoa, ohjaustehostin takkuaa... Ei ole kovin miellyttävä keli ei. -20 aikalailla maksimi mikä ihmiselle tarkoitettu...

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #4 : 20.01.06 - klo:14:31 »
-26,5. Ei kiva. Ja aamulla oli paljo kylymempi.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #5 : 20.01.06 - klo:15:11 »
-27 astetta ja tuuli 2 m/s. Muistakaa mainita myös viimaindeksi (http://www.ilmatieteenlaitos.fi/tuotteet/kauppa_17.html) :)

Saisi jo riittää nämä pakkaset, kun ei pääse edes hiihtämään.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #6 : 21.01.06 - klo:11:23 »
Mä pistän paremmaksi. Kotona Karjalassa mitättu -40!

Onneksi olen helsingissä.

Vain Kainuulaiset voi pistää paremmaksi, jos voi.
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #7 : 21.01.06 - klo:13:57 »
huhuhuuu meillä on sisällä 15 astetta *kalikali* kohta pölyhiukkasetkin jäätyy...
-tottelematon ja paha-

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #8 : 21.01.06 - klo:15:23 »
Jepjep, eipä ole pösö talviauto tosiaankaan... Aamulla kauppaan lähdössä enkä muistanut tuikata lämmitykseen, niin eikös pukkaa öljyt pihalle. Niinpä niin... Kankaan Osmokos se joskus tokaisi Maunumaalle, että "Tietäähän sen ettei tosta mitään tuu - ranskalaiset punaviinipäissään rakentelevat autoja, joita suomalainen sitten selvinpäin yrittää korjata." Nooh, jos sitä vaikka uskoisi uskomuksiinsa seuraavan kerran kun pitää autoa vaihtaa. Kai se on uskottava että autot valmistetaan saksalaisten toimesta ja sillä hyvä...

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #9 : 21.01.06 - klo:16:34 »
-22°C ja 3m/s intin metsäleirillä. Oli kylmä.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #10 : 21.01.06 - klo:16:57 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
"Tietäähän sen ettei tosta mitään tuu - ranskalaiset punaviinipäissään rakentelevat autoja, joita suomalainen sitten selvinpäin yrittää korjata."


Tuo oli hyvä!  :wink: Ja niin pirun totta kuin se onkin...  :wink:


Niin, tuli juurin kylältä ja näkyi pankin mittarissa olevan -28 ja kello ei oo vasta kuin tuon verran...kalin kalin...onneksi ei tuule pahemmin.

Ehkä ois parempi, kun siirtäs täkin uunin kylkeen ja rupeis siihen nukkumaan, kun rupeaa sisälläkin kylmä olemaan. Puuta menee niin älyttömästi, kun tulin eilen täällä maalla käymään ja nämä täällä elää kylmemmin kuin tavallisesti. No minähän fiksuna poikana aloin heti uunia lämmittää ja saa koko ajan kantaa liiteristä lisää puuta...mutta se hyvä puoli täällä on, että auton saa yöksi talliin, eikä tarvii Kuopion tyyliin aamulla arvailla, että lähteekö se vai ei...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #11 : 21.01.06 - klo:18:45 »
Ulkolämpötila on -28 (tosi kiva kantaa selloakin tämmösellä säällä parin kilometrin matkoja, kun ei koskaan tiedä onko se vielä ehjä kun avaa kotelon seuraavan kerran). Ulkolämpötilalla ei oikeastaan olisi edes väliä, jos tietäisi että pääsee sitten sisälle lämpimään, mutta kun asunnossani on alle 14 astetta lämmintä, niin on välillä niin päin, että pitää mennä ulos lämmittelemään...
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #12 : 21.01.06 - klo:20:54 »
Lainaus käyttäjältä: "MillaB"
...mutta kun asunnossani on alle 14 astetta lämmintä, niin on välillä niin päin, että pitää mennä ulos lämmittelemään...

Tuota nimittäisin jo ihan mukavaksi. Omassa huoneessani on 19 ja olen ihan tyytyväinen. Ulkona -29, tuosta johtuen jäi Jyrän keikka väliin. Toivottavasti veti hyvin.

BTW, äiti aina muistaa pakkasilla kertoa, miten heidän tänne muuttaessaan oli talossa sisällä -5 astetta pakkasta ja niitä pakkasia kesti 3 viikkoa...
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #13 : 22.01.06 - klo:09:06 »
uh.
kello on nolla yöllä eevin ajanlaskun mukaan =_= ja heräsin kun oli niin pirun kylmä, ja katoin ikkunaan:se on jäässä. ja se on suoraan patterin yläpuolella joka kovasti yrittää olla lämmin. ja sama kaikissa muissa ikkunoissa. mä en tykkää vanhoista kivisistä kerrostaloista.
-tottelematon ja paha-

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Pakkaslukemia ja liikennekeskustelua
« Vastaus #14 : 22.01.06 - klo:11:07 »
Arvasinhan minä, että yöllä on ollut kylmä, kun vielä aamulla klo 10 oli -35. Kyllä tämä pikku hiljaa alkaa olla tarpeeksi. Toisaalta, lehden kävin hakemassa ja enää ei tunnu edes niin kylmältä ulkona kuin viikolla...minä alan tottua tähän!  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."