Kirjoittaja Aihe: Kördebaari, jakso vuonna 2017  (Luettu 41354 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Kördebaari, jakso vuonna 2017
« : 26.05.17 - klo:23:23 »
Avasinpa jälleen uuden ketjun, kun on hiljaista, ja kohdalle osuin, enkä ole vielä nukkumassa,
enkä osaa tähän aikaan päivästä ja viikosta enää paneutua mihinkään tehokkaaseen
työntekoon...tai toki tämä ketjun avaus on tehokasta ja tärkeää...ei sillä...
Lukemiseenkaan en jaksa keskittyä tällä hetkellä.

En tiedä voisiko täällä kommentoida ja kysellä ns. epävirallisemmin asioita kuin tuolla
virallisten ja asiapitoisten ketjujen puolella?
Koittaisin vaihteeksi opetella kirjoittamaan ilman painovirhepaholaisia, jotka ovat tekstissäni
yleistyneet viime aikoina jonnin joutavien jutustelujen ohella.

No, se kysymyspuoli....
Koen olevani laulunlyömä ihminen, vaikken nyt ehkä mikään hyvä laulaja ole, aavistuksen
ehkä epävarma...kun aloitan jotain niin saattaa lähteä väärästä nuotista liikkeelle.

Tänäänkin olin kuoroharkoissa, tosi hieno homma, ja tykkään siitä tosissaan.
Meitä on sellainen 10 henkilön mukava porukka ja tosi hyvä kanttori, joustava.
Meitä on vaan kolme miestä siinä, mutta hyvin pärjätään, ollaan kuoron kantavia voimia,
kovaäänisiäkin, varsinkin Rane.
Hän laulaa paljon Rautavaaraa yksin hoitolaitoskeikoillaan, ja ehkä joku kaunis päivä kun
en ole kiireinen, saatan kysyä huoliiko minut mukaansa.
Ranella on tapana aina harkkojen jälkeen kirkonmäkeä alas kävellessämme laulaa hoilottaa
Rautavaaraa tms., no häneen se istuu...siinä voisin tietysti harjoitella sitäkin puolta.

Jep, tuota kysymystä tässä pohdin...voiko suomalainen yli 60 mies laulaa julkisella paikalla
siten että ei ole yhtään humalassa?
Metsässä peurojen ja jänisten iloksi kyllä, mutta toisten kuullen, multa taitaa rohkeus pettää...
Ranen kanssa kaksistaan voisin kuvitella, mutta yksin...??

Tällaista...

Hyvää yötä ja viikonloppua!


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #1 : 27.05.17 - klo:08:34 »
Jep, tuota kysymystä tässä pohdin...voiko suomalainen yli 60 mies laulaa julkisella paikalla
siten että ei ole yhtään humalassa?
Metsässä peurojen ja jänisten iloksi kyllä, mutta toisten kuullen, multa taitaa rohkeus pettää...
Ranen kanssa kaksistaan voisin kuvitella, mutta yksin...??

Ehkä siihen tarvitaan jonkinlainen 'syntymähumala' tai muuten alentunut itsekritiikki. Dementian alku voisi auttaa.  :017:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #2 : 27.05.17 - klo:12:33 »
Joo kyllä näin on.
Kaksistaan on paljon helpompaa, esimerkiksi kauppakeskuksen ruuhkassa yks kaks yllättäen...
toki lupa täytyy olla, muuten kai tulee hiljentäjä paikalle.

Laulamisesta vielä hiukan...
Koen sen itselleni varsin tärkeänä "terapeuttisena hoitona", "tunteiden tulkkina",
"purkauskanavana"....siis yksinlaulun piilopirtin rauhassa ja hiljaisuudessa.
Esimerkiksi 2010 loppukesällä mulla oli tällaista todella paljon kun pinnassa oli töistä
irtisanominen ja vakavan sairauden ilmeneminen...
Nyt koen puutteena kun minulla ei ole reiluun vuoteen ollut tätä mahdollisuutta...
piilopirtti muussa käytössä, toimivan soittimen puute...laiskuus...
Nyt ehkä 2-3 kuukauden kuluttua tämä mahdollisuus palautuisi.   :023: :109:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #3 : 29.05.17 - klo:19:09 »

En nyt taas tajunnut, mutta oliko niin, että vn tai joku oli laulanut 60 vee vuotiaana kadulla ja mietti, et mites nyt näin?

