Kirjoittaja Aihe: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?  (Luettu 5192 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« : 08.06.09 - klo:21:08 »
Miten on, käykö tämän foorumin väestä muitakin kuin minä tuolla Helsingin srk-yhtymän keskustelufoorumilla? Jos, niin millaisia tunnelmia on teillä sieltä? Mielenkiintoinen vaihdos on tuon foorumin käyttäjäkunnassa tapahtunut vuoden sisään, ennen oli riesana ateisteja, nyt funkkuja. En tiedä kummat ovat mukavampia.

Minut ainakin tunnistaa siellä: sama nimi, sama avatar.

t. jude

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #1 : 08.06.09 - klo:21:23 »
Enpäs ole ennen tästä sivusta kuullutkaan...pitää mennä käymään...
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #2 : 08.06.09 - klo:21:44 »
En ole käynyt. Mikä on funkku?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #3 : 08.06.09 - klo:21:59 »
En ole käynyt. Mikä on funkku?

Suomentaisin sen fundamentalistiksi.

En ollut siellä pariin vuoteen käynyt eikä näyttänyt yhtään mielenkiintoisammalta kuin ennenkään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #4 : 08.06.09 - klo:22:07 »
Kävin vilkaisemassa, mutta oli todella rasittava paikka. Kauheaa jappasemista ja ylipitkiä tekstejä. Hermot menivät alta aikayksikön. Tämä foorumi on paljon parempi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #5 : 08.06.09 - klo:22:15 »
Kävin vilkaisemassa, ...Tämä foorumi on paljon parempi.
:icon_lol:
« Viimeksi muokattu: 08.06.09 - klo:22:24 kirjoittanut santtu-62 »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #6 : 08.06.09 - klo:22:24 »
Ovatko fundamentalistit Funky?

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #7 : 08.06.09 - klo:23:51 »
Mielenkiintoinen vaihdos on tuon foorumin käyttäjäkunnassa tapahtunut vuoden sisään, ennen oli riesana ateisteja, nyt funkkuja. En tiedä kummat ovat mukavampia.
En ole käynyt mutta kysymys on hyvä. Itse ajattelisin, että ateistit olisi parempia, sillä heillä on joku kipinä tai kosketuspinta seurakuntaan, kun moisia jaksavat kirjoitella. Tai itse en ainakaan ymmärrä, miksi joku ateisti jaksaisi kauaa kirjoitella uskonasioita vastaan pelkästä vastustamisen ilosta, eikö ateisteilla ole parempaa tekemistä??
ts palstalla käyviin ateisteihin srk:lla on itse asiassa erittäin hyvä kosketuspinta, toki moiseen palstaan osallistuminen vaatii viisautta ja välillä myös pitkää pinnaa. 

Hiljan vilkaisin eläväisen Murobbs:n palstoja yleisemmin ja huomasin siellä muiden mukana pitkän eroakirkosta keskustelun. Sinnekin jotkut jaksoi poimia negatiivisia uutisia uskovista. Pitäisi jaksaa aktivoitua moisilla foorumeilla, sen sijaan että lueskelee vain tätä. Hyvä että Jude pidät kynttilässä liekkiä tuolla mainitsemallasi foorumilla.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #8 : 09.06.09 - klo:08:15 »
Lainaus
Tai itse en ainakaan ymmärrä, miksi joku ateisti jaksaisi kauaa kirjoitella uskonasioita vastaan pelkästä vastustamisen ilosta, eikö ateisteilla ole parempaa tekemistä??

Jos itse olen ateistien kanssa keskustellessa oikein ymmärtänyt, niin vastustamisen ilo on toki eräs vaikutin oman uskomusmaailman esilläpitämisen lisäksi.
Toinen on hauskan pito: on hauska pitää hauskaa henkilöiden kustannuksella, jotka oikeasti uskovat johonkin "satuolentoon".
Eli,
 ei mitään sen kummempia motiiveja, kuin muillakaan eri foorumeilla kirjoittelijoilla.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #9 : 09.06.09 - klo:08:19 »
Kysymys kuuluu: miksi kukaan vastustaisi sellaista, jota ei pidä todellisena? Onko aktiivinen ateismi jonkinlaista nurin käännettyä uskoa?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #10 : 09.06.09 - klo:08:36 »
Lainaus
miksi kukaan vastustaisi sellaista, jota ei pidä todellisena?

Logiikka tässä ei ole siinä, että vastustetaan jotain, jota ei ole.
Lähinnä vastustetaan sitä, että joku uskoo väärin, eli uskoo olemattomaan olentoon.
Olemattomaan olentoon uskomisen nähdään joiltain osin olevan jopa vaarallista, vaikka suurelta osin sen uskotaan olevan harmitonta.
Toki ateisti näkee uskossa "satuihin" myös omat hyvätkin puolensa.

Eli, ateisti ei vastusta Jumalaa, koska ei Jumalaan taikka jumaliin usko.
Hän vastustaa uskoa Jumalaan taikka jumaliin, jota taasen esiintyy maailmassa paljon.

myyrä

  • Vieras
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #11 : 09.06.09 - klo:10:23 »
Luulen, että todelliset ateistit ei kirjoittelekaan noille palstoille. Epäilen, ettei heillä ole siihen tarvetta. Kirjoittajat on agnostikkoja, joilla on tarvetta selvittää itselleen miten asiat oikein on. He siis etsivät totuutta. Se taas on mielestäni hyvinkin kunnioitettavaa.

Itse koen jumaluuden parhaiten luonnossa: vanha naavainen metsä, korkea kallio, aava järven selkä, kukkia täynnään oleva niitty yms. Kirkon penkissä tunnen itseni lähinnä typeräksi. Kirkossa en enää käy enkä myöskään muissa hengellisissä tilaisuuksissa kuten seuroissa. Jopa Siionin virret on menettäneet merkityksensä, jota en ennen olisi uskonut.

Miksi siis roikun esim. tällä foorumilla?

Olen jäänyt tänne jumiin! :icon_biggrin:

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #12 : 09.06.09 - klo:21:20 »

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #13 : 10.06.09 - klo:06:45 »
mielestäni körttiläisissä on agnostikkoja... ja he eivät kirjoittele ateistisia tekstejä... vähän yleistit hiukkasen liikaa...  :icon_confused:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: uskotoivorakkaus.fi - käyttekö?
« Vastaus #14 : 12.06.09 - klo:09:24 »
Lainaus
Luulen, että todelliset ateistit ei kirjoittelekaan noille palstoille. Epäilen, ettei heillä ole siihen tarvetta. Kirjoittajat on agnostikkoja, joilla on tarvetta selvittää itselleen miten asiat oikein on. He siis etsivät totuutta. Se taas on mielestäni hyvinkin kunnioitettavaa.

Kyllä kirjoittelevat ja juuri niistä syistä, jotka kerroin.
Agnostikkojakin on paljon noilla palstoilla.
Ja itsensä uskovaisiksi uskovia myös.

Aikaisemmin olin ylpeä (ja taisin ylpeillä ja kehua) siitä, että minussa on paljon agnostikon vikaa.
Nykyään en enää koe asiaa sellaisena, josta kannattaa kovin paljoa ylpeillä.
Jos en nyt aivan kyseistä ominaisuutta itsessäni nykyään häpeä, niin ainakaan en enää kovin korkealle sitä noteeraa, koska en välttämättä sitä minään ihanteena ja tavoiteltavana ominausuutena pidä. Kiitos Lutherin jyrkkäsanaisen asenteen agnostikkomaisuutta kohtaan, kun on kyse kristillisen uskon perusfundamenteista.