Kirjoittaja Aihe: Saako uskova tanssia?  (Luettu 18183 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #15 : 19.07.05 - klo:12:39 »
...tai vaikka eri poppoiden kesäjuhlilla....

(sori... oli pakko...)

Teme  :twisted:
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #16 : 23.07.05 - klo:13:03 »
Itse en näe mitään pahaa tanssimisessa, päinvastoin. Varsinkin perinnetanssit ovat upeaa katsottavaa ja siirtävät perinteitä jälkipolville. Nykytanssista en juurikaan perusta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #17 : 23.07.05 - klo:13:37 »
Tanssikaa pois jos mieli tekee, minua eivät toisten tekemiset tai tekemättä jättämiset niin paljoa kiinnosta että jaksaisin enempää päätäni niillä vaivata. Tanssia en oikeastaan koskaan ole katsonut, ehkäpä 5 minuuttia balettia telkkarista. Voi olla etten tykkäisi, en ainakaan uskoisi. Toisaalta, jotain nykytanssia voisi olla ihan mielenkiintoista katsella, tietäisipähän ainakin että mistä siinä on kyse, tiedä vaikka tykkäisikin :shock:

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #18 : 24.07.05 - klo:13:36 »
\:D/

Poissa mopomies

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Saa tanssia
« Vastaus #19 : 29.07.05 - klo:21:53 »
Saa tanssia. Tanssilla ei ole mitään tekemistä uskon tai uskomattomuuden kanssa niinkuin ei ole mandariinin kuorimisellakaan. Molemmat voivat viekotella vaikka mihin jos seuralaisena on joku viehkeä....  Tämä sivuaa kai jotenkin kysymystä siitä mikä on moraalin ja uskon suhde ts ulottaako moraaliin liittyviä arkisia pähkäilyjä uskon alueelle. Itse en näe että niin pitäisi tai edes voisi tehdä. Juomisesta, tanssimisesta jne aiheutuvista ongelmista on minun nähdäkseni tehtävä tiliä sille jolle niiden välityksellä aiheutamme hankaluuksia tai joiden suhteen toimimme vastuuttomasti. Tämähän on ihan yleistä elämän koukerointia kenelle tahansa Pyhästä pakanaan. Vai mitä tuumitte?

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #20 : 10.09.05 - klo:16:29 »
aivan varmasti hei. miksei muka sais.
-tottelematon ja paha-

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #21 : 14.01.09 - klo:11:36 »
Saa.
Kuitenkin lähimmäisten mielipide on tärkeä, ja yhteisön asenteiden tiedostaminen ja käytännön ratkaisuissa huomioiminen on viisautta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #22 : 14.01.09 - klo:12:21 »
körttiläisyyskö olisi viisautta... :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Saako uskova tanssia?
« Vastaus #23 : 14.01.09 - klo:21:48 »
Onko tanssi syntiä? Tätä kysyttiin usein kouluaikaan, lähinnä tytöt. Opettajamme A.F. oli ja on harras körtti; hänen vastaus oli silloin, ei ole. Tanssiin liittyvät muut asiat voivat tehdä sen synniksi. Tämän vastaus on minulle henkilökohtaisesti ollut ohjenuorana. Isovanhempani tuomitsivat tanssin synniksi, mutta aika oli silloin toinen. Aku Rädyn kirjoissa tätä myös käsitellään. Ja tuomitaan. Aika oli toinen. Vai ollaanko nykyisin liian liberaaleja?