Älä vn välitä mulle toi sattu toisin ja öisin, eli usein.

Sitten kun mietit mikä se sana siis alasti juoksu, viuhahhahdus?
Sit voinee olla syytä meittiä,

mut siis niinku baarissa on ahuskaa ja hyvä niin.

Kiva kun jengi skrivaa näitä baari juttuja.

Itte en oo pitkään aikaan juossut ilman housuja tai laulanut kadun kulmassa, mutta oottakaas, kun mietin jotain hauskaa oon tehnyt, tai sit oon ihan sika vanha.

Pooh, oon vanha ei tuu mitään mieleen ainut outo kokemus oli tullissa, kun jouduin tarkistukseen ja alkoivat syynäämään vihaisena ja tokasin, et tarviiko nyt ottaa huosutkin pis ja aloin vetää ja sanoivat, ei tarvi menkää ?
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #4 : 29.05.17 - klo:19:10 »

Katumusaa, meille hulluille ja tutuille

https://www.youtube.com/watch?v=S2o2kdd_Veo
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #5 : 30.05.17 - klo:07:37 »
Tuossa mainittiin Roger Daltrey ja pitihän se katsoa, mitä juutuubista löytyy.

https://www.youtube.com/watch?v=kXwl7vzwaSw

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #6 : 02.06.17 - klo:15:59 »
Tuossa mainittiin Roger Daltrey ja pitihän se katsoa, mitä juutuubista löytyy.

https://www.youtube.com/watch?v=kXwl7vzwaSw

Kivat lainausmerkeissä noi sanat.

Kukaan ei tiedä mitä on olla paha mies, surullinen mies.
Sinisten silmien takaa :)
On tunteja yksinään .

Aikamoista melodraamaa.

Tik toc.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #7 : 02.06.17 - klo:16:24 »
Froikkareilta tuli mieleen tämä, kun Körttibaariin katsahdin.  :eusa_angel:

https://www.youtube.com/watch?v=cx7ykE6myo0

Särkynytsydämiset

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #8 : 02.06.17 - klo:16:30 »
Danny Show -Freud Marx Engels & Jung

Tää on kanssa aika hauska(kin)

https://www.youtube.com/watch?v=khWixbzJPyE

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #9 : 02.06.17 - klo:16:43 »
Costellokin on kiva.
Ja Freeman.

Costello Hautamäki & Freeman: Kaksi lensi yli käenpesän

https://www.youtube.com/watch?v=fHELbwVavpE

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #10 : 02.06.17 - klo:16:49 »
Mutta hei, edelleen upeaa ja ihanaa viikonloppua jokaiselle.
Nousen nyt ja käyn.
-tästä koneelta muihin askareisiin. :026:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #11 : 02.06.17 - klo:20:52 »
 :023:
Tollanenkin hymiö on.
Himpe kun tunsin itteni oudoksi kun yksi kaverini sanoi, et joo mennään lyödään ylä femmat.
Mä olin siinä öö joo ja paiskasin kättä ja oli aika pinnallinen tunne, vähän kuin jenkkifilmejä katellessa joskus.

Mallahan pisti baariin musaa :)
Jukeboksin ystävä.
Nuorena kundina mäkin tykkäsin laittaa sen 50 penniä automaattiin ja soittaa jotain musaa.
En tiedä onko sitäkäytäntöä enään baareissa.
Himpe kun vanhaksi tulee ja ei tule pinta baareissa juostua. Matkoillakin pienissä kulmabaareissa.

Mut enmä sitä pelkää, et merellä pelkään.
Mut sitä mä pelkään, et äiti pelkää, et merellä pelkään.

Nyt kun kesä tulee, niin ei baareja, mutta grilli pystyyn ties minne järven rantaan ja muualle ja bileet, öö tuttuja sinne vierailemaan ja jutskaan.
Niin se nykyään menee.
Aiemmin se oli, et baariin ja riitely tappelu ja joskus jonkun mimmin luo, mut se oli silloin ja useasti putkaan .
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #12 : 02.06.17 - klo:21:12 »
:023:
Himpe kun tunsin itteni oudoksi kun yksi kaverini sanoi, et joo mennään lyödään ylä femmat.
Mä olin siinä öö joo ja paiskasin kättä ja oli aika pinnallinen tunne, vähän kuin jenkkifilmejä katellessa joskus.

Minulle ei tässä taannoin sanottu edes, vaan kun oltiin hohtokeilaamassa niin kaadon jälkeen kaveri vain tuli kohti hymyillen käsi sillä lailla pystyssä että tiesin mitä se tarkoittaa. Ajattelin että pakko se kai on tuohon läpsäistä sitten ja niin tein ja pinnalliselta tuntui. Kuin olisin esittänyt jotain näytelmää, ja niinhän teinkin, ja sen näytelmän nimi oli "normaali sosiaalinen kanssakäyminen".

Baarissa käyn mieluummin muulloin kuin näin perjantai-iltana, kun siellä on tungosta. Kaupassa kun äsken kävin niin kadulla moikkasi tyyppi jonka hetken mietittyäni tunnistin lähikapakasta tutuksi, on meidät varmaan toisillemme esiteltykin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #13 : 02.06.17 - klo:21:39 »
Minusta tuo yläfemma on ihan kiva katsoa esim. onnistuneen urheilusuorituksen jälkeen.
En osaa sanoa tuntuisko se pinnalliselta...itse en ole koskaan moista huomionosoitusta
ansainnut.

Freeman on mukava laulaja.
Kun olin aikoinaan kauppiksessa niin luokkakaveri soitti rumpuja samassa porukassa
hänen kanssaan, mikähän se bändi olikaan, ei tuu heti mieleen...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2017
« Vastaus #14 : 02.06.17 - klo:21:40 »

Baarissa käyn mieluummin muulloin kuin näin perjantai-iltana, kun siellä on tungosta. Kaupassa kun äsken kävin niin kadulla moikkasi tyyppi jonka hetken mietittyäni tunnistin lähikapakasta tutuksi, on meidät varmaan toisillemme esiteltykin.

Mäkin tänään kaupassa tapasin jonkun naisen, kun tuli ystävällisesti moikkaamaan ja juttelemaan.
Vieläkään en tiedä kuka oli, mutta kivasti ja asiallisesti meillä juttu luisti ja vitsailtiinkin, tai siis mä taidan olla Suomen mestari tossa small talkissa, jota suomalaiset vaan ei osaa.

Itte tunnistan ihmisiä sen mielikuvan mukaan mikä mulle tulee tavatessa, tai siis tunne mielikuvan mukaan. Kasvot ja muut piirteet ei jää yleensäkään mieleen.
Se jää jos on jotain tunne tiloja, kuten naurua yhdessä tai ookoo joo mä tajuun juttuja.

Nyt vähän huuhaata. Kerran kun olin hautajaisissa, niin yhtä Sakkea haudattaessa. Oli siis Sakari Vuolanne jonkun kohupapin poika, mut ihan sama, niin siisniinku, kun mentiin sinne hautaijaisiin ja en paljoa ollut ollut ja olut päälle.
No kun näin arkun ja menin sinne jotenkin, kuin koira kun näkee mukavan frendin innostuneena, niin ei päs tullut sitä tuttua tunnetta, kun aina ennen kun tapasin Saken.
Tyhjä arkkuhan se siinä.

No ne monttubileet menikin sit latteuksia ja jaellessa ja pääsispä pois tunnelmissa.
Tik toc.